cum se curata circuitul de racire?, cum elimin rugina si mizeria din circuit?
![]() ![]() ![]() |
cum se curata circuitul de racire?, cum elimin rugina si mizeria din circuit?
tatuci |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|||
Bulldog |
![]()
Post
#2
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu cu flushul cu pricina am reusit doar sa deschid niste pori prin circuit. Asa ca am trecut la spalatul cu mai multe randuri de apa chioara bagata cu furtunul prin furtunele de la radiator.
Apoi am umplut sistemul cu apa+antigel, si a ramas curata 2 ani, pana a mancat-o rematul. |
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu trebuie scos termostatul, spala bine circuitul, exista solutie speciala, urmezi instructiunile, clatesti suplimentar, eu in plus am demontat radiatorul , spalat insistent in cada interior exterior
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Mie mi se incalzea destul de tare apa mai ales cand urcam vreo rampa mai lunga. Cand am dat radiatorul jos, am observat ca era "blindat" de insecte pe exterior. L-am spalat bine si problema supraincalzirii a disparut.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
vincere |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
Este o solutie speciala pentru PIATRA SI RUGINA, care se adauga la apa si se lasa 2-3 zile sa mergi cu ea sa se recircule cu incalzirea deschisa . Si a mea avea atata piatra, incat cand a desfacut surubul sub fulie sa scot apa din blocul motor nu a curs nici o picatura, de mesterul a crezut ca nu are apa inauntru. Unul mai in varsta a venit cu o sarma, a spart pojghita de piatra si a elicidat misterul.
|
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#6
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu foloseam alta solutie din batrani, f buna.
solutie amestec 5:1 Apa cu detartrant de buda. dai antigelu afara, bagi apa cu detratrantul, poti sa o lasi 12H pt ca ala e f acid, apoi o pornesti pana se incalzeste, dai solutia afara, bagi furtun cu apa cu presiunesa cureti bine de tot instalatia, bagi antigelu, scoti aerul din sistem si drum bun. atentie mare la concentratie. 1L detartrant la 5L apa. nu mai putina apa. atentie ca e f acid. dar face o treaba minunata. la mine treaba cu flushurile din comert n-a mers, nici la sistemul de racire nici la spalarea motorului. pana nu am curatat cu alcool tehnic old fashion way nu s-a curatat. mai ales dupa prastia de ulei petrom si porcariile de antigeluri de 2 lei+tva. This post has been edited by tzepesch: 1 Jul 2010, 09:38 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bozzo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Sa ai grija cu detartrantul, stiu ca ataca piesele de aluminiu, in special radiatoarele de aluminiu. Eu cand am spalat circuitul de racire l-am spalat de cateva ori cu apa cu furtunul cu presiune, doar ca masinuta mea avea doar 5 ani si nu se depusese asa multa mizerie.
|
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
tzepesch |
![]()
Post
#8
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
clar trebuie avut grija. imp e sa nu cumva sa fie mai concentrata solutia de 5:1, ex 4:1. 5:1, 6:1 merge...
la mine a functionat cu succesc, fiind singura metoda care a dat roade, fata de flushurile minune. cine vrea sa o foloseasca, pe barba lui. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
paul-tm |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
La mine in prima faza am schimbat caloriferu de incalzire deoarece era colmatat.
Am curatat radiatoru cu detartant nufaru si mr muscle ( am radiator de cupru). Si in motor parca se putea spala cu apa cu presiune. Numa trebuie avut grija deoarece spaland radiatoru cu detartant, se poate ca dupaia sa iti curga radiatoru daca e vechi.Si detartantu merge numa la radiatoarele de cupru. Eu antigel in masina de 1 an de zile, antigelu este verde fluorescent.Si dupa un an este curat. Doar mici bucati de minzerie in el, dar rugina nu am. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Atentie la solutiile de curatare din comert. Cele alcaline in special distrug aluminiul imediat (chiulasa!). Cele acide dizolva depunerile, dar nu toate.
Ca sa cureti, trebuie scos termostatul, dar recomandarea mea e sa scoti radiatorul si sa-l cureti separat, cu un furtun sub presiune, in ambele directii, adica si in sensul in care curge lichidul in functionarea normala, si invers, pina iese apa curata din el. Nu baga nisip sau mai stiu eu ce abrazive sperind sa mai scoti din piatra din el. O alta solutie e sa folosesti antigel concentrat si curat pentru un scurt timp, asta o sa curete depozitele mai vechi. Citeva zile de mers normal e de ajuns, dupa care revii la antigel normal. Asta are potentialul de a deschide pori deja existenti, dar astupati de depuneri. Nu e un lucru rau, macar ai sansa sa inlocuiesti piesele respective. Atentie la cuplajele cu furtune, acolo se acumuleaza depuneri corozive mai ales pentru stuturile de aluminiu, si adesea se formeaza pori cit virful de ac. Astea trebuie inlocuite. O alta problema e acumularea de sediment la baza cilindrului nr1 (cel mai departe de pompa de apa). Astea sunt greu de dislocat si practic numai daca demontezi motorul. Functionarea cilindrului 1 e afectata caci racirea e cea mai proasta acolo. Daca te uiti la bujia nr1 o sa vezi ca functioneaza mai incinsa decit restul pina cind o sa ai masina mergind in trei cilindri. Nu uita sa scoti cepul de golire a blocului cind speli sistemul, altminteri ramine mizerie in bloc, si nici nu se goleste complet. Solutia pe termen lung aicea e sa respecti instructiunile de utilizare (antigel corect, schimbare la timp, etc). |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
In vremuri mai vechi se folosea soda de rufe( NU SODA CAUSTICA),1kg la 5...7 l de apa.Se facea solutie si se circula 2-3zile apoi se inlocuia cu apa de spalare,apoi co lichidul normal de racire.Am folosit metoda o data la un Moskvici si a dat rezultate.
Interesanta e alta utilizare a metodei,chiar cu concentratie mai mica.Pe la locurile pe unde apar pierderi altfel insesizabile,apare la exterior o spuma alba care le "demasca". |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 6 Jul 2010, 13:45) In vremuri mai vechi se folosea soda de rufe( NU SODA CAUSTICA),1kg la 5...7 l de apa.Se facea solutie si se circula 2-3zile apoi se inlocuia cu apa de spalare,apoi co lichidul normal de racire.Am folosit metoda o data la un Moskvici si a dat rezultate. Interesanta e alta utilizare a metodei,chiar cu concentratie mai mica.Pe la locurile pe unde apar pierderi altfel insesizabile,apare la exterior o spuma alba care le "demasca". Soda de rufe este caustica. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
tribunul |
![]()
Post
#13
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Ce se pune in masina de spalat rufe nu merge? Ma refer la Calgon sau alta marca.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
In berlina nu am folosit decat antigel si apa distilata tot timpul, amestecate in proportie de 1:1. Cand am desfacut motorul acum cativa ani pe la 180.000 nu avea absolut nici o depunere in bloc, pe camasi sau in radiator. Singura depunere de pe camasi era colorantul albastru din antigel.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
tribunul |
![]()
Post
#15
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Cristio, omul a intrebat cum sa-l curete.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
cristio_79 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Presupun ca daca folosea apa distilata si antigel in proportia corecta nu mai avea probleme acum.
Era sa uit, lichidul de racire il schimbam la cel mult 3 ani. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#17
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
@Gheorghedracu
Salut, Imi spui te rog unde se gaseste acel " cep " de la blocul motor care trebuie sa fie desfacut atunci cand curat circuitul de racire? Mentionez ca masina este cea din semnattura. Mersi anticipat si o zi buna! Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
Acel cep il gasesti intre pompa de apa si alternator pe bloc , se desface cu cheie de 11 .
Daca doareai sa faci o treaba profesionala , este o solutie de curatare de la Wurth ( restul din comert sunt pe baza de clor )o lasi 5-10 ore , chiar si 2 ore de functionare , nu cred ca vrei sa vezi ce poate iesi din motor si cu radiator nou de 2 ani . Dupa care se spala cu apa foarte bine , se purjeaza si se inlocuieste lichidul de racire care isi pierde in proprietati intre 2-3 ani . Daca esti atent la poze , ai sa identifici si pozitia acelui cep din bloc , iese apa din bloc . 28 Sep 2010, 20:50: Scuze , acum vezi poza sa identifici pe unde curge din bloc . This post has been edited by danut 69-71: 28 Sep 2010, 18:50 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#19
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Salut,
Poi daca zici ca e asa buna solutia aia am sa incerc si eu. Cum se foloseste? Trebuie sa scot lichidul si sa pun aceea solutie cu care sa functioneze motorul 2 ore sau se adauga in lichidul de racire? Apoi se spala si radiatorul si blocul cu apa sub presiune? Mersi pt sfat si pt identificarea pozitiei cepului. O zi buna! Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
OvidiuM |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 18 July 10 ![]() |
Sau daca e chiar asa buna, unde se gaseste acea solutie sa-i fac si eu o curatare, desi la mine nu arata prea rau lichidul. Motorul are 14 ani, insa doar in ultimii 3-4 ani i se schimba antigelul in fiecare an...pina atunci cred ca au trecut la un moment dat si 5 ani intre schimburi...
|
--------------------
Dacia
1310 T 1557 cmc
1996
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#21
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Ma poate ajuta cineva cu un sfat referitor la ce am postat mai sus (#19).
Mersi anticipat! Cu respect, dc_copilu This post has been edited by dc_copilu: 7 Oct 2010, 12:15 |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#22
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Copilu', vezi ca scrie pe ambalajul solutiei. Mergi la un magazin de piese auto si roaga-l pe vanzator sa-ti arate flaconul, o sa te edifici.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#23
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Mersi de sfat.O zi buna!
Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare. Vreau sa va arat si voua cum arata la mine corpu de la pompa de apa.Desi decand am masina de 3 ani numa cu antigel si apa distilata merg.
Ma uitam eu ca imi curge antigel pe la furtune si nu stiam de ce. De ce cand mergi la magazine sa cumperi antigel toti iti dau cel mai ieftin pentru dacie. Am vrut sa iau dintr-un magazin antigel roz g12, zice vaznzatoru cum sa bagi asa ceva in dacie. Radiatoru de racire il am de cupru si e curat. Am cumparat calorifer de caldura nou, furtunele le pun noi. Oare are ceva daca pun in masina antigelu din poza in masina?. Antigelu e cumparat deja, a costat 14 lei litru. This post has been edited by paul-tm: 14 Oct 2010, 11:49 Attached thumbnail(s) DSC00728.JPG ( Size: 195.15k ) Number of downloads: 2252 DSC00729.JPG ( Size: 121.53k ) Number of downloads: 1858 DSC00730.JPG ( Size: 176.38k ) Number of downloads: 1798 DSC00731.JPG ( Size: 65.99k ) Number of downloads: 1819 DSC00732.JPG ( Size: 73.65k ) Number of downloads: 1934 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Vanzatorul ala e din seria de tampiti cu "e dacie dom'le, nu se merita".
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Acum ma chinui sa desfac cepu ala de pe blocu motor sa dau drumu la antigel.
Altfel nu pot sa bag antigelu asta ![]() Acum am in motor antigel romanesc de la chimiopar verde flurescent si dupa un am gasit depunere de saruri cam multe cand am dat jos pompa de apa. 14 Oct 2010, 18:26: Cata apa trebuie sa intre intr-un radiator curat mare de cupru ? Ma intereseaza sa afla sa vad daca a meu este infundat radiatoru. Mersi This post has been edited by paul-tm: 14 Oct 2010, 18:26 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Am mai facut o poza la interiorul chiulasei cum arata. Merita o curatare?
Antigelu cand i-am dat drumu, era curat in afara de bucatelele de minzerie din el. Eventual ma gandeam sa spal cu furtunu de apa acolo. dau surubu de pe bloc jos si dau furtunu cu presiune. E bine oare? Attached thumbnail(s) DSC00733.JPG ( Size: 156.79k ) Number of downloads: 914 DSC00735.JPG ( Size: 106.16k ) Number of downloads: 812 DSC00736.JPG ( Size: 73.34k ) Number of downloads: 911 |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
E bun antigelul ala de 14 ron, nu are silicati. Astia se pare ca ataca aluminiul si fac depunerile. Curata bine, de regula cu solutia de curatare in motor si motorul putin "forjat", sa apuce sa deschida si termostatul asa incit solutia sa circule si prin radiator.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
confunzi, silicatii pe langa nitrati si fosfati sunt compusi anorganici care au rol anticoroziv asupra aluminiului. Problema este ca in timp suynt instabili, si daca nu scghimbi antigelul la intervalul prestabilit, atunci devin corozivi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
in radiatorul de aluminiu, antigelul care are in compozitie Monoetilengligol este ok? eu am asa, si am completat odata cu antigel care scria la compozitie doar glicoli si inhibitori de coroziune. este ok pentru radiatoarele de aluminiu?
|
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:48 |