intretinere DACIA 1300, spuneti cum va intretineti Dacia
![]() ![]() ![]() |
intretinere DACIA 1300, spuneti cum va intretineti Dacia
cornete |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|||
STORMTROOPER |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ulei: cartea recomanda 20w40 cu schimbarea la fiecare 5000 km. Daca pui mineral si de calitate mai slaba, ar cam fi util sa-l schimbi inainte sa ajungi la 5000 km. Personal daca motorul este in parametri/mintile lui poti pune si un semi-sintetic ceva gen 10W40 sau 15W40 de calitate pe care sa-l schimbi cam pe la 7-8000 km. Iar daca nu faci Km-astia intr-un an il schimbi dupa un an pt ca devine coroziv;
filtrul de ulei: se schimba la fiecare schimb de ulei, se gasesc pe piata filtre de ulei bune din punct de vedere calitativ; filtrul de aer: la fiecare 10.000 km platini: cind se impusca sau se constata un mers anormal al motorului datorat contactelor platinate. Atit eu cit si multi altii de pe aici recomandam montarea unei aprinderi electronice de le Gotronic cu senzorul de rigoare. Ai montat chestia asta, ai scapat de schimbatul platinilor cind iti e lumea mai draga bujii: cam la 20.000 - 25.000 km in functie de calitatea lor si drumurile facute. Poti incerca Brisk, Equiem, Denso, NGK; Placute de frina: la carte scrie verificarea lor la fiecare 5.000 km iar schimbarea cam pe la 30.000, la fel difera in functie de producator. Fermit-urile sunt accptabile, eu am avut pt. 20.000 Ferodo si cind le-am dat jos mai aveau destula carne pe ele. Le-am pastrat si le ca rezerve: Sabotii la fel ca mai susn. Nu stiu ce marci straine se potrivesc, dar Fermit-urle merg bine; lichid de frina: se schimba complet la fiecare 2 ani, altfel isi pierde din proprietati si o sa ai probleme cu frina: lichidul de racire: la fiecare 2 ani se curata instalatia si se schimba, proportia 50% apa distilata+ 50% antigel ; uneiul din cutie : cam la 2-3 ani avind in vedere ca nu este supus uzurii precum cel din motor.Asta in caz ca nu il pierzi pe undeva si esti nevoit sa completezi regulat. Daca mai ai si alte nelamuriri, intreaba. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Eu am Gotronic cu senzor din 2007 si a mers intr-adevar excelent. Totusi, in toamna, am gasit platina fixa intr-o stare proasta (pe care se sprijina senzorul), fapt care imi genera cateodata mici intreruperi.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
cornete |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
Multumesc STORMTROOPER,ca de obiecei dai sfaturi bune.E clar trebuie sa-mi iau o aprindere electronica.Unde gasesc asa ceva?
Si inca o intrebare,am un carburator Solex nou pecare vreau sa-l montez in locul celui carfil. Exista diferente la montaj?Am observat in poze la masinile cu Solex ca din furtunul care pleaca de la capacul de la culbutori mai e o chestie....Ce e aia? Attached thumbnail(s) solex.jpg ( Size: 150.11k ) Number of downloads: 994 |
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
r3d |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
cred ca e o supapa ce are acelasi rol cu aia pa care o gasesti la carburatorul carfil in furnul acela care pleca din teul acela pe pe carb fara aia merge cam prost motoru:(
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ag02cws @ 24 Jan 2012, 16:38) Eu am Gotronic cu senzor din 2007 si a mers intr-adevar excelent. Totusi, in toamna, am gasit platina fixa intr-o stare proasta (pe care se sprijina senzorul), fapt care imi genera cateodata mici intreruperi. Platina aia fixa se mai verifica si ea din cind in cind, mai ales avind in vedere calitatea pieselor care se gasesc pe piata. Vezi sa o verifici inainte de plecarea din vara. cornete - iei legatura cu utilizatorul Gotronic, el este reprezentantul firmei pe forum. Il gasesti pe sectiunea dacia clasic-Imbunatatiri-Aprindere electronica. L.e. Nu vrei tu sa faci si un scurt popas pe la sectiunea dacia 1300 - Frantuzoaica si sa postezi citeva poze cu agregatul din dotare?? L.e.Te rog sa-mi comunici si mie pe P.M de unde ai luat Solex-ul si la ce pret. Asta daca nu e secret de stat. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(cornete @ 24 Jan 2012, 19:16) Si inca o intrebare,am un carburator Solex nou pecare vreau sa-l montez in locul celui carfil. Exista diferente la montaj?Am observat in poze la masinile cu Solex ca din furtunul care pleaca de la capacul de la culbutori mai e o chestie....Ce e aia? Nu exista nici o diferenta de montaj intre CARFIL si SOLEX,cu exceptia furtunului dintre pata calda si chiulasa.In varianta SOLEX acesta este mai lung,pentru CARFIL mai scurt. Chestia respectiva de pe capacul de culbutori este o capsula ce are rolul de a retine condensul din ulei(''mucii'').E specifica numai SOLEX-ului.Desteptii de romani,cand au adoptat CARFIL-ul in 1973,au renuntat la ea,desi e cat se poate de eficienta. Am si eu SOLEX pe batrana mea din 1970 dar fara capsula respectiva.Poti circula linistit fara ea. This post has been edited by deceneu32: 25 Jan 2012, 00:01 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
cornete |
![]()
Post
#8
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
@deceneu32:multumesc pentru clarificari,o sa caut o supapa "de muci",sunt curios daca voi gasi....daca stiti pe cineva care are una de vanzare,sunt dispus s-o cumpar.
<span class='edit'>25 Jan 2012, 09:22:</span> In afara de cele spuse deja aici,mai are cineva vre-un secret in ceea ce priveste intretinerea? This post has been edited by cornete: 25 Jan 2012, 09:23 |
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Sincer, o citire (fie si pe diagonala) a manualului lui Mondiru ar ajuta. Printre altele, are o sectiune si despre conservarea pe timpul iernii.
Si tot la capitolul intretinere . Masina poate 6000 rpm. Sistemul de ungere functioneaza el si la 2500 RPM, dar mai sus, functioneaza si mai bine ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(cornete @ 25 Jan 2012, 09:07) o sa caut o supapa "de muci",sunt curios daca voi gasi....daca stiti pe cineva care are una de vanzare,sunt dispus s-o cumpar. Se gaseste foarte greu.In schimbul acesteia poti adapta un epurator de gaze de Oltcit(motor 1100).Da-i search pe subiectul acesta. Am uitat sa mai adaug ca diferenta intre SOLEX si CARFIL:T-ul din plastic,cel care primeste gazele din carter.Pentru SOLEX e mai lung,pentru CARFIL mai scurt. In cazul in care vrei sa montezi SOLEX-ul cumparat si nu mai prezinta T-ul respectiv,poti folosi unul de CARFIL,taindu-l la dimensiunea necesara.Asa am facut eu! ![]() Hai sa facem o recapitulare asupra diferentelor anumitor repere ale celor doua carburatoare: 1.Furtun pata calda-chiulasa(SOLEX-lung,CARFIL-scurt) 2.T-ul de gaze(SOLEX-scurt,CARFIL-lung) 3.Capsula antidetonanta(''de muci'')-lipseste la CARFIL Sper ca ti-am fost de folos.Numai bine! ![]() This post has been edited by deceneu32: 25 Jan 2012, 12:32 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
cornete |
![]()
Post
#12
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
@deceneu32:multumesc pentru raspuns;scurt,clar si la obiect.
|
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai n-am zis "pe diagonala"?
![]() Scuze, greseala mea. Ar trebui sa fie aici o versiune pdf http://www.daciaclub.ro/Manuale-service-t217893.html |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#16
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@bucatzel - glumim si noi, sa nu fie cu suparare.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
hyena |
![]()
Post
#17
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
eu am mers la inceputuri cu Castrol 15w40 dupa care in ultima vreme am bagat Aral 20w50 acum am Castrol 15w40+duralube ai grija in cazul in care ai Manometru in bord ca va sta pe la 7-8 daca bagi ulei mai subtire
am si eu gotronic cu senzor (75 de lei) de 3 ani dar in urma uni accident de masina a trebuit sa schimb aprinderea (40 de lei) filtrele le schimb cu uleiul... la 15-20 de lei cat e un filtru de aer si de benzina ![]() pe mine ma intereseaza mai mult pastrarea pe timp de iarna... momentan e in fata blocului cu o flintica de prelata pe ea... i-am bagat niste ulei in praguri cand am luat-o usile sun pline de vaselina de la fostul propietar maine sper sa reusesc sa o duc la garaj ![]() |
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
cornete |
![]()
Post
#18
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
@deceneu32:ia uite ce spune danut 69-71:
"Cel de oltcit , are 3 cai si nu se potriveste" . |
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa-ti raspund tot eu.
Epuratorul de Oltcit are 3 intrari. Pe una intra furtulul care vine din capacul culbutorilor, pe unul vine furtunul care intra in carbelitor iar unul ii pui un furtun si il tragi pe sub masina. Bafta. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
cornete |
![]()
Post
#21
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
Multumesc,daca n-o sa gasesc original de dacia o sa fac modificarea asta.
|
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Cornete,merge epuratorul de Oltcit.Stutul cel mai mic il blochezi sau il scoti in exterior dar sa nu se vada!
![]() Am uitat sa mai adaug inca o diferenta intre CARFIL si SOLEX:iesirea pentru vacuumul delcoului.La CARFIL e pe partea stanga,la SOLEX pe partea dreapta. Din aceasta cauza,tubul de vacuum este foarte lung in varianta SOLEX.Jonctiunea dintre tubul propriu-zis si stutul de vacuum al carburatorului,se face prin intermediul unui furtunas de cauciuc sub forma de L,ca la OLTCIT. |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
cornete |
![]()
Post
#23
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
Multumesc deceneu32!
|
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
@ cornete
Poti sa-ti faci masina cu ce piese doresti tu , ma gandeam ca tinzi spre originalitate . |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(cornete @ 26 Jan 2012, 20:49) Cu placere! Asteptam cu nerabdare cum va functiona motorul cu SOLEX. ATENTIE:sunt trei reglaje ale carburatorului care se efectueaza inainte ca acesta sa fie montat pe galeria de admisie: -cursa pompa de acceleratie(spritz) -deschiderea minima a clapetei de acceleratie -deschiderea comandata a clapetei de acceleratie(cand e socul tras) Nu te grabi sa-l montezi pana nu efectuezi aceste trei operatii. Daca nu te pricepi,oferim suport tehnic. ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
cornete |
![]()
Post
#26
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
@deceneu32:nu l-am montat inca,nu-l motez eu ca-s praf,de fapt teoretic sunt ok,practica insa ma ucide!
Am o prpunere pt.tine in schimb.....crezi ca l-ai putea monta?Astept si un pret pe PM. Daca esti de acord,lucurul asta s-ar intampla prin primavara. |
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
Si supapa pe cote originale .
Vad ca cei care citesc din carti , au si impresia ca sunt in stare sa monteze si sa regleze un solex . ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(cornete @ 27 Jan 2012, 12:39) @deceneu32:nu l-am montat inca,nu-l motez eu ca-s praf,de fapt teoretic sunt ok,practica insa ma ucide! Am o prpunere pt.tine in schimb.....crezi ca l-ai putea monta?Astept si un pret pe PM. Daca esti de acord,lucurul asta s-ar intampla prin primavara. Un pret?N-am inteles? ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(cornete @ 27 Jan 2012, 14:39) @deceneu32: Am o prpunere pt.tine in schimb.....crezi ca l-ai putea monta?Astept si un pret pe PM. Daca esti de acord,lucurul asta s-ar intampla prin primavara. QUOTE(deceneu32 @ 28 Jan 2012, 21:13) Omul doreste sa-i montezi si reglezi carburatorul Solex , contra cost , evident . Asa se intelege ![]() ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
cornete |
![]()
Post
#30
|
![]() membru de baza Group: Members Posts: 210 Joined: 27 January 09 ![]() |
Am luat legatura cu un service din Franta specializat pe reglaje,nu numai de carburator....Danut,te tin la curent!
|
--------------------
Dacia 1300
1300
1971 Cornete
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 13:59 |