DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane

MosBabacu
post 26 May 2005, 08:10
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 April 05
From: Sibiu




Vreau sa va cer si eu o parere ca sa-mi confirm/infirm verdictul. Asadar: placute schimbate la 16500 (erau duse) cu "placute de origine", in ambalajul albastru dar...de 350 de mii. La vremea respectiva am intrebat de TEXTAR sau FERODO dar oamenii au zis ca ale lor sunt de uzina si punct. Dupa vreo 500 km (acum am 1200 cu ele) a aparut un zgomot foarte urat si puternic (un harjait) dupa o franare puternica si prelunga, cu masina incarcata, in viraje dreapta (de asta cu virajul nu sunt inca 100% sigur pt ca face si dupa ce ies din viraj). Deci: franez mai puternic si mai prelung, iar cand eliberez se aude zgomotul respectiv pe stanga fata, zgomot care dureaza cateva sute de metri. Banuiala mea e ca una din placute nu revine cum trebuie si ar trebui curatat acolo si eventual pilite respectivele "urechi". Pt ca masina e inca in garantie, am fost ieri la bizonii din service si le-am explicat care e problema, la care ei au zis, citez "nu avem ce face, e din cauza insertiei prea mari de metal" blink.gif . M-a bagat in ceata...A zis omul sa "mai trag de ea" inca 1500km pana la revizia de 20k si se rezolva atunci...
Dupa parerea voastra e totusi de la placuta care nu sta cum trebuie acolo? Dc e asa o sa ma apuc cu mana mea sa o desfac si sa pilesc din urechile alea (sau chiar sa iau alt set) ca mi se pare foarte mult sa astept pana la 20k, alta service agreat dacia nu stiu in SB iar un drum pana la Pitesti e cam scump (dpv financiar si al timpului).


--------------------
DACIA SOLENZA 1.4 MPI - SB-00-XXX
Razvan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad
post 5 Jun 2005, 00:58
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 June 03
From: Iasi




La mine, acum 1 luna, la coborarea unei pante destul de inclinata, dupa o franare mai energica am auzit un zgomot intens care a durat vreo 2 min, din ce in ce mai slab pana la disparitie.Am repetat franarea - s-a repetat faza cu zgomotul. Zgomotul nu parea sa provina de la placutele de frana, era doar pe partea stanga si era pulsator(ca si cum janta, sau altceva ar fi avut o excrescenta care la fiecare rotatie atingea ceva de metal), iar pulsatia varia cu viteza si persista chiar si atunci cand am scos din viteza.
Am ajuns acasa, am demontat roata, placutele de frana care erau bune, si am gasit, pe etrier, pe portiunea care sta deasupra discului de frana(si fata in fata cu acesta) amprenta discului de frana sub forma a doua santuri proaspat fabricate.
Am curatat toata mizeria de pe acolo, (era foarte multa), am montat etrierul la loc si nu am mai auzit acel zgomot.
Concluzia: la franare energica, (sau dupa o franare energica), din cauze "necunoscute" sau poate mizerie, discul de frana vine in contact cu etrierul si produce acel zgomot "infiorator" de zici ca se rupe masina!!


--------------------
opel, toyota Astra H, Corolla Enjoy-plus-2007, SOL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lolman
post 5 Jun 2005, 16:16
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 20 September 04
From: Iasi




Ca sa nu mai deschid inca un topic pe aceeasi tema voi scrie aici problema mea legata de frane.
In timpul participarii mele de azi la cursele legale de pe aeroportul din iasi, dupa cateva liniutze pe acolo, chiar inainte de a ma reaseza la start am sesizat ca pedala de frana este foarte moale, adica se apasa pana aproape de podea. Cobor deschid capota, ma uit la pompa, la vas pe la conducte nu am sesizat nici o pierdere de lichid, ma urc in masina si pornesc ( cu sufletu deloc impacat) intr-o noua "liniuta". Ajung la capat apas frana, la fel foarte moale se apasa pana la podea, in schimb masina se oprea ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic , franele tineau OK. Tot asa ...ajung acasa ..pedala in continuare slaba, mai dadeam si eu pedale poate isi revine...nimic. Dupa 3 minute de pauza repornesc si la urmatoare apasare a franei aceasta merge perfect , adica nu mai avea o cursa la fel de mare.
Acum nu stiu ce sa cred, sa fie oare de la repartitor sau de la pompa, aer pe instalatie unsure.gif ; discurile supra incalzite: nu se pune problema pt ca masina a stat parcata timp de o ora si la repornire aveam aceeasi problema.
Avand in vedere ca e vorba de frane nu am de gand sa ma joc si imi voi face cat mai curand o programare la service, masina inca mai este in garantie, totusi nu stiu la ce sa astept, voi ce ziceti ?!?!


--------------------
Ex. Solenza Confort Now: Seat Leon 1M1 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MosBabacu
post 5 Jun 2005, 19:55
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 April 05
From: Sibiu




QUOTE(Vlad @ 5 Jun 2005, 00:58)
La mine, acum 1 luna, la coborarea unei pante destul de inclinata, dupa o franare mai energica am auzit un zgomot intens care a durat vreo 2 min, din ce in ce mai slab pana la disparitie.Am repetat franarea - s-a repetat faza cu zgomotul. Zgomotul nu parea sa provina de la placutele de frana, era doar pe partea stanga si era pulsator(ca si cum janta, sau altceva ar fi avut o excrescenta care la fiecare rotatie atingea ceva de metal), iar pulsatia varia cu viteza si persista chiar si atunci cand am scos din viteza.
Am ajuns acasa, am demontat roata, placutele de frana care erau bune, si am gasit, pe etrier, pe portiunea care sta deasupra discului de frana(si fata in fata cu acesta) amprenta discului de frana sub forma a doua santuri proaspat fabricate.
Am curatat toata mizeria de pe acolo, (era foarte multa), am montat etrierul la loc si nu am mai auzit acel zgomot.
Concluzia: la franare energica, (sau dupa o franare energica), din cauze "necunoscute" sau poate mizerie, discul de frana vine in contact cu etrierul si produce acel zgomot "infiorator" de zici ca se rupe masina!!
*



Exact asta e zgomotul si la mine!!! Am presupus ca e de la placute pt ca nu mi-as fi imaginat niciodata ca etrierul ar putea ajunge in contact cu discul ohmy.gif . Ti-a afectat cumva si discul? Ma intereseaza pt ca mai am garantie si daca a patit ceva discul ii pun sa-l schimbe deoarece problema a aparut dupa ce au umblat ei la masina sa schimbe placutele => e vina lor. Maine ma duc peste ei! 022.gif


--------------------
DACIA SOLENZA 1.4 MPI - SB-00-XXX
Razvan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 5 Jun 2005, 20:09
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




lolman ... problema apare din cauza incalziri sistemului de franare (discuri, placute, etrieri, ...) si apare fenomenul de fading si blocaj de vapori :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=12412

This post has been edited by thunder: 5 Jun 2005, 20:20


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad
post 5 Jun 2005, 21:39
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 3 June 03
From: Iasi




MosBabacu
Discul nu a patit nimic, nici nu avea cum sa pateasca pt ca e fabricat dintr-un material mult mai dur decat etrierul. Mai mult dacat atat, discul a jucat rol de "polizor" acolo, singura problema care ai putea-o imputa celor de la service este (daca si la tine s-a intamplat la fel), polizarea etrierului, lucru care se poate vedea numai dupa demontarea sa.
Eu inclin sa cred ca, cauza acestui incident este mizeria acumulata de la materialul placutelor de frana, mizerie care ingreuneaza glisarea etrierului. Sustin aceasta deoarece am franat cu siguranta mai intens acum 1 an (pe transfagarasan) si nu s-a intamplat nimic, iar dupa curatirea de acum 1 luna , desi am mai coborat pante unde am fortat frana, nu s-a mai repetat.


--------------------
opel, toyota Astra H, Corolla Enjoy-plus-2007, SOL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MosBabacu
post 6 Jun 2005, 08:23
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 April 05
From: Sibiu




QUOTE(Vlad @ 5 Jun 2005, 21:39)
MosBabacu
Eu inclin sa cred ca, cauza acestui incident este mizeria acumulata de la materialul placutelor de frana, mizerie care ingreuneaza glisarea etrierului. Sustin aceasta deoarece am franat cu siguranta mai intens acum 1 an (pe transfagarasan) si nu s-a intamplat nimic, iar dupa curatirea de acum 1 luna , desi am mai coborat pante unde am fortat frana, nu s-a mai repetat.
*



Probabil ca mizeria e cauza, pt ca anul trecut am urcat si eu de cateva ori in Balea, cu 4 persoane in masina si am solicitat destul de tare franele pe coborare dar nici nu s-au incins excesiv si nici nu am auzit zgomotul asta suspect. Zgomotul a aparut dupa ce am schimbat placutele, cand probabil materialul ala care cadea era intr-o cantitate mai mare (mi-a si zis mecanicul ca se poate sa si incalzeasca un pic la inceput).


--------------------
DACIA SOLENZA 1.4 MPI - SB-00-XXX
Razvan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 6 Jun 2005, 10:57
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Văd că pe-aici nu s-a plâns nimeni de frânele de pe spate. Cu ele am oarece probleme. De câtva timp, dimineața, după ce scot masina din garaj, la prima frână mai energică se aude o bufnitură zdravănă în zona roților din spate și care nu se mai repetă ulterior. Menționez că accesul în garaj urmează unei pante zdravene (parcursă cu spatele și cu frâna utilizată din greu). Toată chestia asta îmi dă senzația unor saboți deplasați în timpul frânării cu spatele care se reașează violent la prima frână "normală".
A mai apărut la cineva problema asta ? Ceva soluții ? Afectează pe termen lung capacitatea de frânare (care e deocamdată OK) ? Merci.

This post has been edited by bursuck: 6 Jun 2005, 10:58


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 6 Jun 2005, 11:09
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




daca e la fel cu supernova,
sabotii se puteau "deplasa" doar prin desprinderea sigurantei pe care este fixat arculetul cu carlig in cap. poti verifica fara sa desfaci tamburul. pe partea din spate sint prinse doua sigurante, in forma de T. daca observi o gaura inseamna ca lipseste siguranta de care e prins arcul.
personal nu cred...
poti verifica si interiorul tamburului, arcul cu frana de mana.
dar nici asta nu prea cred.
eu zic ca problema e din alta parte. (conducte, repartitor). dar daca franele functioneaza normal...


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bursuck
post 6 Jun 2005, 11:31
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 16 May 03




Merci. Faptul că frânele funcționează (încă) bine m-a făcut să bănuiesc că ar fi ceva de la saboți. Bubuiturile se aud distinct pe fiecare roată, deci mă gândesc că nu e vorba de repartitor sau conducte. Oricum voi desface roțile, iar service-ul va fi ultima opțiune. Și încă ceva. Aceeași bubuitură apare și când trag în mers frâna de mână.


--------------------
Dacia Solenza (In)Confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 6 Jun 2005, 12:21
Post #41


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE(lolman @ 5 Jun 2005, 18:16)
Ca sa nu mai deschid inca un topic pe aceeasi tema voi scrie aici problema mea legata de frane.
In timpul participarii mele de azi la cursele legale de pe aeroportul din iasi, dupa cateva liniutze pe acolo, chiar inainte de a ma reaseza la start am sesizat ca pedala de frana este foarte moale, adica se apasa pana aproape de podea. Cobor deschid capota, ma uit la pompa, la vas pe la conducte nu am sesizat nici o pierdere de lichid, ma urc in masina si pornesc ( cu sufletu deloc impacat) intr-o noua "liniuta". Ajung la capat apas frana, la fel foarte moale se apasa pana la podea, in schimb masina se oprea ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic , franele tineau OK. Tot asa ...ajung acasa ..pedala in continuare slaba, mai dadeam si eu pedale poate isi revine...nimic. Dupa 3 minute de pauza repornesc si la urmatoare apasare a franei aceasta merge perfect , adica nu mai avea o cursa la fel de mare.
Acum nu stiu ce sa cred, sa fie oare de la repartitor sau de la pompa, aer pe instalatie  unsure.gif ; discurile supra incalzite: nu se pune problema pt ca masina a stat parcata timp de o ora si la repornire aveam aceeasi problema.
Avand in vedere ca e vorba de frane nu am de gand sa ma joc si imi voi face cat mai curand o programare la service, masina inca mai este in garantie, totusi nu stiu la ce sa astept, voi ce ziceti ?!?!
*


cred ca te asteapta o pompa noua


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad_solenza
post 10 Jun 2005, 18:16
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 4 January 05




De câteva zile am sesizat un zgomot la relanti , ca un fel de bătaie-țăcănit, nu știu exact cum să-l descriu. Când apăs frâna zgomotul dispare. Cum iau piciorul de pe frînă apare din nou. Nu e un zgomot constant, apare când are el chef...mă tot gândesc să ajung în service, dar nu prea am timp și sunt sigur 99% că acolo n-o să facă nici în ruptul capului, și la zece mintute după ce plec o să înceapă din nou. De la ce poate fi ?


--------------------
Dacia Solenza Europa - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Le-Martin
post 11 Jun 2005, 01:28
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 18 August 04
From: Bucuresti




La mine, de ceva timp, la franari cand masina merge singura mai ales, adica ajung la semafor, opresc si cand stau "la rand" masina mai merge un picut in fata sau spate, stiti voi, fara ajutor de la sofer. Ei bine, daca franez atunci, de cele mai multe ori se aude un zgomot ca si cum sub masina se deplaseaza niste parghii sau mecanisme si apoi cand se opreste se mai aude un fel de clang. Frana vad ca tine, sa mai fac oricum maine niste teste, dar ma mira zgmotul....

Ce o fi?

Si asa o bag in service pentru altele in cam 1 saptamana jumate, dar vreau sa stiu la ce as putea sa ma astept...


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004 - - -- -- --- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad_solenza
post 11 Jun 2005, 18:07
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 4 January 05




subscriu si eu la zgomotul descris mai sus..."asa face toate?"


--------------------
Dacia Solenza Europa - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 17:41
Forum Renault