aer conditionat
![]() ![]() ![]() |
aer conditionat
powertodacia |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai de obicei se simte cind aerul e pornit ca rezolvare il opresti
This post has been edited by bygy007: 13 Jun 2010, 19:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
liviu242006 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
eu am dar pot sa spun ca se simte pana la 2000 rotati de la 2000 in sus nu se simte mare brinza cel putin eu nu vad o mare diferenta
|
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
mie imi trage mai greu cu aer indiferent de turatie
13 Jun 2010, 20:14: poate avea compresoru uzura mare in el si sa forteze motoru? nu se incarca cu ulei sau se verifica? 13 Jun 2010, 20:35: plus ca imi scade mult turatia cand porneste gmvul....am mai vazut dsn fara aer cu gmv care rupea motoru cand pornea....dc consuma asa mult si ii pica turatia? la logan nu se simte cand porneste... This post has been edited by powertodacia: 13 Jun 2010, 20:35 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
liviu242006 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
si la mine scadea turatia cind porneam aerul cond dar dupa ce am curatit corpul clapeta si senzorul turatie nu mai scade asa de mult.inainte cind il porneam se cunostea acul de la turometru cum scadea acum nu se mai cunoaste doar se simte putin la relantiu da sa aiba un mic trepidat
|
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
paterrafail |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 31 January 09 ![]() |
cred ca e normalpt SN sa aiba putere scazuta la cuplarea aerului. asta, cum ziceau alti baieti tot p-aici, este datorita sistemului/adaptarii/modificarilor facute pt implementarea aerului pe dacie. oricum, o scadere a puterii si a turatiei este normala si se petrece si la alte marci (in parametri mai mici, fireste, si mai mult la motoare sub 2000 cmc). Si la mine, cand pornesc aerul, nu prea ma mai pot baza pe sprinturi scurte, mai ales la turatii sub 2300-2500. Mergi la un prieten si fa o comparatie sa stabilesti daca intr-adevar masinii tale ii scade puterea neobisnuit de mult.
|
--------------------
dacia
supernova
2002/ clima
- B 96 DSN
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#7
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@powertodacia
In primul rand incearca sa scri corect gramatical. In al doilea rand evident ca motorul "trage" mai greu cand aerul conditionat este pornit. Cred ca la orice masina, chiar si cele cu motoare de noua generatie, se intampla lucrul acesta. Nu exista nici o rezolvare... singura rezolvare este sa opresti aerul, iar daca esti intr-o depasire si il opresti, motorul nu isi va reveni imediat... dureaza cateva secunde pana ajunge la starea de "rulare fara ac". |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
1. Scuse de scris
2. turatia motorului nu scade cand pornesti aerul ci creste 3. turatia scade in momentul in care GMW ul porneste 4. AC pe supernova nu a fost adaptat deoarece este motorul de clio+ instalatia electrica de la motor(calculator, fire, relee , etc) deci asa a fost el 5 E normal sa ai puterea scazuta dar nu turatia foarte mult, posibil sa fie vreun soft sau o alta versiune de soft care sa ii dea altfel aprinderea in momentul pornirii GMW Ului sau sa plece doar pe treapta 1 6. am mers cu opel corsa 1000cm3 3 pistoane motor cu ac si nu simteai turatia scazand mult, nu cred ca Francezi sunt sub nemti cu foarte mult. 7.Daca exista vreo rezolvare sa nu mai scada cca 200 ture motoru cand poneste gmwul, anuntatima si pe mine, daca aflu eu inainte postez aici. This post has been edited by powertodacia: 13 Jun 2010, 22:24 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#9
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Cand pornesti ac-ul turatia motorului oscileaza un pic.. creste cateva zeci de ture si scade cateva zeci de ture pana cand se stabilizeaza, lucru care duraza cateva secunde.
AC-ul pe super nova este o mare improvizatie, si ma refer la cel din fabrica nu la cei care si-au montat ulterior. Spun asta pentru ca randamentul pe care il are este unul foarte scazut. Probabil cel mai prost lucru al instalatiei, este carcasa aerotermei exterioare, unde este localizat vaporizatorul. Sa compari ac-ul super novei cu ac-ul de la opel corsa este cum ai compara mere cu pere. Tine cont ca super nova a fost prima masina romaneasca "dotata" cu ac, si parerea mea personala este ca s-au grabit si nu au facut tot posibilul pentru ca instalatia sa fie montata "ca la carte". Spre exemplu aerul de la solenza este cu mult peste dsn, as putea aprecia ca este la fel cu cel de la logan. Si cum se face ca aerul de la logan/solenza difera fata de cel de la super nova? Ei bine, toata "smecheria" consta in carcasa aerotermei si in corpul ventilatorului, si mai ales clapeta care opreste caldura si lasa sa treaca doar "aerul rece". Sunt sigur ca la dsn clapeta nu inchide complet caldura si exista scapari de caldura. Iti consider afirmatia "nu cred ca Francezi sunt sub nemti cu foarte mult" ca fiind eronata... de cand consideri super nova ca fiind o masina produsa de francezi? Sa iti readuc aminte ca super nova = 100% caroserie de dacia nova (cel putin primul lot) care are in componenta motor de renault clio si cutie de megane. In rest dacie 100%. Nu creste nici o turatie cu 200 ture cand pornesti gmv-ul. Cred ca ai fost informat eronat.... Grupul motoventilator este comandat electronic si nu creste turatia motorului... doar o influenteaza cu +/- cateva zeci de ture. Intr-adevar scade puterea motorului dar nu ai ce sa faci in privinta asta. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
aham,
atunci explica-mi de ce in momentul pornirii aerului GMW-UL merge aproape intruna? la logan porneste mai rar ventilatorul, la mine pe caldurile astea cel putin ...porneste 25-30 sec, ia pauza 10 si iar porneste,motorul fiind de-abia pornit(adica nu fierbe). nu mi se pare normal sa mearga gmwul atata de des cand pornesti ac-ul. Moderator edit: 10%warn pentru agramaticalitati. 14 Jun 2010, 09:34: Mersi de ajutor maskatu. daca intrati pe threaduri doar ca sa corectati omu, nu o mai faceti.aveti solutii spunetile, daca nu lasati threadul si discutiile asa. Topicul se poate inchide. This post has been edited by powertodacia: 14 Jun 2010, 09:34 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
dar eficienta are? poti sta in masina de frig cu el pe max?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#12
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
In primul rand i se spune GMV prescurtat, adica Grup Moto-Ventilator. La masinile dotate cu aer conditionat, gmv-ul are 2 trepe, treapta mica si treapta mare. Imediat cum este actionat aerul conditionat, calculatorul injectie comanda pornirea gmv pe treapta 1. Cand temperatura lichidului de racire ajunge la ~102 grade celsius, calculatorul comanda pornirea gmv-ului pe urmatoarea treapta pentru a asigura o racire mai buna si mai rapida atat a radiatorului in care se afla lichidul de racire, cat si a celui de ac.
Nu mai compara loganul cu super nova. Cu toate ca in principiu au acelasi motor, sistemul de racire difera, spre exemplu loganul are alt radiator si are altfel conceput spoilerul si fantele din el care directioneaza fluxul de aer catre radiator. Mai difera si gmv-ul. Daca nu ma insel loganul are alt gmv care este si mult mai silentios. Am observat si eu ca la logan "nu se simte" cand pleaca gmv-ul indiferent de treapta si parca nici nu reduce atat de tare puterea motorului, precum este redusa la dsn. Prin urmare este foarte normal sa functioneze gmv-ul pe treapta 1 atata timp cat instalatia de ac este pornita. Asta asigura un randament mai crescut al aerului conditionat. Si un "top gear tip": Daca vrei aer conditionat mai bun cu un gmv mai silentios, cumpara un logan. ![]() PS. nu te mai agita ca ti-au fost editate posturile si nu ti-am raspuns repede. Nu pot sa scriu ce am scris mai sus in 30 de secunde... ![]() This post has been edited by Maskatu: 14 Jun 2010, 09:40 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sau cumpara o masian serioasa, aerul de Logan raceste ok, dar pe langa ca cel de 1.4 devine melc, face zgomote, huruie, tremura masina la ralanti ..etc.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
la mine GMW-UL porneste la aer direct pe treapta 2 nu pe unu , indiferent de vreme, temperatura, sau temperatura motorului.
|
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#15
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
GMV-ul porneste pe treapta 2 cand aerul conditionat este pornit, doar daca tempereatura apei este mai mare de 102 grade sau presiunea in circuitul de ac este foarte ridicata si depaseste o anume valoare. In rest nu are cum sa plece ac-ul direct cu treapta 2.
PS. acum am vazut ca tu ai confort... parca ai pus ac ulterior. Este normal sa nu iti plece pe treapta 1 pentru ca tu nu ai treapta 1. Asta este una din "bubele" montajului ac pe o masina care nu are... calculatorul de injectie nu vede ac-ul si nu stie ca trebuie sa comande pornirea gmv-ului. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
@argon- aer baga acceptabil , adika este okay.
ideea e doar ca merge GMV ul incontinuu uneori pe ultima treapta si imi scade mult turatia, mananca mult din putere. doctoras mi-a reglat din soft cand la montat , apoi io am rebagat softu calculatorului la Auto Nesti si tot la fel imi pleca gmvul pe tr 2 direct...poate sa fie pus vreun cablu aiurea? la drum lung merge aproape intruna cu pauza de cate 10 -15 secunde intre opriri si ma rupe pe depasire. |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#17
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Eu unul uitasem ca ti-au pus ac ulterior... data viitoare ca sa nu ne mai omoram creierii degeaba, ai putea sa mentionezi intregul ansamblu al problemei. Nu compara un ac montat din fabrica cu unul montat ulterior. Toata treaba este in calculatorul de injectie... el comanda pornirea gmv-ului pe treapta mica sau mare, tinand cont de aerul conditionat si de temperatura lichidului de racire.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
@maskatu-cand am luat aerul conditionat , calculatorul meu avea aceasi serie ca cel care avea masina cu AC din fabrica, plus de asta s-a skimbat toata instalatia electrica de la motor cu una noua pentru ACsi gura la aeroterma parca.
|
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#19
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Degeaba avea aceeasi serie... si degeaba ai pus gmv de clima daca nu l-ai legat corect la calculator. Si chiar daca este aceeasi serie... poate ca difera circuitul interior al calculatorului + "soft-ul" lui. Toate sunt legate intre ele... butonul de ac, gmv-ul si calculatorul de injectie.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
am inteles, dar softul a fost facut dinou ca aveam probleme cu aprinderea si tot la fel face, sa am probleme cu gmvul?mentionez ca uneori imi mai arde siguranta sa intamplat anu trecut de 2 ori.
14 Jun 2010, 10:05: cand pornesc motorul (si am butonul de ac apasat) compresorul o ia dupa 10-15 secunde, nu pleaca instant, adika e in parametrii instalatia, la orice masina pleaca asa, deci calculatorul vede instalatia daca o aprinde si o inchide cand trebuie. This post has been edited by powertodacia: 14 Jun 2010, 10:05 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#21
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Releul a fost montat corect?
Attached thumbnail(s) releu_comanda_ac.jpg ( Size: 30.38k ) Number of downloads: 874 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
hm.....doctoras mi l-a montat si stiu ca se pricepe foarte bine....dar acum nush exact unde e releul acela. am un releu in cutia de sigurante la motor si se aude cand porneste gmv, banuiesc ca e alt releu nu acela.....
14 Jun 2010, 10:22: foarte interesanta poza, ai si alte specificatii asupra releului? vad acolo'comanda gmv viteza 1' This post has been edited by powertodacia: 14 Jun 2010, 10:22 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#23
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am reusit sa gasesc tot pe forum schemele electrice pentru gmv si ac. Le-a postat doctorasul acum ceva vreme. Iti recomand sa citesti topicul in cauza.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=890332 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Mersi. releul in cauza unde poate fi situat? vad ca pe scheme are si viteza 3... sunt bulversat ,sa difere cel de slz fata de dsn......pe mine ma intereseaza releul acelasa sa il l pot face pe treapta 1....mersi inca odata.
This post has been edited by powertodacia: 14 Jun 2010, 10:56 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#25
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Asta cu treapta 3 o poti ignora... mai bine te concentrezi pe celelalte aspecte. Eu zic sa printezi schemele si sa te duci din nou la cine ti l-a montat. Bafta!
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
da, o sa incerc sa aflu care e cauza de pleaca pe treapta 2 AC ul.....
|
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#27
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Daca atunci cand dai drumul la ac porneste gmv-ul pe treapta 2, sau cand nu pornesti ac-ul dar porneste gmv-ul cand temperatura apei depaseste 102 grade, atunci nu ar fi o problema majora faptul ca "nu ai" treapta 1. Sa sti ca nu face nici un rau masinii, faptul ca porneste gmv-ul direct pe treapta 2. Din contra... se raceste mai bine radiatorul ac-ului si drept urmare ar avea un randament mai ridicat (teoretic).
Si avand in vedere ca termostatul incepe deschiderea la 89 de grade... ar raci si antigelul din instalatie mai inainte decat l-ar fi racit cu treapta 2 la peste 102 grade. spor |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
powertodacia |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 853 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Da, ai dreptate dar imi mananca mult curent cand pleaca pe tr 2 si imi ia ff mult din putere,practic daca aerul merge si gmvul e oprit acul imi sta putintel peste 10 la turometru , cand pleaca gmvul se duce sub 10.... la drum lung cu luminile aprinse si aerul pornit , cu gmwul care porneste din 10 in 10 secunde pe tr 2, ma rupe la depasiri...asta ar fi problema....si am mai observat ca inainte cand opream motoru pornea gmvul singur cam 2 minute dupa ce opream motorul, acum porneste daca e necesar cand pornesc...
This post has been edited by powertodacia: 14 Jun 2010, 13:59 |
--------------------
supernova
Clima
2003 Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316 |
|
liviu242006 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
deci la tine merge aerul conditionat si gmv-ul e oprit?atunci ai ceva gresit la instalatie ca la mine cum pornesc aerul conditionat porneste si gmv-ul.iar acul turometrului sta la prima linie de sub 10.chiar si cu aerul cond pornit.la pornirea aerului cond scade turatia putin dupa care revine la loc
|
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:02 |