Martor indicator benzina, comportament ciudat
![]() ![]() ![]() |
Martor indicator benzina, comportament ciudat
bogdan_o |
![]()
Post
#1
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
pedrovl |
![]()
Post
#2
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am avut si eu impresia asta o singura data si pana acum nu am avut curaj sa desfac bordul. Electricianul meu care mi-a montat inchiderea pe porbagaj mi-a verificat si chestia asta si a ajuns la concluzia ca datorita gropilor se mai misca beculetzele alea, chestia intalnita la orice marca de masina care are norocul sa ruleze prin Romania. Asa ca nu e motiv de ingrijorare. In principiu nu este nimic stricat dar se poate ca beculetele alea sa se mai arda sau sa nu mai faca contact perfect datorita trepidatiilor. Mie mi-a scos toate sigurantele mai putin cea de casetofon si mi le-a repus la loc. Se mai aduna praful pe acolo. Eu m-am bagat doar sub bord si am prins toate releele alea cu un colier de plastic de unica folosiinta ca sa nu mai joace si totul e ok. Daca face in continuare e de preferat sa o duci la Renault. Din cate am inteles eu acand masina din octombrie 2003 as avea UCE , iar altele au UCH. Nu prea ma pricep eu dar a mea are sigur relee care pot fi schimbate. La becuri nu am umblat inca decat la bricheta unde mi l-a schimbat tot electricianul. Sper sa rezolvi problema si sa dai de stire....Succes.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
emilbasil |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 March 05 ![]() |
Salut Bogdan, ma surprinde ce spui, am sa fac experimentul dar nu azi ca ploua tare. Trebuie vazuta o schema elctrica a bordului, daca e doar o anomalie sigur nu e singura. De exemplu la mine, pe timpul iernii, dupa cateva zile de repaos in parcare, am observat ca lampa de interior nu se mai stinge in mod normal, pas cu pas, ci brusc, dupa un timp mult mai scurt, iar dupa ce se stinge, imediat, se aprinde la lumina maxima, dupa care ramane stins. Am zis ca e de la circuitul electronic de variatie a tensiunii, triac sau ce-o fi. Dar la tine e altceva, cred, nu cred ca martorul de benzina e comandat de vreun circuit logic. In sfarsit, am sa-ti trimit rezultatul.
|
--------------------
Dacia Solenza
Clima
- BZ10CSC
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pedrovl de la socul becului sigur nu e. Ca daca de exemplu sting farurile inainte sa pornesc motorul se aprinde al naibii beculet. La fel, daca pornesc cu farurile aprinse, iar se aprinde, numai sa nu fi fost farurile aprinse de mai mult de 5 minute, ca atunci nu mai vrea sa se aprinda decat daca sting farurile. Iarasi, daca pornesc masina cu farurile stinse, indiferent de cate zile nu a mai fost pornita beculetul se aprinde normal. Deci refuza sa se aprinda numai daca incerc sa pornesc motorul, farurile fiind aprinse pe faza scurta pentru mai mult de 5 minute (motorul fiind oprit in acest timp). Nici nu mai stiu ce sa cred. Daca ar fi fost de la baterie (lucru nu tocmai de neconceput data fiind calitatea si vechimea bateriei mele - are aproape 2 ani si e cea standard) as fi avut probleme si la pornire. dar nu, de pornit porneste perfect. Numai beculetul ala face figuri. Eu nu am resuit sa-i dau de cap si eram curios daca s-a mai lovit cineva de problema asta.
Emilbasil, multumesc de ajutor si astept raspunsul tau. Later: nu stiu daca beculetul ala se aprinde cand nu mai am benzina, ca nu am mers niciodata cu rezervorul atat de gol decat atunci cand am luat masina. Deci la mine beculala se aprinde numai la pornire. O sa imi calc pe suflet si o sa merg cu benzina care o am sa vad daca se aprinde sau nu (asta dupa ce imi iau in masina un bidon de 5l de benzina ca daca nu se aprinde nu am chef sa ma trezesc impingand masina pana la benzinarie). Bine, ori asta cu bidonul ori ma duc si dau ocol unei benzinarii pana raman fara benzina sa vad daca se aprinde sau nu. Asa daca raman fara benzina macar am mai putin de impins. This post has been edited by bogdan_o: 23 Jun 2005, 18:24 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
nvmirel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 7 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu fie de la vreun releu ca se incazeste si nu mai lucreaza cum trebuie, adica ramane pe inchis. O fi vreun releu de la faruri care se afla in imediata apropiere a vreunui circuit ce alimenteaza becul acela. Oricum este o anomalie electrica si merita un test CLIP.
|
--------------------
Dacia
Solenza
|
|
aturbatu |
![]() ![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
Mie imi arata indicatorul de bord de la benzina cu aprox 10 l mai putin. Si aici e tot un flotor care a luat ceva la bord? Ce se poate face? Cat costa unul nou? Il pot schimba eu relativ usor?
|
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
pai ar trebui sa te uti la el... Si depinde de cand ai masina, ca daca e dupa o anumita data si nu mai ai usita aia de vizitare din portbagaj, o pui de un rezervor dat jos...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
costi |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
aturbatu |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
masina e din iunie 2003. si am 28000 Km . Chestia asta am observat-o si chiar m-am impacientat ca am pierdut benzina, dar am rulat cat trebuia. apoi am urmarit acest lucru si mie se pare ciudat. deci pe unde se umbla?
|
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
costi |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Prin portbagaj; dai mocheta la o parte si vezi un capac de vizita spre rezervor.
Daca nu-l vezi inseamna ca fie ai orbit (D-ne fereste) fie nu mai ai modelul respectiv si asa cum spunea Klaus trebuie sa dai rezervorul jos. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
aturbatu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
am gasit. Am umblat la fire, totul pare ok. Acolo e un capac rotund care am incercat sa-l desfac si n-am reusit. este adevarat ca nu am fortat prea tare. In schimb acolo este mult praf si chiar un fel de pietris, nisip. l-am curatat si am batut putin cu pumnul in capacul ala dar rezultatul este acelasi? Sa incerc sa desfac acel capac?
|
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
costi |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Personal as lasa lucrurile asa pina la prima revizie.
Totusi nu-i mare interventie. Il desfaci, vezi ce-i acolo (si ne spui si noua) dupa care fie rezolvi problema , presupunind ca gasesti ceva in neregula in mod evident, fie il pui la loc si ne mai sfatuim. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
aturbatu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
ieri am bagat benzina de 1 milion adica vreo 30 de litri, eu mai avand in masina vreo 5-7 l (aproximativ dupa nr de km parcursi - adica ramas de parcurs) si surpriza indicatorul s-a dus pana aproape de linia groasa de la 30 si ceva de litri. Concluzia este ca s-a mai imbunatatit situatia dupa ce in ziua trecuta batusem putin in capac si mai facusem ceva: am tres mufa de la sonda cu motorul pornit. Acesta s-a oprit dar atunci avand relativ putina benzina nu mi-am putut da bine seama cat s-a schimbat pozitia acului indicator. Deci acum arata mai bine dar inca eu cred ca e un decalaj de aprox 5 litri. Cand mai am timp si chef ma bag in portbagaj si incerc sa desfac si acel capac de la sonda. Eu atunci am incercat dar nu am reusit pentru ca e f bine strans si nici pozitia nu e prea comoda sa il sesfaci chiar cu doua maini.
|
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
costi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
" am tres mufa de la sonda cu motorul pornit. Acesta s-a oprit dar atunci avand relativ putina benzina "
ai tras de mufa de la sonda comb si s-a oprit motorul ? |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Dragos |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
aturbatu, si la mine...
Dupa 400km(!) acu' a coborat 8l (4 intervale) si de atunci la plin imi indica cu 2 intervale sub maxim... Nu ma deranjeaza - stiu ca atunci cand mi se aprinde becu' ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
costi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
14-15- esti sigur?
De obicei sint 5-6 l |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Dragos |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Pai sa facem un calcul:
rez - 42l (sau nu?) Cand e "pe bec" nu pot pune mai mult de 27l (pana'n buza, doua intervale sub maxim pe indicator) - de fiecare data bag 20-25l, pt. referinta (resetez kilometrajul). Diferenta e de... 15l, nu? Recent, pt. ca nu am vrut sa ma incurc cu benzina de alea-sau-alea, si am preferat sa raman la Mol'u' meu de 98, am mers cam 100km "pe bec" (nebunie, cat pe ce sa au Petrom) - deci 6+ l. NU MAI FAC EXPERIENTA ASTA! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
costi |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ciudat .... mai degraba sonda ta e gresit etalonata sa dea semnal;
Cantitatea traditionala "pe bec" este aia de care spuneam. Bine insa ca stii ![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
lar |
![]()
Post
#19
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine cand se aprinde becul de avertizare pot sa alimentez maxim vreo 34 litri. Facut proba chiar ieri. La o statie care se zice ca nu fura la cantitate.
This post has been edited by lar: 12 Aug 2005, 11:07 |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
Dragos |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Pai cum spuneam - dupa primii 400km, intr-o dimineata, ca si aturbatu, am crezut ca am pierdut sau mi s-au furat (deh, reflex de roman) 8-9l...
edit: lar, pai la tine'i corect. ![]() This post has been edited by Dragos: 12 Aug 2005, 11:09 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
emilbasil |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 March 05 ![]() |
Salut Bogdan, am vazut ca s-a deviat tare mult subiectul fata de problema ridicata, asa ca astazi am facut testul tau si pot sa-ti spun ca nu a aparut un astfel de fenomen. Prin urmare am pornut motorul lasat relenti cateva minute, aprins faza scurta, opresc motorul, farurile nu, raman cca 5-6 minute, contact se aprind martorul portocaliu alaturi de celelalte si evident, martorul de faza scurta. Cam asta e dar nu cred sa ai vreu defect, si nici bateria nu e, a mea e tot originala, si nu cred ca o va prinde iarna... dar e alta poveste. Ai mai repetat testul sau ai noutati?
|
--------------------
Dacia Solenza
Clima
- BZ10CSC
|
|
Reed |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Din intimplare am facut si eu proba...asa este ..am venit seara (deci cu farurile aprinse) si martorul de benzina s-a aprins ( eu bag cite 10l de benzina ca sa vad in functie de provenienta si de tipul drumului consumul) asa ca am oprit la o benzinarie si am bagat ce 10l. cind am pornit motorul...cu farurile aprinse s-au apins cei trei martori mai putin cel de la benzina... deci asta e un comportament ciudat al sistemului electronic al Solenzei (probabil doar la unele, nus' de ce ). Ar fi curios daca si Loganul face asa si la care modele de Solenza se intilneste mai des.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
aturbatu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
QUOTE(costi @ 11 Aug 2005, 11:08) " am tres mufa de la sonda cu motorul pornit. Acesta s-a oprit dar atunci avand relativ putina benzina " ai tras de mufa de la sonda comb si s-a oprit motorul ? Da Costi, cand am tras mufa (de acolo de unde e capacul ala rotund cu nu diametru de 15-20 de cm) s-a oprit motorul! Sambata am facut plinul si acul indicator a ramas cu vreo 2 liniute din acelea subtiri mai jos decat maximul. Acum dupa 350 de km rulati in afara sunt la linia groasa de la 10-12 litri. Eu acum stiu (sper!) ca acolo mai am aproximativ 20 de litri. Deci faptul ca am curatat nisipul de pe langa capac, ca am batut in ea nu a avut vre-un rezultat notabil! Iar capacul ala e imposibil de desfacut. Am batut in el si ci ciocanu si o surubelnita ca daltita si nu am reusit decat sa-i zbor (tesesc) o aripioara sau ce sunt alea de pe merginea capacului. Asa ca mai bine stau in banca mea si cand ajung la revizia de 30000 peste max o luna semnalez si ac problema. Oare merita sa schimb ceva daca e defecta sonda? |
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Plutitoul s-a spart si asta e comportamentul. Se umple de benzina si nu mai sta la suprafata, de-aia iti si indica aiurea. Solutia e sa schimbi plutitorul care costa cateva zeci de mii. In cazul in care de vina nu e plutitorul ci sonda in sine (infasurarea etc) nu ai ce face si trebuie sa schimbi pompa cu totul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
aturbatu |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 9 August 05 ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 15 Aug 2005, 17:48) Plutitoul s-a spart si asta e comportamentul. Se umple de benzina si nu mai sta la suprafata, de-aia iti si indica aiurea. Solutia e sa schimbi plutitorul care costa cateva zeci de mii. In cazul in care de vina nu e plutitorul ci sonda in sine (infasurarea etc) nu ai ce face si trebuie sa schimbi pompa cu totul. Multumesc Bogdan! La asta m-am gandit si eu (vezi mesajul din 9 august) dar ma gandeam ca nivelul din rezervor il pot determina si prin alte mijloace nu neparat cu flotor (ultrasunete, sensori piezo montati pe corpul interior al rezervorului, etc.). Voi ridica aceasta problema la revizia de 30000 dar daca treb sa schimb pompa (deci bidonul ala cu capac rotund e pompa de benzina?) si costa prea mult mai bine ... mai astept pana se strica pompa! (sic) |
--------------------
Renault Clio 3
Dinamique 1,4 98 CP
2006
- B xx XXX
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu placere. Piezo sau ultrasunete mai greu pe Dacia. Poate vor baga si ei asa ceva dar probabil ca atunci celelalte masini vor fi ajuns la stadiul de putea fi pornite prin telepatie.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Mircea Visan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Salutare la toata lumea.
La mine se manifesta aproape ca la bogdan_0, numai ca se manifesta in momentul cand repornesc motorul dupa aproape un minut (mai mult sau mai putin) Mircea |
--------------------
Dacia Duster Laureat
4x4 1.5dci
2010
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#28
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ahaaaaa. Deci nu am luat-o eu razna. Mircea, stii cat m-am chinuit sa aflu de la ce e si degeaba? Chiar ma deranjeaza. Nu ca ar fi mare problema, ca nu e chiar asa grav, atat timp cat indicatorul ala chiar functioneaza. Dar ma deranjeaza ca nu ii dau de cap.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
driver |
![]()
Post
#29
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(aturbatu @ 15 Aug 2005, 15:03) Iar capacul ala e imposibil de desfacut. Am batut in el si ci ciocanu si o surubelnita ca daltita si nu am reusit decat sa-i zbor (tesesc) o aripioara sau ce sunt alea de pe merginea capacului. incerca sa pui 2 surubelnite mai lungi in X si asa o sa-l poti desface, relativ usor, trebuie sa prinzi capacul din cel putin 2 puncte ca sa-l poti desface, iti fac o poza cum sa asezi surubelnitele daca nu ai inteles. aripioarele alea sunt niste dinti pentru o cheie speciala... se deface greu pentu ca e strans pe o garnitura de cauciuc uscata... dar daca faci cum am scris mai sus garantat o sa reusesti si nici nu te chinui prea mult ![]() |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#30
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Dar vezi ca dupa ce scoti pompa trebuie sa schimbi garnitura aia.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:52 |