Privatizarile utilitatilor in Ro, de ce la noi e altfel decit la altii????
![]() ![]() ![]() |
Privatizarile utilitatilor in Ro, de ce la noi e altfel decit la altii????
bomicabomic |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
||
--------------------
x
x
- x
|
|||
madalina |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
E simplu: la noi e de stat, e a nimanui! Nu suntem in stare sa administram o societate de stat eficient.
|
--------------------
Toyota/Opel
Yaris/Corsa
- B00ooo cu fular de steaua in galeria lui dinamo :-)))
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#3
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Hehe, Madalina, asa este acum. Problema este de ce nu facem nu am facut nimic.
Ca si OTE, EDF, Cez, etc. sunt de stat. Si uite ca nu au fost ale nimanui. Noi de ce nu am putut sa trecem pragul asta? Ce fac astia cumparind de la noi? In primul rind dau afara, lucru care putea fi facut si de noi. Apoi investesc. Cit si cum? Din experienta OTE, tot din buzunarele noastre. Deci iar puteam face si noi. Sa mergem mai departe cu PETROM. Pai ditamai firma cu capitalizare bursiera de 2.4 miliarde de coco, cu o retea de distributie impresionanta, cu exploatari interne si externe etc., etc si cu profit pe linga toate astea. Cu putin creier din partea guvernantilor, batea tot in regiune. This post has been edited by bomicabomic: 6 Apr 2005, 10:22 |
--------------------
x
x
- x
|
|
SilviuB |
![]()
Post
#4
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Sa fac o mica precizare: Electrica Moldova, cel putin nu scoate profit inca.
La noi in Romania toti guvernantii alaturi de nea Nelu nu au avut de gand sa duca tara pe o panta ascendenta fapt pt care au si fost alesi, ci au reusit ei prin mijloace bine cunoscute de toti sa prospere, pe cand in alte parti interesul este al tarii mai intai si dupa aceea cel personal. O cauza ar putea fi si diferenta dintre nivelurile de trai si salarii. |
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Păi la noi mentalitatea unui politician e cam așa - Cumpără un loc în Parlament cu o sumă frumușică. Ca să recupereze totul, bașca profit, trebuie să căpușeze cu firmele care sunt pe numele nevestei, cumnatului, etc. etc. diferite companii de stat. Privatizarea este cea mai bună metodă de ștegere a datoriilor rezultate în urma "căpușării" . O vinde unei companii străine cu tot cu datorii și totul este dat uitării. S-a terminat mandatul, sacul s-a umplut, toată lumea fericită. Din păcate nu există o autoritate competentă în acest domeniu care să asigure un cadru legal bine determinat și fiecare merge pe interes personal.
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
madalina |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
E o problema de mentalitate si de responsabilitate.
Nimeni nu verifica strict companiile de stat, iar responsabilitatea angajatilor, de la femeia de serviciu pana la directoprul gteneral este destul de redusa. |
--------------------
Toyota/Opel
Yaris/Corsa
- B00ooo cu fular de steaua in galeria lui dinamo :-)))
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#7
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Silviu nu e vorba daca are profit acum. Poate in anii trecuti a avut sau poate n-a avut din cauza managementului co-interesat personal.
E vorba de idee. De faptul ca statul si acolo unde lucrurile mergeau bine, n-a facut nimic. Statul s-a multumit sa se laude cu o investitie moarta de la inceput. Cea mai mare in afara Romaniei. Ce sa povestesc, minunea mondiala, de parca era GE. Krivoirog, 800 mil de coco. Atit si nimic mai mult. Mada : responsabilitatea nu e redusa ci nu e controlata. Nici un director nu e tras la raspundere, nu-i verificat, cam ce business mai invirte si in ce conditii. Femeia de servici, n-are nici o treaba, la fel si restul de angajati. Nu ei decid, nu ei fac strategii, ei doar executa. Ce? nici ei cred ca nu stiu. This post has been edited by bomicabomic: 6 Apr 2005, 10:31 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Pai da, asta este problema, nu a existat o instituție care să aibă capacitate decizională eficientă în această privință. Și când dai pâinea și cuțitul unui singur om...
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
SilviuB |
![]()
Post
#9
|
Membru de BUKOWINA Group: Members Posts: 281 Joined: 19 August 04 From: Suceava-Bukowina ![]() |
Asa este. Poate generatiile viitoare vor invata ceva mai mult despre acest gen de moralitate care tine de buna functionare a economiei si a prosperitatii tarii. ... se pare ca, comunistii erau mai buni din acest punct de vedere.
This post has been edited by SilviuB: 6 Apr 2005, 10:53 |
--------------------
VW
POLO
2005
- 8XSYL
|
|
Bobo |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
pentru ca nu suntem destul de destepti ca sa recunoastem ca suntem prosti .. asta ar fi fost primul pas...
|
-------------------- |
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Nu proști, șmecheri!
Și pe vremea comuniștilor era la fel. Toate instituțiile de stat produceau pentru export, care era controlat exclusiv de securitate. Și băieții ăia sunt pe scenă și acum. Conturile se alimentau de atunci. Oricum, cred că multe din aceste companii vor fi înghițite de procesul de globalizare și atunci vor fi companii cu adevărat competitive și funcționale. This post has been edited by Vlad_solenza: 6 Apr 2005, 11:08 |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
madalina |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai: ca la stat se merge pe ideea ca oricum nu ne verifica nimeni serios. Daca vine un control prima data se fac pregatirile de protocol.
Nu a existat vointa politica sa mearga bine. Chiar daca tai un combina monstru si exporti ca fier vechi, macar acest lucru p[oate fi facut de societatea falimentara,dar nu, la noi, se concesioneaza unor n firme capusa ce castiga comisione si intr-un final angajeaza tot firma-propirtara sa faca operatiunile concrete. Iar acum nu mia avem banii si timpul pentru a putea astepta 5-6 ani sa revigoram firmele de stat, ce ar putea fi profitabile. Femeia de serviciu nu face strategii: dar ea fura niste detergenti, hartie si mai stiu eu ce. Portarul mai inchide ochii contracost, nu stiu ce functinar sta la telefon 3 ore sa discute despre meciul de aseara sau de telenovela nu stiu care, directorul mai cumpara pe banii intreprinderii un apartament sa-si cazeze amanta, etc etc si uite asa se duc banii statului (in consecinta ai nostrii ai tuturor). Siviu: faptul ca ce e al statului e al tutror si al nimanui, comunistii ne-au invatat! Uite-te iun State cat de rigurosi sunt cu banii publici! |
--------------------
Toyota/Opel
Yaris/Corsa
- B00ooo cu fular de steaua in galeria lui dinamo :-)))
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#13
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Bobo, de multe ori m-am gindit la ce spui tu. Si de multe ori inclinam sa cred ca asa este.
Insa totul a fost infirmat, de faptul ca tot mai multe companii multinationale sunt conduse de romani si de faptul ca strainii afirma ca romanii sunt buni manageri. Ca mai sunt unii care au pus amprenta romaneasca la ditamai firma, asta e, se mai intimpla. Dar in mare, parca n-am fi atit de fraieri. Eu zic ca ceea ce spui tu e valabil la nivel de partide si de stat. Avem guvernanti, habarnisti sau daca nu, interesati doar de ce le poate intra lor in buzunar. Later edit : Madalina, nu e vorba de firme la care sa asteptam 5-6 ani, nu ne referim la societati de duzina, ci la companii de interes national si nu e vorba de bani publici. Pina la urma banul public se rezuma la subventiile acordate de stat unora sau altora si care subventii se regaseau si la ALRO, SIDEX - private etc. BCR sau PETROM au inregistrat profituri an de an. Dar ce folos ca statul, ca actionar, a crezut ca e mai bine ca acest profit sa fie folosit in alte scopuri, nu le mai discutam, decit sa-i foloseasca pentru dezvoltare. Si sa fim seriosi, intre BCR, de stat si BRD, privata, mari diferente nu sunt. Aceleasi servicii, aceiasi functionari acri, poate la BRD un plus de tinerete si o monstruozitate de cladire. Atit si nimic mai mult. Alt exemplu, APA NOVA, ce a adus nou in Bucuresti. Citeva modernizari, in rest zi de zi santuri noi si cirpeli cu miile. Nimic spectaculos si au trecut ceva ani de la mult trimbitata concesiune. Ca degeaba or avea francezii bani, daca vor o amortizare accelerata si care amortizare n-ar putea sa o scoata decit din buzunarele noastre. Si cum bani nu "e" la populatie, adio canalizare in Giulesti, Chitila sau alte margini de Bucursti. This post has been edited by bomicabomic: 6 Apr 2005, 11:26 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Cred că dacă vroiau, gândeau o strategie mai bună. Însă nu au vrut. Toate privatizările au fost făcute după ce s-a furat ca-n codru, de la femeie de serviciu până la director. Toate combinatele de unde s-a vândut orice se putea vinde, ARO, banci devalizate, exemplele pot continua
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
madalina |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu vorbim de societati de duzina. Pentru acelea nu merita sa mai depuna efort statul. Dar, nici-o societate mare, de importanta nationala, dar aflata in deriva sau chiar cu pierderii, nu poate fi revigorata inte-un an. Pentru a se dovedi solid in timp, un plan, o strategie trebuie gandita si aplicata pe termen mai lung. Iar statul roman nu mai are bani acum sa pompeze in aceste societati cativa ani pana isi vor reveni si vor aduce profituri mari.
Ca nu suntem in stare nici privatizarile sa le facem in avantanjul nostru, asta este altceva. |
--------------------
Toyota/Opel
Yaris/Corsa
- B00ooo cu fular de steaua in galeria lui dinamo :-)))
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#16
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Rugamintea mea este sa purtam discutia pe partea de utilitati (energie, gaz,apa) si banci, petrol. Adica pe partea de interes national, unde in opinia mea statul trebuia sa detina controlul, la unele dintre ele, sa le pregateasca si sa le vinda cind considera ca le-a sosit timpul. Nu cind o cere X sau Y si cind situatia mondiala este de asa natura incit, nu prezinta interes si preturile sunt de toata jena.
Adica vinzi PETROM in plina criza, dar te bucuri ca ce tare am fost eu (Dan Ioan Popescu), ca totusi am scapat de ea. ![]() Si nea Ion care creste porci, stie, ca atunci cind nu se face porumb=pret mare, porcii lui n-au nici o valoare pe piata. Restul, trebuiau privatizate. Dar cu cap. This post has been edited by bomicabomic: 6 Apr 2005, 11:45 |
--------------------
x
x
- x
|
|
dantes |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Raspuns la titlul topicului...
Pentru ca TOTUL e politic, adica interes, adica bani la politicieni, INDIFERENT de culoarea politica... Un mic exemplu...Din cele 3 companii de stat de CFR, adica CFR (infrastructura), CFR Calatori si CFR Marfa, avem urmatoarele... CFR (infrastructura): director gen Nicolaicuc, un tip care a furat la greu, anchetat si de PNA...schimbat in timpul PSD, schimbat acesta din urma de catre DA...Compania asta are datorii garla, si firme capusa cu miile poate, toate ptr. a servi ministrului, respectiv politicienilor... CFR Calatori: director gen. Bota, un tip care a reusit totusi sa aduca niste modernizari la Calatori...vezi Intercityurile cu vagoane noi, vezi sagetile etc...Bine si aici sagetile au fost comandate politic probabil...Actualmente, pensionat fortat de catre noua guvernare...schimbat cu ...ATENTIE...UN CONSTRUCTOR!!! CFR Marfa: director gen. Bucureanu, singura companie din despartirea SNCFR care are profit...Aici problema sta altfel..cei de dinaintea lui, au pompat asa de mult, ca aproape incepea sa aduca profit de doar 200-300 mil lei...la o cifra de afaceri colosala...In timpul PSD spre sfarsit, a fost pus respectivul, si a reusit intr-un an sa aduca profit pe masura, sa miste ceva, sa se extinda etc...Acuma...a venit un guvern, schimbat din functie de catre DA (pe criterii de performanta...hehehe..singurul care a reusit sa schimbe ceva in bine...si i-au dat in cap).. Inlocuitorul, un director de la Vagoane Astra ... DECI...NU se vrea sa se mearga bine la nici o companie...TOTUL este pe cat de mult poti sa produci in 4 ani cand stai la guvernare...Asta e tot... Eu aduc un scenariu...acum privatizeaza tot, se sterge urma capuselor, apoi nu mai au ce privatiza...deci profit nema...Atunci se vor gandi sa le cumpere inapoi... ![]() DECI....dupa cum spune unu' de la TV...TRAIM IN ROMANIA...si asta ne ocupa tot timpul!! |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#18
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Dantes, chiar vroiam sa aduc in discutie CFR-ul. Falimentar cica. Cit de curind urmeaza si el. Dar mi-e teama sa nu se intimple ca in Anglia. Dupa privatizare s-au inmultit si numarul accidentelor.
Cit despre scenariu, eu vad unul si mai sumbru. Daca datorita, evolutiilor mondiale, a recesiunilor, astia care acum au cumparat, sunt totusi cineva, isi iau catrafusele si pleaca. Daca banii aia care ii investesc, sunt normal luati de la banci, cine va plati danganalele? Aaa? Statul, prin noi. Si in sensul asta, am exemplu Daewoo Craiova. S-a intimplat ce s-a intimplat cu coreenii, GM, n-a vrut sa o ia si uite asa a ramas in grija statului si o basca de datorii. Si se vede bine ca.....e cam greu sa-i gaseasca petitor. |
--------------------
x
x
- x
|
|
madalina |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 8 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Problema este ca nimeni nu a gandit in avantajul general, contracte bine gandite.
Exemplu: apa nova. Trebuia un plan clar cu ce trebuie sa faca pentru modernizare si eficientizare in fiecare an, lsemestru, trimestru, luna etc, cat mai riguros facut, dar mentionat si ce se intampla daca nu respecta planul ( chestii usor aplicabile, nu va luam inapoi intreprinderea daca nu faceti modernizari timp de 10 ani, cand aia isi scot cu varf si indesat banii). |
--------------------
Toyota/Opel
Yaris/Corsa
- B00ooo cu fular de steaua in galeria lui dinamo :-)))
|
|
Vlad_solenza |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 4 January 05 ![]() |
Contractele au fost bine gândite, însă spre binele unui grup restrâns, nu al societății.
Cât despre ApaNova, DistriGaz, Electrica, în afara faptului că devin pe zi ce trece teroriști pe plan local ai românilor, sunt unele dintre marile tunuri date prin care niște indivizi s-au umplut de bani. Reparații, modernizare ??NU, în schimb avem sedii impunătoare, cheltuielei în interes personal pe banii firmei |
--------------------
Dacia
Solenza Europa
- -
|
|
marksman |
![]()
Post
#21
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.725 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 6 Apr 2005, 09:56) Cum dracu se face, ca altii mentin si chiar dezvolta firmele de stat si noi nu? La noi, totul a mers prost ca nu erau privatizate, la noi totul era/este de vinzare ca asa cere FMI etc. etc. Acum nu ma refer la jdemiile de colosi industriali, energofagi etc. ci la astea grele si profitabile gen Electrica, Petrom, BCR, Romtelecom, Distrigaz. Deci unele state sprijina si manageriaza unele companii mari, le fac profitabile, le fac sa aiba un nume, le internationalizeaza cu scopul de a lua bani frumosi la eventuale vinzari, iar la noi, e pe dos. Le bagam in tot felul de interese politice, le capusam si le vindem pe 3 lei grei. Deci cum altii, au negociat cu FMI, UE, Banca Mondiala, pastrarea sub tutela statului a companiilor de interes si noi nu? Sincer eu n-am inteles aceste lucruri, poate le inteleg de la voi. Raspuns: pentru ca firmele astea de stat au fost mulse pana la secatuire de catre asa-zisi manageri cu 8-12 clase, pentru ca le e mult mai usor sa vinda si dupa aia sa incaseze impozit pe profit(ce sa mai vorbim de comisioane la vanzare!), pentru ca le e mai usor sa vinda decat sa se chinuie sa faca o companie profitabila, pentru ca nu-si pot pierde pretiosul timp de distractie sa negocieze cu FMI, UE, BM, pentru ca sunt niste incompetenti, pentru ca nu le pasa de popor, pentru ca... Dupa ce o sa se cumpere toata tara la preturi de nimic (nimic pentru straini, nu pentru noi), vom ajunge chiriasi in propria noastra tara, de care acestor "conducatori" nu le pasa. Si cum sa le pese cand au casa, masa, masina din buzunarul poporului? Se plictisesc de stat in tara? Merg in strainatate, ce la pasa, "fraierii plateste"! Asa conducatori, asa situatie! Ptiu !!! This post has been edited by Illusi0n: 6 Apr 2005, 12:43 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
luxcor |
![]()
Post
#22
|
![]() Acaru' Păuna Group: Members Posts: 272 Joined: 18 February 03 From: Bucuresti - Dorobantzi ![]() |
pentru ca nu am împ**cat pe cine trebuia cand trebuia ...
pentru ca ne-am multumit mereu cu foarte putin ... pentru ca mai mereu ne-au condus altii ... pentru ca asa este aici de 2.000 de ani ... pentru ca suntem tâm*iti ... |
--------------------
Hyundai TUCSON
2,7 V6 AT 190 CP
GLS 4WD Premium - 2007
- B 07 LUS Batrân, bolnav și cu nervii la pamant ... ultimii 20 trecura mai repede ca primii 20 ... ardeti cât puteți ...
Ex: 1300, 1310, Supernova, Solentza |
|
Mache |
![]()
Post
#23
|
![]() Chibiț autorizat Group: Members Posts: 109 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca vanzarea celor ce apartin statului e calea cea mai simpla catre imbogatire!
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- B-18-X... "Și dacă-mi spune cineva cum ar pute să hie mai ghini, mă las de tăti, mă duc acolo, mă întorc înapoi, mă iau și pi mini..." - "Eu beu", Pavel Stratan
|
|
dantes |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
@Bomicabomic...ai citit din presa...
CFR-Infrastructura a fost supta la greu...de perspectiva e sa se refaca dar nu stiu ce sa zic cu alti politicieni...DAR...compania asta NU se va privatiza...decat bucatele de linii...foarte putine..dar si cu ceva interese...de genu ptr. Patriciu si altii CFR-Calatori..asta nu au muls-o ptr. ca nu aveau ce...ei sunt chiar subventionati de stat...acum ce au inceput sa mai faca ceva...se pare ca vor privatiza partea cu Intercity, cele cu BAR/Bistro, vag dormit...dar cam atat.. CFR-Marfa...EEEE alta Marie...ESTE si A FOST mulsa la greu...cel mai mult... e vaca ministrului transporturilor... si poate fi privatizata...dar intarzie pana cand vaca va ajunge pisica...deja exista si alti operatori privati pe piata, care deja au la intern destul de mult din cota de piata...Inca putin si la revedere...Insa are si in continuare profit, chiar destul, si fara datorii, si chiar face bani frumosi... Partea cu siguranta circulatiei e cu TOTUL altceva... Ca sa eficientizezi, trebuie sa reduci cheltuieli...desi la capitolul "Cheltuieli de protocol, telefon, diverse si deplasari" reprezinta cam 1/3 din TOATE cheltuielille, ei au gasit la personal ca daca au cam 15% din cheltuieli, pe alea sa le rada, nu protocolul! Buuunn..sa zicem..trecem peste...dar sunt dati afara (desi 90% pleaca ei) oameni buni...si raman prostii...mai mult...personal specific ptr. transport (ingineri si altii) sunt vreo 40%..pe cand economiste 60%...Da ce puii mei transportul il fac economistii??? De aceea cad trenuri, de aceea se vede la TV cu trenul ala care scapa gaze, petrol, deraiaza...DEJA a inceput sa se vada.. Tara lu' papura voda...cred ca ne luptam cu morile de vant aici... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
Bobo |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
rationamentul meu e urmatorul: nu avem o mandrie nationala, noi cred ca avem deja in gene statutul de subordonati, gandim asa.. de 2000 de ani ne-o trage fiecare din jur si noi incercam sa ne ascundem in munit.. "parjoliti campiile, otraviti fantanile"... nu avem mentalitate imperialista;
asadar nu avem mandria de a face ceva, tu ca stat, cu companiile tale.. uitativa la sidex cum merge de bubuie.. e drept acum e si conjuncura favorabila ca pretul a crescut, dar oricum.. si cate si mai cate. va dau exemple jde mii ca sunt informat.. combinatul comtim a fost falimentat, importam carne de porc la greu si anul trecut l-au luat americanii si incearca sa-l readuca la nivelul la care a fost... si cate si mai cate... deci... suntem prea prosti sa recunoastem toate astea si sa zici: nu ma pricep, aduc un strain destept... odata am fost destepti cand am adus regele...in rest prostie pe linie..."stai jos 3" scrie pe noi.. ce-mi spui ca sunt romani care fac aia si ailalta sunt cazuri singulare.. |
-------------------- |
|
ashu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Prosti ... si hoti, as completa eu.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Bobo |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
auzi meserie, tu nu dormi la ora asta, ca ai copil mic...hehe...scuze pentru offtopic...da' nu m-am putut abtine sa nu remarc cum pierd unii vremea, hehe..
|
-------------------- |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#28
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Mda, in mare ceea ce gindesc eu vad ca gindeste toata lumea.
Noi n-am stiut decit sa preluam modele. N-a contat daca alea sunt bune sau rele. Nuuu, deloc. Am plecat de la cel suedez (vise, tata, vise) si am sfirsit la cel congolez. Merge industria prost....gata am gasit vinovatii. Angajati prea multi. Se baga placa aia, in Vest, nu-i asa. S-a ajuns la situatii ciudate rau de tot, cind intr-o fabrica a ramas 1% din nr. de angajati care-i avea in 90 si fabrica culmea, in loc sa progreseze, ea se apropia din ce in ce mai mult spre faliment. Si sunt o basca in situatia asta.... Apoi s-a venit cu ideea, romanul nu munceste. OK, asa o fi. Dar daca se uitau la modelul Vest vedeau ca la aia masina face legea, masina stabileste productivitatea, masina face timpii de lucru, iar Hans sau Pierre, doar apasa pe un buton rosu sau verde. Dupa aia, ca tot nu mai gaseam vinovati, le-am privatizat. Daca o faceam bine, nu era un capat de tara. Dar noi le-am vindut ca sa scapam de ele, ca sa putem sa ne justificam in fata electoratului "noi nu mai avem nici o treaba ca va dau aia afara, asa fac patronii". In ziua de azi , privatizarea e egala cu concedieri si cu vinzari la fier vechi. Prea putine societati au avut parte de investitii serioase si au scos capul in lume. Singurul lucru care ma multumeste, este ca au venit strainii si le-au demonstrat contrariul. Ca se pot face fabrici cu 1000, 2000, 5000 de angajati, totul e sa vrei, sa ai altceva in cap decit kkt. Si cind se vor termina toate de vindut, nu le va mai ramine decit sa vinda Carpatii, Marea Neagra ca si pentru astea vor avea o explicatie. Posibil, globalizarea ![]() PS. Bobo ai dreptate cu mentalitatea de imperialist. In fapt noi de la troc, am trecut la "bacsis" si am ramas la cultura asta de ani si ani si posibil sa mai raminem. This post has been edited by bomicabomic: 6 Apr 2005, 23:16 |
--------------------
x
x
- x
|
|
ashu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bobo @ 6 Apr 2005, 23:11) auzi meserie, tu nu dormi la ora asta, ca ai copil mic...hehe...scuze pentru offtopic...da' nu m-am putut abtine sa nu remarc cum pierd unii vremea, hehe.. Pai daca in timpul zilei ma muncesc astia ca pe hotii de cai... ma dau si eu pe forum cand am timp. Da gata sefu, acu ma culc. ![]() Acu on-topic: Bomica, totusi unele privatizari mari au fost de succes: Sidex, Dacia. Cred ca daca ramaneau la Stat nu aveau cum sa se ridice, chiar si cu un management beton (ceea ce nu era cazul, erau firmele capusa puhoi pe amandoua). |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#30
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Ashu, eu discutia am inceput-o pentru utilitati si banci, unde "culmea", unele din ele au fost cumparate de firme de stat, din alte tari.
Pentru restul, adica cele care nu au/aveau interes national, am zis trebuiau privatizate si inca din 90-95, nu pe ultima suta de metri. Unele au fost de succes (f. putine), iar majoritatea au fost fara cap, pe interese de partid, sindicat, etc. |
--------------------
x
x
- x
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 01:16 |