schimbare radiator supernova, radiator spart
![]() ![]() ![]() |
schimbare radiator supernova, radiator spart
valentin23 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 3 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
supernova
2001
- IF 02 VLL
|
|||
juliano |
![]()
Post
#2
|
![]() Sofer Forumist Group: Members Posts: 66 Joined: 31 July 08 From: Iasi ![]() |
Eu am Rapsodie, care nu are AC. In afara de partea cu AC, care nu stiu exact cum vine, e simplu: prima data scoti mufa care alimenteaza cu curent ventilatorul acela mare care este prins pe radiator, apoi ai doua suruburi sus, care prind radiatorul de caroserie prin intermediul unor tampoane de cauciuc. Nu mai retin exact ce dimensiune au suruburile acelea, cred ca de 10, ca eu l-am demontat acum aproape un an... apoi scoti clemele de la cele doua furtune groase care intra in radiator cu ajutorul unui cleste mare, dintr-ala care se foloseste la instalatii sanitare, si care iti va permite sa apesi pe cele doua parti iesite in afara ale clemei, sa o slabesti si sa o muti mai spre mijlocul furtunului, pentru a reusi sa-l scoti de pe radiator. Aceeasi procedura si pentru furtunul de evacuare a apei din radiator, cel de jos. Gata
![]() Daca intampini probleme... privat message, poate revin cu poze ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2010/Best
- inmatriculata _____________________________________
Grazie / Cordiali saluti / Kind Regards / Cu Stima / Mit freundlichen Grüßen, |
|
SYL |
![]()
Post
#3
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
DSN ccu AC au un alt tip de GMV fata de cele fara AC, deci la Clima s-ar putea sa fie mai greu de schimbat radiatorul decat la Rapsodie, pt ca GMV de clima e mai mare(are "carcasa" mai mare) si in plus e si instalatia de AC care ingreuneaza accesul...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
valentin23 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 3 August 08 ![]() |
am inteles multumesc pt ajutor. dar ar mai fi o problema vreau sa schimb si antigelul cum trebuie sa procedez? am densimetru la ce temperatura sa il fac sa reziste la inghet? si apoi cum fac aerisirea?am inteles ca cel vechi nu o sa curga tot din motor mai ramane cam 1 litru cum fac sa il scot pe tot? multumesc pentru ajutor.
|
--------------------
dacia
supernova
2001
- IF 02 VLL
|
|
SYL |
![]()
Post
#5
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Antigelul il amesteci cu apa distilata in proportia 1:1, solutia astfel rezultata ar trebui sa reziste la (-37)-(-40)..
Antigelul ramas in motor nu prea ai ce sa ii faci, ramane acolo.. Pt aerisire, dupa ce umpli circuitul, pornesti motorul, lasai vasul de expansiune fara capac, si vezi ca pe furtunul ce merge la calorifer are un "surub" de plastic pt aerisire; lasi sa merga dupa ce deschide termostatul vreo 10-15 min...Apoi aerisirea totala a circuitului se va face in timp, cam dupa 100km => o sa iti scada nivelul antigelului in vasul de expansiune. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
valentin23 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 3 August 08 ![]() |
multumesc syl pt ajutor. maine cand vin dela munk ma apuc de treaba. zi si mie te rog se mai tin intanlirile?daca da cand si unde? ca as vrea sa vin si eu.si inca ceva un manual de reparatii unde pot gasi?
|
--------------------
dacia
supernova
2001
- IF 02 VLL
|
|
andrew14_maverick |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru resemnat cu DSN... Group: Members Posts: 255 Joined: 14 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Sfatul meu e sa mai fie cineva cu tine sa te ajute, la mine s-au chinuit 2 mecanici. Este destul de greu sa scoti si sa bagi inapoi radiatorul pt ca el e destul de mare si loc nu e prea mult din cauza instalatiei de AC. Spor la treaba!
LE : Pe mine m-a costat 50 ron toata treaba la un service in Crangasi. This post has been edited by andrew14_maverick: 4 Sep 2008, 17:16 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Clima Rosie
- VL 09 DDD Ignorance is bliss.
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#8
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
n-ai incercat initial sa-l "lipesti" cu niste solutie sau praf pt radiatoare..? intr-un timp mi-a curs si mie,am cumparat un praf (mai degraba granule) la 8 ron,ceva italienesc,si s-a astupat...nu mai am probleme si am mers ceva kilometri de atunci..
|
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
juliano |
![]()
Post
#9
|
![]() Sofer Forumist Group: Members Posts: 66 Joined: 31 July 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(magelan_explorer @ 4 Sep 2008, 17:38) n-ai incercat initial sa-l "lipesti" cu niste solutie sau praf pt radiatoare..? intr-un timp mi-a curs si mie,am cumparat un praf (mai degraba granule) la 8 ron,ceva italienesc,si s-a astupat...nu mai am probleme si am mers ceva kilometri de atunci.. Deja are radiatorul cumparat, deci nu mai au rost intrebarile "de ce ai facut asa?", acum se poate raspunde doar la intrebarile "cum sa fac?" This post has been edited by juliano: 5 Sep 2008, 09:21 |
--------------------
Renault
Symbol
2010/Best
- inmatriculata _____________________________________
Grazie / Cordiali saluti / Kind Regards / Cu Stima / Mit freundlichen Grüßen, |
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#10
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
tr04www |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
o noua problema... cred ca am radiatorul fisurat.in partea dreapta jos(dreapta masinii, nu cum te uiti la el cand desfaci capota) e umed si sub masina am vazut o pata mica.pot sa ii dau cu vreo solutie sau trebuie neaparat dat jos si lipit? am cautat pe forum dar nu am gasit nimic explicit.
This post has been edited by tr04www: 5 Mar 2010, 11:51 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
al meu are un gogoloi de poxilina...mama, mama, ...
|
--------------------
...
...
...
|
|
tr04www |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
si tine? atunci o sa incerc si eu cu poxilina>.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
pai...deocamdata tina...cit timp...habar n-am...au mai folosit si altii metoda asta...
|
--------------------
...
...
...
|
|
tr04www |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
atunci o sa incerc si eu.dar trebuie demontat de pe masina ca sa vad pe unde picura.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Hacker |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Sal, daca ai un por te duci frumos la un magazin de piese auto si ceri pilitura pentru radiator, costa vreo 3 lei parca. E o solutie care nu tine o vesnicie dar tine. In orice caz, un radiator care incepe sa curga nu o mai duce mult. Succes...
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tr04www |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
pai al meu nu curge asa mult.o pata de vreo 4cm intr-o noapte se formeaza sub masina
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Hacker |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Atunci cauta pilitura de radiator..
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tr04www |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
pai si unde se pune pilitura aia pentru radiator?
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Hacker |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
In radiator normal, acum nu stiu daca la sn radiatorul are capac ca la dacie( sincer nu m0am uitat) dar ar trebuii. Daca nu are atunci il bagi pe la vasul de expansiune. Cu toate ca nu e prea bine.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Maskatu |
![]()
Post
#21
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Nu mai bine schimbi radiatorul? Carpelile nu sunt de durata si s-ar putea sa iti curga din nou cand ti-e lumea mai draga... Solutiile gen stop leak, au in componenta diverse substante care se depun nu numai pe unde trebuie adica unde este fisura, ci si pe unde nu trebuie, adica prin toata instalatia.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
http://www.reparatii-radiatoare-auto.ro/ra...ire.html#lichid
http://www.daciaclub.ro/STOP-LEAK-pilitura-t31559.html stop leak, prevent sau ceva de la elf... |
--------------------
...
...
...
|
|
sonnic53 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 18 May 09 From: Vrancea ![]() |
pilitura aia o pui in vasul de expansiune , dupa ce motoru sa incalzit . dupa ce o pui tre sa mergi cu masina ceva timp sa ajunga la zona fisurata. asi face efectul . succes
This post has been edited by sonnic53: 5 Mar 2010, 13:08 |
--------------------
Vw Golf 3
Logan 1.4
2007
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Nu merita pilitura, crede-ma.
Mai bine poxilina. Vezi ca radiatorul are jos, unul din colturi un surub de golire, Sa nu fie ala de vina. |
-------------------- |
|
serviccom |
![]()
Post
#25
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Nu e buna pilitura ca se depune peste tot, am folosit si eu si m-a tinut vreo 2 luni, dupa care iar a inceput sa curga si am fost nevoit sa cumpar altul, iar cand am desfacut era multa mizerie de la pilitura aia, numai ce facusem motorul si curatasem bloc motor, camasi, dar nu aveam bani atunci si am cam fost nevoit sa pun, daca s-ar mai repeta mai bine as prefera sa merg pe jos decat sa pun dracia aia in radiator. Culmea e ca tinea dar cand ieseam pe afara si ii dadeam in gura, pe la 3000-3500 de ture cred ca venea si crestea si presiunea si incepea sa curga, nu e buna de nimic. Ei zic ca protejeaza pompa de apa dar eu nu cred, cand o veni pilitura aia chiar de bronz de ce o fi ea la pompa de apa cred ca ii da dracu rulmentul. Am reusit sa curat furtunele de la vas si cel de sus de la radiator ca ereau pline de pilitura si culmea cel de jos era curat.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
boditza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 8 September 09 ![]() |
am folosit si eu pilitura, dar sa o folosesti cu apa(nu e indicat in perioada asta) si cum am bagat antigel a si curatat-o si se si depune peste tot.. pune poxilina.. rezista cu brio, dar cand faci rost de bani schimba-l.. e vreo 250ron
|
--------------------
Renault
Megane
Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#27
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
schimba radiatorul si punct ce tot o mangaiati cu pilitura sau mai stiu eu ce .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
gdaniel2005 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 7 March 10 ![]() |
Buna seara am o nelamurire in legatura cu o dacia super nova; de ceva timp se aude undeva sub bord cum curge apa iar apoi am observat ca imi face presiune in vasul cu antigel. Daca masina este lasata ceva timp antigelul ajunge la minim iar apoi dupa ce este pornita masina creste.am mai incercat sa desfac capacul cand este la minim,iar cand aceste este desfacut incepe sa iasa aer si apa incepe sa urce. pe retur baga apa in continu
[Moderator edit] Este interzisa deschiderea de topicuri noi, inainte de a folosi functia de cautare, pentru a vedea daca nu cumva problema dvs a mai fost discutata pe forum. Topicul a fost unit cu cel existent. |
--------------------
Dacia
Super Nova
2002
- CT-08-GHM
|
|
serviccom |
![]()
Post
#29
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
S-a discutat foarte mult problema asta cu clipocitul apei in zona aerotermei, esti un membru incepator, dar asta nu e o scuza, sunt cateva topicuri deschise cu problema asta, puteai intra chiar pe primul topic "Probleme Tehnice-Topic general DSN" deschis de Maskatu, nu stiu cum s-o descurca administratorul cu atatea topicuri deschise cu aceeasi problema. Se foloseste functia Search din partea de sus a paginii.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#30
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Salut!
Circuitul de racire nu e etans, tu auzi apa care circula prin calorifer. Posibil radiator spart sau calorifer spart. Ori inlocuiesti piesa, ori incerci sa o lipesti, sau chiar ca o ultima solutie torni o solutie de astupat porii in vasul de expansiune. Daca simti un miros ciudat in cabina probabil e caloriferul. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 17:49 |