nu porneste :( ..., va rog putin ajutor
![]() ![]() ![]() |
nu porneste :( ..., va rog putin ajutor
ZappaUKu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
|
||
--------------------
xx
xx
xx
|
|||
harry |
![]()
Post
#2
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Ai curatat senzorul de turatie? eu am avut o problema asemanatoare.. si asta a fost problema.
|
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
acum 5 minute l-am curatat a pornit dar ... se chinuie pana porneste
![]() |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E, daca e vorba de rateu eu as curata mai bine senzorul de turatie, as imbunatati contactele cu mufa lui si as verifica debitul injectoarelor.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
masina vad ca porneste ok (momentan) am curatat senzorul de turatie si contactele lui cu sprei special pt contacte, sprei folosit acum vreo 2-3 luni si la curatarea injectoarelor.
|
--------------------
xx
xx
xx
|
|
NsL |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Nazdravan Group: Members Posts: 113 Joined: 3 March 08 From: PLOIESTI Pitesti ![]() |
sa nu fie de la pompa de benzina sa nu cumva sa nu iti mai bage destula presiune in rampa...eu am skimbat-o odata ca m-a lasat in mers ..la 140 la ora ...
|
--------------------
DACIA
SUPER NOVA
2002
- PH xx XXX
|
|
vyalli |
![]()
Post
#7
|
![]() Pe zona Group: Members Posts: 809 Joined: 16 March 06 ![]() |
QUOTE(ZappaUKu @ 4 Feb 2009, 12:48) Stiu ca mai sunt n topicuri de genul insa parca e fenomen masinuta mea (o supernova clima cu 100 k km). Imi da la automat pana imi descarca toata bateria. Am incarcat bateria am pus-o pe masina am incercat sa o pornesc iar si are "forta" insa nu o porneste, bujiile zic ka sunt ok, bateria la fel, imi mananca zilele (intr-un final a pornit la a 4-a cheie si merge brici ce poate fi? De mentionat ca sta stabil in turatii nu variaza nu nimic. va multumesc anticipat am uitat sa precizez ka in vara am curatat injectoarele dupa metoda alinRehau si functioneaza ok, poate fi de la asta? La fel am patit si eu pornea fffff greu cand era frig. Am citit pe forum am ajuns la concluzia ca e motorasu pas cu pas, bunnn mers in targ cumparat unu de 70 de ron schimbat curatat corp clapeta tot pus cu mastick pe galerie tot tacamu(recunosc pe site am citit totu ![]() Nici pana acum nush exact ce a avut masinuta atunci dar acum merge perfect, ii arat cheia si porneste . P.S. 1.o intrebare cand aveam motorasul pas cu pas turcesc care l-am cumparat din targ pornea masina greu dar se mai auzea vro 2-3 secunde tiuitul ala de la pompa de benzia. Are cineva idee de ce ? 2. ''am uitat sa precizez ka in vara am curatat injectoarele dupa metoda alinRehau si functioneaza ok, poate fi de la asta?'' care e metoda???? Multumesc anticipat This post has been edited by vyalli: 5 Feb 2009, 13:13 |
--------------------
logan negru
Laureat
2009
- B-xx-JPA Dacia Papuc 1.9D 2005 - B-xx-ABX
ex...Oltcit Club '86 - B-xx-ZNU,Dacia Supernova 2001 |
|
mvali |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 8 February 07 From: Ploiesti ![]() |
vyalli grija mare ca asa facea si la mine.. la temperaturi joase abea pornea..(chiar s'a oprit la mine si n'a mai pornit) si cum dadea caldura o lua. Nu-mi place sa zic asta dar: pregateste'te de schimbat pompa de benzina.
|
--------------------
ex Dacia
SuperNova
Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
|
|
vyalli |
![]()
Post
#9
|
![]() Pe zona Group: Members Posts: 809 Joined: 16 March 06 ![]() |
QUOTE(mvali @ 6 Feb 2009, 03:29) vyalli grija mare ca asa facea si la mine.. la temperaturi joase abea pornea..(chiar s'a oprit la mine si n'a mai pornit) si cum dadea caldura o lua. Nu-mi place sa zic asta dar: pregateste'te de schimbat pompa de benzina. problema s-a rezolvat asta a facut in octombrie parca cand incepuse sa scada temperaturile si dupa ce am facut operatia cu schimbatul motorasul pas cu pas(bine tot cel vechi a mers ca cel nou nici de al naibi nu a vrut) curatare, senzor, contacte nu a mai facut deloc.......nici macar odata. Pe bune chiar nu pot sa inteleg si masina a fost pornita si s-a mers cu ea aproape in fiecare zi. |
--------------------
logan negru
Laureat
2009
- B-xx-JPA Dacia Papuc 1.9D 2005 - B-xx-ABX
ex...Oltcit Club '86 - B-xx-ZNU,Dacia Supernova 2001 |
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
pana acum a pornit dar are un pornit urat ... adica nu o ia la sfert si parca tremura pana isi stabilizeaza turatiile ... o sa vada mecanicul cat de curand. va multumesc pt toate sfaturile si sper sa se rezolve problemele de la sine
![]() |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si un aspirator poate face zgomot, dar asta nu inseamna ca si merge bine.
Asa si cu pompa de benzina... Verificarea ei se face prin masurarea presiunii pe rampa |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vyalli |
![]()
Post
#12
|
![]() Pe zona Group: Members Posts: 809 Joined: 16 March 06 ![]() |
|
--------------------
logan negru
Laureat
2009
- B-xx-JPA Dacia Papuc 1.9D 2005 - B-xx-ABX
ex...Oltcit Club '86 - B-xx-ZNU,Dacia Supernova 2001 |
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
si cum pot verifica presiunea pompei de benzina?
|
--------------------
xx
xx
xx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
se monteaza un t-ul in rampa si se cupleaza furtunul care vine de la rezervor si in cealata parte a teului se monteaza un manometru se pune contat si se verifica ... nu esti multumit pornesti motorul si vezi ce presiune are.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
daca imi poti da mai multe detalii ti-as fi recunoscator, eventual un alt link pe forum. multumesc
|
--------------------
xx
xx
xx
|
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
Revin cu acceasi problema. Intre timp masina a primit pompa de benzina noua, bujii noi, bobina noua, fise noi, s-a curatat motorasul pas cu pas, s-a curatat corpul clapeta, s-au curatat injectoarele.
Masina porneste greu (prima cheie exclus, cam la a 2a, a 3a) cand afara e cald sau sta mai bine de o ora intr-un loc fara sa fie pronit. Pornita masina functioneaza impecabil, trage foarte bine, dar pornirile ma termina psihic. Va rog mai dati-mi idei ce mai trebuie sa schimb, sau sa verific. Pana sa schimb pompa de benzina masina parca pornea bine, dar nu tragea. Dupa montarea pompei de benzina poloneza nu mai porneste bine, dar merge normal (cel putin asa mi se pare) |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#17
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Un test pe calculator ar fi de ajutor, ar elimina mai multe cauze. Daca nu, mai verifica senzorul de turatie ( nu ai zis nimic de el ) si electromotorul (carbunii).
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Pornirea ti-o afecteaza si sonda lambda, deoarece este responsabila pentru amestecul de aer-carburant, mai ales cand motoru e rece
|
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
s-a curatat si senzorul de turatie, iar legat de sonda lamba nu stiu ce sa zic pt ca atunci cand e rece imi porneste impecabil masina spre exmplu azi dimineata a pornit fara probleme, dar la pranz daca mai plec cu masina nu o sa mai porneasca la sfert.
tot legat de sonda lamba... masina nu are catalizator de cand am cumparat masina, acum mai bine de doi ani. alte pareri si sfaturi? |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
p_alecsu |
![]()
Post
#20
|
![]() Alex Group: Members Posts: 355 Joined: 11 December 09 From: 25 km de Pitesti ![]() |
cel mai bun sfat ti.l zic eu : o diagnoza. nu e un capat de tara si asa economisesti ceva banuti in loc sa cumperi piese aiurea.
|
--------------------
Dacia
Supenova
2001 Rapsodie
- AG 10 WSM
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
QUOTE(powertodacia @ 16 Nov 2010, 00:41) Pornirea ti-o afecteaza si sonda lambda, deoarece este responsabila pentru amestecul de aer-carburant, mai ales cand motoru e rece lambda nu furnizeaza informatii decat dupa ce se incalzeste, la pornire amestecul e dictat de sonda de temperatura (in cazul in care nu se apasa si pe acceleratie) mie imi miroase a sonda de temperatura (poate cablaj), desi exprimarea colegului in cauza nu a fost destul de clara pentru mine binenteles o diagnoza "ar aprinde o lumina" This post has been edited by danciusergiu84: 16 Nov 2010, 10:15 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Sonda lambda măsoară cantitatea de oxigen din gazele evacuate și trimite semnalul către unitatea de comandă a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficiență și o durată de viață maxime ale catalizatorului. O sondă lambda uzată poate cauza un consum excesiv de benzină, emisii de noxe crescute, uzură excesivă a catalizatorului și scăderea performanței motorului.
Cum știu dacă sonda lambda este defectă? Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt: - Eșec la testul emisiilor (caracte-ristic, o concentrație mare de CO și/sau HC) - Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant) - Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant) - Motorul funcționează neregulat - Performanțe reduse Sau: Sonda Lambda este un senzor amplasat pe tubulatura de evacuare si conectat la ECU, care in esenta consta intr-un conductor de curent electric a carui intensitate variaza in functie de cantitatea de oxigen care traverseaza sonda. In interiorul acesteia exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2). Intensitatea curentului prin placa de zirconiu variaza in functie de numarul de molecule de oxigen care traverseaza materialul ceramic. Deoarece sonda functioneaza optim doar la temperaturi mari, „la rece”, pina cind gazele de esapament ating temperaturi de 4-500 oC, sonda este incalzita de o rezistenta din interiorul ei, dupa care caldura ii va fi furnizata chiar de temperatura gazelor de esapament. Autoturismele cu motorizari euro 3 si 4 au chiar 2 sonde, una amplasata inaintea catalizatorului pentru optimizarea amestecului aer/combustibil, si una dupa catalizator, pentru verificarea eficientei acestuia. Constructorii recomanda verificarea sondei la fiecare 30 000 de kilometri sau la fiecare doi-trei ani de functionare a masinii si schimbarea sondei in cazul cind apar probleme in functionarea acesteia. LAMBDA furnizeaza informatii mereu, la pornire este responsabila pentru accelerarea motorului sau soc cum vrei sa ii spui pana se incalzeste. am avut probleme cu sonda si stiu ce vorbesc. io de la sonda primeam si rateuri in admisie. <span class='edit'>16 Nov 2010, 10:52:</span> Si pe diagnoza poti sa ii faci sute daca ai pb cu un injector sau cu supapele sau compresie ori bobina , faci degeaba. <span class='edit'>16 Nov 2010, 10:55:</span> @danciusergiu84'''la pornire amestecul e dictat de sonda de temperatura (in cazul in care nu se apasa si pe acceleratie)'' GRESIT!!daca nu iti mai merge sonda de temperatura, sau se rup firele, motorul nu porneste? Responsabila pentru turatia motorului la pornire fara a apasa acceleratia pana cand se incalzeste motorul este doar sonda lambda! Si eventual corpu clapeta, motoras pas cu pas..etc ..depinde de probleme, dar prima care e responsabila e sonda. fa un test cu o sonda stricata si vezi cum tremura pana la 40-45 grade motoru. This post has been edited by powertodacia: 16 Nov 2010, 10:58 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
mentionez ca si motorul a fost facut (deoarece mergea in trei pistoane din cauza unei supape)
- scaunul supapelor - schimbate semeringurile de la supape - segmentii si pe langa asta distributia, pompa de apa, antigelul, uleil la motor, uleil la cutia de viteze, filtru benzina, filtru aer, filtru ulei, verificate injectoarele si schimbat un injector. si inainte si dupa reparatul motorului la fel imi porneste. am probleme decat cu pornirea cand e normal sau cald afara, cand e frig porneste impecabil. de pornit cand porneste prost porneste subturat fie moare direct. cand porneste subturat daca calc putin acceleratia se regleaza turatile. (o sa postez si un filmulet poate ajuta) la sonda lambda nu s-a umblat pana acum iar ceramica din catalizator nu mai este de mai bine de 2 ani. alte idei? This post has been edited by ZappaUKu: 16 Nov 2010, 13:10 |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
pai daca nu s-a umblat la sonda, ti e greu sa pui de test de la o solenza sau alta supernova? cheie de 22 si o desfaci cand e motoru rece ca sa nu iti arzi mainile in evacuare.
|
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
djasu82 |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(ZappaUKu @ 15 Nov 2010, 23:40) Revin cu acceasi problema. Intre timp masina a primit pompa de benzina noua, bujii noi, bobina noua, fise noi, s-a curatat motorasul pas cu pas, s-a curatat corpul clapeta, s-au curatat injectoarele. Masina porneste greu (prima cheie exclus, cam la a 2a, a 3a) cand afara e cald sau sta mai bine de o ora intr-un loc fara sa fie pronit. Pornita masina functioneaza impecabil, trage foarte bine, dar pornirile ma termina psihic. Va rog mai dati-mi idei ce mai trebuie sa schimb, sau sa verific. Pana sa schimb pompa de benzina masina parca pornea bine, dar nu tragea. Dupa montarea pompei de benzina poloneza nu mai porneste bine, dar merge normal (cel putin asa mi se pare) Masoara presiunea in rampa de injectie sa vezi daca iti asigura presiunea necesara a benzenului data de pompa si reglata de regulator. Ca sa elimini sonda lambda din schema o deconectezi si pornesti motorul iar relantiul trebuie sa ramana la 1300-1400 de ture indiferent ca motorul e cald sau nu. QUOTE(p_alecsu @ 16 Nov 2010, 10:03) cel mai bun sfat ti.l zic eu : o diagnoza. nu e un capat de tara si asa economisesti ceva banuti in loc sa cumperi piese aiurea. Diagnoza nu-i rezolva nimic ai ia bani si ai zice ca mere ceas . QUOTE(danciusergiu84 @ 16 Nov 2010, 11:12) lambda nu furnizeaza informatii decat dupa ce se incalzeste, la pornire amestecul e dictat de sonda de temperatura (in cazul in care nu se apasa si pe acceleratie) mie imi miroase a sonda de temperatura (poate cablaj), desi exprimarea colegului in cauza nu a fost destul de clara pentru mine binenteles o diagnoza "ar aprinde o lumina" Sonda lambda se autoincalzeste odata ce cuplezi pe pozitia motor si astepti sa se stinga ledul - de ce credeti ca acel led e pus antidemaraj bla bla. Sonda e prevazuta cu o rezistenta eletrica pentru preincalzire , daca rezistenta eletrica s-a dus draqu apar probleme - relantiul revine la 750 de ture foarte greu. O sonda lambda e garantata 100 de mii de km dar s-ar duce si la 200 de mii de km , chestia e ca trebuie masurata rezistenta interna ori iti dai seama ca nu scade turatia in cel putin 5 minute la 750 de ture. La mine dupa 2 minute turatia motorului e la 750 de ture. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
turatia motorului cand e frig se duce undeva la 1100-1200 si revine la 800 imediat ce se incalzeste masina (relativ repede, nu am masurat)
sincer sa fiu banuiesc pompa de benzina (fiind poloneza si nu de origine) sau regulatorul de presiune (la regulator nu am umblat niciodata). daca m-ati putea indruma inspre un loc unde se fac masurari a presiunii in rampa de injectoare sau cum se poate realiza acea "improvizatie" v-as fi recunoascator. va mai amintesc masina functioneaza impecabil odata pornita, iar faza cu pornirile sunt aleator mai putin cand e frig afara atunci porneste impecabil. si cand porneste greu porneste subturata, sau moare si trebuie sa ii dau iar la cheie. "Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt: - Eșec la testul emisiilor (caracte-ristic, o concentrație mare de CO și/sau HC) - Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant) - Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant)" precizez de asemenea ca masina consuma in oras cam 10 iar cand e frig si mai mult ceramica din catalizator nu mai este si am avut si niste rateuri in trecut care mi-au distrus prinderile carcasei filtrului de aer ( momentan am o carcasa imprumutata de la un co-forumist) va multumesc ca va dati toata silinta. This post has been edited by ZappaUKu: 16 Nov 2010, 18:04 |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#27
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
improvizatia - faci rost de un manometru de ex de la compresoare , gasesti si in obor mult mai ieftin o cupla in forma de T .
Dupa aceea desfaci furtunul care vine de la rezervor si se cupleaza la rampa de injectie si introduci intr-un cap de la T la alt cap prinzi manometrul printr-un furtun si la alt cap cu alt furtun te legi la rampa de injectie. Furtunule trebui sa le prinzi cu coliere altfel sar furtunele de pe cupla din T- cupla o poti cumpara din bricostore. Pui contact si citesti presiunea in rampa care trebuie sa stea in 3 bari dupa aceea pornesti motorul iar presiunea trebuie sa scada la 2,5 bari , iar daca accelerezi tragand cu mana de tija de acceleratie de la corpul clapeta presiunea trebuie sa urce instant la 3 bari si sa revina la 2,5. In rest daca presiunea in rampa e sub 2,5-2 bari schimbi pompa , cu regulatorul nu ai nimic nu se strica asa de usor . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
serviccom |
![]()
Post
#28
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
QUOTE(powertodacia @ 16 Nov 2010, 10:51) Sonda lambda măsoară cantitatea de oxigen din gazele evacuate și trimite semnalul către unitatea de comandă a motorului ECU (Engine Control Unit). Semnalul este utilizat de aceasta pentru a regla exact amestecul aer-combustibil la nivelul optim pentru o eficiență și o durată de viață maxime ale catalizatorului. O sondă lambda uzată poate cauza un consum excesiv de benzină, emisii de noxe crescute, uzură excesivă a catalizatorului și scăderea performanței motorului. Cum știu dacă sonda lambda este defectă? Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt întotdeauna evidente. Printre simptomele sondelor lambda defecte sunt: - Eșec la testul emisiilor (caracte-ristic, o concentrație mare de CO și/sau HC) - Catalizator deteriorat (cauzat de o concentrație mare de carburant) - Consum crescut de carburant (cauzat de o concentrație mare de carburant) - Motorul funcționează neregulat - Performanțe reduse Sau: Sonda Lambda este un senzor amplasat pe tubulatura de evacuare si conectat la ECU, care in esenta consta intr-un conductor de curent electric a carui intensitate variaza in functie de cantitatea de oxigen care traverseaza sonda. In interiorul acesteia exista un material ceramic poros, din dioxid de zirconiu (ZrO2). Intensitatea curentului prin placa de zirconiu variaza in functie de numarul de molecule de oxigen care traverseaza materialul ceramic. Deoarece sonda functioneaza optim doar la temperaturi mari, „la rece”, pina cind gazele de esapament ating temperaturi de 4-500 oC, sonda este incalzita de o rezistenta din interiorul ei, dupa care caldura ii va fi furnizata chiar de temperatura gazelor de esapament. Autoturismele cu motorizari euro 3 si 4 au chiar 2 sonde, una amplasata inaintea catalizatorului pentru optimizarea amestecului aer/combustibil, si una dupa catalizator, pentru verificarea eficientei acestuia. Constructorii recomanda verificarea sondei la fiecare 30 000 de kilometri sau la fiecare doi-trei ani de functionare a masinii si schimbarea sondei in cazul cind apar probleme in functionarea acesteia. LAMBDA furnizeaza informatii mereu, la pornire este responsabila pentru accelerarea motorului sau soc cum vrei sa ii spui pana se incalzeste. am avut probleme cu sonda si stiu ce vorbesc. io de la sonda primeam si rateuri in admisie. <span class='edit'>16 Nov 2010, 10:52:</span> Si pe diagnoza poti sa ii faci sute daca ai pb cu un injector sau cu supapele sau compresie ori bobina , faci degeaba. <span class='edit'>16 Nov 2010, 10:55:</span> @danciusergiu84'''la pornire amestecul e dictat de sonda de temperatura (in cazul in care nu se apasa si pe acceleratie)'' GRESIT!!daca nu iti mai merge sonda de temperatura, sau se rup firele, motorul nu porneste? Responsabila pentru turatia motorului la pornire fara a apasa acceleratia pana cand se incalzeste motorul este doar sonda lambda! Si eventual corpu clapeta, motoras pas cu pas..etc ..depinde de probleme, dar prima care e responsabila e sonda. fa un test cu o sonda stricata si vezi cum tremura pana la 40-45 grade motoru. Cum o sa regleze sonda lambda turatia motorului, in ce manual ai citit asta? Turatia motorului este data de uce injectie, in functie de temperatura motorului acesta comanda motorasul pas cu pas care e singura componenta care regleaza turatia motorului la mersul in gol. Informatia e furnizata de senzorul temperatura apa si senzorul temperatura aer injectie. Scoate tu mufa senzorului de temperatura si incearca sa pornesti, sa imi spui si mie ca nu merge, sau scoate-o in timp ce merge motorul, sa vedem se opreste. Iti spun eu ce face, porneste gmv racire, dar motorul merge in continuare. Nu mai poluati forumul cu idei care vi se par logice, da-ti informatie corecta ca se i-a altii de pe voi si strica mai mult decat repara. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#29
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
ba da cata pomelnicu
![]() Uce injectie presia o fractiune din ce e dat de sonda compara cu ce are in baza de date analizeaza cu celelate sonde - temperatura motor , aer , presiune si regleaza motorasul pas cu pas implicit debitul de aer cand clapeta e inchisa si nu e actionada de pedala de acceleratie si implicit stabilizeaza turatia asta dupa ce temperatura motorului a atins 30-40 de grade in sus . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ZappaUKu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 320 Joined: 30 July 05 From: xx - xx ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 16 Nov 2010, 20:38) improvizatia - faci rost de un manometru de ex de la compresoare , gasesti si in obor mult mai ieftin o cupla in forma de T . Dupa aceea desfaci furtunul care vine de la rezervor si se cupleaza la rampa de injectie si introduci intr-un cap de la T la alt cap prinzi manometrul printr-un furtun si la alt cap cu alt furtun te legi la rampa de injectie. Furtunule trebui sa le prinzi cu coliere altfel sar furtunele de pe cupla din T- cupla o poti cumpara din bricostore. Pui contact si citesti presiunea in rampa care trebuie sa stea in 3 bari dupa aceea pornesti motorul iar presiunea trebuie sa scada la 2,5 bari , iar daca accelerezi tragand cu mana de tija de acceleratie de la corpul clapeta presiunea trebuie sa urce instant la 3 bari si sa revina la 2,5. In rest daca presiunea in rampa e sub 2,5-2 bari schimbi pompa , cu regulatorul nu ai nimic nu se strica asa de usor . ai facut cumva o improvizatie de genul? mi-o poti imprumuta si mie, stau in bucuresti si ma pot deplasa oriunde iti este usor sa fac "testul" sub supravegherea unui cunoscator. bineinteles platesc daca este cazul. multumesc |
--------------------
xx
xx
xx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:01 |