carton in fata radiatorului: pro/contra
![]() ![]() ![]() |
carton in fata radiatorului: pro/contra
cagulaa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
|
||
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai termostatul deschide circuitul de apa spre radiator.
cartonul se foloseste pt a ajunge mai repede la temperatura de regim. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Hacker |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Eu nu am folosit niciodata carton, oricat de frig a fost.. Nu stiu ce se intampla la mine, dar in maxim 1 km ajunge la temperatura de 82 grade, si acolo ramane.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
cagulaa |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
ca sa inteleg mai bine
La mine bordul este mai vechi tip *scoica* , mi se pare ca are 2 linii in partea de jos si doua linii in partea de sus (pt temperatura apa). Pana anul asta imi statea temperatura la a doua linie de jos, dar de cand am pus termostatul ( acum 3 zile) temperatura la apa imi sta cam la jumatate (ce temperatura o fi pe acolo??) O fi bine , o fi rau??!! |
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#5
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai...de ce ai scos termostatul?ce marca e cel nou?
apa trebuie sa stea un pic sub jumatate. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mishujkl |
![]()
Post
#6
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
vin si eu cu o intrebare. se cunoaste pe ceas daca deschide termostatul (bord cn takosan) la mine sta acu la mai putin de jumatate si acolo ramane intepenit (evident dupa ce se incalzeste). intreb asta pt ca la dacia de dinainte scadea acul de la 85 la 80 grade.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
roland |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Termostatul deschide cand temperatura in blocul motor a ajuns la cat trebuie si atunci apa va circula si prin radiator. Cand apa se raceste prea tare, termostatul va inchide. Evident, nu exista doar alb si negru ci si variatii de gri (deschideri partiale).
Daca e frig afara si radiatorul e in bataia aerului foarte rece, termostatul va sta pe inchis mai mult si totul ar trebui sa mearga normal. Aerul rece nu prea cred ca poate raci direct blocul motor, ca nu are cum sa intre asa de puternic acolo. Deci eu nu cred ca trebuie carton la o masina la care toate functioneaza bine. Se mai pune carton in fata carburatorului pentru a evita givraj-ul (inghetarea) din cauza curentului de aer rece. Variantele cu pata calda nu au nevoie. Daciile pe injectie, din nou, nu au nevoie. |
--------------------
.
.
.
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
am scos termostatul pt ca vara imi crestea temperatura indiferent cat de bine era aerisita instalatia.
Nu stiu cum se numeste cel nou, dar zice ca este produs in germania ( cel putin asa scrie pe cutie) si deschide la 89 de grade. |
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
roland |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu e suficient sa aerisesti instalatia. Trebuie ca:
- sa ai amestec antigel-apa distilata, nu doar apa in instalatie - sa fie bine curatata instalatia; in timp ai depuneri de la apa foarte "distilata", etc...; daca nu e bine curatata, lichidul se curge mai greu - sa fie bine aerisita instalatia - termostatul sa fie ok - nu in ultimul rand, radiatorul sa fie de ala mare (alea mici sunt insuficiente) Eu nu am avut probleme la berlina mea, nici pe frig nici pe canicula, nici in mers nici pe loc. Si nici nu aveam GMV electric, era pe fulie si nu aveam probleme vara pe canicula in oras aglomerat. |
--------------------
.
.
.
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
1. am dat jos radiatorul (cred ca este mic) si caloriferul, le-am lasat 1 saptamana cu otet in ele dupa care am fost la spalatorie si le-am curatat
2. furtunele par ok 3. am pus 3 litri de antigel cu 3 l de apa distilata 4. pe timp de vara nu am pierdut apa, dar daca a fost sa completez am folosit numai apa distilata, niciodata apa de la robinet sau din alte parti 5. nu bag mana in foc de termostat, am auzit ca nu ar fi cine stie de ele si ca depinde si de noroc, desi nu cred asta 6. aerisirea cred ca este ok. atata timp cat nu mai curge aer pe la rotite, cred ca este bine. 7. termostatul cred ca la-am montat bine cu temocupla in sus pe furtun, adica spre radiator ( sper ca este bine) |
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#11
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
La punctul 7 ai gresit. Termostatul se monteaza cu sonda inspre blocul motor
This post has been edited by Bulldog: 10 Nov 2008, 13:49 |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
adica in jos?????
|
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#13
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Adica in jos cum pui furtunul, da. Tocmai de aceea termostatul regleaza temperatura din motor, cand e prea cald, da drumul apei in radiator sa se raceasca, cand e prea rece, o opreste in motor pana se mai incalzeste. Asta in limbajul cel mai simplu.
Tu, montand invers sonda, ori nu ajungea termostatul sa deschida deloc, ori ajungea prea tarziu, cand in motor apa facea bule si bulbuci. |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
stai putin ca nu mai inteleg nimic
Prima data cand l-am pus l-am bagat cu varful ( partea tuguiata) in jos. Aveam caldura dar temperatura statea destul de sus, chiar mai sus de jumate. Dar recunosc ca nu l-am bagat pe furtun ci l-am pus direct pe corpul de la motor sau pompa de apa , si de abia dupa aceia am venit cu furtunul peste el. Am mai discutat si cu alte persoane si mi-a spus ca trebuie mo,tat invers cu termocupla( varful) in sus. Nu stiu ce sa cred. Am gasit ceva pe youtube la un R19. poti sa imi spui daca este la fel??? mutumesc mult |
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#15
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pozitia termostatului din video postat de tine e EXACT cum trebuie sa fie la Dacie
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
mishujkl |
![]()
Post
#16
|
![]() posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv ![]() |
Uite ai o schema de montare pe celalalt topic deschis tot de tine: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1597612
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e master sport cumva termostatul?
eu iti recomand VERNET. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mitu2002 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
datorita faptului ca am patit faza cu ingetarea diferitelor parti ale carburatorului iarna de mai multe ori(mai ales difuzorul dar si oarece jiglere) iar dupa aplicare cartonului s-a mai inbunatatit treaba io is pentru (facuta cum trebe ) adica astupata doar treimea care corespunde carbului
|
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
un termostat din asta made in germany, o cutie cu mult alb am pus si io anul trecut. a functionat 3 zile pana s-a blocat. pe inchis. am observat cand deja era apa spre 120.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
vi_escu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Se comporta mai bine cu un carton care acopera partea dreapta a radiatorului. Mai ales daca are ventilator pe fulie. Veti avea mai multa caldura in masina si evitati "inghetul" carburatorului.
This post has been edited by vi_escu: 10 Nov 2008, 16:53 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
cagulaa |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 24 September 08 From: Topoloveni ![]() |
din pacate termostatul este master, din asta am gasit
vernet prin pitesti nu se mai gaseste desi am fost si pe dumbravei, nu mai are nimeni Dar in schimb am gasit ceva de genul Termo care sunt destul de mici la 13 ron si unele poloneze Ramane sa vad maine de care cumpar |
--------------------
dacia, Renault
1310, Clio Estate Dynamique 1,5 dCi 85 CP
1997
- @%& Totul trece, dar nu totul se uita!!!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai era bine daca stateai prin bucuresti,te ajutam eu cu termostatu.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mad toz |
![]()
Post
#23
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Hacker @ 10 Nov 2008, 11:51) Eu nu am folosit niciodata carton, oricat de frig a fost.. Nu stiu ce se intampla la mine, dar in maxim 1 km ajunge la temperatura de 82 grade, si acolo ramane. Cartonul se pune in fata radiatorului pe partea cu carburatorul ,pentru ca la viteze de peste 90 km/h(mers constant cel putin 30 km) , de la -5 gr C in jos , va ingheta benzina in carburator , si iti va uda bujiile. Cei care au ELV nu mai au nevoie de carton. QUOTE(roland @ 10 Nov 2008, 12:41) Permite-mi sa te contrazic. Intradevar la cele cu pata calda se intampla fenomenul mai greu(adica dupa mai multi kilometrii de mers la viteza mare ,la temperatura scazuta). Pata calda nu face fata la aerul rece pe care il sufla elicea. |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
asklepios |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 11 October 08 ![]() |
cartonul trebuie pus la daciile modificate,pt ca sunt mecanici sau persoane mai inteligente decat fabricantul care modifica unele lucruri.unul dintre ele e desfintarea ventilatorului si montarea unei elici pe fulia pompei de apa deoarece are racire mai buna vara(e o prostie se incinge mai tare).si pe mine m-au prostit dar pt putin timp ca am pus-o la loc.iarna e rau de tot deoarece la turatii mari iti baga aer f rece pe carburator si ti-l blocheaza.
asa ca daca ai asa ceva pune cartoane si fa ca majoritatea firma de ras care de altfel e f buna pt Romania. eu recomand un radiator mare de cupru montat pe centru sa astupe bine gaurile din fata masinii si ventilator(daca e desfintat).de fapt aerul intra pe langa radiator ca acolo e spatiu prin el trece f putin. BAFTA MULTA! |
--------------------
dacia 1310 tx
dacia 1310 tx
84
- ab04mwy
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
In manualul livrat impreuna cu autoturismul, la pag. 36, este o nota despre ce si cum cu ecranul de protectie al radiatorului si folosirea prizei de aer cald a filtrului de aer. Si nu pare a se referi la daciile modificate.
In carburator nu ingheta nicidecum benzina ci umiditatea din aer. This post has been edited by vi_escu: 11 Nov 2008, 00:50 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
dacii modificate?
![]() cea mai eleganta solutie in privinta racirii este montarea unui electroventilator.si nu ai pb cu cartoane si givrare. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
roland |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(asklepios @ 10 Nov 2008, 22:57) sunt mecanici sau persoane mai inteligente decat fabricantul care modifica unele lucruri.unul dintre ele e desfintarea ventilatorului si montarea unei elici pe fulia pompei de apa deoarece are racire mai buna vara(e o prostie se incinge mai tare). Scuze, dar, din fabrica, unele masini veneau (vorbim de berline 1310) cu electro-ventilator iar altele cu ventilator pe fulie. Nu e vorba ca au modificat unii, e vorba ca Dacia le-a fabricat cu ventilator pe fulie. Varianta mai buna e, evident, cu electro-ventilator. De ce au fabricat de amandoua... nu stiu. |
--------------------
.
.
.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si manualul de utilizare, si "sfantul" Mondiru recomanda pe timp de iarna acoperirea radiatorului.
Recomandarea lui taica-miu, dupa zeci de ani de utilizare. "In afara, pui un carton A4 pe jumatea de radiator cu elicea . Daca esti in oras, ori stai cu ochii pe ceasul de temperatura, ori il scoti, ca in oras se incalzeste lejer si fara" Am radiator mare si elice pe fulie. Dar banuiesc ca elicea are si darul de a trimite aerul rece in filtrul de aer, de unde ajunge, tot rece, in carburator. Plus ca si carburatorul in sine se raceste. Ceea ce inseamna ca amestecul ajunge rece in motor. Problema este ca amestecul de carburant, pentru o ardere eficienta, trebuie sa fie destul de cald. Daca nu ma insel, givrajul la asta se refera. Si acuma sincer. perosanele alea mai inteligente decat fabricantul, au uitat sa ia in considerare faptul ca electroventilatoarele alea (sau si mai des, termoculplele care le comanda) au fost de o calitate nemaintalnita, si ca solutia fulie (care pe un motor ok isi face treaba fara probleme) + carton iarna e cam la fel de eficienta. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#29
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
de ce au fost cu/fara elv?
pai: pt climat rece :radiator mic+GMV climat temperat:radiator mic+elice pe fulie climat tropical:radiator mare+elice pe fulie. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
singurul avantaj al cartonului la un motor bun, si reglat corect este caldura care vine mai repede in interior, in rest merge la fel. Repet, reglaje corecte.
Dezavantajul e ca in multe zile ai -3 grade dimineata, deci e OK cu cartonul, dar la pranz ai 15 grade, si fierbi motorul daca nu il scoti, si ce faci, toata ziua deschizi capota?! nu mersi. Ce am zis eu e valabil la elice pe fulie(sufla rece pe motor). |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 00:25 |