inaltare dacie 1300
![]() ![]() ![]() |
inaltare dacie 1300
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|||
N E S |
![]()
Post
#2
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Daca nu vrei sa arate ca un tractor, si incarcatura inseamna 3 persoane in spate si eventual bagaj, atunci poti pune tije inaltatoare la amortizoare si tampoane de cauciuc la arcuri. Eu am asa si crede-ma cu 3 persoane in spate si 2-3 geamantane in portbagaj, se lasa spatele la inaltimea ei stock.
In schimb daca pui in ea saci de cartofi...asta-i alta mancare de peste. |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
SSilent |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
de ce ai vrea sa ridici garda la dacie? simti nevoia sa sari de pe sosea in prima curba mai stransa?
![]() daca i-ai pune arcuri si amortizoare noi sunt convins ca nu se va mai lasa atat de mult, cu conditia ca incarcatura maxima pe punte sa fie cea precizata in talon, ca nu degeaba ai acolo precizarile alea |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
N E S |
![]()
Post
#4
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Aici sunt de acord cu Ssilent. Chiar si putin innaltata, daca nu esti atent si iei o curba mai strans sau pui o frana mai brusc risti sa iti fuga fundul. Eu am adoptat varianta cu innaltatoarele tocmai pentru ca nu am momentan o situatie financiara buna ca sa pot lua niste amortizoare si arcuri bune...
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
Alex4u |
![]()
Post
#5
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
pe spate daca ai amortizoarele bune si ii pui arcuri de fata nu ai treaba cu ea...
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
dorinromeo |
![]()
Post
#6
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu stie cineva cat trebuie sa fie inaltimea standard la arcurile de spate? am pe masina niste arcuri foarte rigide, cred ca de fata, cand am cumparat masina m-am bucurat ca aveam de carat cu ea, dar acum nu ma prea incanta. scutura de o ia draku, sta rau in curbe cand e goala, plus ca amortizoarele sunt varza. am cumparat doua amortizoare noi, dar cred ca trebuie sa tai din arcuri. cine stie, va rog in cm.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
roakru |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 28 June 10 ![]() |
cam 2 spire jumate se taie dintr-un arc fata sa il pui pe spate.
|
--------------------
dacia
1310 CL
1987 la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
|
|
LAUR_90 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 28 December 10 ![]() |
salut, lucrarea asta am facut-o si eu, am pus arcuri noi de fata pe spate+inaltatoare cauciuc+inaltatoare de metal, asta pentru ca aveam nevoie sa fie cat mai rigida, si am reusit, dar din punct de vedere estetic e nasoala,..... mentionez k din arcuri nu am taiat nici o spira,.....si da, la o curba se mai destabilizeaza, dar merg mai precaut, daca totusi vrei sa o faci putin mai inalta poti sa faci acelasi lucru, da sa tai din arcuri, nu stiu, unii zic o spira si jumatate, altii doua si jumatate. totusi cred ca arcuri spate noi+inaltatoare cauciuc+tije din metal la amortizoare ar trebuii sa fie de ajuns. spor la lucru
|
--------------------
dacia
berlina 1310
98
- DJ 03 WKV
|
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
arcurile de spate sunt moi , le mai pun si inaltatoare si tot degeaba cand e goala sta ca dracu , camd e incarcata (3 persoane pe bancheta din spate si 100-150 kg in porbagaj sta lasata ) eu vreau ca aripa de pe spate sa fie cu vreo 10 cm peste roata cand e goala , iar incarcata la nivel cu roata +- 3 cm
|
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
LAUR_90 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 28 December 10 ![]() |
atunci incearca cu arcuri de break, ca am inteles ca sunt mai tari ca cele de berlina, sau dak nu cu cele de fata dar neaparat sa mai tai din ele
|
--------------------
dacia
berlina 1310
98
- DJ 03 WKV
|
|
Ashar |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 January 11 ![]() |
Salut. Sunt nou pe site dar am un sfat pentru tine. Eu am pe masina mea arcuri de fata netaiate puse pe spate si amortizoare noi. Nu sta urat si de incarcat am incarcat pe ea cam 400-450kg chiar in seara asta(niste lemne) si caroseria mai avea 3-5cm pana la roata, iar cand sunt gol nu am probleme sa se destabilizeze in curbe sau frani mai bruste. Dar nu am folosit nici un fel de inaltatoare nici pt amortizoare si nici pentru arcuri. Sper sa te ajute.
![]() This post has been edited by Ashar: 30 Jan 2011, 23:04 |
--------------------
Dacia
1310 L
1997
- IS 02 WRS
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#12
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Sta prea sus goala si nare nici stabilitatea buna(nu ca ar avea altfel).
Eu am arcuri de fata din care am taiat 1 spira jumate dupa care incalzita partea din care am taiat si facuta dupa forma celor vechi + telescoape noi si nu am probleme cu stabilitatea.La greutate am pus 500 kg in portbagaj si sunt multumit.La urma urmei daca vrei sa pui mai mult iti iei o autoutilitara si ai rezolvat treaba. This post has been edited by bv-08-fgm: 31 Jan 2011, 12:22 |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
mihai7575 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(anghelcatalin1992@yahoo.com @ 30 Jan 2011, 18:36) arcurile de spate sunt moi , le mai pun si inaltatoare si tot degeaba cand e goala sta ca dracu , camd e incarcata (3 persoane pe bancheta din spate si 100-150 kg in porbagaj sta lasata ) eu vreau ca aripa de pe spate sa fie cu vreo 10 cm peste roata cand e goala , iar incarcata la nivel cu roata +- 3 cm Trebuie sa-i mai pui și inalțatoare din metal la telescoape,și va fi mașina ta va fi ok. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
dorinromeo |
![]()
Post
#14
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
domnilor, masina mea e foarte rigida din cauza ca mecanicul care a schimbat arcurile (nu stiu de care a pus, dar foarte tari)nu a taiat din ele, din care cauza amortizoarele au stat tot timpul destinse la maxim si s-au paradit. acum am amortizoare noi dar vreau sa stiu cat sa tai din arc sa lucreze telescopul asa cum a fost construit.deci, daca stiti, inaltimea arcului de spate nou, in centimetri, va rog.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la berlina 1310-liber/sarcina330/168 diametru spirei12.7
la breack -liber/sarcina330/218 diametru spirei13.1 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#16
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
multumesc
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ca totul sa mearga bine, va trebui sa tineti cont de unele principii de care depinde reusita in functionare.
-Poti sa pui cate inaltatoare vrei, si cat de inalte, daca arcul e moale, nu faci nimic, decat sa duci la inaltarea masinii ca o capra de taiat lemne, iar la greutate sa sa lase la fel de usor, ba mai mult , ajung spirele una langa alta si ori rupe puntea, ori sparge rulmentii. -Un arc mai tare, ordinea ar fi cel de brec si apoi cel de fata, la ultimul se taie o spira, iar jumatate se apropie la cald, pentru a se face suprafata dreapta de sprijin. Nu strica daca are cu 10-15mm mai mult la inaltime, dar dupa montare, amortizorul nu trebuie sa stea intins la maxim, sa topaie cu lovituri la cap de cursa, pentru ca in interior are un limitator din plastic, care se sparge si, faramitat intra la supapele de la piston si cilindru, blocandu-le pe deschis si nu va mai lucra. Lovind mai puternic la intindere, se slabeste etansarea la tija si la ambutisare si va arunca uleiul. Deci, dupa montare, prindeti cu o mana de aripa de spate, de deasupra rotii si ridicati de masina pentru a masura cat se ridica masina, fara sa traga si de roata in sus. Macar 5 cm sa se ridice masina (sa se intinda amortizorul), dupa care sa inceapa si roata sa se ridica. Daca se obtin cei 5 cm de libertate catre in sus, fara inaltatoare la amortizor, masina va sta perfect, dar arcul sa fie mai tare, sa nu se comprime la greutate. Nu inaltatorul de sub arc, dicteaza rezistenta la greutate. Cele de camera de franare, sunt tari, bune numai la drum bun. -Pentru fata, e mai simplu, si e frumos ca masina sa fie paralela cu carosabilul. Si aici conteaza calitatea arcului, si presupunand ca e bun, dar e cu botul pe labe, modificam amortizorul, ca in pozele de mai jos. Ideea e sa se taie talerul de pe pozitia existenta si sa se ridice mai sus, cu jumatate din numarul de centimetri pe care vrei s-o ridici. Vrei s-o inalti cu 4 cm, ridici talerul cu 2cm. Attached thumbnail(s) S1032221.JPG ( Size: 1001.32k ) Number of downloads: 1880 S1032225.JPG ( Size: 1.53mb ) Number of downloads: 1977 S1032228.JPG ( Size: 1.5mb ) Number of downloads: 1916 S1032229.JPG ( Size: 1.56mb ) Number of downloads: 1927 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Problema nu e numai ca se sparge garnitura de plastic ci si ca o cursa insuficienta a amortizorului ridica rotile de pe sol la salturile mai mari ale caroseriei.Iar asta inseamna risc serios de pierdere a directiei.Eu raman la arcurile de break.Eventual cu un inaltator de 1 cm.Si nici nu mai e problema cu cursa amortizorului.Trebuie tinut seama ca la bara spate ridicarea e sensibil mai mare decat in dreptul rotii spate.Cu cele de fatza rupe oasele cand e goala.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
maho |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE PH-06-BOA Posted Yesterday, 21:47 ...dupa montare, prindeti cu o mana de aripa de spate, de deasupra rotii si ridicati de masina pentru a masura cat se ridica masina, fara sa traga si de roata in sus. Macar 5 cm sa se ridice masina (sa se intinda amortizorul), dupa care sa inceapa si roata sa se ridica.. ![]() ![]() @ anghelcatalin1992@yahoo.com: Fa cum ti-a zis Ashar, si o sa fie bine. Nu trebuie sa inalti masina ca s-o poti incarca, iti trebuie doar arcuri mai tari. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
N E S |
![]()
Post
#20
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
M-am mai documentat pe internet in legatura cu acest subiect. Probleme sunt si la capitolul arcuri de break. Am vazut comentarii de la diversi utilizatori, cum ca arcurile de break erau moi si tot se lasa masina...altii si-au pus niste arcuri suplimentare care s-ar pune in interiorul arcului original al masinii, cu rol de a intari suspensia.
Exista ceva modalitati sa scap de problemele spatelui care se lasa la greutate? Nu de-alta dar cand pun 3 persoane in spate si niste bagaj mi se lasa ingrozitor....iar mai nou acum 3 saptamani rulmentii mei s-au spart, noroc ca mi-a deschis colegu ochii si am aflat ca de la ele s-a intamplat lucrul asta. Iata si arcurile despre care vorbesc, dar puse langa cele originale. Attached thumbnail(s) IMAG0016.JPG ( Size: 456.39k ) Number of downloads: 1930 |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
maho |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Oricum, inaltarea masinii de spate nu e o rezolvare, creeaza alte probleme, mai ales cand e masina neincarcata. Rezolvarea e in duritatea arcurilor (cele de spate sunt mai moi decat cele de fata, pt. ca in fata e un motor, in spate mai stau si persoane. Pui arcuri de fata pe spate (eventual scurtate putin), si rezolvi problema, dar cand mergi cu masina neincarcata, vei simti mai dur gropile si denivelarile din drum. (dezavantajul unei suspensii mai dure).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
N E S |
![]()
Post
#22
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Pai asta ma interesa, o suspensie mai tare, nu vreau sa fie neaparat inalta, ca nu car lemne cu ea. Doar ca am mai avut momente cand mergeam la tara sau pe la curte la niste rude si drumul nu era de oras
![]() |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#23
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Cauta o masina mai veche ia arcurile de fata taie din ele si punele pe masina,iti garantez eu ca nu ai nevoie de inaltatoare.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
cred ca o sa iau arcuri de break, daca voi ziceti ca ar fi mai convenabile , sper sa fie o alegere buna . multumesc tuturor
|
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
Muttley |
![]()
Post
#25
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]()
Post
#26
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
oare ce cara cu ea ?
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu conteaza ce cara, ci cat pune. Daca depasesti mult. spargi rulmentii, se reteaza fuzeta. Nu e o solutie inaltarea, dupa cum se spune si mai sus, pentru ca se pierde stabilitatea la directie, arata urat, bate la ochi pe drum, si tot se va lasa la greutate. Solutia cu arcurile mai tari, e cea buna, daca ai si drum bun, pentru ca la o inaltime civilizata, pe arcuri mai tari daca pui greutate, se va lasa mai putin, tot atat cat , daca ai pune arcuri mai lungi sau inaltate, care arata oribil. Un prieten, care se duce cu fiare in targ, are pe bascula centrala din spate, o foaie de arc, prinsa la jumatate pe bascula, iar capetele stau libere cand masina e goala, iar plina , capetele se sprijina pe lonjeroane, langa arcuri. Deci o foaie de arc de aro (cred), inconvoiata, cu capetele in sus, montata paralel cu puntea de spate.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
fratelo batranu sarpe |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 February 11 ![]() |
eu as vrea sa o inalt doar ca sa nu dau in pietre si gropi sa o sparg toata dar mam gandit la niste kituri de inaltare cum sunt la gipuri ce ziceti sar renta sa pun pe dacie?
|
--------------------
dacia
1310
1992
|
|
maho |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Locuiesti in Apuseni, sau in vreo zona cu pietre si gropi "de neevitat" ?
Nu, nu "sar" renta, decat daca tii neaparat. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
N E S |
![]()
Post
#30
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Colegu nu te apuca sa faci experimente dinastea ca nu are rost. Sa ai suspensia mai rigida pe spate este foarte bine, poti cara cu ea fara probleme. Uite eu astazi am luat niste arcuri de break si vreau sa iti spun ca este o diferenta ca de la cer la pamant fata de inaltatoarele care la aveam. nu e tractor, nu mai am frica de pierderea stabilitatii....
Cat pentru tine daca zici ca ai de carat asa de mult, poti aplica metoda care a explicat-o BOA, cu foaia de arc de la aro. |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 05:44 |