Indicator catalizator aprins, S-a aprins la pornire..
![]() ![]() ![]() |
Indicator catalizator aprins, S-a aprins la pornire..
bassfreak |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|||
m-power |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 9 December 04 From: Iasiington ![]() |
Pai n-ar trebui sa se aprinda cand pornesti masina? A ramas aprins? detaliaza.
|
--------------------
Dacia Logan
Ambiance
- IS xx DAM Daca nu aici...cand??
Daca nu acum....unde ???!? |
|
bassfreak |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci e normal sa se aprinda cand pui contactul, la fel ca majoritatea indicatoarelor, DAR la mine s-a aprins din nou dupa ce am pornit motorul. Motorul a pornit in 1.5 - 2 secunde sa zicem, deci nu foarte repede, un timp normal de tinut cheia pe demaror pentru vreme rece.
Dupa pornire stat aprins vreo 3-4 secunde, dupa care s-a stins. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
m-power |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 9 December 04 From: Iasiington ![]() |
Maine ce faci ? Ai treaba? NU?
Fuga la service ...eventual sa-ti schimbi si bordul ca am vazut ca aveai probleme si cu el (pe alt topic). Bafta! This post has been edited by m-power: 1 Feb 2005, 18:25 |
--------------------
Dacia Logan
Ambiance
- IS xx DAM Daca nu aici...cand??
Daca nu acum....unde ???!? |
|
Zetu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Voi aveti o obsesie cu schimbatul bordului ? daca e vreo defectiune e normal sa se aprinda ..doar daia is puse acolo.
|
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#6
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Da, dar defectiunea aia = catalizator picat, ceea ce pentru probabil citeva mii de km, nu e in regula.
Asa ca , mai bine poate unele contacte imperfecte. |
--------------------
x
x
- x
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As dori sa mentionez un lucru: martorul ala de "catalizator" este de fapt martor de OBD (daca in uce injectie e o problema memorata). Nu este numai de catalizator... Doar ca in manualele de utilizare la romanasi le e lene sa scrie mai in clar anumite functii...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
osirus |
![]()
Post
#8
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
QUOTE(klaus @ 6 Feb 2005, 23:20) Asa cum zice si Klaus,ala nu e un martor de "catalizator"!Este un martor care sesizeaza anumite anomalii in sistemul de control al gazelor de esapament,ceea ce indica o eventuala "defectiune"!Daca clipeste e de preferat una mica vizita pe la sevice pentru un mic control!Daca ramine aprins,atunci urgent fuga la service! ps...cu descrierea anumitor functii se intimpla si la alte manuale de utilizare sau produse/marci(o descriere evaziva as zice eu pentru un client care e cam paralel cu tehnica)!Important e ca face o trimitere catre service pentru lamurire sau daca e cazul,depanare! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
osirus |
![]()
Post
#9
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Nu neaparat!Au fost ceva masini cu "probleme" la pornirea la rece inclusiv la mine,dar nu am mai auzit sau nu sa mai plins nimeni de problema ta!Tu de cind ai masina?A mai facut de atunci? |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
bassfreak |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
da! a mai facut astazi de dimineata odata, doar prima data cand am pornit-o.
masina o am din 15 septembrie |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
osirus |
![]()
Post
#11
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Pai eu unul zic sa te duci la service si sa zici ca ai primit scrisoare,chiar daca tu nu o ai sau nu ti-a venit,ca nu ti-o cere nimeni!Daca i-ti fac programare,e OK!Atunci le spui si de problema asta si cind complectezi formularul ala specifici si problema ta in el!Acum vezi si tu la ce service poti sau vrei sa te duci,dar eu dintre toate pe unde am fost,de AMG sunt cel mai multumit(pina acum)! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
Lucian123 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Numai sa nu se duca la Autocobalcescu. Aia sunt handicapati rau de tot. Fara hartie nici nu vrea sa stea de vorba.
Batuti in cap, nu altceva. |
--------------------
DACIA LOGAN
Laureate 1.4 Rosu
- B40XXX
|
|
Rius_wear |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 6 March 05 ![]() |
De verificat sonda amonte de pe tubul de coborare (catalizator). Acumulerea excesiva de apa ii da acest simptom. Similar si pentru cea din aval. La un service autorizat, in urma testarii sagem o sa ii dea ca defect "circuit sonda amonte" sau aval...
Cauzele aparitiei apei: - folosirea masiniii pe distante forate scurte ..cca. 5 km, subturata, fapt ce ii impiedica eliminarea condensului acumulat in ansamblul esapament. Cum sa imiedici reaparitia apei: - sa mentii un regim de turatii ceva mai ridicat - daca drumul pe care utilizezi masina este prea scurt, lungeste-l putin astfel incat motorul sa poata ajunge si mentine o perioada temperatura lui de lucru (sa fie incalzit) - mai scoate-o si tu la un drum mai lung... si mai pe romaneste da-te si la ea...calca pedala de acc mai tare ![]() ![]() numai bine ..si sa te bucuri de ea ..papa |
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Draga Rius_wear, tu citisi ce am mentionat eu mai la deal in acest topic?
Martorul respectiv nu este de catalizator (desi in manualul de utilizare asa scrie) ci este un martor de OBD. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai ce mi s-a aprins si mie nenorocitul ala. Nu retinusem din manual ce insemana si eram iesit din Bucuresti. Am oprit un pic masina sa fumez o tigara linistit, si cand am repornit dracia nu s-a mai stins.
I-am sunat p-astia de la Dacia Assistenta si mi-au explicat ce e cu el. Omul mi-a zis sa fac un drum un service, dar el crede ca ori e ceva in neregula cu senzorul ori e benzina proasta (Petrom). Sa vedem ce zic astia din service, cand oi ajunge si pe acolo. [Later edit] Am bagat benzina 98 de la MOL peste cea de la Petrom, nimic. Am desfacut borna de + de la baterie si am pus-o la loc, nimic. Sper sa ma lamureasca asta in service si sa nu fie ceva prea grav. This post has been edited by cosmin_m: 14 Mar 2005, 09:18 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Fusei azi la service: benzina proasta.
Au resetat ledul ala nenorocit si acum ma tot intreb de unde sa bag (benzina). Inauntru fusese benzina de la Petrom Dorobanti, mai apoi Mol98 de pe Maniu This post has been edited by cosmin_m: 14 Mar 2005, 19:58 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Flores |
![]()
Post
#17
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
Nu am mai deschis alt topic, stie cineva sa explice de ce se strica catalizatorul daca mergi mult cu becul de la benzina aprins?
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
costi |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() de unde-ai mai scos-o si pe asta? nu-i face bine pompei de benzina dar catalizatorul saracu' e bine mersi |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Flores |
![]()
Post
#19
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
Parca asa scrie in manualul masinii, dupa ce se aprinde becul sa ne indreptam spre prima benzinarie, mersul cu becul aprins dauneaza catalizatorului.Sau ma insel eu?
![]() |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
costi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
in acest caz " mea culpa"; credeam ca sint birfe; daca zici ca-i in carte, sa asteptam o parere avizata; chiar sint si eu curios
![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Flores |
![]()
Post
#21
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
Am fost si m-am uitat iar in carte si unul din factorii care duc la incalzirea si in final la deteriorarea catalizatorului, este si mersul indelungat cu martorul de minim de combustibil aprins! Dar cartea nu explica si legatura dintre ele!
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar, acest lucru scrie la pag. 2.04 din manualul de utilizare, dar eu nu inteleg acea formulare (cauzele ei)
Un catalizator are cateva cauze de defectare: 1. Infundarea (imbacsirea) catalizatorului 2. otravirea catalizatorului a) cu exces de hidrocarburi nearse (defectiuni pe sistemul de alimentare care conduc la alimentarea cu exces de benzina, rateruri de aprindere, supape neetanse). Sau in cazul defectarii unor sonde (de temperatura apa, lambda) calculatorul functioneaza in circuit deschis (cu exces de benzina) b ) cu compusi de plumb (desi reactia plumbului metalic cu platina sau rodiul este putin semnificativa, motiv pentru care otravirea nu este asa de rapida, de-abia dupa 2-4 rezervoare "cu plumb" se otraveste catalizatorul) c) otravire lenta cu compusi halogenati, de siliciu, de fosfor si de sulf din gazele de ardere (sulf din benzina, fosfor din uleiurile de motor, siliciu din unele tipuri de garnituri - numite generic siliconice -) 3. Topirea monolitului - functionarea in regimuri de turatie ridicata, din cauza depunerilor/imbacselilor care reduc suprafata de trecere, plasarea inacdevata (prea sus) a catalizatorului si astfel nu mai este racit de curentul de aer 4. Socul termic (prin incalzire daca dupa pornirea la rece se intra in regmuri f. turate, sau prin racire - rulare indelungata in turatii ridicate deci cu catalizatorul cald si stropirea lui cu apa rece) 5. Oboseala termica (condusul generalizat la turatii ridicate) - datorat ciclurilor de dilatare/contractare 6. Socuri mecanice. Date fiind aceste date, eu nu prea inteleg asertiunea din manualul de utilizare... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
streetfighter |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 31 July 05 ![]() |
Am urmarit subiectul si am asteptat si o solutie. Am si eu o problema similara: am spalat odata masina si de atunci indicatorul catalizator ramane aprins. Am fost la service mi-au curatat cu un spray contactii de la calculator si de la senzorii amonte si aval. O perioada (cca. 3 saptamani) nu am mai avut probleme, dupa care iar sta aprins tot timpul.
Mentionez ca alimentez numai de la Petrom. Ce ati mai rezolvat cu problema asta ? |
--------------------
Logan
Laureate
- 01-BC-AAA
|
|
calin.c |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
este din cauza benzinei
se intimpla mai ales la loganurile aduse din vest(germania) la majoritatea se aprinde obd dar daca o calci umpic se stinge |
-------------------- |
|
saruman |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Loganurile aduse din vest?!! Se fabrica si acolo? Si sunt dopate cu benzina capitalista, asa ca nu mai beu nimic altceva? Ce Dumnezeu, am pierdut complet contactul...
|
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
calin.c |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
se exporta de aici si baieti buni le aduc inapoi
umpic lovite dar se repara si se vind bine |
-------------------- |
|
vad |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
am patit si eu aceasta problema aseara, am pornit masina si cum am uitat ceva in casa, am lasat motorul pornit (sa se mai incalzeasca), cand ma revenit acel beculet clipea de zor, am oprit motorul si l-am pornit din nou, beculetul nu s-a mai aprins nici pana astazi si sper asa sa raman stins!
|
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
gamezcdr |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 June 04 ![]() |
Si mie mi se aprinde 2-3 secunde dupa ce porneste motoru uneori da numa daca e foarte frig afara.
|
--------------------
Reanault
Kadjar
1.2 TCE
|
|
vead |
![]()
Post
#29
|
vechi Group: Members Posts: 184 Joined: 22 August 05 From: Timisoara ![]() |
Este a doua dimineata de cind martorul galben, care reprezinta un motor si o elice ramine aprins cam 5 secunde la pornire.Mentionez ca acest lucru se intimpla la pornirea dimineata, cind temperaturile de peste noapte sint destul de scazute.
In timpul asta motorul scoate un zgomot destul de ciudat, zgomotul seamana cu cel a unui motor mai uzat care porneste fara ulei. Este un fel de ziriit care se aude mai insistent atunci cind martorul este aprins. Nu am mai incercat si porniri la cald , deoarece eu merg cu masina cam 1 KM dimineata , dupa care ramine la sotia mea pina seara...eu avind un nou contact cu masina abia a doua zi dimineata. A mai patit cineva ceva asemanator?.....este normal sa stea martorul aprins 5 sec. dupa pornire si sa se auda zgomotul acela?....Ce sa fac? |
--------------------
dacia
logan1.4 laureate
2005
- tm09zzz Timisoara
|
|
nvldx |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 January 06 ![]() |
mmm, mie imi face altfel
![]() Cand pornesti motorul, la ce turatie il tine socul? La mine sta cam 1000-1100... Sa te mai uiti si la ulei... dar daca nu ai avea destul, s-ar aprinde becul sau s-ar incalzi mai tare.. ar face el ceva... zic io. |
--------------------
Dacia
Golan
- 123
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:06 |