DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pierderi in cutia de viteze, Split din "Cati CP are dacia in realitate?"

C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 11:59
Post #1


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Dacia-Berlina1997 @ 18 Dec 2011, 11:52)
Presupun ca nu o ajuta nici cutia de viteze prea mult pentru a obtine cei 62cp.
*




Cam de când cutia de viteze produce cai putere?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 12:11
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




De ce sa-ti explic. Sunt cateva motive pentru care ti s-a parut cealalta mai vioaie.
1. Puterea se pierde usor in timp. O masina de 360 cp, dupa o folosire de pana in 10 ani, mai avea un pic peste 300 cp.
2. Dacia are motorul pus lingitudinal, multe din masinile mai noi avand motorul pus transversal. Dupa cum se stie, intre pinioanele la 90 grade (pinionul de atac si coroana grupului conic) este o frecare mai mare decat intre cele puse "cap in cap", iar din aceasta frecare rezulta o pierdere si mai mare de putere (ca sa-ti dau un exemplu concret, Mitsubishi-ul Lancer EVO IX, a lui Paul Andronic, are la volanta puterea de 822 de cai, dar la roata nu ajung din ei decat 640; daca acest raport s-ar aplica la toate masinile, face un calcul simplu: 822/640=1.28; sa zicem ca acesta este un coeficient; impartim puterea de la Dacie la acest coeficient => 62/1.28=48.43 cp, asta inseamna ca puterea la roata a Dacie cand a iesit de pe poarta fabricii era de 48 de cai, deci, dupa o pierdere a lor in timp, inseamna ca acum ar trebui sa mai fie cam 30 al roata).
3. Rapoartele cutiei de viteze influenteaza extrem de mult acceleratia unei masini. Cutia de viteze de la Dacie nu este etajata pentru demaraj si acceleratie, de aceea Dacia ti s-a parut mult mai lenesa.
4. Daca masina pe care ai condus-o (cealalta, nu Dacia) era mai noua, ea avea o pierdere de putere mai mica ca Dacia, deoarece motorul nu era asa de uzat.
Sper ca nu o sa mai ceri alte argumente. Sper ca astea ti-au ajus.

A, mi-am adus aminte. Vezi, ca puterea aceea, 62 de cai, este masurata dupa standarde DIN, si crede-ma, puterea care este in cartea tehnica, aceea a avut-o motorul cand a iesit de pe poarta fabricii. O parte din ei s-au pierdut. Daca esti chiar asa dornic sa vezi ce putere mai are Dacia ta, du-te cu ea la un Dyno, da 50 de euro si o sa fii dezamagit ca ai aruncat 50 de euro. Si, te rog nu mai arunca cu vorbe, ca iar te faci de ras singur.

This post has been edited by aditza579: 18 Dec 2011, 12:30


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 13:05
Post #3


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Intreb si eu de curiozitate: unde se duce diferenta aia de 822-640=182cp?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 13:11
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La Paul Andronic în buzunar.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 13:12
Post #5


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




In cazul asta portofelul lui frige tare.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 13:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(LuluMOB @ 18 Dec 2011, 13:05)
Intreb si eu de curiozitate: unde se duce diferenta aia de 822-640=182cp?
*


Se pierd in transmisie. Daca nu crezi, iti arat un video in care se arata testul Dyno. Sunt o groaza de pierderi, dar daca esti gica-cantra nu imi vei da niciodata dreptate, ca acea putere, o parte din ea se pierde.


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 13:44
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pierdere există întotdeauna, problema e valoarea ei... Sigur, pe youtube până și djassu e profesor.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 14:06
Post #8


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Nu sunt gica contra, dar ma intreb si eu, asa: 135kw unde se duc? Ca energia nu se pierde, doar se transforma.

Am cautat si eu cu gogu, de curiozitate, si uite ce am gasit:

energy_losses_in_car.gif

energy_requirements_combined.jpg

http://www.consumerenergycenter.org/transp...rgy_losses.html

http://www.fueleconomy.gov/feg/atv.shtml

This post has been edited by LuluMOB: 18 Dec 2011, 14:20


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 18 Dec 2011, 14:21
Post #9


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Pai se transforma.. in caldura


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 14:23
Post #10


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Si nu-i cam multa caldura aia?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 18 Dec 2011, 14:26
Post #11


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




La tractiune integrala pierderile sunt mai mari in transmisie decat la fwd. Dar chiar si asa 135kw mi se pare destul de mult, nu stiu cat de corecte sunt datele scrise aici


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 15:42
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




http://www.4tuning.ro/masini-tunate-din-ro...code-11276.html

Citeste asta si dupa aceea mai vorbeste. Standul Dyno masoara cuplul. Puterea se scoate din urmatoarea forumula: P(HP) = C(Nm) x RPM(rot/min) / 5252,1. Daca stai sa calculezi, o sa-ti dea ca 760 x (~)5500 = 4180000 / 5252,1 ~= 796 CP.

Citeste si acest articol si mai vorbim dupa aceea. Sa nu-mi zici tu mie ca nu se pierde putere. La o masina cu tractiune integrala, pierderea de putere este mult mai mare decat la una cu tractiune doar pe o pereche de roti. Iar la o masina 4x4, pierderea e si mai mare ca la una cu tractiune integrala, datorita pierderilor prin frecare. Aceste frecari la tractiunea integrala respectiv 4x4 sunt enorm de mari.

http://www.sby.ro/mare-grija-cu-testele-dyno.html

Edit: Daca tot sunt off, iti mai dau ceva sa citesti:

http://www.clubkiaromania.ro/forum/diverse...i-cum-t777.html

This post has been edited by aditza579: 18 Dec 2011, 15:44


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 16:43
Post #13


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Vezi băi Art, ce dracu te-ai mai apucat de AR, când puteai să te școlești pe 4ciuning....


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 17:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Caterinca de prost gust.


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 17:19
Post #15


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Când o să termini o școală și vei obține PE BUNE o diplomă de inginer, atunci o să poți emite o părere credibilă. Până atunci spor la învățat. La școală, nu pe 4ciuning.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 20:29
Post #16


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




aditza579,

Am citit articolul, dar n-am gasit un raspuns la intrebarea mea: unde se disipa diferenta aia de 135kW?

Eu n-am zis ca nu se pierde pierde nimic in transmisie, dar m-a surprins nivelul de aproape 25%. Tu ai aplicat raportul asta la Dacie, nu eu.

This post has been edited by LuluMOB: 18 Dec 2011, 20:29


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 20:39
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Nici eu nu stiu unde se pierde. Crede-ma, eu ti-am reprodus ceea ce am citit in articolul acela. Si daca citesti cu atentie ce am scris in postul acela lung, cu cele 4 puncte, ai sa vezi ca am scris: "daca s-ar plica acest coeficient de pierdere al puterii la toate masinile, atunci facem calculul pentru Dacie". Daca as stii unde se pierde, nu as mai sta la discutii, ci as spune direct, dar nici eu nus tiu unde se pierde, si ai vazut, ca nu mint, doar ti-am aratat articolul de unde am citit si eu.


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 20:45
Post #18


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Inca ceva: esti constient ca o transmisie care 'consuma' 135kW face dintr-o masina cu motor de 200cp o prada sigura pentru o bicicleta calarita de unu' cu bulane sanatoase?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 18 Dec 2011, 20:48
Post #19


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




QUOTE(LuluMOB @ 18 Dec 2011, 20:45)
Inca ceva: esti constient ca o transmisie care 'consuma' 135kW face dintr-o masina cu motor de 200cp o prada sigura pentru o bicicleta calarita de unu' cu bulane sanatoase?
*


Buna comparatie! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 18 Dec 2011, 20:49
Post #20


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Pai eu doar mi-am pus intrebarea asta. Nu ma impresioneaza cu nimic un articol, poate fi real ce zice ala acolo, dar as vrea sa inteleg fenomenul.

Ca sa 'pierzi' 180 de cai, nu poti decat prin caldura. E o groaza de caldura de pierdut printr-o cutie, niste diferentiale si niste rulmenti.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 18 Dec 2011, 21:03
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(LuluMOB @ 18 Dec 2011, 20:45)
Inca ceva: esti constient ca o transmisie care 'consuma' 135kW face dintr-o masina cu motor de 200cp o prada sigura pentru o bicicleta calarita de unu' cu bulane sanatoase?
*


Iti spun eu ca la o masina de 200 CP, acel coeficient de scadere al puterii se micsoreaza. Plus ca mai sunt si pierderile mecanice. Caldura este de fapt rezultatul frecarilor mecanice dintre piese. Plus ca hai sa ne gandim, daca masina are rotile cu raza mai mare, si latimea mai mare, normal ca motorul va trage mai greu si de aici o pierdere de putere. De ex.: daca ai un ax, de al carui capat este prins un disc nu o anumita raza, iar de alt ax (acelasi ax), ai prins un alt disc, cu raza mai mica decat cel de dinainte, normal ca de ala cu raza mai mare, vei invarti mai greu, de aici rezulta ca pe asflat va ajunge o putere mai mica, pentru ca motorul a pierdut o parte din acea putere invartind roata pentru ca aceasta are o alta raza (sunt constient ca pierderea este infima, si sunt chiar stupefiat ca s-au pierdut 182 de cai putere, sintr-o masina la care nu ar trebui sa se piarda asa mult, dar eu unul nu-mi dau seama unde s-au pierdut, daca stii, lamureste-ma tu).


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2011, 21:04
Post #22


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ștrumf, încurci cuplul cu puterea.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 19 Dec 2011, 12:34
Post #23


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(C a t a l i n @ 18 Dec 2011, 17:19)
Când o să termini o școală și vei obține PE BUNE o diplomă de inginer, atunci o să poți emite o părere credibilă. Până atunci spor la învățat. La școală, nu pe 4ciuning.
*



Tu ai una, nu-i asa? Ca altfel nu inteleg cum poti emite (anti) pareri.


QUOTE(C a t a l i n @ 18 Dec 2011, 21:04)
Ștrumf,
*



La urmatorul apelativ de genul asta ne suparam icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Dec 2011, 12:45
Post #24


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Am, inginer diplomat scrie pe ea.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 19 Dec 2011, 13:08
Post #25


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.487
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(aditza579 @ 18 Dec 2011, 15:42)


Astea-s referinte? Io zic ca-s niste glume nefericite.

Data viitoare incearca sa vii cu niste referinte mai credibile, cum ar fi asta, de exemplu
http://www.omtr.pub.ro/gstoica/indrumar.pdf

Nu cu un vitel care si-o daramat masina pe standul de testare.

Bine, asta nu-i cea mai fericita referinta, ca se refera la niste transmisii diferite, dar dupa primele 10 pagini, cand o sa INCEPI sa realizezi cate cunostiinte necesita dreptul de a emite pareri de-astea atotcunoscatoare.

QUOTE(LuluMOB @ 18 Dec 2011, 20:45)
Inca ceva: esti constient ca o transmisie care 'consuma' 135kW face dintr-o masina cu motor de 200cp o prada sigura pentru o bicicleta calarita de unu' cu bulane sanatoase?
*



Da, dar cu o conditie. Biciclistul merge spre crashma, nu dinspre crashma.
Moderator edit: Ma avertizez singur ca n-am voie sa scriu IRC.

QUOTE(aditza579 @ 18 Dec 2011, 21:03)
Iti spun eu ca la o masina de 200 CP, acel coeficient de scadere al puterii se micsoreaza.
*



Esti sigur? Io zic ca creste.

This post has been edited by bucatzel: 19 Dec 2011, 13:19


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 20 Dec 2011, 23:40
Post #26


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




referitor la nustiucate sute de kW pierduti prin transmisie:

caldura+inertie (Moment=J(moment de inertie masic)*epsilon(acceleratie unghiulara), iar Moment*omega(viteza unghiulara)=putere!)

Randamentul transmisiei de la volant la roata oscileaza intre 0,9-0,92 (pentru chestii simple, fara grup conic, cu SV in 2 arbori, fara hidrotransformator si alte minuni), iar pentru chestii grele pana pe la 0,7 (AWD cu hidrotransformator si cu grupuri conice cu vascocuplaje ici colo prin diferential), dar pentru un AWD mai simplu (cu diferentiale normale, cu transmisie mecanica si ambreiaj) valoarea randamentul are valori cam de 0.82-0.85)

Randamentul transmisiei, sau orice randament = putere utila/putere totala consumata, intotdeauna subunitar (in cazul in care n-aveti perpetuum mobile si aveti 1 sau chiar peste).

This post has been edited by Asi: 20 Dec 2011, 23:41


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 Dec 2011, 14:44
Post #27


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(aditza579 @ 18 Dec 2011, 12:11)
Mitsubishi-ul Lancer EVO IX, a lui Paul Andronic, are la volanta puterea de 822 de cai, dar la roata nu ajung din ei decat 640
*

Rationament simplu, regula de trei simpla
Paul Andronic..................822 cp volanta................................................640 cp roata
Vagin femeie...................miliarde de spermatozoizi la o ejaculare........1 singur spermatozoid fecundeaza ovulul
_________________________________________________________________________
Concluzia: Paul Andronic are o pivda de masina!
Q.E.D.!

This post has been edited by Marty: 21 Dec 2011, 14:47


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 21 Dec 2011, 14:46
Post #28


Banat


Group: Banned
Posts: 2.408
Joined: 19 January 05
From: Galati




QUOTE(bucatzel @ 19 Dec 2011, 13:08)
...
Da, dar cu o conditie. Biciclistul merge spre crashma, nu dinspre crashma.
Moderator edit: Ma avertizez singur ca n-am voie sa scriu IRC.
...
*


mooooooor aici radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Laguna 2.0T 2006 - GL-15-...
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 21 Dec 2011, 14:48
Post #29


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.487
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Daca am pretentii de la altii, nu pot fi ingaduitor cu subsemnatul, nu?


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 22 Dec 2011, 15:19
Post #30


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(aditza579 @ 18 Dec 2011, 12:11)
2. Dacia are motorul pus lingitudinal, multe din masinile mai noi avand motorul pus transversal.
*



spune si de ce, ca sa nu plescaie pe la gropi.


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 11:51
Forum Renault