frane
![]() ![]() ![]() |
frane
giffy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 7 March 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- VS 02 ZAH
|
|||
fane |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 28 February 05 From: Bucuresti ![]() |
S-ar putea sa ai aer in instalatia de franare.Tb sa-i faci aerisirea.
|
--------------------
Dacia
Berlina
- B-XX-BMW
|
|
i96nds |
![]()
Post
#3
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Placutele de frana pot rezista usor 20.000 Km. Asadar cred ca e bine ca nu ti le-au schimbat....
Totusi de ce nu mai franeaza brusc la fel de bine ? Pai... ce au facut cei de la service ? Au umblat la placute ? Poate nu le-au montat la fel de bine la loc !!! Cine stie... Cu haraitul de la roata din spate... e normal daca a intrat mizerie in tamburi. Se rezolva prin demontare, curatare, montare. Oricum, asta nu e chiar asa de grava si de urgenta ca prima problema.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
GABY IS BACK ! |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 552 Joined: 15 February 05 From: bucuresti - 4 ![]() |
Partea cu pedale mai multe se datoreaza unui defect al instalatiei ( aer, garnituri pompa...etc) si nu placutelor.
Cand sunt "terminate placutele se aude un zgomot de " fier pe fier "... NU E JOACA... FUGA LA SERVICE ! Dar nu in viteza, ca daca nu merge frana... This post has been edited by GABY IS BACK !: 7 Mar 2005, 14:01 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 2003 CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC! |
|
i96nds |
![]()
Post
#5
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca pedala e prea dura si nu franeaza cat trebuie, atunci poate a intrat vaselina la placute.... sau poate s-a gripat un piston !!!
Daca pedala e elastica atunci trebuie sa se aeriseasca franele. Daca e "lunga" pedala atunci poate ca s-au uzat inegal placutele si trebuie inlocuite. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
valioglu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Daca nu mai franeaza la prima pedala insemna defectiune la sistemul de franare, deci trebuie dusa la service pt reparatii.
Zgomotul care provine de la roata spate poate fi una din piesele de la autoreglare care s-au desprins si au cazut in tambur,desprinderea ferodoului etc. Oricum indica o defectiune sau o uzura prematura. Concluzia este una singura: trebuie sa apelezi urgent la maimutele cu ciocan. Ce inseamna ca nu mai e ca inainte pedala cand e motorul oprit? E mai tare, mai moale, mai sus, mai jos? In principal, singura defectiune foarte probabila este defectarea mecanismului de servoasistare, ceea ce insemna ca dupa oprirea motorului se pierde diferenta de presiune si pedala devine imediat greu de actionat. This post has been edited by valioglu: 7 Mar 2005, 18:24 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#7
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Dupa schimbarea placutelor la revizia de 40k, amicul care m-a insotit cu SLZ lui mi-a dat-o sa merg plangandu-se ca pedala e mai moale si frana reactioneaza mai greu decat inainte de a-i fi schimbat placutele. La a mea desi le-am schimbat la 20 si acum am 30 nu e nimic ciudat. Totusi mergand cu a lui, mie nu mi s-a parut ca nu franeaza ci doar ca e mai moale pedala decat la a mea.....Chestia cu vaselina mi se pare cea mai plauzibila pentru ca fiind amandoi la revizie cu masinile una langa alta am vazut ca doar i-au fost schimbate iar mecanicul NU a umblat la nimic altceva. Voi ce ziceti?....
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
cristimm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Merita verificat si sistemul de autoreglare al sabotilor la rotile din spate. Daca acesta nu functioneaza corect atunci pedala e bleaga si trebuie sa apesi de mai multe ori.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#9
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Pai daca nu s-a umblat acolo....pot sa fie dereglati (saboti?) dupa ce s-au schimbat placutele?
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
valioglu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 8 Mar 2005, 14:04) Nu. In general, daca se schimba placutele este posibil ca in prima suta de km sa nu franeze ca inainte, pana cand se aseaza pe disc uniform. De asemenea, cursa pedalei pare un pic mai lunga si franele mai putin eficace. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#11
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Asa m-am gandit si eu. O sa-l intreb pe amicul meu si va spun. Dar cred ca ai dreptate.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
giffy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 7 March 05 ![]() |
referitor la ce inseamna ca pedala nu mai e ca inainte::
in mod normal, cand sistemul de franare e bun sau ma rog nou, dupa ce ai mers o anumita distanta si ai oprit motorul, cand calci frana cu motorul oprit se aude ca si cum ar iesi aer[si nici nu are o cursa foarte mare], si daca apesi pedala de 2 -3 ori pedala nu se mai poate apasa, devine foarte rigida. acum la mine, am observat ca la un moment dat cand am franat in mers am ajuns cu pedala la fund si tot parca nu se oprea, si atunci ce fac, mai opresc motorul din cand in cand si fac "operatia" descrisa mai sus cu diferenta ca trebuie sa calc pedala de vreo 6-7 ori ca sa ajunga sus, plus ca pedala merge pina la fund dupa aia pornesc si plec mai departe si tot asa... si ce senzatie urata ai cand franezi in spatele unei masini scumpe ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- VS 02 ZAH
|
|
mistyque82 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 14 January 05 ![]() |
sfatul meu!! am avut toate modelele de dacie ca de nu m-am lecuit si nici bani de ceva mai bun n-am avut dar cu frana de solenza am luat-o in barba rau de tot!!!! am avut si eu niste manifestari ciudate am fost cu ea pe la 3-4service-uri ac sa-mi spuna toti asa face toate sefu si apoi cand veneam de la revelion sa pierd frana si sa intru intr-o curba intr-unul parcat regulamentar pe dreapta a carui masina am aruncat-o in sant si a mea shock schimbat toata fata cu toate subansamblele!!! ce zici de asta?? am fc totul pe casco dar dc nu aveam probabil ca eram si acum cu buna firma de la colibasi sau cel putin cu service-urile respective!!! sfatul meu fuga repede la service si nu pleca pana nu vezi ca nu exact ca inainte:fara zgomote sau alte forte ciudate!!!
|
--------------------
Dacia
Solenza
- B-82-AAV "suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
|
|
AVT |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Merci de sfat dar, de ce scri cu majuscule?!?!? ca s-ar putea ca moderatorilor sa nu le placa!
Si daca ai probleme cu franele asta nu face SLZ o masina naspa. Inseamna doar ca trebuie sa te duci intr-un service sa remediezi problema cu franele. |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
giffy |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 7 March 05 ![]() |
salutare tuturor,
vreau sa va spun ca am avut timpul necesar sa merg cu masina in service. acolo le-am zis la baieti problema si dadeau din umeri la inceput, apoi s-au pus pe treaba si mi-au aerisit instalatia de franare (inclusiv pompa)si dupa aceasta operatie am zis eu ca e aproape la fel ca inainte pedala.zis si facut am plecat din service, ca dupa vreo 2 Km sa consider ca pedala defapt era la fel de "slaba", ajungea iar pina aproape de capat, dar acuma puteam da vine pe nivelul lichidului de frana, care in momentul aerisirii s-a mai dus aproape de minim. oricum dupa toate astea am zis ca sa-mi spal masina un pic si vreau sa va spun ca dupa ce la spalatorie a bagat jetul de apa pe la etriere, dupa ce am plecat de la spalatorie am observat ca pedala de frana era ca la primii kilometri ai masinii. cum se explica asta??? |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
- VS 02 ZAH
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#16
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am 12 mii cu placutele schimbate la 20 mii. La revizia de 30k acu 2 saptamani mi-au spus ca sunt bune. Dar fluiera si la 120 la ora cateodata iar daca franez mai brusc la viteze mari dupa vreo depasire de exemplu, cand o las pe liber la 40 - 50 la ora freaca puternic ceva neregulat. E normal? la voi se aude asa? Se poate desface ceva pe acolo de la gropi sau asa ceva???
Sunt placuet de DSN cu 250K. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
AVT |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
@ Pedrovl = Nu, nu e normal sa faca asa ceva. Inseamna ca ramane o placuta pe disc si freaca. Daca masina e in garantie, du-te peste ei!
|
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
valioglu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(giffy @ 14 Mar 2005, 07:36) salutare tuturor, vreau sa va spun ca am avut timpul necesar sa merg cu masina in service. acolo le-am zis la baieti problema si dadeau din umeri la inceput, apoi s-au pus pe treaba si mi-au aerisit instalatia de franare (inclusiv pompa)si dupa aceasta operatie am zis eu ca e aproape la fel ca inainte pedala.zis si facut am plecat din service, ca dupa vreo 2 Km sa consider ca pedala defapt era la fel de "slaba", ajungea iar pina aproape de capat, dar acuma puteam da vine pe nivelul lichidului de frana, care in momentul aerisirii s-a mai dus aproape de minim. oricum dupa toate astea am zis ca sa-mi spal masina un pic si vreau sa va spun ca dupa ce la spalatorie a bagat jetul de apa pe la etriere, dupa ce am plecat de la spalatorie am observat ca pedala de frana era ca la primii kilometri ai masinii. cum se explica asta??? Nu prea are o explicatie logica. Este posibil ca discurile si placutele sa se fi udat de lichidul de frana, iar la spalatorie sa se fi degresat, dar nu e explicatie suficienta. Posibil ca unul din aerisitoare sa fi ramas un pic deschis, iar pe acolo sa fi iesit aerul in timpul deplasarii, dar asta inseamna ca o sa ramai fara lichid curand. Se mai poate ca limitatorul de presiune sa fi ramas pe deschis, iar la spalatorie sa-si fi revenit. Daca modificarea la pedala e mare compara numarul din talon cu cel de pe masina, poate ai incurcat-o la spalatorie cu a altuia cu franele bune. ![]() This post has been edited by valioglu: 14 Mar 2005, 22:00 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#19
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(AVT @ 14 Mar 2005, 10:11) @ Pedrovl = Nu, nu e normal sa faca asa ceva. Inseamna ca ramane o placuta pe disc si freaca. Daca masina e in garantie, du-te peste ei! Problema e ca nu face tot timpul. La drum lung fluiera (inconstant). Pe serpentine dupa franari repetate, freaca ceva (tot din cand in cand). Sa fie o problema daca freaca o placuta ? |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
valioglu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 15 Mar 2005, 08:23) Problema e ca nu face tot timpul. La drum lung fluiera (inconstant). Pe serpentine dupa franari repetate, freaca ceva (tot din cand in cand). Sa fie o problema daca freaca o placuta ? Nu e mare problema, dar mai verifica daca se incinge vreo roata. Daca ambele roti de pe o punte sunt la fel de calde, dar nu excesiv de calde nu e o problema. Fata se incinge mai tare ca spatele, dar trebuie sa poti tine mana pe jeanta dupa ce ai oprit. Nu e normal sa auzi zgomot de frecare. Du-te la service sa verifice tamburii si placutele. Cel mai probabil cred ca este de la tamburi - ferodouri. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#21
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Merci. Uite ca nu m-am gandit sa pun mana pe roti sa vad daca sunt incinse dar o sa incerc sa vad . Totusi daca frecarea si fluieratul sunt pe fata ce treaba au tamburii pe spate. La revizia de 20k i-au dat jos, verificat, totul era ok. acum la 30k nu i-au mai dat jos.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
AVT |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
@ Pedrovl - e bine la revizii sa fie dati jos tamburii si sa fie curatati de mizerie, asta in special daca obiesnuiesti sa folosesti frecvent frana de mana. Sa sti ca in 10K se strange foarte multa mizerie in tamburi. E o masura de protectie si de prevenire a problemelor ulterioare. Oricum, nu este un capat de tara ca la revizia de 30K nu i-ai dat jos. Dar e bine de avut in vedere.
Cat priveste placutele, una sta pe disc si din cauza asta scartaie. Nu ramane mereu, dar ramane. Daca ma intrebi de ce... din diverse motive: calitate placute, montaj defectuos, etc. Oricum, eu cred ca nu este foarte grav. La mine placutele dau concerte in toata regula si m-am saturat sa tot umblu prin service-uri de pomana asa ca am inceput sa ma obisnuiesc cu ele asa "cantarete" cum sunt. This post has been edited by AVT: 16 Mar 2005, 10:07 |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#23
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Merci. O sa verific daca se incinge vreo roata pe fata. Frana de mana nu o folosesc niciodata, decat in cazuri extreme (daca o las in panta) si atunci nu o trag de tot. Deci tot de pe fata e fluieratul. Cum o ciup putin cum tace. Chiar si in oras ma "incanta". Unii zic ca de la insertia de fier ecologic nesimtit de multa....
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Placutele nu se tocesc in mod egal. Cea de pe interiorul rotii va fi mai tocita decat cea de pe exterior. Si asta isi are explicatia in insusi principiul de functionare al etrierului care impinge placuta din interior, cea din exterior fiind trasa catre disc de muchia exterioara a etrierului. Asa franeaza. Astea fiind conditiile, placuta din exterior mai ramane uneori agatata cu un colt de disc, neexistand un arc ceva care s-o traga in pozitia initiala. Si mie mai se intampla sa imi mai scartaie in mers (dar imi scartaie la orice viteza) dar isi revine singura dupa cateva frane. Nu prea imi fac griji mari, pentru ca, desi discul este clar ca se uzeaza cand se freaca placuta (ma rog, coltul ala) de el, frecarea este mult prea mica incat sa induca o uzura pronuntata si nici nu se compara cu uzura la care este supus in momentul unei franari normale. Singurul lucru deranjant e scartaitul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#25
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 16 Mar 2005, 12:59) Placutele nu se tocesc in mod egal. Cea de pe interiorul rotii va fi mai tocita decat cea de pe exterior. Si asta isi are explicatia in insusi principiul de functionare al etrierului care impinge placuta din interior, cea din exterior fiind trasa catre disc de muchia exterioara a etrierului. Asa franeaza. Astea fiind conditiile, placuta din exterior mai ramane uneori agatata cu un colt de disc, neexistand un arc ceva care s-o traga in pozitia initiala. Si mie mai se intampla sa imi mai scartaie in mers (dar imi scartaie la orice viteza) dar isi revine singura dupa cateva frane. Nu prea imi fac griji mari, pentru ca, desi discul este clar ca se uzeaza cand se freaca placuta (ma rog, coltul ala) de el, frecarea este mult prea mica incat sa induca o uzura pronuntata si nici nu se compara cu uzura la care este supus in momentul unei franari normale. Singurul lucru deranjant e scartaitul. OK. M-ai linistit. Chiar esti un tip informat. O las sa chitaie pana cand vine din nou vremea sa le schimb. Am doar 12 mii cu ele si tre` sa tina pan la revizia de 40k macar. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana la 20k tin. Mai mult nu stiu, dar 40k cred ca e cam mult totusi pt ele. Eu am patit-o cu break-ul cand o placuta s-a uzat si freca fier pe fier. Nu am avut cum sa le schimb atunci si a trebuit sa merg asa vreo 300 km (veneam de la Timisoara). Rezultatul: disc schimbat. Si a trebuit sa le schimb pe amandoua ca si astea, la fel ca si cu amortizoarele, in general e bine sa le schimbi pereche.
OF. De fiecare data cand zic "am patit-o pe break" parca o spun cu ceva parere de rau dar si admirativ la adresa masinii pe care am invatat o gramada. Am patit pe masina asta cam tot ce se putea intampla, de la murit motorul in rampa la munte pana la explozie de cauciuc (tubeless !!!) pe Giulesti. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#27
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
M-am exprimat gresit. Am 12 mii cu ele dar au fost schimbate la revizia de 20k. Acum am trecut de 30k si de aia ziceam ca sper sa tina pana la 40k. Daca nu oricum le schimb cand le vine sorocul. Dar eu cam ata merg cu un set. Cel mai putin 17 mii cel mai mult am mers 27 de mii la DSN.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
moustache |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 14 Mar 2005, 09:59) Am 12 mii cu placutele schimbate la 20 mii. La revizia de 30k acu 2 saptamani mi-au spus ca sunt bune. Dar fluiera si la 120 la ora cateodata iar daca franez mai brusc la viteze mari dupa vreo depasire de exemplu, cand o las pe liber la 40 - 50 la ora freaca puternic ceva neregulat. E normal? la voi se aude asa? Se poate desface ceva pe acolo de la gropi sau asa ceva??? Salut, ai rezolvat problema? Si a mea face tot cam asa, si nu mereu, in special daca franez mai tare de la viteza mare, si cu atat mai mult daca cobor de undeva, de exemplu din Poiana. Am coborat aseara si facea un zgomot la franare si ceva timp si dupa de am zis ca nu mai ajung jos cu ea intreaga. Dupa ce am ajuns in oras totul a revenit la normal, e ultra silentioasa. Si nu e prima data cand face asa, dar acum a fost cel mai rau. Ai descoperit de la ce este? |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
i96nds |
![]()
Post
#29
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma gandesc ca ar putea fi de la placutele de frana care dupa un efort intens nu mai revin la pozitia normala. Ideea ca sunt 2 sarme sub forma de arc, cate una la fiecare placuta. Daca arcurile acestea nu isi fac treaba (sau daca au fost montate prost) se poate intampla si acest fenomen.
Cel mai bine ar fi sa desfaci rotile si vezi in primul rand daca sigurantele alea mici (toate 4) sunt la locul lor, apoi vezi daca etrierul e pozitionat simetric (adica sa fie egal departat...) . Daca iti faci si curaj, scoti si placutele, ai grija sa pui bine acurile astea din sarma si poate va fi bine.... Sa cureti bine toata mizeria de pe acolo. Oricum, iti recomand sa faci asta doar dupa ce mergi la spalatorie.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru baiatul care baga pedale la greu ca sa tina frina - cind iti face figura trage repede pe dreapta si deschide capacul de la rezervorul pompei de frina. Pune-l la loc si porneste din nou la drum, verificind frina imediat. Sint curios daca isi revine.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:50 |