SCOALA DE SOFERI SAU ALTCEVA
![]() ![]() ![]() |
SCOALA DE SOFERI SAU ALTCEVA
kostake |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|||
sorin1983 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.632 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
merita sa incerci iar... si mai ales ca ai ramas cu prieteni/amici poti sa dai sfoara in tara si cred ca o rezolvi si de clienti. decat sa iti para rau ca nu ai incercat mai bine sa iti para rau ca nu ai putut mai mult... parerea mea.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
MadHawk1 |
![]()
Post
#3
|
Clona lu' Sony Group: Members Posts: 185 Joined: 1 August 08 From: localhost ![]() |
Aici NU merge cu "...decat sa iti para rau ca nu ai incercat ..." !
Aici e vorba de a-ti castiga painea familiei tale! Eu zic ca aici NU trebuie sa te joci cu focul! Aici se merge pe mai multa siguranta decat un viitor cetos! Parerea mea de 3 lei! ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Pai daca ai programul acesta destul de lejer,in zilele libere poti sa faci si scoala.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
kostake |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Cam asa intentionez sa fac.La serviciul actual nu renunt, am cam salariu mediu pe economie si nici nu ma rup cu carca.
|
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
Sony |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Dap, se cauta instructori de la care sa ai ce invata. In urma cu un an am cautat pentru sotia mea. Nu am gasit, asa ca am recurs la serviciile unui agarici gen "timpu' trece, io-ti iau banii si te barfesc cu urmatoru' elev". Sotia a luat permisul pentru ca a dat examen intr-un oras cu trafic super scazut, da' ii e frica sa conduca pentru ca e constienta ca nu a invatat mai nimic.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
SiloS |
![]()
Post
#7
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Marea majoritate a instructorilor isi bat joc de tine la scoala . Auzi tu, "de fiecare data cand calci frana sa calci si ambreiajul, mai putin la viteze de peste 80 la ora"
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Alexu7 |
![]()
Post
#8
|
![]() zân Group: Members Posts: 1.695 Joined: 20 February 07 From: Europa ![]() |
eu nu stiu de ce programeaza ore de conducere in perioadele cu varf, unii instructori.
sa dai bani sa stai blocat la semafor? ![]() cred ca ar fi perfect pentru un al doilea "job" |
--------------------
DACIA POPnituita
1310 L
1998
- B6 incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
|
|
kostake |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Stiu care e calitatea instructorilor.La fel cu a celor din orice meserie.Exista meseriasi buni ,aburitori si prosti.
@Sony ,sotia poate capata incredere,dar in mare parte depinde de tine.Increderea nu se capata stand ci mergand,daca se poate zilnic,chiar daca putin. Chiar daca nu imediat,in timp e imposibil sa nu auzi de cineva care a facut scoala si a fost multumit.In cateva ore un instructor bun ii poate completa lacunele(daca le are) si indrepta eventualele deprinderi proaste. Oricum nu mai are stresul examenului(care e destul de mare in timpul scolii,mai ales la femei),baza o are...mai greu cu unele deprinderi(cei care stau cu piciorul pe ambreiaj la stop sau in mers il cam tin cam toata viata...isi dau seama de greseala ,se corecteaza pe moment dar dupa 5 min tot acolo il tin.). Dupa faza asta urmezi tu.Ii dai masina ,cu tine in dreapta,putin cate putin in zone la inceput mai putin aglomerate,cand mai ai 10-20 km pana ajungi oriunde in provincie ,duminica in oras(nu seara si eviti pietele pe la prinz).Conditia esentiala : sa nu o cicalesti. Daca poti sa ii explici calm ce grseste e ok.Daca nu mai bine taci si asculti muzica.(ironia ta caracteristica ni i-ar face bine,chiar daca in alte conditii o apreciaza). A treia faza : sa ii iei o masina de sacrificiu,de care sa nu iti pare rau (Tico,SN,chiar Dacie daca nu parcheaza mult si are pb la parcari.Si mai e ceva.Sa vrea si ea.Daca e genul,,mai bine mergi tu" aplici metoda cu am baut o bere . @Silos chestia cu frina are mai multe explicatii,unele logice,altele tin de comoditatea instructorului.Se intilneste mai mult la instructorii care presteaza dinainte de '90.Pe vremea aia dubla comanda era formata din 2 bare de fier care treceau prin spatele pedalelor si aveau un fel de S la capat pt actionarea pedalei.Cum dubla de la ambreiaj trecea prin spatele frinei,trebuia sa apesi pe ambreiaj sa cada si dubla mai jos si asa frina sa isi faca toata cursa(desi acum dublele sunt teava in teava sau pe cabluri deprinderea instructorului a ramas...ce ii spuneam mai sus lui Sony). A doua explicatie tine de calitatea instructorului.La primele sedinte plecarea de pe loc si oprira se face mai mult invatind niste miscari ale picioarelor separate pt fiecare pedala.Adica mai mult mecanic, cu dozare grosiera a efortului pe pedale.(este vorba de majoritatea elevilor ,nu de cei care au mai condus;cati din voi a simtit masina la primele ore...si aici ar fi multe de spus).Cum la primele ore multi sunt stresati si nu stiu ce sa faca mai intai ,daca le spui ..OPRIM" 90% apasa doar frina,fara sa se gandeasca la ambreiaj.Si atunci si din cauza timpului redus pt a comunica comanda de oprire instructorul spune ,,AMBREIAJ-FRINA".Cam pe la a 4 sedinta cand elevul mai scapa de stres,isi creaza mental o ordine a miscarilor pe care trebuie sa le efectueze ,trebuiesc finisate atit pornirea cat si frinarea-oprirea.E...aici multi instructori trec peste partea cu frina.sau chiar daca amintesc de treaba asta nu insista daca elevul nu percuteaza din prima. Este totusi un amanunt cu importanta redusa (parerea mea) fata de altele mult mai importante.Frina de motor de care beneficiezi cand frinezi si nu apesi ambreiajul este sesizabila la viteze mai mari(in afara loc) sau daca mergi mai infipt in oras...ceea ce nu prea faci in sc. Tot legat de asta, aici pe forum s-a mai dezbatut pb cu frina de motor.Nu mai stiu daca in scoala mi-a spus ceva instr de frina de motor.Desi am mers semnificativ si pina sa iau carnetul(erau alte vremuri...in 75 cand n-am mutat in Berceni erau 2 masini la un bloc) cat si dupa ,citisem si stiam teoretic ce si cum se face si poate o si faceam ,mi-am dat seama de fapt cu ce se maninca si efectele ei ,dupa vre-o 3 ani,mergind cu motocicleta. La chestia cu frina de motor sunt avantajati cei care fac scoala iarna.De voie de nevoie instructorul trebuie sa explice si elevul sa aplice.Dar....majoritatea evita sa faca scoala iarna,desi eu cred ca e de preferat sa treci prin cele mai diverse situatii (inclusiv gheata,zapada ,polei) cu un instructor ,decat sa dai cu nasul de ele singur. This post has been edited by kostake: 11 Aug 2008, 15:31 |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
Sony |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Nea kostake, io am rugat-o sa conduca in locuri mai putin aglomerate, da' tot ii e teama. Cica e masina prea mare. Stie ca am multa rabdare sa-i explic ei, altuia nu.
![]() Nu am cicalit-o nici cand a sarit borduri in poligon, nici cand era sa se infiga in fundul unui Audi la semafor. Am tras frana de mana rapid si am intrebat-o ce s-a intamplat. A venit o explicatie tipic feminina: "Mi-a alunecat piciorul de pe frana" ![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
kostake |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Te duci frumos in piata si ii iei cei mai naspa dar comozi tenesi sau adidasi si ii abandonezi in porbagaj.Cand se iveste prilejul o dai jos din dreapta,o descalti(si nu mai mult) si o incalti cu obiectele,ca pe Cenusereasa.apoi stii tu.Faci asta cat de des.Nici sa scrii de mina(in clasa I) sau sa mergi pe bicicleta nu merge perfect din prima.Dar cu exercitiu si vointa se rezolva.
S-ar putea sa ii placa treaba cu descaltatul.Tot asa elimini toate cauzele feminine. Incearca sa o pui sa mearga cu o troaca (de la munca ,din familie care nu prea o foloseste nimeni).Se pot intimpla 2 chestii: ori se obisnuieste cu troaca si ii iei ceva similar pina se experimenteaza si capata incredere,ori apreciaza confortul si usurinta in comenzi a Opelului. |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
Sony |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Cand s-a urcat la volan a avut grija sa-si aleaga cele mai confortabile incaltari Partea proasta e ca au impartit politehnica in doua cu o bariera. Altfel o bagam p-acolo sa se invarta pe aleile alea pana consuma toata benzina.
Apropos, am vazut ca sunt instructori care numai p-acolo isi plimba elevii. Mi se pare o idiotenie. Pentru inceput e OK, dar apoi trebuie sa iasa in trafic. This post has been edited by Sony: 11 Aug 2008, 15:47 |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
kostake |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
QUOTE(Alexu7 @ 11 Aug 2008, 14:38) eu nu stiu de ce programeaza ore de conducere in perioadele cu varf, unii instructori. sa dai bani sa stai blocat la semafor? ![]() Trebuie sa mergi in toate situatiile.Si mersul in aglomeratie sau statul in blocaj face parte din cotidian.Inveti sa manevrezi masina pe spatiu redus,in care te inghesuie si altii.sa fii atent la pietonii care traverseaza brambura exact cand sa te misti si tu, lucrezi mult cu ambreiajul ,esti obligat sa il dozezi,sa nu frinezi brusc,sa mai lasi masina sa curga 1 m .Totul e sa nu faci numai asta, cum nu e bine nici cum zicea Sony.Crezi ca ai fi avantajat sa faci orele doar la ore lejere,duminica sau dimineata pina incepe nebunia. Sony ,desi ai nr de IL te simt mai legat de Bucuresti.Fa o excursie la Oltenita.De regula nu e super aglomerat .Spre Giurgiu ,Alexandria,Sau Urziceni e mai aglomerat si cu multe tiruri.La fel de la Urziceni spre Slobozia e perfect.Asa se obisnuieste mai mult cu masina,daca gandeste traficul nu e obligata sa ia decizii f rapide ,deci are timp sa isi pregateasca miscarile.Ascultati muzica ,stati de vorba si din cand in cand ii arunci cate o indicatie.Nu o lasa sa stea stresata,incordata,cu cat e mai relax e mai bine(ca la injectie).Chiar reamintestei treaba asta cand o vezi ca se crispeaza. De ajutor e si sa o pui sa spuna cu voce tare fiecare manevra pe care o face .In felul asta isi reaminteste toate elementele manevrei,iar tu te asiguri ca e corect sau o poti corecta. Atentie mare cum ii explici depasirile ca in sc nu prea apuca sa faca practic depasiri. Un drum asa ii sporeste mult increderea. Strazi ca in politehnica mai gasesti .Pina acum cativa ani mergea printe blocuri dar acum e strimt ...poate mai incolo. In schimb merge bine in cartiere de case cu intersectii dese si trafic redus,dar asfaltate(Domenii,Maior Coravu-paralel cu V.Luminoasa,Brancoveanu cum vi de la Orasel in dreapta Spre Budimex,).Aici mare atentie la prioritatea de dr.,...desi f redus traficul mai gasesti viteji care intra tare pe considerentul ca nu prea trece nimeni. Tot lejer poti sa mergi Prin Dr TAberei ,unde bulevardele sunt largi si in f de aglomeratie te limitezi la Vai sau te duci spre Favorit -Razoare si te intorci ori pe Ghencea ,ori pe Compozitorilor. PS Avantajul vostru e ca are carnet si nu mai depinde de nimeni. |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
SiloS |
![]()
Post
#14
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Cunosc o gramada care dupa ce au terminat scoala de soferi apasa ambreiajul la cea mai mica apasare a franei... Mi se pare normal ca elevul sa mearga prost daca inainte de scoala nu avea absolut nici o treaba cu automobilele, dar totusi sunt o gramada de chestii de care multi elevi habar nu au ! Ce e aia frana de motor, cand se foloseste ? Multi au mers pe scoala ca melcul si dupa ce si-au luat permisul incearca sa fie rapizi, incurca pe toti, dar sunt atat de slabi ca nici nu isi dau seama !
Mie instructorul mi-a spus ca pentru multi scoala de soferi nu este nici macar un abecedar al conducerii... si are dreptate . Multi dupa ce termina scoala de soferi de abia stiu sa mute masina . Si se obisnuiesc asa . Oare nu ar fi mai putine accidente daca soferii ar fi mai buni ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
FLP |
![]()
Post
#15
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Haideti sa ma bag si eu discutie: E nevoie de un instructor bun. Cerinta este f mare deoarece numarul masinilor creste si deci si numarul proaspetilor soferi.
Daca iti place sa faci lucrul asta nu lasa sansa sa treaca pe langa tine. PS: Mare lucru nu am invatat in scoala de soferi. Sa conduci inveti doar acumuland experienta |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
SiloS |
![]()
Post
#16
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Sa conduci inveti doar acumuland experienta. Daca esti un ingamfat cu aere de sofer nu inveti nimic din experienta . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Amedeus |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Am doi colegi care sunt instructori (la "Blitz") cu masinile lor. Inainte foloseau Dacii, unul avea Nova si al doilea SupeRNova. Acum ambii au VW Golf ultimul model (masini noi-noute), deci s-ar parea ca treaba merge. Ambii lucra la firma noastra cu norma intreaga, deci scoala o fac in timpul liber.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
giany911 |
![]()
Post
#18
|
![]() Aproape util Group: Members Posts: 143 Joined: 7 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu am facut scoala recent, 1 an si 6 luni de cand am permisul. Instructorul meu a fost de treaba, m-a invatat sa conduc lejer, fara panica, si fara sa incurc pe ceilalti. Inca din scoala am invatat cum sta treaba cu frana de motor, ma batea la cap instructorul sa las masina sa curga fara sa mai franez, bineinteles, eram incepator deci tot franam, dar nu ca alti, pe care ii vad ca dau cu dintii in volan la fiecare semafor - si nu ma refer la Scoala sau incepatori, ci cei .. mai tupeisti asa, nu inteleg ideea de a venii cu 50 - 60 pana in fata semaforului cand e clar ca e rosu. In ultima vreme mi-am facut obiceiul sa nu mai opresc la semafoare. Vad ca e rosu, merg lent lent lent, pana se face verde, si rad de cei care ma depasesc, se opresc ca nuca-n perete, iar eu trec lejer pe langa ei cand se pune verde.
Chestia cu ambreiaju' recunosc ca si eu am facut-o in primele 2 luni, apasam ambreiaju' la greu, chiar si la semafoare mai stateam cu piciorul pe el. Am scapat de obicei cand am aflat ca dauneaza masinii. Kostake, daca iti place si esti bun la ce faci, nu vad de ce nu ai incerca inca o data. E nevoie de instructori buni, care sa invete elevii sa conduca, nu doar sa treaca timpul la ore. Sunt destui bizoni pe drumuri, incurca circulatia, fac accidente. SI SA II INVETI SA NU CIRCULE CU PROIECTOARELE APRINSE - SA STIE DRACU SA FOLOSEASCA LUMINILE DIN DOTARE, mor cand ii vad pe astia. Si sa nu faca depasiri aiurea! De asemenea, sa nu intre cu 3/4 masina de pe strazi laterale. Astea sunt chestii care deranjeaza teribil, si trebuie invatate inca din scoala, altfel elevul isi creaza obiceiuri proaste. Strict parerea mea este ca examenul acum este usor, fara poligon si condus pe timp de noapte. - Si chiar si asa se pica in draci. Daca nu majoritatea, atunci cel putin o parte buna din accidente se intampla pe timp de noapte. Zic eu ca e necesara cel putin o sesiune de condus pe timp de noapte in timpul scolii - lucru care nu se face, daca nu chiar sa se reintroduca examenul pe timp de noapte. - Aici pun accentul pe folositul farurilor, lucru pe care multa lume nu stie sa il faca. Din 10 masini vreo 5 au proiectoare aprinse noaptea, un taxi are faza lunga, o Dacie de cartier are pozitii albastre. Daca faci accident din cauza lor, vina revine asupra ta. Si condusul in aglomeratie este de asemenea bun, te pune fata in fata cu nebunia de care o sa ai parte zilnic din momentul in care iei permisul. This post has been edited by giany911: 11 Aug 2008, 19:58 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 Chevrolet Aveo 1.4 16v
Cel care intreaba este prost pentru 5 minute, dar cel care nu intreaba ramâne prost pentru totdeauna. |
|
puiu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Nea Kostake,daca mai ai timp si pt. al doilea serviciu,da-i bataie.
Am o rugaminte:poti sa-mi spui daca mai exista in Bucurestiul asta un poligon deschis? Si unde sa nu dau de cine nu trebuie..stiu ca nu e drum public,dar nu vreau sa ma leg la cap fara sa ma doara. Sau doar masinile de scoala au voie in poligon? Acum 4 ani am fost la Ilioara si n-au fost probleme. Vreau sa merg cu fratele meu,a facut scoala,dar n-a invatat mai nimic si nu vreau sa ramana asa. Multumesc! This post has been edited by puiu82: 11 Aug 2008, 20:00 |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
andrew14_maverick |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru resemnat cu DSN... Group: Members Posts: 255 Joined: 14 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Nea Kostake, si eu zic sa te apuci de treaba ca al doilea job, si poate iau si eu cateva ore ca sa invat sa nu mai calc ambreiajul ala asa des.
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima Rosie
- VL 09 DDD Ignorance is bliss.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#21
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Vad ca e rosu, merg lent lent lent, pana se face verde, si rad de cei care ma depasesc, se opresc ca nuca-n perete, iar eu trec lejer pe langa ei cand se pune verde. La fel fac si eu ... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
giany911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Aproape util Group: Members Posts: 143 Joined: 7 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu fac chestia asta dintr-un motiv foarte foarte simplu, Dacia ramane Dacie cand vine vorba de acceleratie. Si decat sa o iau de la 0 - 50, mai bine o iau eu de la 20, 25, 30 la 50. In felul asta evit sa incurc pe cei cu masini mai puternice din spate ( care nu ma depasesc ). Din necesitate inveti unele lucruri pe parcurs. Obiceiul mi-ar ramas si cand m-am urcat intr-un Clio ( s-a enervat proprietarul ca incetineam de la distanta prea mare
![]() In majoritatea cazurilor in care am depasit o alta masina ( nu tir, camion, autobuz ), soferul masinii a tinut sa imi arate ca ma poate depasii. Cred ca daca s-ar executa manevra asta, s-ar desfasura traficul mai bine, deoarece dispare timpul mort, ce apare atunci cand acelereaza fiecare masina ce porneste de la semafor. Bineinteles ca aceasta manevra nu este posibila mereu, mai ales pentru cei care prind portocaliu si se opresc - nu ai cum sa incetinesti timp de ~ 1 minut cat tine rosu. Dar cei din spate care urmeaza la distanta pot face asta, si dispare un timp mort. Si inca ceva, la semafoare, noaptea, primii ar trebui sa lase doar pozitiile aprinse, in felul asta nu stam sa ne fortam ochii timp de un minut in farurile lor. In rest, mai sunt o gramada de chestii de bun simt care trebuie bagate in cap inca din timpul scolii: intrarea de tip fermoar, fara claxon instant pe verde, FARA BLOCAT INTERSECTIA, fara claxoane atunci cand cel din fata e clar ca va bloca intersectia daca mai inainteaza, cedeaza trecerea inseamna cedeaza trecerea indiferent de marca masinii de sub poponeata ta, si banuiesc ca mai sunt. Stiu ca sunt mai mult sau mai putin off-topic, dar macar sa fie cativa instructori care sa invete elevii sa respecte cateva reguli, reguli a caror incalcare, cel putin pe mine ma deranjeaza. This post has been edited by giany911: 11 Aug 2008, 23:36 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 Chevrolet Aveo 1.4 16v
Cel care intreaba este prost pentru 5 minute, dar cel care nu intreaba ramâne prost pentru totdeauna. |
|
SiloS |
![]()
Post
#23
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Eu fac chestia asta dintr-un motiv foarte foarte simplu, Dacia ramane Dacie cand vine vorba de acceleratie Si mai sunt avantaje : - economie de carburant - poluare mai putina - economie la placutele de frana - practic esti mai rapid decat ceilalti pentru ca atunci cand se pune verde tu vii lansat din spate ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
kostake |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
@ puiu Sigur la Ilioara si Neferal.Uite aici am trecut mai demult cateva locatii.Nu stiu cate mai functioneaza ca poligoane.
@ andrew14_maverick .Daca e doar pentru ambreiaj nu are rost.E mai mult chestie de autocontrol.Nu ca nu as putea sa iti iau banii ,dar doar ca sa iti zic ia piciorul de pe pedala de ambreiaj 1 ora,2 sau 10 si cand ramai singur sa uiti iar...Trebuie sa iti impui singur sa nu mai faci asta...fa-ti un sticker pe care sa il lipesti intr-un loc in care sa il vezi cat mai des si sa iti aduca aminte de greseala. Totul e ca atat in scoala cat si dupa sa iti cunosti interesul(sa inveti) si sa iti pastrezi un echilibru in gandire ,sa fi responsabil de ceea ce faci.. [quote=SiloS,11 Aug 2008, 18:51] Daca esti un ingamfat cu aere de sofer nu inveti nimic din experienta . [/quote] In oricce domeniu daca esti plin de tine si consideri ca esti as nu inveti din experienta. SI SA II INVETI SA NU CIRCULE CU PROIECTOARELE APRINSE - SA STIE DRACU SA FOLOSEASCA LUMINILE DIN DOTARE, mor cand ii vad pe astia. Si sa nu faca depasiri aiurea! [/quote] Nu cred ca pe tine te-a invatat instructorul sa mergi cu proiectoarele aprinse...singur ai spus ca nu ai mers noaptea.Eu nu am vazut nici o masina de scoala cu proiectoarele aprinse ,nici macar noaptea.Nu vreau sa o iei ca pe o critica,dar cred ca e doar o chichita.In mod normal orice elev si cu atat mai mullt un sofer ar trbui sa o stie din legislatie.Restul...e vb de bun simt si de educatie. Pe vremea cand am facut scoala se astepta intre 1/2 de an si un an (daca aveai masina) de cand te inscriai si pina incepeai.Si trebuia sa dai un test la care trebuia sa iei minim 20 p.Deci interesul era sa inveti ca sa intri.La sfirsit la test trebuia sa iei minim 22,ca la militie...si erau pe bune.(pt corectitudine eu am intrat cu chestionare de 45p si am iesit cu cele de 26).Desi sala,poligonul si traseul le-am dat si luat pe 21 ianuarie ,traseul de noapte l-am dat pe 6 mai(fara nici o aminare sau cazatura).Ca sa nu aglomeram traficul pe 1 Mai,cand si atunci se circula bara la bara.Si era usor pt instructor,aveai ceva cunostinte cand incepeai conducerea. In democratie, din cauza goanei dupa profit,dar nu numai,examenul la inceputul cat si la sfarsitul scolii sunt mai mult formale(aici nu tine de instructor...)...multi se duc la scoala si spun ,,baga-mi si mie dosarul,ca vad eu ce fac la politie!! Acum cam 80% din cei care incep nu cunosc mai mult de 1/2 din semne ,iar 50% nu stiu ce se face la mai mult de 1o indicatoare.Majoritatea la prima sedinta le pe linga explicarea comenzilor le explici cele 4 indicatoare de prioritate si ce si cum e cu trecerea de pietoni....daca e mai mult incep cu ,,hai vere,noi nu mergem cu masina".Daca la a doua sedinta il intrebi despre astea se trece la...ma fura instructorul. QUOTE Vad ca e rosu, merg lent lent lent, pana se face verde, si rad de cei care ma depasesc, se opresc ca nuca-n perete, iar eu trec lejer pe langa ei cand se pune verde. La fel fac si eu ... Faceti asa pentru ca ganditi. De fapt,parerea mea, scoala de soferi se rezuma pe linga ,,a muta masina", LA CUM GANDESTI TRAFICUL! Manevrarea masini ,fizic , nu e mare lucru.Plecarea de pe loc,schimbari de viteza ,mers cu spatele,ceva repere la parcari(pe care in timp le abandonezi) ,plecarea din rampa si cam atat.Problema e sa inveti cand si cum sa le pui in aplicare. Sa (pre)vezi cat mai din timp ce se intampla in trafic(si nu numai in fata ta) si in functie si de ce vrei tu sa faci ,sa te gandesti cat mai din timp cum sa pui in aplicare.Sa te gandesti intodeauna ce surprize neplacute pot sa iti ofere ceilalti participanti la trafic si sa ai macar o alternativa de a iesi din situatia respectiva. Soferia nu se face pe decizii de ultim moment sau pe reflexe.99% din actiuni trebuiesc gandite si doar sub 1% sunt reflexe pt situatii cu adevarat de ultim moment. Sunt multe lucruri pe care nu le faci in scoala.Unele pentru ca nu poti (depasirea propriu zisa -mare lacuna,mersul pe gheata sau polei in majoritatea anului,etc) ,altele din cauza unor instructori(frina de motor). Dar daca vrei,auzi de la unul ,daca nu vrei sa te faci de ras si sa intrebi(sunt multi care gandesc asa) citesti ,apoi pui in aplicare.Poate nu iti iese din prima,dar gandind si exersand te perfectionezi. Eu nu facusem in viata mea ce e ala dublu ambreiaj sau sa schimb vitezele fara sa debraiez(educatia mea scolara nu a avut nici o tangenta cu soferia...placerea si valurile vietii m-au impins spre bransa asta).Dar a fost suficient sa dau peste o masina care nu intra bine in viteze sau sa se rupa cablul de am breiaj si sa ma oblige sa im reamintesc ce citisem si ce auzisem si sa pun in aplicare. Soferia nu e facuta numai din roze.Ce ai prefera sa ramai noaptea in camp cu copil de 3 luni nevasta ,calabalic si sa astepti sau sa te bagi sub masina sa bagi in a IV a ,sa te chinui sa pleci patinat ,dar sa ajungi usor usor acasa sau macar in civilizatie. This post has been edited by kostake: 14 Aug 2008, 01:58 |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
Multumesc,nea Kostake!
|
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th July 2025 - 00:57 |