DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> despre SLZ electrice, discutii in urma unui topic de la Stiri

FLEX
post 16 Mar 2005, 15:10
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




Asa cum exista un Fiat Seicento Electra fabricat in serie special pentru fitiiala urbana (distribuitori, servicii municipale, etc.) nu vad de ce nu ar fi viabil un automobil electric in Romania; trebuie depasite insa niste mentalitati ...


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 16 Mar 2005, 16:38
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




si eu cred acelasi lucru; idea conteaza;
oricum au inceput cam cu stingul, solutia tehnica fiind una de acum 30 de ani.


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 16 Mar 2005, 20:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(driverx @ 16 Mar 2005, 11:55)
eu cu 50 de cai de abia ma tin in trafic. Si asta fara sa incalc (prea mult) cei 50km/h dati de lege. solnita de la muma natura are vreo 900 k (nu dati cu pietre ca nu stiu), cu bateriile alea a sarit de tona de binelea, distributia greutatii a fugit in spate, desi suspensii etc au fost gandite pentru bot greu, nu spate greu. MAAAARE realizare.

Intrebare pertinenta....un motor dinasta electric poate genera cei 13CP si la turatii mici? Stiu ca troleele au forta mare si la turatii mici, fiind mult mai nervoase decat fix acelasi autobuz dar cu motor cu combustie interna.
*


Nu puterea te face sa te tarai in trafic urban, ci cuplul scazut.
Motoarele electrice au cuplu foarte mare, ceea ce le faca sa se miste destul de bine in localitate.
Inainte sa huliti initiativele altora e bine sa incercati si voi sa intreprindeti ceva! Poate v-ati mai schimba parerile! Din fotoliul de acasa e usor sa ii critici pe cei care fac ceva.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 16 Mar 2005, 21:02
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




Diferenta majora la motoarele electrice, in afara de randament, e faptul ca , cuplul este maxim de la turatia imediat peste 0, adica cam instantaneu, spre deosebire de otto/diesel unde trebuie atinsa o anumita turatie de cuplu maxim.
Nu stiu cat de ecologica mai e masina, avand in vedere ca bateriile sunt cu plumb (f. probabil) si tin doar 1000 reincarcari (desi sunt aprox. 100*1000=100.000km).
Daca motorul ala poate functiona si pe principiu de dinam, atunci ceva energie cinetica se poate recupera si poate marii autonomia...
Solutia cu bateriile in portbagaj e simpla, dar cu costuri, in primul rand de manevrabilitate, cand loc ar fi fost si sub bancheta spate plus compartiment motor.
O varianta evoluata ar fi fost cu fuell cell (pile de combustie parca s-ar traduce) cu un randament mai mare, deci si autonomie dar si costuri mai mari de productie.
Banuiesc ca nu prea are cutie viteze, realizand viteza maxima la 2000 rpmi. Marsariere probabil ca are, inverseaza polaritatea...


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 16 Mar 2005, 21:53
Post #5


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




ca sa nu mai vorbim ca la inceput acumulatoarele au autonomie de 100km...dupa cca 100 de reincarcari scade bineinteles...doar nu tine la fel toate 1000 de incarcari si apoi se termina brusc....normal ca deaj la 900 de reincarcari is cam gata....cred or sa aiba autonomie de maxim 60 km wink.gif ...se putea mai bine...mult mai bine...
LATER EDIT:
1.daca faceau eva cu baterii solare, tot respectul..si chiar, bateria originala pt ce isi are rostul?
2.spunea cineva ceva referitor la greutate, cum ca ar fi mai mare....e mai mica!! motorul avea in jur la 400-450 kg....16 baterii au 16*14=225 kg..aproximativ...deci la jumate...numai ca apare problema repartitiei greutatii, care le-a iesit absurd wink.gif

This post has been edited by Steffyx: 16 Mar 2005, 21:58


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 16 Mar 2005, 22:04
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




bateria din compartimentul motor e pt. consumatori, separata de cele pt. alimentarea motorului electric.


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Mar 2005, 22:04
Post #7


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 22:53)
motorul avea in jur la 400-450 kg....16 baterii au 16*14=225 kg..aproximativ...
*


Cred ca te inseli cu privire la greutatea motorului. Eu il estimez "din ochi" de ordinul de marime a 100kg. Are cineva date concrete?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 16 Mar 2005, 22:26
Post #8


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(os @ 17 Mar 2005, 00:04)
Cred ca te inseli cu privire la greutatea motorului. Eu il estimez "din ochi" de ordinul de marime a 100kg. Are cineva date concrete?
*


motorul de berlina are 450 kg...nu cred ca cel de solenza e un sfert wink.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 16 Mar 2005, 22:31
Post #9


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(bzip2 @ 17 Mar 2005, 00:04)
bateria din compartimentul motor e pt. consumatori, separata de cele pt. alimentarea  motorului electric.
*


ceea ce spui tu e imposibil... sunt puse in paralel toate...deci sunt un intreg...daca aia era doar pt consumatori insemna sa aiba incarcare separata wink.gif ..nu cred ca ii convine nimanui sa aiba de incarcat de n ori inainte sa faca un drum ph34r.gif ..
deci ori sunt 16 baterii puse in paralel, pt a obtine aprox 800 A si incarcare simultanta la toate cele 16, sau 15 in paralel pt propulsia masinii, adic 750 A, si una de 50/55 A pt consumatori, ceea ce ar insemna ca nu se pot incarca simultan.... adica se pot dar cu 2 incarcatoare, ceea ce nu mi s-ar parea normal.. de ce sa faca asta?


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 16 Mar 2005, 22:39
Post #10


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




ce sa mai, au pus in practica o ipoteza veche de 30 de ani! e laudabil ca s-au miscat totusi si ca poate or sa aduca imbunatatiri.


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 16 Mar 2005, 22:41
Post #11


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(bzip2 @ 16 Mar 2005, 21:02)
    Banuiesc ca nu prea are cutie viteze, realizand viteza maxima la 2000 rpmi.  Marsariere probabil ca are, inverseaza polaritatea...
*



Tot din articolul din AMS: cutia de viteze a fost pastrata; deci are cele 5+1 trepte, singurul treaba e ca motorul e limitat la 2000rpm.
Ce ma mira e viteza maxima de 60km/h. Adica la DSN in tr 5 la 1000rpm are 35km/h, deci la 2000rpm are 70km/h, iar din cate stiu eu la SLZ e aceeasi cutie de viteza, deci tot pe la 70 ar fi trebuit sa fie viteza maxima.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 16 Mar 2005, 22:46
Post #12


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 22:26)
motorul de berlina are 450 kg...nu cred ca cel de solenza e un sfert wink.gif
*



Hmmm.. Toata masina are 900 de kg, iar motirul are 450? Da-mi voie sa nu pun la socoteala roata de rezerva, banchetele, scaunele, bordu si volanu.. Astea au ele minim 100kg biggrin.gif ... Caroseria cat naiba sa mai aiba? Poate ai vrut sa zici ca motoru+cutia sa aiba 450kg! Eu motorul de berlina l-am dat jos cu un var, cu un scripete si nu parea ca are juma de tona..
wacko.gif


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 16 Mar 2005, 23:16
Post #13


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 22:31)
ceea ce spui tu e imposibil... sunt puse in paralel toate...deci sunt un intreg...daca aia era doar pt consumatori insemna sa aiba incarcare separata wink.gif ..nu cred ca ii convine nimanui sa aiba de incarcat de n ori inainte sa faca un drum ph34r.gif ..
deci ori sunt 16 baterii puse in paralel, pt a obtine aprox  800 A si incarcare simultanta la toate cele 16, sau 15 in paralel pt propulsia masinii, adic 750 A, si una de 50/55 A pt consumatori, ceea ce ar insemna ca nu se pot incarca simultan.... adica se pot dar  cu 2 incarcatoare, ceea ce nu mi s-ar parea normal.. de ce sa faca asta?
*



daca te uiti mai bine in poza bateriile sunt legate in serie 2 cate 2, deci 24v, daca nu cumva sunt si mai multe grupuri de 2 legate in serie (nu se vede prea bine)


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 16 Mar 2005, 23:23
Post #14


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(viperfox @ 17 Mar 2005, 01:16)
daca te uiti mai bine in poza bateriile sunt legate in serie 2 cate 2, deci 24v, daca nu cumva sunt si mai multe grupuri de 2 legate in serie (nu se vede prea bine)
*


asa este, vina mea..recunosc, ai dreptate...2 cate 2...probabil ca sa nu le trebuiasca un cablu prea gros, sa reziste la asemenea amperaj.. orcium au facut o varza......dar totusi nu inteleg...bateria aiai rombat din fata, totusi are un sistem de incarcare? adica nu trebuie si ea banuiesc incarcata separat, pt ca mi s-ar parea o idiotenie wink.gif ..cred are un fel de alternator, nu? ce ziceti?


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 16 Mar 2005, 23:27
Post #15


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




P.S.: oricum nu cred ca ar folosi o tensiune mai mare de 24V, pt ca ar incepe sa fie periculos in caz de scurt, ceva..e drept, corpul uman simte socurile de la 80 V in sus, dar cand vine vorba si de un scurt, ca sa nu mai vorbim ce show ar fi la un scurt de 24 V sau > la cateva sute bune de A.. ph34r.gif
mai ales ca le-au amplasat deaspura rezervorului...sau ma insel?..da, cred ca ma insel...ca la SLZ acolo e locul rotii de rezerva, doar nu e berlina..

This post has been edited by Steffyx: 16 Mar 2005, 23:28


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 16 Mar 2005, 23:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<motorul de berlina are 450 kg...nu cred ca cel de solenza e un sfert>>


Tu ai idee ce inseamna 450 Kg? Inseamna cel putin 5 oameni bine facuti sa il poata ridica. Te anunt ca un motor de berlina il poate ridica cu putin efort (din cauza ca este incomod ce prins) un singur ins. Dupa aprecierile mele are in jur de 80 Kg, chiar mai putin. Iar cutia nu depaseste nici aia 30 kg. In total sa zicem 110.

Si ca sa nau crezi ca te mint am dat motorul jos de vreo 3 ori si nu m-a ajutat decat tata si fara scripeti. Doar forta bratelor.


<<corpul uman simte socurile de la 80 V in sus>>

Conteaza amperajul ci nu voltajul. Corpul uman este afectat de curentul electric la un amperaj de cel putin 50 mA (asa am invatat la electrotehnica dar totusi am o banuiala ca de fapt sunt 50 A - rog pe cineva care stie sigur sa ma lamureasca). Sunt persoane care si la 380 V nu se electrocuteaza (electricieni trecuti de 60 de ani cu mainile pline de batatuiri wink.gif )

<<mai ales ca le-au amplasat deaspura rezervorului...sau ma insel>>

Chiar daca te inseli sau nu nu prea conteaza fiind masina electrica deci .... nu are benzina blush.gif

This post has been edited by TheSaiLor: 16 Mar 2005, 23:57


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2005, 09:35
Post #17


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




chiar mah ca nu are benzina rolleyes.gif ...ce nasol am dat-o sad.gif ... ok .. deci la priza avem cca. 220 V, cu un amperaj de pana in 6A....maxim8...si tu imi spui mie ca nu ma pot curenta ca nu is 50 A? sa fim noi sanatosi de cate ori m-am curentat eu...de acu' is imun biggrin.gif ..acu na, normal ca depinde si de amperaj, dar cred ca 50 mA sunt deajuns, intra-devar..


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 17 Mar 2005, 13:39
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 23:27)
P.S.: oricum nu cred ca ar folosi o tensiune mai mare de 24V,

Din cauza cresterii numarului de consumatori electrici din masina si pentru ca se incearca trecerea cat mai multor echipamente (directie, frana) pe solutii electrice, se pregateste deja trecerea la sistem de 42 V pentru partea electrica a masinii.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Mar 2005, 13:46
Post #19


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




O adaugire poate neasteptata: unul din motivele pentru care tensiunea instalatiei este inca 12V (ma rog, 14,4) sunt... becurile. La tensiuni mai mari (care au de fapt o multime de avantaje), filamentele au tendinta sa devina prea subtiri si sa se scuture.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2005, 15:33
Post #20


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu M @ 17 Mar 2005, 15:39)
Din cauza cresterii numarului de consumatori electrici din masina si pentru ca se incearca trecerea cat mai multor echipamente (directie, frana) pe solutii electrice, se pregateste deja trecerea la sistem de 42 V pentru partea electrica a masinii.
*


42 de V chiar nu vad cum ar putea obtine wink.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 17 Mar 2005, 15:37
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




google e prietenul tau smile.gif. Ia intreaba-l de "42V power systems" si vezi ce-ti zice.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2005, 17:56
Post #22


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu M @ 17 Mar 2005, 17:37)
google e prietenul tau smile.gif. Ia intreaba-l de "42V power systems" si vezi ce-ti zice.
*


mda...ma asteptam sa imi spui tu, cum obtii din 2, 3, sau 4 baterii de 12 V 42 de V....2*12=24, 3*12=36, 4*12=48...deci te intreb din nou, cum faci sa obtii 42 de V??


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2005, 17:59
Post #23


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




eh, vroiai tu ceva de genul 14*3 care fac 42..dar aceasta tensiune o ai pe baterii doar in mers, cand se incarca si ma indoiesc ca cele 15 baterii beneficiaza si de sistem de incarcare...deci nu ai cum 14*3..ca sa bagi un motor electric care functioneaza la 42 de volti ma indoiesc ca va functiona just si la 36 wink.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu M
post 17 Mar 2005, 18:23
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 14 September 04
From: Germania




Pai cine a zis de folosirea bateriilor actuale?
42v au rezultat dintr-un compromis intre cat mai multi volti si norme de securitate contra electrocutarii. Nu se va refolosi mare lucru, ci vor fi echipamente noi, special pentru 42V.


--------------------
Ford Mondeo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 17 Mar 2005, 18:59
Post #25


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Liviu M @ 17 Mar 2005, 20:23)
Pai cine a zis de folosirea bateriilor actuale?
42v au rezultat dintr-un compromis intre cat mai multi volti si norme de securitate contra electrocutarii. Nu se va refolosi mare lucru, ci vor fi echipamente noi, special pentru 42V.
*


ok am inteles ce vrei sa zici...oricum cred ca suntem putintel off-topic. imi place ca m-ai contrazis intr-un mod f civilizat, cu argumente..


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 18 Mar 2005, 13:48
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara






Ce fel de baterii credeti ca sunt? De astea obisnuite de pornire? Ca astea nu rezista la 1000 de descarcari complete...
La o masina de asta ar trebui folosite baterii "cu ciclu adanc" (traducere directa din "deep-cycle-battery" - nu stiu cum se numesc in romana).


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 18 Mar 2005, 18:05
Post #27


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(IsNa @ 18 Mar 2005, 15:48)
Ce fel de baterii credeti ca sunt? De astea obisnuite de pornire? Ca astea nu rezista la 1000 de descarcari complete...
La o masina de asta ar trebui folosite baterii "cu ciclu adanc" (traducere directa din "deep-cycle-battery" - nu stiu cum se numesc in romana).
*


tot aceeasi branza sunt...intra pe site la bateriile caranda si ai sa vezi modelul acolo...sunt bateriile pe care le cumparam si noi pt masina.... wink.gif ndupa cum am mai spus, sa nu te astepti la o autonomie de macar 70 de km pe la a 800-a reincarcare wink.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 18 Mar 2005, 18:34
Post #28


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Stie cineva daca acumuatorii folositi la electrocarele industriale erau (sunt ?) speciali? Cel putin pe vremuri se foloseau acumulatori cu plumb, iar masinariile erau frecate zilnic. E drept, n-am idee cīt de mult mergeau (km) pe zi.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 18 Mar 2005, 18:46
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Cred ca va aflati in niste serii de erori.
In primul rind motorul de pe dacia nu depaseste 100 kg. Si asta e valabil pentru cam orice motor otto "normal" cu patru pistoane pina in 2 litri.
In al doilea rind 50A te spulbera de pe fata pamintului. A fost chiar un episod pe Discovery - Mythbusters care vehiculau si ei ceva de genul 70 mA. Cum nu prea le iesea figura cu aruncatul feonului in cada de baie plina cu apa -> omorit omul care se spala, au intrebat in electrician care le-a stricat fundamental parerile initiale. Se pare ca inima unui om obisnuit nu rezista daca curentul care trece prin ea depaseste 9 mA (asta pe linga ca la amperaje mai mici tot poti obtine o perioada de fibrilatii si prostii). Ce e deasupra in principiu te omoara daca trece prin inima. Daca te electrocutezi intre degete bineinteles ca rezisti pina la punctul la care tzesutul prin care trece curent se prajeste si necrozeaza (motivul pentru care majoritatea celor care se electrocuteaza la troleibuz reusesc sa scape doar pirlitzi). Ca idee feonul aruncat in cada de baie genera prin "inima" manechinului folosit cam 25 mA. La 50 A cred ca faci arc electric de la juma' de metru.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Mar 2005, 19:51
Post #30


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Depinde de cati volti se discuta. De-abia atunci se poate discuta de amperi. bateria de la masina are 13-14V si 55Ah. Si nu m-am curentat niciodata, nici chiar daca am tinut mainile pe borne. Deci treaba cu 70mA pica pana nu se stabileste voltajul. Pai un amarat de transformator scoate cam 500mA si e inofensiv. Bine, daca se dicuta de 200V si 50A atunci da, te prajesti.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 14:23
Forum Renault