probleme pornire dimineata
![]() ![]() ![]() |
probleme pornire dimineata
emilperijoc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|||
carmechanic |
![]()
Post
#2
|
![]() Sudez...deci exist ! :) Group: Members Posts: 43 Joined: 5 November 04 From: Cluj - Napoca ![]() |
Sunt trei cuvinte cheie : aprindere, carburatie, distributie
In aceasta ordine trebuie cautata problema ! Simptomele pe care le descrii tu provin cu siguranta si de la sistemul de aprindere. Iar daca spui ca se inneaca usor iar 10 L de benzina "dispar" , verifica daca inchide corect supapa ac din carburator. (cui poantou) This post has been edited by carmechanic: 1 Oct 2008, 09:48 |
--------------------
Dacia
1410
1987 Inteligenta este un lux
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
Daca zici ca nici pe gpl nu porneste ok probabil ca primul lucru care trebuie verificat este alimentare cu benzina reglaj amestec carburant eventual o demontare si curatire a carburatorului reglare cnc verificare jiglere desfundat canale de progresie
O alta problema care ar trebuii verificata ar fii integritatea si reglajul platinii fiselor si a bujiilor dar si eventuale fisuri in capacul delcoului Un alt aspect ar fii avansul static care are oarece influente la facilitarea pornirii abia dupa ce ai pus la punct reglajul pe benzina poti sa te gindesti la un reglaj pe gpl This post has been edited by mitu2002: 1 Oct 2008, 13:42 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
nu am de ce sa reglez gpl pentru ca imi consuma bine, multumesc pentru sfaturi ... va tin la curent ....
|
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
neajiji |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
scoate si tu bujiile si vezi ce culoare au
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#6
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
daca consuma benzina multa, poate ti-e infundat returul...
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
POWERbyDAciaVsWERo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 6 January 08 From: Giurgiu ![]() |
nu poate fi infundat returul numai ca daca da fum negru poate sigur este dereglata rau din carburator si aprinderea nu este pusa la punct.. nu esti singurul care are probleme cand mergi pe benzina dupa ce mergi mult timp numai pe gaz.. ! (am cazuri in vecini si cata mecanica stiu + ce mai stiu si ei ..adica deloc nu le dam de cap doar le facem sa mearga in continuare pe gaz
![]() |
--------------------
dacia
Nova Gt
1998
- GR 30 SOR Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!! |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
emil si io cam tot asa ziceam ca nu are rost sa umblu la reglajele instalatiei pt ca merge bine si consuma decent in schimb nu prea pornea direct pe gpl dupa o studiere atenta a unor topicuri care tratau problema gpl atit aici cit si pe alte forumuri am ajuns sa fac reglajele in asa fel incit consumul sa ramina cam acelasi dar pornire pe gpl sa fiie f facila (a mea de vro 10000 nu a mai vazut benzina)
fa reglajele pe benzina sati mearga ok http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4917&hl=gpl o chestie interesanta poate aparea la pompa de spritz daca suruburile (4)sint slabite sau scapa poti pierde benzina pacolo iar pina dimineata sigur se evapora;verifica stringera capacului pompitei de spritz(repriza) si urmareste daca nu cumva picura benzina pacolo La faza cu disparutul benzinei verifica pompa de benzina (returul) scoti furtunul de la pompa si incerci sa sufli pe el (busonu de la rezervor scos ![]() ![]() This post has been edited by mitu2002: 3 Oct 2008, 08:57 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
multumesc mult pentru sfaturi .... momentan am rezolvat problema cu un set nou de bujii, si dat la automat cu bujiile scoase, era incecata calumea , am pus bujiile la loc si cu toate ca era terminata bateria a pornit imediat.
Azi dimineata a pornit binisor (a pornit la 2 doua cheie) e clar ca trebuie sa ma verific carburatorul si pompa de benzina. Multumesc mult inca odata. 3 Oct 2008, 14:29: cand am cumparat bujiile (brisk) am gasit si unele cu electrodul de argint, a incercat cine? merita? This post has been edited by emilperijoc: 3 Oct 2008, 14:29 |
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu merit cauta denso cu eletrod din iridium te tin 90.000 km pentru dacia 1310 motor 1390 bujiile denso cu indicativul DS W20FP-U iar pentru celelate marci dacia 1210-1300 ,super nova , nova , solenza vedeti aici
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tantaru |
![]()
Post
#11
|
![]() fan4dacia Group: Members Posts: 16 Joined: 5 October 08 ![]() |
bine ma ziceti voi k porneste greu sau k se ineaca....dar sa gandit emil k la prima cheie sa apese si acceleratia si sa traga putin socul...k asa se face...de fapt il fortezi un pic dar trebuie sa o ia...asta sa zicem k ar fi rece motorul...cat despre fumul negru iti pot zice k masinuta ta merge mai mult k benzina si aer mai deloc....si eu am dacie si face la fel dimineatza...dar eu asa fac...fai niste reglaje la carburator si ai sa vezi k merge .... aaaaa si daca porneste laso sa se incalzeasca
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410
1997
- BC-17-AFE
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
ai comentat de parca ai fi pe mesenger
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tixti |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
Dragilor, patesc si eu acelasi necaz, nu de ieri de azi, ci de cand am eu masinuta.
A fost o vreme, vreo 2 luni, cand am mers numai pe benzina. Nu avea instalatie GPL pe atunci. Si dupa ce am pus gaz, face la fel. Mai exact: o las seara pe benzina si dimineata nu o ia din loc. Nu mi se inneaca motorul, nu scoate fum colorat, nici macar negru, dar porneste cam la a patra cheie. II dau sprituri si cheie, socul tras la maxim. Cel putin iarna, e belea mare. Vara mai porneste si fara soc. Cand a fost canicula aia, nu ii trageam socul deloc. Sau foarte putin. Dar cum s-a racorit un pic, trebuie sa ii dau zeci de sprituri si cate 4 - 5 chei. De mentionat ca nu s-a innecat niciodata. Si inca ceva, asa chinuit cum pleaca, nu a fost situatie cand sa nu vrea deloc. Adica am trecut cu bine si peste ierni si peste veri. Nu m-a lasat niciodata. Am schimbat toate jigloarele. Am capac de delco nou nout, bujiile le schimb cam la 6.000 km. (de la gaz se cam inegresc si in plus nu mi se pare o avere 18 lei un set de bujii la 6 - 8.000 km). Nu prea stiu ce sa mai schimb in cazul asta. Pompa de benzina e si ea schimbata si face la fel. Vreo idee? fac si eu cinste. Cum sa fac sa imi porneasca si mie masinuta din prima. Ca ma uit la altii si ma umple invidia si pizma. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
neajiji |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Ai o problema de retinere a benzinei in carburator tu, se evapora pe undeva, verifica tot circuitul de la pompa de benzina, filtru de benzina/decantor, furtune, coliere, pompa de sprit, membrana pompa de sprit si nu in ultimul nivelul in cnc. Totusi celor care merg pe gaz le recomand macar un drum pe saptamana sa fie facut si pe benzina.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
tixti |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
am uitat sa zic. Merg mai mult de un drum pe saptamana pe benzina. In medie, fac cam 300 km pe saptamana. Din acestia, macar 50 ii fac pe benzina. Am verificat de vreo 2 ori nivelul din CNC dimineata si e in regula, adica am benzina in CNC atat cat trebuie sa fie. De aia mi se pare si mie ciudat. Daca nu aveam in cnc, era in regula, mai intelegeam, dar asa? Asta e si motivul pentru care m-am resemnat. Baterie buna si nervi de otel. Dar asa imi e de urat sa fac un drum scurt cu masina... prefer sa iau bicicleta, decat sa ma chinui s-o pornesc. Poate e si o facatura, care ar trebui sa se intample tuturor. Masina nu e pentru drumuri scurte. Haideti pe bcicleta
![]() Deci, dragilor, mi s-a terminat meseria, are careva vreo idee? |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
la mine ce sa zic am rezolvat problema pornirii cu un set de bujii ... dar fumul inca nu l-am rezolvat daca o turez (pe benzina ) pe la 3000rpm iese fum negru, am incercat sa umblu la amestec dar da sa se opreasca ..... am sa vad
|
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
carmechanic |
![]()
Post
#17
|
![]() Sudez...deci exist ! :) Group: Members Posts: 43 Joined: 5 November 04 From: Cluj - Napoca ![]() |
emilperijoc, poate ca tu inca nu stii dar surubul de reglaj pt amestec,
regleaza amestecul combustibil NUMAI PENTRU REGIM DE RELANTI !!! De geaba te joci sa reglezi "amestecul" ![]() Mai bine verifica daca inchide bine supapa-ac (cui-poantou) !!!! De asemenea verifica parametrii plutitorului. (reglajul cursei acestuia) This post has been edited by carmechanic: 7 Oct 2008, 09:10 |
--------------------
Dacia
1410
1987 Inteligenta este un lux
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
da colegu are dreptate amestecul in sarciana e cu totul altceva
verifica nivelul cnc ..poate e prea mare verifica jigleru principal si pe cel cu bila poate sint decalibrate sau scapa pe linga verifica de asemenea existenta saibelor de cupru de sub ciocul de papagal si vezi daca nu cumva scapa pe linga acest jigler benzina ia la puricat oleaca si aprinderea schimba fisele platina si capacul eventual si pipa |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
carmechanic |
![]()
Post
#19
|
![]() Sudez...deci exist ! :) Group: Members Posts: 43 Joined: 5 November 04 From: Cluj - Napoca ![]() |
mitu2002, si oare "amestecul in sarcina" cum se regleaza ?
Oare este vre-un surub ascuns pe undeva ? ![]() ![]() ![]() Explica-ne "oleaca" te rog cum se formeaza amestecul pt. regimul de sarcina. This post has been edited by carmechanic: 7 Oct 2008, 10:10 |
--------------------
Dacia
1410
1987 Inteligenta este un lux
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
la carburator sunt total pe langa . . . gasesc explicat in manual.... sau imi poate explica de unde sa incep demontarea . . . multumesc
|
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
mai Carme daca imi arati unde zic io ca REGLEZ amestecu in sarcina mine vin pina la mm sa te premiez
DAR SA STII CA EXITA OARECE REGLAJE SI PT ALA E DREPT NU DIN SURUBURI CA SATI DAU NISTE INDICII DESCHIDE OCHII BINE LA CE AM SCRIS IO IN POSTU RESPECTIV SI POATE OR SA SE APRINDA OARECE BECULETE This post has been edited by mitu2002: 7 Oct 2008, 10:44 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
carmechanic |
![]()
Post
#22
|
![]() Sudez...deci exist ! :) Group: Members Posts: 43 Joined: 5 November 04 From: Cluj - Napoca ![]() |
mitu2002, deschide tu ochii in primul rind !
Acolo scrie "carmechanic" Si iti spun si ce inseamna daca nu cunosti limba engleza.... ![]() This post has been edited by carmechanic: 7 Oct 2008, 11:26 |
--------------------
Dacia
1410
1987 Inteligenta este un lux
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
http://www.daciaclub.ro/Imbunatatiri-accel...sum-t31589.html
MDA EXLPICATIILE DATE OMULUI SINT CAM SUCINTE PT UNU CARE SE VREA ..... SAU ASTIA SE LIMITEAZA DOAR LA 3 CUVINTE CA DE OBICEI ![]() Sunt trei cuvinte cheie : aprindere, carburatie, distributie In aceasta ordine trebuie cautata problema ! Simptomele pe care le descrii tu provin cu siguranta si de la sistemul de aprindere. Iar daca spui ca se inneaca usor iar 10 L de benzina "dispar" , verifica daca inchide corect supapa ac din carburator. (cui poantou) TE ROG CITESTE TOPICUL RESPECTIV POATE O SATI MODIFICI IDEEA CA AMESTECUL IN FAZA DE ACCELERATIE NU POATE FII REGLAT ;MODIFICAT.... ![]() |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
carmechanic |
![]()
Post
#24
|
![]() Sudez...deci exist ! :) Group: Members Posts: 43 Joined: 5 November 04 From: Cluj - Napoca ![]() |
Pai nu te supara, dar nu sunt suficiente cele 3 cuvinte cheie ?
"aprindere" ---> omul ia cartea si citeste, invata, regleaza .... apoi trece la "carburatie" ......la fel. Si astfel ajunge sa mai si invete ceva pe linga succesul de a gasi si elimina hiba. |
--------------------
Dacia
1410
1987 Inteligenta este un lux
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
deci pina la urma ca de acolo a plecat totul se poate "regla" amestecul de benzina in faza de aceleratie da ori ba io unu zic ca da ;ca e greoaie si tine de f multi factori intradevar dar dupa cum ai vazut in topicul respectiv sint o granada de solutii si metode de reglare sau mai bine zis influentare a consumului de carbutant ia faza de accelerare/sarcina si ca sa eumar doar citeva (nivel cnc marime jiglere omogenizare amestec avans vacumatic mici sau mai mari modificari aduse pieselor componente ale carbului elica +uis aprindere)sint doar citevadin lucrurile care ar trebuii sa le ai in vedere
Cind am zis sa verifice oarece piesulici (care apartin cam toate circuitului de functionare in sarcina)ale carbului daca stai si te gindesti cam ce am zis io cam are oarece legalura cu un consum exagerat fum negru bujii afumate aprindere ;carburatie distributie e f vag aia stie sami zica si nea ion de la coada vacii de la un wanabe carmechanic is expected a litle more ....... 7 Oct 2008, 15:02: A si emil verifica neaparat si returul pompei de benzina e f inportant si e f posibil ca el sa fiie vinovat de fumul negru si consumul exagerat 7 Oct 2008, 15:06: emil promit ca mine o sati fac un mic tutorial despre cum desfaci carbu si cam ce trebuie verificat This post has been edited by mitu2002: 7 Oct 2008, 15:06 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
gti98 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
In afara de pornirea greoaie, cum functioneaza la accelerare?
Trage sau "da in bot"? E oarecum interesant cum apar "bube" odata cu racirea vremii la masinile care au functionat OK toata vara. Din experienta mea de 20+ ani de berlina pe carburator: 1 Verificati bujiile. E usor, si se pot afla multe. In primul rand veti gasi jocul intre electrozi marit, reglati-l. Ca sa diagnosticati dupa culoarea izolatorului, e necesara o oarecare exersare, mai ales ca nu are o culoare foarte clara. Alb=amestec sarac; negru-gras=segmenti uzati, pierdere de ulei; negru-uscat(funingine)=amestec bogat (si fum negru in esapament) Doar o culoare castanie=functionare corecta, dar nu o veti vedea decat dupa un drum mai lung, si desigur daca e reglata bine. Bujiile au o anumita "temperatura" ceruta de caracteristicile motorului si necesita reglaj al electrozilor. Nu se pun "dupa ureche": prea reci vor fi vesnic afumate, prea calde, tendinta la detonatie. In conditii bune, trebuie sa functioneze minim 15k km. 2 Carburatorul e sensibil la mizerii si apa in benzina. Desi am impresia ca benzina are, mai nou niscai aditivi de emulsionare, care impiedica formarea picaturilor mari de apa si rateuri, tot mai pot apare pierderi de putere la prezenta (nedorita) a apei in benzina. Jiclorul care se infunda cel mai des e cel de relanti (ala care se poate desuruba di afara carburatorului) e cel mai mic, si prin el trece o multime de benzina (relanti-ul de la stopuri, dar si la sarcina partiala). Nu insist pe filtrele pana la carburator. O piesa care da probleme e supapa cu ac (poantoul). S-a descris verificarea ei. Daca materialul sau prelucrarea nu sunt corespunzatoare, e posibil sa nu etanseze de nou; benzina are o vascozitate mult mai mica decat apa si se strecoara imediat. Nu cred ca se poate merge cu plutitorul spart (oricum, nu prea tare) dar cred ca multe carburatoare "sufera" de poantou neetans. La pornire, de cele mai multe ori aveam cnc-ul uscat (daca masina a stationat cateva zile sau a mers doar pe gaz! pentru cei care au) Daca supapele pompei de benzina nu sunt perfect etanse (situatie nu tocmai rara!), benzina se va scurge inapoi in rezervor (care e mai jos), fiind necesare mai multe rotatii ale motorului pentru umplerea cnc. NU MI S-A INTAMPLAT NICIODATA sa se inece cu carb Weber (cica Solexul o mai patea!) Daca inca aveti aprindere clasica (exista numeroase oferte de sisteme electronice, nu prea scumpe si care scutesc necazul platinei "impuscate" in cele mai nepotrivite momente!) piesa de uzura e platina. Daca nu o inlocuiti, toamna trebuie curatata si reglata. O alta piesa care mi-a facut probleme a fost capacul distribuitorului. E sanatos sa aveti unul de rezerva, iarna e anotimpul socurilor termice si al craparii lui. Si daca nu se poate vedea intotdeauna fisura prin care "fura" scanteia, se poate face rapid un test prin inlocuire. Sper ca ati gasit oarece date interesante. Spor la lucru! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
emilperijoc |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 19 October 07 From: Bucuresti ![]() |
gti98 multumesc mult de raspuns, momentan masina este in service pentru inlocuirea ruginei cu niste tabla vopsea
![]() multumesc tuturor. respect. |
--------------------
Dacia / Opel
... 1310 break / Vectra
... 1996 /2001 ...
- TL 01 SLU/ TL 08 EML
|
|
tixti |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
mai oameni buni.
Eu tot nu rezolvai problema. Deci imi porneste masinutza la a saptea cheie. Ca intotdeauna. Bujii noi. Capac delco Cehia nou. Platina Bosch. Nivel CNC verificat chiar azi dimineatza si e ok. Nu o ia decat la a nu stiu cat-a cheie. In general primele 4 chei sunt degeaba. Cand pornesc dau sprituri. Daca nu dau sprituri, nu o ia nici dintr-a zecea cheie. Daca dau sprituri, dau atatea cat sa nu se inece motorasul. Stie cineva de la ce sa fie? Se pierdse pe undeva? La ce pompa sa umblu? Pompa de benzina e si ea noua, am uitat sa zic. Ce sa i mai fac, sa pornesc macar la juma de cheie cum vad la unii vecini si ma uit la ei invidios si plin de pizma. Voi incerca orice, m-am saturat ca dimineata sa dau multe chei pana o ia din loc. Fac si cinste. Sunt din Braila. Ma ajuta careva? |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#29
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
n-are rost sa-ti mai zic ca trebuie tras șocul, eu pornesc fara nici un șpriț, trag șocul aproape maxim, iar dupa pornire il imping imediat cat sa o tina la 1100-1200 ture, in 100 m il imping de tot ca am relanti stabil la 700 ture...si asta pe clasic.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
tixti |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
clar ca trag si socul, am incercat si pornire fara soc si cu soc. Am descoperit ca e mai bine sa o pornesc fara soc. Dupa ce a pornit, trag socul si pana sterg eu geamurile de abur, se incalzeste motorul si bag socul la loc. Deci si cu soc si fara, tot trebuie sa dau macar 5 chei. Altceva?
|
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 08:27 |