DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane

giffy
post 7 Mar 2005, 13:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 7 March 05




salutare tuturor
SLZ mea are vreo 22.000 km parcursi pe toate tipurile de drumuri posibile la noi in tara. ideea e ca dupa revizia de 20, baietii buni di service au zis ca mai merg placutele de frana (placute care au fost schimbate la 10 mii), numai ca de vreo 2 saptamani , apas frate pe pedala de frana de cateva ori bune ca sa aiba vreun efect, si am observat ca nu mai e ca inainte pedala atuci cand motorul este oprit.
ce drq are?? plus ca de vreo luna cred ca am luat o pietricica ceva la o roata pe spate si cand franez se aude un HURUIT (hrascait) naspa tare??
astept sfaturi
ph34r.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - VS 02 ZAH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fane
post 7 Mar 2005, 13:36
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 28 February 05
From: Bucuresti




S-ar putea sa ai aer in instalatia de franare.Tb sa-i faci aerisirea.


--------------------
Dacia Berlina - B-XX-BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Mar 2005, 13:46
Post #3


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Placutele de frana pot rezista usor 20.000 Km. Asadar cred ca e bine ca nu ti le-au schimbat....
Totusi de ce nu mai franeaza brusc la fel de bine ? Pai... ce au facut cei de la service ? Au umblat la placute ? Poate nu le-au montat la fel de bine la loc !!! Cine stie...

Cu haraitul de la roata din spate... e normal daca a intrat mizerie in tamburi. Se rezolva prin demontare, curatare, montare. Oricum, asta nu e chiar asa de grava si de urgenta ca prima problema....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 7 Mar 2005, 13:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Partea cu pedale mai multe se datoreaza unui defect al instalatiei ( aer, garnituri pompa...etc) si nu placutelor.
Cand sunt "terminate placutele se aude un zgomot de " fier pe fier "...

NU E JOACA... FUGA LA SERVICE ! Dar nu in viteza, ca daca nu merge frana...

This post has been edited by GABY IS BACK !: 7 Mar 2005, 14:01


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Mar 2005, 14:38
Post #5


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Daca pedala e prea dura si nu franeaza cat trebuie, atunci poate a intrat vaselina la placute.... sau poate s-a gripat un piston !!!

Daca pedala e elastica atunci trebuie sa se aeriseasca franele.

Daca e "lunga" pedala atunci poate ca s-au uzat inegal placutele si trebuie inlocuite.



--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 7 Mar 2005, 18:20
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Daca nu mai franeaza la prima pedala insemna defectiune la sistemul de franare, deci trebuie dusa la service pt reparatii.
Zgomotul care provine de la roata spate poate fi una din piesele de la autoreglare care s-au desprins si au cazut in tambur,desprinderea ferodoului etc. Oricum indica o defectiune sau o uzura prematura.
Concluzia este una singura: trebuie sa apelezi urgent la maimutele cu ciocan.
Ce inseamna ca nu mai e ca inainte pedala cand e motorul oprit? E mai tare, mai moale, mai sus, mai jos? In principal, singura defectiune foarte probabila este defectarea mecanismului de servoasistare, ceea ce insemna ca dupa oprirea motorului se pierde diferenta de presiune si pedala devine imediat greu de actionat.

This post has been edited by valioglu: 7 Mar 2005, 18:24


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 8 Mar 2005, 09:59
Post #7


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Dupa schimbarea placutelor la revizia de 40k, amicul care m-a insotit cu SLZ lui mi-a dat-o sa merg plangandu-se ca pedala e mai moale si frana reactioneaza mai greu decat inainte de a-i fi schimbat placutele. La a mea desi le-am schimbat la 20 si acum am 30 nu e nimic ciudat. Totusi mergand cu a lui, mie nu mi s-a parut ca nu franeaza ci doar ca e mai moale pedala decat la a mea.....Chestia cu vaselina mi se pare cea mai plauzibila pentru ca fiind amandoi la revizie cu masinile una langa alta am vazut ca doar i-au fost schimbate iar mecanicul NU a umblat la nimic altceva. Voi ce ziceti?....


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 8 Mar 2005, 11:01
Post #8


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Merita verificat si sistemul de autoreglare al sabotilor la rotile din spate. Daca acesta nu functioneaza corect atunci pedala e bleaga si trebuie sa apesi de mai multe ori.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 8 Mar 2005, 14:04
Post #9


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Pai daca nu s-a umblat acolo....pot sa fie dereglati (saboti?) dupa ce s-au schimbat placutele?


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 9 Mar 2005, 00:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(pedrovl @ 8 Mar 2005, 14:04)
Pai daca nu s-a umblat acolo....pot sa fie dereglati (saboti?) dupa ce s-au schimbat placutele?
*


Nu.
In general, daca se schimba placutele este posibil ca in prima suta de km sa nu franeze ca inainte, pana cand se aseaza pe disc uniform. De asemenea, cursa pedalei pare un pic mai lunga si franele mai putin eficace.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 9 Mar 2005, 08:37
Post #11


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Asa m-am gandit si eu. O sa-l intreb pe amicul meu si va spun. Dar cred ca ai dreptate.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giffy
post 10 Mar 2005, 13:35
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 7 March 05




referitor la ce inseamna ca pedala nu mai e ca inainte::
in mod normal, cand sistemul de franare e bun sau ma rog nou, dupa ce ai mers o anumita distanta si ai oprit motorul, cand calci frana cu motorul oprit se aude ca si cum ar iesi aer[si nici nu are o cursa foarte mare], si daca apesi pedala de 2 -3 ori pedala nu se mai poate apasa, devine foarte rigida.
acum la mine, am observat ca la un moment dat cand am franat in mers am ajuns cu pedala la fund si tot parca nu se oprea, si atunci ce fac, mai opresc motorul din cand in cand si fac "operatia" descrisa mai sus cu diferenta ca trebuie sa calc pedala de vreo 6-7 ori ca sa ajunga sus, plus ca pedala merge pina la fund
dupa aia pornesc si plec mai departe si tot asa...
si ce senzatie urata ai cand franezi in spatele unei masini scumpe wacko.gif wacko.gif


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - VS 02 ZAH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mistyque82
post 10 Mar 2005, 22:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 14 January 05




sfatul meu!! am avut toate modelele de dacie ca de nu m-am lecuit si nici bani de ceva mai bun n-am avut dar cu frana de solenza am luat-o in barba rau de tot!!!! am avut si eu niste manifestari ciudate am fost cu ea pe la 3-4service-uri ac sa-mi spuna toti asa face toate sefu si apoi cand veneam de la revelion sa pierd frana si sa intru intr-o curba intr-unul parcat regulamentar pe dreapta a carui masina am aruncat-o in sant si a mea shock schimbat toata fata cu toate subansamblele!!! ce zici de asta?? am fc totul pe casco dar dc nu aveam probabil ca eram si acum cu buna firma de la colibasi sau cel putin cu service-urile respective!!! sfatul meu fuga repede la service si nu pleca pana nu vezi ca nu exact ca inainte:fara zgomote sau alte forte ciudate!!!


--------------------
Dacia Solenza - B-82-AAV
"suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 11 Mar 2005, 08:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Merci de sfat dar, de ce scri cu majuscule?!?!? ca s-ar putea ca moderatorilor sa nu le placa!
Si daca ai probleme cu franele asta nu face SLZ o masina naspa. Inseamna doar ca trebuie sa te duci intr-un service sa remediezi problema cu franele.


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giffy
post 14 Mar 2005, 07:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 7 March 05




salutare tuturor,
vreau sa va spun ca am avut timpul necesar sa merg cu masina in service.
acolo le-am zis la baieti problema si dadeau din umeri la inceput, apoi s-au pus pe treaba si mi-au aerisit instalatia de franare (inclusiv pompa)si dupa aceasta operatie am zis eu ca e aproape la fel ca inainte pedala.zis si facut am plecat din service, ca dupa vreo 2 Km sa consider ca pedala defapt era la fel de "slaba", ajungea iar pina aproape de capat, dar acuma puteam da vine pe nivelul lichidului de frana, care in momentul aerisirii s-a mai dus aproape de minim. oricum dupa toate astea am zis ca sa-mi spal masina un pic si vreau sa va spun ca dupa ce la spalatorie a bagat jetul de apa pe la etriere, dupa ce am plecat de la spalatorie am observat ca pedala de frana era ca la primii kilometri ai masinii.

cum se explica asta???


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie - VS 02 ZAH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 14 Mar 2005, 09:59
Post #16


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Am 12 mii cu placutele schimbate la 20 mii. La revizia de 30k acu 2 saptamani mi-au spus ca sunt bune. Dar fluiera si la 120 la ora cateodata iar daca franez mai brusc la viteze mari dupa vreo depasire de exemplu, cand o las pe liber la 40 - 50 la ora freaca puternic ceva neregulat. E normal? la voi se aude asa? Se poate desface ceva pe acolo de la gropi sau asa ceva???

Sunt placuet de DSN cu 250K.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 14 Mar 2005, 10:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




@ Pedrovl = Nu, nu e normal sa faca asa ceva. Inseamna ca ramane o placuta pe disc si freaca. Daca masina e in garantie, du-te peste ei!


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 14 Mar 2005, 21:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(giffy @ 14 Mar 2005, 07:36)
salutare tuturor,
vreau sa va spun ca am avut timpul necesar sa merg cu masina in service.
acolo le-am zis la baieti problema si dadeau din umeri la inceput, apoi s-au pus pe treaba si mi-au aerisit instalatia de franare (inclusiv pompa)si dupa aceasta operatie am zis eu ca e aproape la fel ca inainte pedala.zis si facut am plecat din service, ca dupa vreo 2 Km sa consider ca pedala defapt era la fel de "slaba", ajungea iar pina aproape de capat, dar acuma puteam da vine pe nivelul lichidului de frana, care in momentul aerisirii s-a mai dus aproape de minim. oricum dupa toate astea am zis ca sa-mi spal masina un pic si vreau sa va spun ca dupa ce la spalatorie a bagat jetul de apa pe la etriere, dupa ce am plecat de la spalatorie am  observat ca pedala de frana era ca la primii kilometri ai masinii.

cum se explica asta???
*


Nu prea are o explicatie logica. Este posibil ca discurile si placutele sa se fi udat de lichidul de frana, iar la spalatorie sa se fi degresat, dar nu e explicatie suficienta. Posibil ca unul din aerisitoare sa fi ramas un pic deschis, iar pe acolo sa fi iesit aerul in timpul deplasarii, dar asta inseamna ca o sa ramai fara lichid curand. Se mai poate ca limitatorul de presiune sa fi ramas pe deschis, iar la spalatorie sa-si fi revenit.
Daca modificarea la pedala e mare compara numarul din talon cu cel de pe masina, poate ai incurcat-o la spalatorie cu a altuia cu franele bune. biggrin.gif

This post has been edited by valioglu: 14 Mar 2005, 22:00


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 15 Mar 2005, 08:23
Post #19


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(AVT @ 14 Mar 2005, 10:11)
@ Pedrovl = Nu, nu e normal sa faca asa ceva. Inseamna ca ramane o placuta pe disc si freaca. Daca masina e in garantie, du-te peste ei!
*



Problema e ca nu face tot timpul. La drum lung fluiera (inconstant). Pe serpentine dupa franari repetate, freaca ceva (tot din cand in cand). Sa fie o problema daca freaca o placuta ?


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 15 Mar 2005, 18:22
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




QUOTE(pedrovl @ 15 Mar 2005, 08:23)
Problema e ca nu face tot timpul. La drum lung fluiera (inconstant). Pe serpentine dupa franari repetate, freaca ceva (tot din cand in cand). Sa fie o problema daca freaca o placuta ?
*


Nu e mare problema, dar mai verifica daca se incinge vreo roata. Daca ambele roti de pe o punte sunt la fel de calde, dar nu excesiv de calde nu e o problema. Fata se incinge mai tare ca spatele, dar trebuie sa poti tine mana pe jeanta dupa ce ai oprit.
Nu e normal sa auzi zgomot de frecare. Du-te la service sa verifice tamburii si placutele. Cel mai probabil cred ca este de la tamburi - ferodouri.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 16 Mar 2005, 08:57
Post #21


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Merci. Uite ca nu m-am gandit sa pun mana pe roti sa vad daca sunt incinse dar o sa incerc sa vad . Totusi daca frecarea si fluieratul sunt pe fata ce treaba au tamburii pe spate. La revizia de 20k i-au dat jos, verificat, totul era ok. acum la 30k nu i-au mai dat jos.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 16 Mar 2005, 10:06
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




@ Pedrovl - e bine la revizii sa fie dati jos tamburii si sa fie curatati de mizerie, asta in special daca obiesnuiesti sa folosesti frecvent frana de mana. Sa sti ca in 10K se strange foarte multa mizerie in tamburi. E o masura de protectie si de prevenire a problemelor ulterioare. Oricum, nu este un capat de tara ca la revizia de 30K nu i-ai dat jos. Dar e bine de avut in vedere.
Cat priveste placutele, una sta pe disc si din cauza asta scartaie. Nu ramane mereu, dar ramane. Daca ma intrebi de ce... din diverse motive: calitate placute, montaj defectuos, etc. Oricum, eu cred ca nu este foarte grav. La mine placutele dau concerte in toata regula si m-am saturat sa tot umblu prin service-uri de pomana asa ca am inceput sa ma obisnuiesc cu ele asa "cantarete" cum sunt.

This post has been edited by AVT: 16 Mar 2005, 10:07


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 16 Mar 2005, 12:35
Post #23


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Merci. O sa verific daca se incinge vreo roata pe fata. Frana de mana nu o folosesc niciodata, decat in cazuri extreme (daca o las in panta) si atunci nu o trag de tot. Deci tot de pe fata e fluieratul. Cum o ciup putin cum tace. Chiar si in oras ma "incanta". Unii zic ca de la insertia de fier ecologic nesimtit de multa....


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Mar 2005, 12:59
Post #24


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Placutele nu se tocesc in mod egal. Cea de pe interiorul rotii va fi mai tocita decat cea de pe exterior. Si asta isi are explicatia in insusi principiul de functionare al etrierului care impinge placuta din interior, cea din exterior fiind trasa catre disc de muchia exterioara a etrierului. Asa franeaza. Astea fiind conditiile, placuta din exterior mai ramane uneori agatata cu un colt de disc, neexistand un arc ceva care s-o traga in pozitia initiala. Si mie mai se intampla sa imi mai scartaie in mers (dar imi scartaie la orice viteza) dar isi revine singura dupa cateva frane. Nu prea imi fac griji mari, pentru ca, desi discul este clar ca se uzeaza cand se freaca placuta (ma rog, coltul ala) de el, frecarea este mult prea mica incat sa induca o uzura pronuntata si nici nu se compara cu uzura la care este supus in momentul unei franari normale. Singurul lucru deranjant e scartaitul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 16 Mar 2005, 13:17
Post #25


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




QUOTE(bogdan_o @ 16 Mar 2005, 12:59)
Placutele nu se tocesc in mod egal. Cea de pe interiorul rotii va fi mai tocita decat cea de pe exterior. Si asta isi are explicatia in insusi principiul de functionare al etrierului care impinge placuta din interior, cea din exterior fiind trasa catre disc de muchia exterioara a etrierului. Asa franeaza. Astea fiind conditiile, placuta din exterior mai ramane uneori agatata cu un colt de disc, neexistand un arc ceva care s-o traga in pozitia initiala. Si mie mai se intampla sa imi mai scartaie in mers (dar imi scartaie la orice viteza) dar isi revine singura dupa cateva frane. Nu prea imi fac griji mari, pentru ca, desi discul este clar ca se uzeaza cand se freaca placuta (ma rog, coltul ala) de el, frecarea este mult prea mica incat sa induca o uzura pronuntata si nici nu se compara cu uzura la care este supus in momentul unei franari normale. Singurul lucru deranjant e scartaitul.
*



OK. M-ai linistit. Chiar esti un tip informat. O las sa chitaie pana cand vine din nou vremea sa le schimb. Am doar 12 mii cu ele si tre` sa tina pan la revizia de 40k macar.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Mar 2005, 13:31
Post #26


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pana la 20k tin. Mai mult nu stiu, dar 40k cred ca e cam mult totusi pt ele. Eu am patit-o cu break-ul cand o placuta s-a uzat si freca fier pe fier. Nu am avut cum sa le schimb atunci si a trebuit sa merg asa vreo 300 km (veneam de la Timisoara). Rezultatul: disc schimbat. Si a trebuit sa le schimb pe amandoua ca si astea, la fel ca si cu amortizoarele, in general e bine sa le schimbi pereche.

OF. De fiecare data cand zic "am patit-o pe break" parca o spun cu ceva parere de rau dar si admirativ la adresa masinii pe care am invatat o gramada. Am patit pe masina asta cam tot ce se putea intampla, de la murit motorul in rampa la munte pana la explozie de cauciuc (tubeless !!!) pe Giulesti.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 16 Mar 2005, 13:51
Post #27


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




M-am exprimat gresit. Am 12 mii cu ele dar au fost schimbate la revizia de 20k. Acum am trecut de 30k si de aia ziceam ca sper sa tina pana la 40k. Daca nu oricum le schimb cand le vine sorocul. Dar eu cam ata merg cu un set. Cel mai putin 17 mii cel mai mult am mers 27 de mii la DSN.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 24 May 2005, 12:34
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 12 July 04
From: Brasov




QUOTE(pedrovl @ 14 Mar 2005, 09:59)
Am 12 mii cu placutele schimbate la 20 mii. La revizia de 30k acu 2 saptamani mi-au spus ca sunt bune. Dar fluiera si la 120 la ora cateodata iar daca franez mai brusc la viteze mari dupa vreo depasire de exemplu, cand o las pe liber la 40 - 50 la ora freaca puternic ceva neregulat. E normal? la voi se aude asa? Se poate desface ceva pe acolo de la gropi sau asa ceva???

*



Salut, ai rezolvat problema? Si a mea face tot cam asa, si nu mereu, in special daca franez mai tare de la viteza mare, si cu atat mai mult daca cobor de undeva, de exemplu din Poiana. Am coborat aseara si facea un zgomot la franare si ceva timp si dupa de am zis ca nu mai ajung jos cu ea intreaga. Dupa ce am ajuns in oras totul a revenit la normal, e ultra silentioasa. Si nu e prima data cand face asa, dar acum a fost cel mai rau. Ai descoperit de la ce este?


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 24 May 2005, 12:44
Post #29


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu ma gandesc ca ar putea fi de la placutele de frana care dupa un efort intens nu mai revin la pozitia normala. Ideea ca sunt 2 sarme sub forma de arc, cate una la fiecare placuta. Daca arcurile acestea nu isi fac treaba (sau daca au fost montate prost) se poate intampla si acest fenomen.

Cel mai bine ar fi sa desfaci rotile si vezi in primul rand daca sigurantele alea mici (toate 4) sunt la locul lor, apoi vezi daca etrierul e pozitionat simetric (adica sa fie egal departat...) . Daca iti faci si curaj, scoti si placutele, ai grija sa pui bine acurile astea din sarma si poate va fi bine.... Sa cureti bine toata mizeria de pe acolo.

Oricum, iti recomand sa faci asta doar dupa ce mergi la spalatorie....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 24 May 2005, 21:44
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Pentru baiatul care baga pedale la greu ca sa tina frina - cind iti face figura trage repede pe dreapta si deschide capacul de la rezervorul pompei de frina. Pune-l la loc si porneste din nou la drum, verificind frina imediat. Sint curios daca isi revine.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:16
Forum Renault