probleme cu franele, nu am frane
![]() ![]() ![]() |
probleme cu franele, nu am frane
ocheselionut |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- tl 01 dmb
|
|||
mewtwo |
![]()
Post
#2
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ionute, in primu' rand bine ai venit in club ! Cu franele nu-i de joaca ! Trebuie sa mergi la un mester priceput si sa nu te zgarcesti...ai mare grija...daca ceva trebuie sa ai bun pe masina sa fie franele pe primul loc ! Hai bafta multa !
|
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
incearca sa mergi cu frana de mana trasa la juma de cursa,si spui atunci...
This post has been edited by ionut232: 8 May 2005, 13:53 |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
Dyda |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
in primul rind spune ce fel de pompa ai Simplu circuit ( 3 conducte ), dublu circuit fara ICP ( tot 3 conducte) sau Dublu circuit cu ICP ( 4 conducte )
|
-------------------- Kox
|
|
rtulea |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(ocheselionut @ 7 May 2005, 18:48) Nu ai frane la prima pedala? Verifica grosimea placutelor pe fata si a ferodoului pe spate. Nu ai frana de mana? Verifica ferodourile pe spate si vezi sa nu fie blocat cablul de la frana de mana. Eu aveam frana de mana numai pe o roata din cauza blocarii cablului in mantaua lui. Cum spunea si "mewtwo" cu franele nu-i de gluma! |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#6
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Pune pe cineva sa calce frana si sa o tina apasata. Vezi daca ies bule de aer in borcanul de lichid. Daca da, schimba garniturile de la pompa, sau chiar pompa.
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(ocheselionut @ 7 May 2005, 21:48) Salut ! Am si eu o problema de fapt mai multe ... Acum 3 saptamani mi-am luat si eu prima masina ... dacie binenteles , si am constatat ca nu am frane mai deloc , nu pierd lichid de frana nici macar putin dar totusi nu imi tin deloc franele , am facut si eu ca tot omul o aerisire si degeaba ,am fost si la un service sa imi faca aerisire si tot degeaba doar ca acolo mi-au spus oamenii ca ar trebuii sa imi facut tot spatele ,ei si chestia asta m-a speriat pt ca nu stiu ce inseamna si nu stiu cam cat m-ar costa,frana de mana nu am de loc. Stie cineva cam ce as putea sa fac sa am si eu frane, fara sa ma usture prea mult la buzunar? Salut , Si eu am avut problema cu franele ca tine .Am schimbat discuri fata si placute , plus ferodouri pe spate .Concluzia ? Fata tine brici .Spatele deloc .Si la mine nu pierdea lichid vizibil dar am constatat ca pierdea la spate . Nu pierdea vizibil pentru ca nu-mi lucreaza cum trebuie repartitorul pe spate .Acum trebuie sa-l schimb .Am fost si cu tamburii la strung ca sa nu fie ovalizati.Eu zic sa verifici garniturile si repartitorul pe spate . Bafta . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 9 May 2005, 14:39) ... Nu pierdea vizibil pentru ca nu-mi lucreaza cum trebuie repartitorul pe spate .Acum trebuie sa-l schimb ... Ti-as recomanda cu caldura sa-ti schimbi repartitorul caci altfel nu vei avea frane pe spate niciodata. In plus daca tre sa-i faci ITP-ul baietii de la service exact acolo vor cauta buba si-ti vor respinge masina (eu am patit chestia asta). PS: daca ai tevi de otel la frane e nasol ca ruginesc si se pot fisura. verifica si starea tevilor. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
wo_name |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
poate nu-ti lucreaza pistoanele pe spate, astea nu sunt asa de scumpe cred ca pe undeva la 200.000/buc. si/sau etriere pe fata (undeva la 500.000 - 600.000/buc.)
ar trebui sa le verifici sa nu fie pistoane blocate, poti sa aerisesti si tot degeaba. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 10 May 2005, 10:15) Ti-as recomanda cu caldura sa-ti schimbi repartitorul caci altfel nu vei avea frane pe spate niciodata. In plus daca tre sa-i faci ITP-ul baietii de la service exact acolo vor cauta buba si-ti vor respinge masina (eu am patit chestia asta). PS: daca ai tevi de otel la frane e nasol ca ruginesc si se pot fisura. verifica si starea tevilor. Tevile cred ca sunt din cupru.Cand a incercat sa le aeriseasca , cu aerisitorul scos nu curgea lichid .Cand apasam pedala curgea foarte putin lichid . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(wo_name @ 10 May 2005, 11:10) poate nu-ti lucreaza pistoanele pe spate, astea nu sunt asa de scumpe cred ca pe undeva la 200.000/buc. si/sau etriere pe fata (undeva la 500.000 - 600.000/buc.) ar trebui sa le verifici sa nu fie pistoane blocate, poti sa aerisesti si tot degeaba. Da , si asta poate e o problema .Chiar daca le-am demontat , curatat si schimbat garnituri . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 10 May 2005, 08:18) Tevile cred ca sunt din cupru.Cand a incercat sa le aeriseasca , cu aerisitorul scos nu curgea lichid .Cand apasam pedala curgea foarte putin lichid . Ulterior am obs ca ai 1300. Astea toate au tevile de cupru. Scuze de confuziune. Daca spui ca nu-ti vine lichidul la pistoane ori sunt infundate tevile (putin probabil, chiar imposibil la tevi de cupru) ori s-a dus repartitorul. Singura solutie este sa inlocuiesti repartitorul. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 10 May 2005, 11:52) Ulterior am obs ca ai 1300. Astea toate au tevile de cupru. Scuze de confuziune. Daca spui ca nu-ti vine lichidul la pistoane ori sunt infundate tevile (putin probabil, chiar imposibil la tevi de cupru) ori s-a dus repartitorul. Singura solutie este sa inlocuiesti repartitorul. Asta ma gandeam si eu. Daca nu merge repartitorul , ar trebui sa meraga frana de mana ? Cu sabotii schimbati , garnituri si rotunjiti la strung tamburii , frana de mana nu merge . Am contatat ca trageam foarte greu de levierul care actiona frana de mana .Dupa ce a frecat 150 km , levierul s-a slabit .Am constatat ca nu avea contrapiulita la reglajul cablurilor .Am pus si contrapiulita .Acum nu mai feaca de speriat si tine foarte putin , aproape deloc . Sa fie din repartitor ? Am bagat o gramada de bani in directie si frane sa fie perfecte cand plec la mare si sunt dezamagit . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 10 May 2005, 09:11) Mare atentie la montarea cablului de frana de mana. Acesta are la capete doua busci de broz, cred, care se bat in partea de jos a carcasei rotii. Acestea au rolul de a pretensiona arcul de readucere al sabotilor de frana dupa eliberarea manetei. Ele trebuie batute pana la capat in locasul lor, altfel roata nu se mai desfraneaza (intelegi tu ce am vrut sa spun). Daca a frecat 150 Km nu s-a incalzit roata? Daca da, atunci desfa oala rotii si verifica rulmentii. Posibil s-a scurs toata vaselina si s-a adunat pe interiorul ei => patineaza frana.Inlocuirea repartitorului este singura solutie pentru a avea frana de serviciu pe spate. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 10 May 2005, 12:29) Mare atentie la montarea cablului de frana de mana. Acesta are la capete doua busci de broz, cred, care se bat in partea de jos a carcasei rotii. Acestea au rolul de a pretensiona arcul de readucere al sabotilor de frana dupa eliberarea manetei. Ele trebuie batute pana la capat in locasul lor, altfel roata nu se mai desfraneaza (intelegi tu ce am vrut sa spun). Daca a frecat 150 Km nu s-a incalzit roata? Daca da, atunci desfa oala rotii si verifica rulmentii. Posibil s-a scurs toata vaselina si s-a adunat pe interiorul ei => patineaza frana.Inlocuirea repartitorului este singura solutie pentru a avea frana de serviciu pe spate. S-a incalzit roata rau de tot .Am dat cu apa pe ea .Fierbea. Deci trebuia sa am oricum frana de mana daca era corect montata ? Cred aca am ramas fara vasilina , dara acum sunt in Bucuresti si fac distante scurte .Trebuie sa ajung la service pana plec la mare si sa rezolv problema cu franele spate .Nu am vazut nici o bucsa la cablul frana mana . Era cablul cu un tumburul metalic in capat , care se prindea intr-un locas si ramanea agatat din cauza tumburusului.Cred ca merg bucsile respective pentru ca , cand trag frana de mana cablul de la roata se tesnsioneaza si cand o las se detensioneaza .Proba am facut-o cu cineva sub masina .Chestia e ca degeaba se tensioneaza si detensioneaza .Nu se actioneaza frana de mana .A frecat sabotii care stateau nemiscati .Nu mai stiu ce sa cred .Cand era tamburul dat jos si apasam frana se miscau un pic sabotii si reveneau .Chiar speram sa fie ok. Dar nu curgea lichid la aerisire .Venea foarte greu si putin .Am sa schimb repartitorul dar ma deranjeaza frana de mana . Ai idee cat e un repartitor? E mai bine sa-l pun pe direct ? E treaba dificila si trebuie reglat corect asta e beleaua .Sunt putini care fac treaba cum trebuie . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 10 May 2005, 09:41) Sa nu mai faci chestia cu apa niciodata. Lasa roata sa se raceasca de la sine. Roata ti s-a incalzit tocmai pentru ca arcul nu-ti mai destindea sabotii. Trebuie sa fie o bucsa caci altfel n-ai avea ce sa-ti tensioneze arcul cand tragi frana de mana. Habar nu am cat costa un repartitor. Nu-ti recomand sa pui pe direct. Treaba repartitorului este sa deschida sau sa inchida circuitul spate functie de incarcarea masinii pe puntea spate. O sa ai frane slabe si pe fata daca pui spatele pe direct. Normal este ca fata sa franeze mai mult ptr ca este incarcata mai mult, cam cu 100 Kg fata de puntea spate => aderenta mai buna. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 10 May 2005, 13:09) Sa nu mai faci chestia cu apa niciodata. Lasa roata sa se raceasca de la sine. Roata ti s-a incalzit tocmai pentru ca arcul nu-ti mai destindea sabotii. Trebuie sa fie o bucsa caci altfel n-ai avea ce sa-ti tensioneze arcul cand tragi frana de mana. Habar nu am cat costa un repartitor. Nu-ti recomand sa pui pe direct. Treaba repartitorului este sa deschida sau sa inchida circuitul spate functie de incarcarea masinii pe puntea spate. O sa ai frane slabe si pe fata daca pui spatele pe direct. Normal este ca fata sa franeze mai mult ptr ca este incarcata mai mult, cam cu 100 Kg fata de puntea spate => aderenta mai buna. Asa este cum spui tu .E posibil sa fi ovalizat din nou tamburul .Nu stiam ce se intampla daca ramane fara valisina in rulmenti si cum se comporta masina cu rulmenti dusi .Am facut traseu de la Costesti Valcea pana la C-lung Arges .In ce priveste repartitorul nu am sa-l elimin .Mai vroiam o parere avand in vedere ca e dificil de schimbat si reglat .Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 10 May 2005, 14:13) Inca o chestie. Nu cumva ai facut aerisirea pe spate cu masina ridicata pe elevator? Caz in care repartitorul este inchis deci nu vine lichid la roti. Aerisirea am facut-o cu roata respectiva suspendata pe cric .Restul pe roti .Asa stiam si eu ca se aeriseste cu greutate pe spate sa actioneze repartitorul . Treaba nasoala . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pt B31 AYZ can faci aerisirea pe spate urca si tu doua persoane in spate sau suie pe cineva pe portbagaj.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Lacaru |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
Am o intrebare in legatura cu lichidul de frana. Am observat ca de ceva timp (nu stiu exact, cred ca de cateva luni), lichidul de frana din rezervorul pompei nu mai este transparent si este gri inchis (prezinta un fel de depuneri fine ca un fel de nisip). Ce ar putea fi? Ma bate gandul sa golesc instalatia si sa schimb lichidul.
|
-------------------- |
|
rtulea |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(Lacaru @ 10 May 2005, 12:11) Am observat ca de ceva timp (nu stiu exact, cred ca de cateva luni), lichidul de frana din rezervorul pompei nu mai este transparent si este gri inchis (prezinta un fel de depuneri fine ca un fel de nisip). Ce ar putea fi? Ceea ce ai observat tu se numeste "mizerie". Ce tip de lochid folosesti? DOT3 sau DOT4? Recomandabil ar fi DOT4. Goleste instalatia, umple-o cu DOT4, aeriseste-o si ai rezolvat, partial, problema. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Lacaru |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
Am lichid Lifrom (parca e DOT3). Da de unde vine mizeria asta? Ar fi bine sa detectez si sursa de mizerie.
|
-------------------- |
|
rtulea |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(Lacaru @ 10 May 2005, 12:56) Am lichid Lifrom (parca e DOT3). Da de unde vine mizeria asta? Ar fi bine sa detectez si sursa de mizerie. Mizeria poate sa vina din pompa de frana, circuitul franei (tevi) si pistonase. Ca sa scapi de ea spala instalatia cu lichid de frana. Pune DOT4, e cel mai bun lichid de frana. This post has been edited by rtulea: 10 May 2005, 14:02 |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
ocheselionut mai traiesti frate?sau vorbim singuri?
sa stii ca avem multe probleme despre care sa discutam... sau nu mai raspunzi ca ai patit-o cu franele? ![]() |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
cristi_21us |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 5 March 04 From: Brasov ![]() |
salut.am si eu o problema.postez si eu aici ca sa nu mai deschid alt topic daca nu se supara ocheselionut.imi merge infranata roata stanga fata si miroase fff tare a placute si se incinge janta de nu poti sa tii mana pe ea.placutele sunt noi.aerisirea e facuta cum trebe.pompa noua.pedala este destul de tare.la prima pedala mi se blocheaza toate 4 rotile.faran de mana am.si trage ff greu masina.abea daca pot sa ii dau a 4-tra.
ce credeti ca poate avea?mi-am facut programare la service la TESS pt joi dimineata.sper sa fie numai pistonasul de curatat. |
--------------------
Fiat
Albea
2006
|
|
rtulea |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(cristi_21us @ 10 May 2005, 22:52) imi merge infranata roata stanga fata si miroase fff tare a placute si se incinge janta de nu poti sa tii mana pe ea.placutele sunt noi...si trage ff greu masina...abea daca pot sa ii dau a 4-tra...sper sa fie numai pistonasul de curatat. Daca ai inlocuit placutele este normal sa se incalzeasca roata pana cand se rodeaza putin functie de santurile de pe discul rotii. Ca si remediu ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 20:42 |