Pedala frana "tare"
![]() ![]() ![]() |
Pedala frana "tare"
Gingis |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2006
- XX-00-YYY
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
eu as banui un pistonas
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Gingis |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 August 08 ![]() |
Doar pe spate{probabil}...ca la franare nu trage fata...
This post has been edited by Gingis: 11 Mar 2009, 18:50 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- XX-00-YYY
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#4
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Ai schimbat placutele de curind? ca eu asa am patit, cind le-am schimbat cu unele care erau petarde...la fel se intarea pedala si frina nu mai era eficienta ca inainte, am schimbat apoi placutele cu unele originale si am rezolvat problema masina si-a revenit.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
YRX |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
1. Frana de mana care nu tine bine se regleaza, se strange pana tine complet la 5 clicuri. Asta nu cred ca are legatura cu problema lipsei de asistenta. Daca la una dintre roti tine mai tare si la cealalta mai putin trebuie vazut sistemul de autoreglare al sabotilor, poate s-a blocat.
2. Pedala tare este data totusi de servofrana, servofrana care trage aer pe undeva (ar trebui sa se auda un fasait), sau supapa blocata. Vreun piston sau etrier blocat ar incinge roata respectiva pana scoate fum si masina ar frana aiurea tragand intr-o parte sau alta. Poti sa o pui si pe un stand ITP sa verifici daca are dezechilibre pe roti la franare. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Gingis |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 August 08 ![]() |
Frana de mana a fost reglata de 2 ori pana acum...fara efect,decat momentan; iar placutele sant cela originale ale masinii (nu folosesc franarea in exces). ITP a fost facut in septembrie si au zis ca a iesit bine pe stand franarea(cam dupa aceea au inceput problemele semnalate). Daca ar fi un pistonas blocat inseamna ca ar fi pe "pozitia"inchis fara sa actionezel frana,nu? Remediul? Se schimba garniturile sau se inlocuieste pistonasul?Banuiesc ca are un defect care il face sa functioneze intermitent.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- XX-00-YYY
|
|
cris06 |
![]()
Post
#7
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Si pe langa toate operatiile obligatorii unei revizii la sistemul de franare se mai face si o inlocuire de lichid de frana. Sa va intreb cand si de ce?
![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
Gingis |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 16 August 08 ![]() |
Revin....cu noi vesti...franare in mers ineficienta,pe stand ok ! cu pedala apasata mai mult de 5 sec. pe fata iar la franare pe spate pedala actionata mai mult de 7 sec. (normal ca standul da ok !) Intrebare ptr. ei daca am 100km/h si am nevoie de o franare urgenta ce fac?? stau cu piciorul pe pedala si astept sa franeze??Urmarea schimbat repartitor frana, urmat stand....care a indicat o "usoara' imbunatatire in aceleasi conditii amintite mai sus. In trafic remarc totusi o usoara " imbunatatire" fata de cum era inainte dar totusi pedala e mai dura decat de obicei si trebuie depus un efort mai mare la franare ( se comporta mai mult ca o pompa mecanica nu servo).Ce e de facut ??? Mentionez ca nu abuzez de frana ,doar in sitatii limita, iar ca idee cand s-au aerisit franele lichidul din pistonase a fost eliminat deci...iar lichidul de frana este curat fara schimbari de culoare sau consistenta.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
- XX-00-YYY
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
inlocuirea lichidului de frana se face la revizia de 90.000 si asta datorita faptului ca lichidul si-ar pierde proprietatile. in fine la lichidu de frana cam tot ce ar conta ar fi punctul de fierbere
|
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
panter1 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
ai mai rezolvat-o? si daca da.. cum?
This post has been edited by panter1: 18 Apr 2010, 22:36 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
one_just_dany |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 April 10 ![]() |
se poate sa fie si de la lichidu de frana,sau pompita...
|
--------------------
reno megane
fiat barvo 2008
2008 ACCESORII AUTO LA CELE MAI MICI PRETURII www.tuningautoaccesorii.ro
|
|
mk2 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Cand am fost in service cu masina acum o luna, mecanicul mi-a atras atentia ca placutele nu mai tin mai mult de o mie de km.
Cum de felul meu sunt cam neincrezator in spusele mecanicilor, cand am ajuns acasa am dat roata jos sa ma uit. Bineinteles ca placutele nu erau nici pe jumatate tocite, insa discul era uzat neuniform iar cand l-am masurat cu sublerul avea sub 17 mm (grosime minima 17,7 mm). Vreau sa mentionez ca am intrebat mecanicul in mod explicit despre discuri, insa raspunsul a fost ca "sunt bine, dar placutele sunt terminate". ![]() Drept urmare am tras o injuratura la adresa service-urilor dacia si am inceput sa ma interesez de discuri noi. Avand in vedere calitatea execrabila a discurilor originale (cele originale aveau doar 100 de mii si doar un set si jumatate de placute folosite) am zis sa merg pe aftermarket. Pus sa aleg intre ferodo premier si brembo am mers pe brembo (ce ti-e si cu marketingul asta). Daca am luat discuri brembo am zis sa iau si placute brembo pe principiul ca ar trebuie sa se pupe unele cu celelalte. Deci am cumparat discuri brembo 09.5802.24 plus placute brembo P 68 008 si le-am montat. De aici au inceput problemele mele. De la inceput nu prea a tinut frana. Initial am zis ca e temporar, pana isi fac jocul pe disc. Insa acum am facut deja 400 de km si s-a imbunatatit ceva dar nu prea tare. Practic, la o franare usoara sunt ok, aproape ca inainte, insa daca pui o frana ceva mai tare, pedala se intareste foarte tare si trebuie apasata cu forta. Lucru care duce la incalzirea excesiva a franelor. De asemenea este imposibil sa blochezi roata, iar la cea mai tare frana pe care am pus-o (cam 70% din maximum posibil al masinii) a inceput sa scartie ceva in genul scartaitului de cauciuc pe asfalt. Mai mult, cand m-am dat jos iesea fum albastru din frane insotit de miros de cauciuc ars (nu era de la anvelope). Pe janta nu puteai sa tii mana. Practic, la orice frana ceva mai abrupta (peste 20%) se aude zgomotul de frecare plus ca se incalzeste excesiv si are o eficientia care tinde spre zero. Daca ii dau mai tare, incepe sa iasa fum din frane. Deci, intrebarea mea este de la ce ar putea sa fie? Sa fie placutele proaste? Mentionez ca franele nu incalzesc in mers, iar etrierii par sa functioneze corect. Plus, cand am dat roata jos ieri, parea sa-si fi facut deja luciu pe disc. This post has been edited by mk2: 9 Aug 2012, 13:13 |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
voicamic |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mk2 @ 9 Aug 2012, 13:09) Eu am pe masina de anul trecut discuri Brembo cuplate cu placute Ferodo, si frana merge perfect. E posibil ca placutele Brembo sa fie prea dure, n-ar fi rau sa le schimbi. Verifica totusi si servofrana, pedala tare e simptom specific. |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
Andrei C. |
![]()
Post
#14
|
![]() Utilizator de diacritice Group: Members Posts: 87 Joined: 19 January 10 From: Timișoara ![]() |
mk2 - ai sau nu ABS?
Toate simptomele ce le descrii tu mă fac să cred ca plăcuțele și discurile sunt foarte eficace și îți blocheză roata/o fac să derapeze când apeși puțin mai tare. Dacă ai și ABS se explică faptul că pedala se întărește dintr-o dată (când detectează tendința de derapare îți aruncă pedala înapoi să evite deraparea). Dacă nu, poate chiar sunt reglate frânele (nu știu de unde se face asta) în așa fel că ai ajuns la cursa mecanică maximă (adică nu mai au unde să apese mai tare plăcuțele/tamburii). Sper că nu spun prostii. Oricum îmi imaginez că e neplăcut să ai cursa pedalei așa de scurtă. Edit: nu cumva ai schimbat tot atunci și cauciucurile? Dacă le-ai schimbat și pe ele atunci părerea mea este că aderența cauciucurilor e mult mai mică decât a precedentelor - și se explică toate simptomele. Sau poate ai cauciucuri de iarnă sau all-seasons la 40 de grade și le compari cu aceleași cauciucuri când era mai răcoare? Dacă nu ai ABS - ești sigur că nu se blochează roțile? This post has been edited by Andrei C.: 9 Aug 2012, 15:08 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16V
Laureate, 2010
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#15
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
Daca are masina din semnatura (Laureate din 2006), nu are ABS.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
mk2 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu am abs.
Nu blocheaza rotile. Fac comparatia intre inainte de a le schimba / dupa ce le-am schimbat. Aceleasi cauciucuri. Senzatia este ca placutele pur si simplu nu au aderenta pe discuri, si trebuiesc apasate foarte tare. Inclin sa cred ca ori placutele sunt proaste, ori sunt contrafacute. Eu pana acum n-am mai vazut sa iasa fum din frane, asta la o frana nu extraordinar de mare. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
Andrei C. |
![]()
Post
#17
|
![]() Utilizator de diacritice Group: Members Posts: 87 Joined: 19 January 10 From: Timișoara ![]() |
Atunci aș merge la service în locul tău (la altul preferabil
![]() Ori nu sunt montate bine, ori nu sunt ele bune de felul lor. This post has been edited by Andrei C.: 9 Aug 2012, 16:06 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16V
Laureate, 2010
|
|
YRX |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma indoiesc ca placutele Brembo ar fi chiar asa proaste, din contra stiu ca sunt in partea superioara a clasamentului.
Ceva e sigur in neregula cu sistemul de frana, ar trebui vazuta de cineva care se pricepe. Eu as incepe cu o aerisire. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mk2 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Acum o saptamana am schimbat si lichidul de frana + aerisire.
Nici o diferenta (ma rog, de fapt e o diferenta, acum dupa 2-3 frane mai tari nu-mi mai fierbe lichidul). |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#20
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(YRX @ 9 Aug 2012, 17:15) Eu ma indoiesc ca placutele Brembo ar fi chiar asa proaste, din contra stiu ca sunt in partea superioara a clasamentului. Ete lula, ce pui tu pe Logan, mai ales exporturi catre tari bananiere, toate sunt o apa si un pamant. Indiferent ca scrie brembo, trw, ferodo sau cine mai stie ce. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bine ca esti tu smecher, eu am Bosch nu facaturi din astea Brembo, TRW etc
![]() Pentru mine da cu virgula faptul ca nu franeaza dar scoate fum din discuri si fierbe lichidul. Etrierele se misca? Nu-s blocate? Rotile se invart usor? Nu agata nimic? Ai dat placutele jos a vezi cum arata suprafata lor? This post has been edited by YRX: 9 Aug 2012, 16:56 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
noproblems, trecem si bosch la gunoaie
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Andrei LGN |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Dupa schimbare discuri/placute, trebuie sa franezi foarte usor cand pleci cu masina/discuri reci, iar dupa cativa km poti sa franezi din ce in ce mai puternic, insa cu pauze lungi, timp in care trebuie sa rulezi, ca discurile sa se raceasca, si pe cat posibil sa nu opresti masina complet/rotile, si cel mai important sa nu tii piciorul pe frana dupa ce ai oprit. Iar daca ai franat violent nu sta cu piciorul pe frana la semafor/stop pentru ca imprimi material de pe placute pe disc sau chiar forma placutei pe disc.
Deci franari usoare pana se incalzesc discurile, apoi alternat, franat tare/pauza/usor. Daca procedezi altfel, risti sa "lustruiesti" placutele(pot sa apara si fisuri pe ele de la supraincalzire) => supraincalzirea si franarea ineficienta desi apesi tare pe pedala This post has been edited by Andrei LGN: 9 Aug 2012, 17:24 |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Placute prea tari = durata mare de utilizare a placutelor dar franare ineficienta. Intotdeauana am ales cele mai moi placute care le-am gasit, indiferent de masina pe care o aveam iar rezultatul a fost costuri ceva mai ridicate datorita schimbarii mai dese dar siguranta mai mare.
|
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
mk2 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Stiu teoria cum trebuie folosite dupa schimb si am si aplicat-o.
Treaba e ca deja am 400 de km de cand le-am schimbat si tot nu s-a imbunatatit situatia. Repet: - nu incalzeste (am mers special vreo 5 km fara a pune frana, rotile erau reci de tot); - daca nu fortez frana prea tare, functioneaza normal; fara zgomot, fara sa se incalzeasca prea tare; - deja s-a format luciu pe discuri; - problema e doar cand pun frana mai tare, moment in care se incalzeste extraordinar de mult si apar probleme; Nu cred ca sunt probleme cu functionarea etrierilor sau cu montaj defectuos; - in primul nu prea vad cum naiba s-ar putea monta gresit (practic sunt 2 suruburi mari si late); - in al doilea rand face exact la fel la ambele roti, daca era ceva stricat presupun ca rotile s-ar fi comportat diferit; - toata caldura aia si zgomotul vin de la frecare; deci etrierul presupun ca isi face treaba; - pe franare nu trepideaza, nu trage in nici o parte; Cred ca saptamana viitoare o sa cumpar un set de placute original si o sa le schimb. In orice caz, toata treaba mi se pare foarte ciudata. Ca fapt divers, cand am schimbat discurile la logan, le-am schimbat si pe cele de la solenza, unde am pus discuri ferodo premier + placute fsl. Vrea sa spun ca dupa primii 20 de m deja aveam frane la fel ca inainte. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
jcdenton |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
mk2, eu suspectez niste placute mai meidinciaina; schimba-le cu ceva cu so sigla mai putin pretentioasa si vezi rezultatul.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#27
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ma, da' placutele / discurie sigur sunt originale? Pe cutie scria BREMBO sau BRENBO?
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E normal sa se supraincalzeasca daca ai jante de tabla, pune niste jante de aliaj, aluminiul preia si disipa mult mai bine din caldura discurilor decat fierul chior.
This post has been edited by argon: 9 Aug 2012, 19:51 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#29
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Mai a naibi treaba argoane, ai stat tu si te-ai gandit...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tu ai coolerele de prin calculator din otel? CU jante de tabla nu e mare lucru sa scoti fum din frane, am patit de atatea ori, cu aluminiu nu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:43 |