DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pentru un tors frumos..., Și putere bună...

alin_xyk
post 23 Oct 2008, 17:33
Post #1


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




Salut.
Treaba sta cam asa:
Am observat in urma cu cateva zile o bataie la un tachet. Am desfacut frumos, am reglat jocul culbutorilor ca la carte (E 0,20 ; A 0,15). Am montat totul la loc, si am dat cheie. S-a rezolvat problema.. Buuuun... Am inlocuit si bujiile, ca cele vechi aveau cam 1,2..1,3 mm intre electrozi, cu unele care au 0,7 mm. Am curatat si reglat contactele ruptorului (la 0,4 mm). Pe langa astea, am schimbat si filtrul de benzina (era cel original) cu unul nou, din plastic.
Problema:
Cu toate astea, da in nas cand accelerez, chiar daca motorul este cald. Am reglat avansul la rece, desfacand fisa centrala si observand aparitia scanteii. Apoi am rotit delcoul spre dreapta cu aprox 15 grade. Am reglat si debitul de aer de la carburator, cu motorul pornit, strangand surubul pana la oprirea motorului, apoi rotind inapoi 1,5 ture. La fel, tot da in nas. Cand accelez mai tare, dintr-o data parca prinde putere, ca si cum s-ar desfunda undeva.
Intrebarea mea este care ar fi ordinea pieselor pe care ar trebui sa le controlez, si ce anume la fiecare? Sa pun din nou filtrul cel vechi, dupa o curatare prealabila? Bujiile merg bine... Sa schimb capacul delcoului, platina, condensatorul? Ca nu mai stiu ce sa fac...
Multumesc.


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 23 Oct 2008, 18:42
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




mai da drumul un pic la aer si vezi ce face. o tura juma cred ca e cam putin. io am 3 ture, am ajuns la concluzia ca e optim prin incercari.
p.s. jiglorul de relanti l-ai verificat sa nu fie infundat?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 23 Oct 2008, 18:52
Post #3


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Datul in nas poate fi de la circuitul de relanti, am rezolvat mai multe cazuri care aveau problema asta, vezi daca se strange surubul jiclorului de relanti pana la capat, in exploatare se depune mizerie si de cate ori se demonteaza-monteaza se strange tot mai putin ramanand in afara pana la 2-3 mm in unele cazuri, iar niste "mari meseriasi iscusiti" (la pahar), pun o saiba........MARE GRESALA, sfatul meu este sa verifici treaba asta si daca ai saiba scoate-o. iar daca observi ca s-ar strange mai tare surubul spala bine filetul acestuia cat si cel din carburator, apoi cu o surubelnita hotarata strange-l pana in capat. Valabil si pentru cei care au saibe la surubul de relanti..., aia nu are ce cauta acolo excl.gif

This post has been edited by nelu_1985: 23 Oct 2008, 18:54


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 23 Oct 2008, 19:03
Post #4


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




@slaiciprian
Am verificat jiclorul si nu e infundat. Dacia a fost a bunicului meu, si am gasit pe la cutia cu scule mai multe tipuri de jicloare, de diferite dimensiuni. Ce ar fi mai bun, unul cu gaura mai mare sau mai mica?

@nelu_1985
M-am uitat, si nu am nicio saiba.



--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 23 Oct 2008, 19:13
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




vezi ce se intampla daca mai dai drumul un pic la aer.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Oct 2008, 19:16
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(alin_xyk @ 23 Oct 2008, 18:33)
Am reglat avansul la rece, desfacand fisa centrala si observand aparitia scanteii. Apoi am rotit delcoul spre dreapta cu aprox 15 grade
*



De ce te-ai mai chinuit sa-l reglezi daca oricum il strici dupa? avansul se lasa la 0 grade, +3 maxim.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stalin
post 23 Oct 2008, 19:26
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 26 September 06




Mie cand imi dadea in nas era din cauza jiclorului acela in forma de cioc de papagal, el are rolul de imbogatii temporar amestecul si cand nu functioneaza masina ezita dupa care smuceste puternic. Verifica daca merge actionand de cateva ori clapeta de acceleratie ar trebui sa vezi cum scuipa un jet de benzina direct pe clapeta.


--------------------
Dacia 1410 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 23 Oct 2008, 19:32
Post #8


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




@argon
Pai asa mi-a zis un mecanic. Dupa ce gasesc locul cu scanteia, sa dau putin mai in dreapta , vreo 15 grade adica. O sa incerc maine sa il las la 0.


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 23 Oct 2008, 19:33
Post #9


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




scoate filtrul de benzina si incearca fara


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 23 Oct 2008, 19:50
Post #10


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




Pai e bine sa fac asta, nu se infunda carburatorul daca am impuritati in benzina? Sau doar de probă...


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 23 Oct 2008, 19:52
Post #11


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




de proba ..s-ar putea sa fie filtrul prost si sa ramai fara benzina in carburator cand accelerezi brusc..


inainte sa faci reglajele din primul post aveai problema asta?

This post has been edited by ArtVandelay: 23 Oct 2008, 19:53


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 23 Oct 2008, 19:54
Post #12


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




Nu aveam problema asta. De asta ma si gandesc sa il curat pe cel vechi si sa il pun din nou...


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 23 Oct 2008, 20:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Ce tip de motor ai pe masina?1289,1397,1557,conteaza si tipul de carburator:
32 irma, 32 irma 2AM, SOLEX, ETC.Trebuiesc calibrate setul de jiglere.
Daca la un motor de1,4L folosesti un carb de 1300 normal sa i-ti dea in nas, mai ales ca ai spus ca masina a fost folosita de bunelu care stim ca au o mare problema cu economia de combustibil.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 23 Oct 2008, 20:21
Post #14


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




Am motor de 1289, carb CARFIL 32 irma (nush sigur daca si 2AM, ma uit maine).


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 23 Oct 2008, 20:25
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Atunci jigler principal 135. aer 170.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 23 Oct 2008, 20:30
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Salutare. Dar invers cum se comporta carburator de 1400 pe motor de 1300? Multumesc


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 23 Oct 2008, 21:03
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Pentru unii "rupe stilul", pentru altii consum inutil de carburant.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Oct 2008, 21:33
Post #18


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




O lae. Reglate corespunzator nici nu are cine sa bage de seama diferente intre masini cu motorul "de 1300" cu carburatoare "de 1400", si invers. Eu am 32 IRMA 2AM pe motor de 1289cmc si n-am avut probleme cu consumul, ba chiar mergand batraneste anul trecut aveam consum de 6.x% pe autostrada, iar de "rupt stilul", il rupea cam la fel si cu ala vechi, prea mica diferenta.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 23 Oct 2008, 23:43
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Carburator de 1300 adica 32irma am avut si eu pe motor de 1400 si sincer nu s-a simtit nici o diferenta. Ba de fapt nu, cu asta de 1400, recent montat am un consum mai mare de carburant.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coronarian
post 24 Oct 2008, 00:10
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 4 August 08




intrebare de om nestiutor:
Daca am avansul reglat mai mare imi consuma benzina mai multa?
scuze de offtopic


--------------------
Renault 21 1993 Diesel, 2068 cm3 - BV xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 24 Oct 2008, 10:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




mai poti incerca cu o alta membrana de pompa de sprit ,eu din cauza unei membrane am cumparat inca 2 carburatoare pt ca intr-un final sa imi dau seama ca de fapt ea nu lucreaza cum trebuie.Arcul din interiorul ei e prea moale. incearca sa lipesti acel arculet cu superglue (by freeman30)

This post has been edited by Sorin_18: 24 Oct 2008, 10:14


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sweetboy89
post 27 Oct 2008, 14:25
Post #22


Dacia Logan Driver


Group: Members
Posts: 166
Joined: 27 October 08
From: Slobozia




am si eu o problema. tot asa cu motorul. trebuie sa il reglez. inainte sa o duc la verificare mergea struna. a umblat ala pe la aer si mi-a dereglat motorul. acum knd incerc sa o accelerez in treapta a 2a se inneaca de park ar merge pe motorina sad.gif . poate ma ajuta si ep mine cineva cu reglarea acestuia


--------------------
DACIA Logan 2010 Berlina Laureat - IL-18-YFL
Conduc Dacia Logan si sunt mai tare ca Van Damme !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_xyk
post 27 Oct 2008, 18:06
Post #23


membru ambitios


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 08




eu zic ca e de la avans. Ai incercat totusi sa vezi daca nu cumva ai platina impuscata? Sau sa cureti bujiile?


--------------------
dacia 1310 berlina 1985 - OT-01-XYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 27 Oct 2008, 18:56
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Problema asta o am si eu de foarte mult timp, dar tot nu am gasit rezolvare la ea sad.gif

Am zis sa pun piese bune, iata o lista:

- schimbat fishele, Tesla
- bujii noi, Sinterom, Bosh
- aprindere clasica cu platina doduco, aprindere electronica, Malvina, Gotronic cu senzor
- capac delcou Doduco, capac electroprecizia trasnparent, etc.
- spalat carburator Carfil 32, schimbat la el jigloare originale, schimbat carburator nou de 1400
- furtunele ce tin de carburator, toate noi, diuza de aer, ce-a cu arculet la fel, noi !
- pompa de benzina noua, Scornicesti.
- filtre 2, unul decantor, altul pe hartie, si cate unul singur in functionare
- "ciuperca" de la delcou, care tine de avansul vacuumatic noua.
- spalat delcoul
- plus multe altele care-mi scapa acuma
- iar mai nou, am si servo noua, ca na, am zis ca poate trage aer fals pe la servo
- reglat avansul static si cel dinamic in 10 moduri.

cu toate astea, tot nu am rezolvat, sau uitat 2 mecanici la ea, nimica !!! post-336-1110552489.gif

Sincer, am sa dau un premiu gras la cine reuseste sa mi-o faca cheers.gif

Mentionez ca face, cand am pornit motorul rece si nu merge mai mult de 10 minute la relanti.

This post has been edited by Adrian_Boy: 27 Oct 2008, 18:56


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 27 Oct 2008, 19:20
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Aprindere/carburatie. Din ce am vazut eu jocurile supapelor nu sunt prea importante, in afara de tacanitul suparator, mare diferenta cu ele reglate, "ca la carte" si lasate anapoda cum am luat eu motorul nu erau. Doar ca imi tacanea de ma lua naiba. In schimb relantiul era stabil.

La problema cu relantiul eu am intanlit urmatoarele simptome:

1 Mers neregulat la relanti: bujii varza, jocul platnii reglat aiurea, avansul prea mic, condensator stricat.
2. Motorul tine relanti-ul frumos, dar la accelerare brusca are tendinta de a se opri, "da in nas": garniturile de sub carburator nu etanseaza si trage aer fals, amestec prea srac de benzina, nivel in carburator prea mic/ciocul pompei de sprit infundat, canalele de sub clapeta de acceleratie infundate, joc mare la delcou. La acceleratie lenta insa motorul urca in ture frumos.
3. Merge la relanti dar se opreste brusc: sau jiglerul de relanti infundat sau nivelul in cnc mi-o lua razna, probleme la cuiul pontou.

Din ce am observat, la relanti, clapeta de acceleratie trebuie sa fie inchisa, aproape de tot, foarte, foarte putin trebuie deschisa.

Problema care o am eu este insa cam asa:

cu clapeta de acceleratie inchisa de tot, motorul nu se opreste indiferent de pozitia surubului de dozat nivelul amestecului. Adica daca il strang la maxim imi creste turatia motorului. La relanti nu vad pe unde mai poate trage benzina in afara de gaura de la surubul ala dar totusi, sa nu fie el destul de lung, sa nu inchida suficient sau?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Oct 2008, 20:02
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Oct 2008, 20:20)
Din ce am vazut eu jocurile supapelor nu sunt prea importante,
*




Cum sa nu fie...inainte sa reglez culbutorii dupa manual, care aveau un reglaj intre 0,3 si 0,4 imi consuma 9% in oras, cu reglajul ca la carte imi lua 12, si nu tragea mai bine deloc, din contra nu mai mergea rotund deloc...i-as fi lasat cum erau dar era mare riscul de tije indoite, si acum am 0,25-0,3, consuma 10 si merge rotund.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 27 Oct 2008, 20:59
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Argon, imi cer scuze, nu am zis ca nu conteaza, dar cred ca ar trebui lasate pe ultimul loc, in faza in care vrem sa punem cat de cat la punct aprinderea si carburatia. Apoi, da mai intervenim la carburatie putin si ar trebui sa fie ok.

La mine de exemplu in afara de tacanitul enervant, motorul torcea ca un pisicut si nu batea deloc.

Azi am facut un test cu un cdi postat pe aici pe forum, putin "adaptat" componentelor de care dispuneam si am ramas uimit de sunetul motorului si cat de bine se infinge pe drum. Scula am facut-o acum vreo 3 4 luni dar am lasat-o intr-o parte pentru ca am avut o gramada de probleme de rezolvat la masina si a mers ok si pe aprinderea clasica.
Nu stiu la consum cum stau, am observat ca pot sa apas mai mai usor pedala de acceleratie, cea ce ma face sa cred ca totusi sunt mai complete arderile si deci voi avea si o mica economie de combustibil. Ca oricum nu stiu pe unde curge benzina din rahatu de carfil cumparat din targ smile.gif

This post has been edited by Mr_Devil83: 27 Oct 2008, 20:59


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Oct 2008, 23:12
Post #28


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Adrian_Boy, daca problema ta e datul in nas cand vrei s-o turezi, desi e calda si reglata corespunzator, ai verificat si pompa de sprit?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 28 Oct 2008, 09:11
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




@merced
pompa de sprit, am pus noua pe carburatorul carfil, in prezent am carburator nou de 1400 si la fel face.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 28 Oct 2008, 11:09
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Mareste-i putin avansul, tot asa face?


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:04
Forum Renault