frane
![]() ![]() ![]() |
frane
MosBabacu |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 12 April 05 From: Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA 1.4 MPI
- SB-00-XXX Razvan
|
|||
Vlad |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
La mine, acum 1 luna, la coborarea unei pante destul de inclinata, dupa o franare mai energica am auzit un zgomot intens care a durat vreo 2 min, din ce in ce mai slab pana la disparitie.Am repetat franarea - s-a repetat faza cu zgomotul. Zgomotul nu parea sa provina de la placutele de frana, era doar pe partea stanga si era pulsator(ca si cum janta, sau altceva ar fi avut o excrescenta care la fiecare rotatie atingea ceva de metal), iar pulsatia varia cu viteza si persista chiar si atunci cand am scos din viteza.
Am ajuns acasa, am demontat roata, placutele de frana care erau bune, si am gasit, pe etrier, pe portiunea care sta deasupra discului de frana(si fata in fata cu acesta) amprenta discului de frana sub forma a doua santuri proaspat fabricate. Am curatat toata mizeria de pe acolo, (era foarte multa), am montat etrierul la loc si nu am mai auzit acel zgomot. Concluzia: la franare energica, (sau dupa o franare energica), din cauze "necunoscute" sau poate mizerie, discul de frana vine in contact cu etrierul si produce acel zgomot "infiorator" de zici ca se rupe masina!! |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
lolman |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 20 September 04 From: Iasi ![]() |
Ca sa nu mai deschid inca un topic pe aceeasi tema voi scrie aici problema mea legata de frane.
In timpul participarii mele de azi la cursele legale de pe aeroportul din iasi, dupa cateva liniutze pe acolo, chiar inainte de a ma reaseza la start am sesizat ca pedala de frana este foarte moale, adica se apasa pana aproape de podea. Cobor deschid capota, ma uit la pompa, la vas pe la conducte nu am sesizat nici o pierdere de lichid, ma urc in masina si pornesc ( cu sufletu deloc impacat) intr-o noua "liniuta". Ajung la capat apas frana, la fel foarte moale se apasa pana la podea, in schimb masina se oprea ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic , franele tineau OK. Tot asa ...ajung acasa ..pedala in continuare slaba, mai dadeam si eu pedale poate isi revine...nimic. Dupa 3 minute de pauza repornesc si la urmatoare apasare a franei aceasta merge perfect , adica nu mai avea o cursa la fel de mare. Acum nu stiu ce sa cred, sa fie oare de la repartitor sau de la pompa, aer pe instalatie ![]() Avand in vedere ca e vorba de frane nu am de gand sa ma joc si imi voi face cat mai curand o programare la service, masina inca mai este in garantie, totusi nu stiu la ce sa astept, voi ce ziceti ?!?! |
--------------------
Ex. Solenza Confort
Now: Seat Leon 1M1
2005
|
|
MosBabacu |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 12 April 05 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(Vlad @ 5 Jun 2005, 00:58) La mine, acum 1 luna, la coborarea unei pante destul de inclinata, dupa o franare mai energica am auzit un zgomot intens care a durat vreo 2 min, din ce in ce mai slab pana la disparitie.Am repetat franarea - s-a repetat faza cu zgomotul. Zgomotul nu parea sa provina de la placutele de frana, era doar pe partea stanga si era pulsator(ca si cum janta, sau altceva ar fi avut o excrescenta care la fiecare rotatie atingea ceva de metal), iar pulsatia varia cu viteza si persista chiar si atunci cand am scos din viteza. Am ajuns acasa, am demontat roata, placutele de frana care erau bune, si am gasit, pe etrier, pe portiunea care sta deasupra discului de frana(si fata in fata cu acesta) amprenta discului de frana sub forma a doua santuri proaspat fabricate. Am curatat toata mizeria de pe acolo, (era foarte multa), am montat etrierul la loc si nu am mai auzit acel zgomot. Concluzia: la franare energica, (sau dupa o franare energica), din cauze "necunoscute" sau poate mizerie, discul de frana vine in contact cu etrierul si produce acel zgomot "infiorator" de zici ca se rupe masina!! Exact asta e zgomotul si la mine!!! Am presupus ca e de la placute pt ca nu mi-as fi imaginat niciodata ca etrierul ar putea ajunge in contact cu discul ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
SOLENZA 1.4 MPI
- SB-00-XXX Razvan
|
|
thunder |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
lolman ... problema apare din cauza incalziri sistemului de franare (discuri, placute, etrieri, ...) si apare fenomenul de fading si blocaj de vapori :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=12412 This post has been edited by thunder: 5 Jun 2005, 20:20 |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
Vlad |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
MosBabacu
Discul nu a patit nimic, nici nu avea cum sa pateasca pt ca e fabricat dintr-un material mult mai dur decat etrierul. Mai mult dacat atat, discul a jucat rol de "polizor" acolo, singura problema care ai putea-o imputa celor de la service este (daca si la tine s-a intamplat la fel), polizarea etrierului, lucru care se poate vedea numai dupa demontarea sa. Eu inclin sa cred ca, cauza acestui incident este mizeria acumulata de la materialul placutelor de frana, mizerie care ingreuneaza glisarea etrierului. Sustin aceasta deoarece am franat cu siguranta mai intens acum 1 an (pe transfagarasan) si nu s-a intamplat nimic, iar dupa curatirea de acum 1 luna , desi am mai coborat pante unde am fortat frana, nu s-a mai repetat. |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
MosBabacu |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 12 April 05 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(Vlad @ 5 Jun 2005, 21:39) MosBabacu Eu inclin sa cred ca, cauza acestui incident este mizeria acumulata de la materialul placutelor de frana, mizerie care ingreuneaza glisarea etrierului. Sustin aceasta deoarece am franat cu siguranta mai intens acum 1 an (pe transfagarasan) si nu s-a intamplat nimic, iar dupa curatirea de acum 1 luna , desi am mai coborat pante unde am fortat frana, nu s-a mai repetat. Probabil ca mizeria e cauza, pt ca anul trecut am urcat si eu de cateva ori in Balea, cu 4 persoane in masina si am solicitat destul de tare franele pe coborare dar nici nu s-au incins excesiv si nici nu am auzit zgomotul asta suspect. Zgomotul a aparut dupa ce am schimbat placutele, cand probabil materialul ala care cadea era intr-o cantitate mai mare (mi-a si zis mecanicul ca se poate sa si incalzeasca un pic la inceput). |
--------------------
DACIA
SOLENZA 1.4 MPI
- SB-00-XXX Razvan
|
|
bursuck |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 16 May 03 ![]() |
Văd că pe-aici nu s-a plâns nimeni de frânele de pe spate. Cu ele am oarece probleme. De câtva timp, dimineața, după ce scot masina din garaj, la prima frână mai energică se aude o bufnitură zdravănă în zona roților din spate și care nu se mai repetă ulterior. Menționez că accesul în garaj urmează unei pante zdravene (parcursă cu spatele și cu frâna utilizată din greu). Toată chestia asta îmi dă senzația unor saboți deplasați în timpul frânării cu spatele care se reașează violent la prima frână "normală".
A mai apărut la cineva problema asta ? Ceva soluții ? Afectează pe termen lung capacitatea de frânare (care e deocamdată OK) ? Merci. This post has been edited by bursuck: 6 Jun 2005, 10:58 |
--------------------
Dacia
Solenza (In)Confort
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
daca e la fel cu supernova,
sabotii se puteau "deplasa" doar prin desprinderea sigurantei pe care este fixat arculetul cu carlig in cap. poti verifica fara sa desfaci tamburul. pe partea din spate sint prinse doua sigurante, in forma de T. daca observi o gaura inseamna ca lipseste siguranta de care e prins arcul. personal nu cred... poti verifica si interiorul tamburului, arcul cu frana de mana. dar nici asta nu prea cred. eu zic ca problema e din alta parte. (conducte, repartitor). dar daca franele functioneaza normal... |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
bursuck |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 16 May 03 ![]() |
Merci. Faptul că frânele funcționează (încă) bine m-a făcut să bănuiesc că ar fi ceva de la saboți. Bubuiturile se aud distinct pe fiecare roată, deci mă gândesc că nu e vorba de repartitor sau conducte. Oricum voi desface roțile, iar service-ul va fi ultima opțiune. Și încă ceva. Aceeași bubuitură apare și când trag în mers frâna de mână.
|
--------------------
Dacia
Solenza (In)Confort
|
|
Cib |
![]()
Post
#41
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(lolman @ 5 Jun 2005, 18:16) Ca sa nu mai deschid inca un topic pe aceeasi tema voi scrie aici problema mea legata de frane. In timpul participarii mele de azi la cursele legale de pe aeroportul din iasi, dupa cateva liniutze pe acolo, chiar inainte de a ma reaseza la start am sesizat ca pedala de frana este foarte moale, adica se apasa pana aproape de podea. Cobor deschid capota, ma uit la pompa, la vas pe la conducte nu am sesizat nici o pierdere de lichid, ma urc in masina si pornesc ( cu sufletu deloc impacat) intr-o noua "liniuta". Ajung la capat apas frana, la fel foarte moale se apasa pana la podea, in schimb masina se oprea ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic , franele tineau OK. Tot asa ...ajung acasa ..pedala in continuare slaba, mai dadeam si eu pedale poate isi revine...nimic. Dupa 3 minute de pauza repornesc si la urmatoare apasare a franei aceasta merge perfect , adica nu mai avea o cursa la fel de mare. Acum nu stiu ce sa cred, sa fie oare de la repartitor sau de la pompa, aer pe instalatie ![]() Avand in vedere ca e vorba de frane nu am de gand sa ma joc si imi voi face cat mai curand o programare la service, masina inca mai este in garantie, totusi nu stiu la ce sa astept, voi ce ziceti ?!?! cred ca te asteapta o pompa noua |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
De câteva zile am sesizat un zgomot la relanti , ca un fel de bătaie-țăcănit, nu știu exact cum să-l descriu. Când apăs frâna zgomotul dispare. Cum iau piciorul de pe frînă apare din nou. Nu e un zgomot constant, apare când are el chef...mă tot gândesc să ajung în service, dar nu prea am timp și sunt sigur 99% că acolo n-o să facă nici în ruptul capului, și la zece mintute după ce plec o să înceapă din nou. De la ce poate fi ?
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
Le-Martin |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 18 August 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine, de ceva timp, la franari cand masina merge singura mai ales, adica ajung la semafor, opresc si cand stau "la rand" masina mai merge un picut in fata sau spate, stiti voi, fara ajutor de la sofer. Ei bine, daca franez atunci, de cele mai multe ori se aude un zgomot ca si cum sub masina se deplaseaza niste parghii sau mecanisme si apoi cand se opreste se mai aude un fel de clang. Frana vad ca tine, sa mai fac oricum maine niste teste, dar ma mira zgmotul....
Ce o fi? Si asa o bag in service pentru altele in cam 1 saptamana jumate, dar vreau sa stiu la ce as putea sa ma astept... |
--------------------
Dacia
Solenza Europa 2004
- - -- -- --- ---
|
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
subscriu si eu la zgomotul descris mai sus..."asa face toate?"
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:41 |