Buton ON/OFF pentru electroventilator, Are cineva? Cum se poate face?
![]() ![]() ![]() |
Buton ON/OFF pentru electroventilator, Are cineva? Cum se poate face?
Sir_Alex |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|||
hecbv |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
deci eu zic asa termo cupla aia are 2 fire presupun daca le legi intre ele ar trebui sa porneasca electroventilatorul si lungesti firele pana unde ai nevoie si apoi pui un buton daca termocupla ta are un singur fir pe ea inseamna ca lucreaza pe minus e de ajuns sa iei aceel fir si sa il atingi de caroserie si va porni electroventilatorul lungesti firul si si mai pui unul legat de caroserie de preferinta la un surub si pui buton intre fire eu zic ca te descurci tu daca cineva stiie mai exact ce e acolo rog sa ma corectati bafta in trafic
|
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Eu am facut asta la fosta mea Nova, dar la al doilea elv. Primul l-am lasat tot pe termocupla, ca am gasit una buna, doar ca releele sint cam pacatoase.
Incearca in primul rind sa iei un releu nou si preferabil ceva de calitate (un Bosch n-ar strica). Apoi iei un fir dublu pe care-l tragi de la releu pentru un buton din bord (il inseriezi cu plusul care vine la releu si celalt fir il bagi la releu). Butonul poti sa-l pui linga casetofon ca sint 2 locuri acolo. Succes! |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu rezista legat la un buton mic, de-ala gen "avarie"? Ca mai am doua spatii de-alea libere chiar langa avarie si dezaburitorul de luneta. Masina e modelul cu versiunea de caroserie DSN.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
cata23 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
Poti sa pui un intrerupator de care zici tu in paralel cu cele 2 fire de la termocupla de pe radiator si atunci poti sa pornesti electroventilatorul cand vrei tu si in plus ramane valabila si termocupla (deci va pornii si singura in caz de nevoie).
Pb. este ca in felul acesta tot nu scapi de releul acela, care si la mine e o maaare problema. (Am schimbat vreo 4 pana acum) Rezolvarea este un releu performant. P.S. Eu vreau sa-mi pun un sistem de avertizare, adica sa se aprinda in bord un bec sau ceva cand merge termocupla (nu se aude intotdeauna) si in felul asta as face o comparatie cu indicatorul de temperatura si as stii daca s-a defectat sistemul de termocuplei. This post has been edited by cata23: 6 Aug 2005, 14:38 |
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
m_and_trix |
![]()
Post
#6
|
![]() - Group: Members Posts: 144 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca Skoda 120 L are asa ceva.
![]() |
--------------------
AUDI
A4 AVANT
2004 1.9 TDI
- B-989-NLY
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#7
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Necazul este taman ca nu vreau sa mai porneasca automat ca porneste si ramane pornit si mi se duce bateria. Vreau sa il pot opri si porni cand vreau eu si sa fiu unicul factor de influenta pt el.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Totusi incearca sa pui o termocupla noua si un releu .Cu butonul e cam periculos,daca uiti sa il pornesti.
This post has been edited by dex lada: 6 Aug 2005, 18:27 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#9
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu pun, ca ma mi-e ca in timp se duc dracului iar. Merg exclusiv pe varianta unui astfel de comutator.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa si butonul asta o sa se duca in timp,ce te faci daca nu poti sa il pornesti,trebuie sa il schimbi. Stai sa il pornesti si sa il opresti de fiecare data cand stai la cozile de la stop. O sa ajungi sa urmaresti indicatorul de temperatura mai tare decat vitezometru si benzina. La cate actionari crezi ca rezista butonul ?
Sfatul meu e sa le inlocuiesti pe cele doua si sa desfaci electroventilatorul sa il cureti ,ungii,schimbat carbuni daca e cazu, schimbata elicia daca e dezechilibrata . Sa stii ,daca ventilatorul are probleme(daca pornirea este greoaie consuma mai mult curent) duce la "sudarea" sau "impuscarea" contactelor releului. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#11
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, uite la asta nu m-am gandit. Intr-adevar ventilatorul are joc. E o varianta de luat in calcul.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
bagykid |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
QUOTE(Sir_Alex @ 5 Aug 2005, 21:57) Salut. Am o Nova GTi si am tot avut necazuri cu termocuplele alea nenorocite. Si cum stiu ca romanii sunt mari experti in automatizari, vreau sa renunt la sistemul respectiv si sa imi leg electroventilatorul la un comutator de bord din acela mic ON/OFF. A facut cineva operatiunea asta? Sau macar stie ce implica? Mii de multumiri. aaaa.....am redresor de baterie mai nou, deci daca aveti probleme, va astept ![]() salut , eu am montat sistemul cu termocupla pe dacia 1310 (cupleaza la 92 grade), daca ai nevoie de termocupla spune-mi la ce temperatura vrei sa se deschida si pot sa-ti ofer pe producator Facet , totodata stiu ca la nova termocupla este pozitionata in partea dreapta jos a radiatorului deci pe unde intra apa in pompa deci este deja racita , eu i-ti propun sa montezi termocupla pe furtunul ce iese din motor si intra in radiator ( aici apa este mai calda si deci cupleaza mai devreme) |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
bagykid |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
QUOTE(Sir_Alex @ 5 Aug 2005, 21:57) Salut. Am o Nova GTi si am tot avut necazuri cu termocuplele alea nenorocite. Si cum stiu ca romanii sunt mari experti in automatizari, vreau sa renunt la sistemul respectiv si sa imi leg electroventilatorul la un comutator de bord din acela mic ON/OFF. A facut cineva operatiunea asta? Sau macar stie ce implica? Mii de multumiri. aaaa.....am redresor de baterie mai nou, deci daca aveti probleme, va astept ![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
anndi |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
eu pe nova de lene sa cumpar alt termocontac(ala de pe radiator) am pus un buton langa cass. firele ce pleaca din el le-am legat unul la masa si unul la masa ce merge la releu prin termocontac. ala se gaseste foarte simplu: se iau cele 2 fire ce merg la termocontact si se pune la masa. daca porneste ventilatorul ala se conecteaza la bunon, daca nu celalalt. practic am trecut prin intrerupator firul ce porneste termocupla daca e pus la masa. pentru cei mai comozi, in loc de buton cele 2 fire se pot trece prin contac, deci de cate ori e pus comtactul termocupla porneste.bafta!
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
cristidb |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea e sa nu va complicati cu butoane. Un releu bun si o termocupla isi fac treaba bine. Cand se strica deschideti capota si infigeti o sarma intre cei doi papuci daca e dusa termocupla, sau itre 2 fire din mufa releului, si il faceti sa mearga tot timpul pana ajungeti la un magazin, sa cumparati piesa defecta.
Oricum e neplacut sa stai tot timpul cu ochii pe temperatura apei si sa dai drumul din buton. Exista termocuple care pornesc la 86 de grade pentru cei ce vor sa stea mai rece motorul. Dezavantajul lor e ca raman mai mult pornite dupa oprirea motorului. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Ice Age |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 August 05 ![]() |
@ Sir Alex
pe nova mea am un sistem asa cum vrei tu , adica pleaca automat dar pot sa pornesc eu ventilatorul . daca te ajuta cu ceva esti invitat sa te uiti la a mea cum e facut sistemul , in principiu butonul de pe bord comanda un releu care da comanda sa porneasca ventilatorul , instalatia e asemanatoare ca cea care comanda proiectoarele . Stima |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
- B-xxxxxxx sint ocupat! fac ceva, nu stiu ce dar fac, ca niciodata nu stau degeaba
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#17
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am facut buton si am rezolvat partial problema, in sensul in care intr-o buna zi mi-a fiert apa. De data aia nu a mai pornit nenorocitul ala de termocontact. Ii dau dreptate lui Dex_lada si revin la sistemul automat. Mai bine schimb termocuple decat garnituri de chiulasa.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
niq_ro |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 16 February 04 From: Craiova ![]() |
eu m-am lovit de ceva asemanator la Skoda 120 a unui prieten, ca se tot duceau termocontactele, am pus un releu si apoi si un buton, vedeti la http://www.tehnic.go.ro/auto.htm
![]() original: vent1.jpg dupa: vent3.jpg This post has been edited by niq_ro: 12 Oct 2005, 13:46 |
-------------------- |
|
SPORTivu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 308 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai bine iti pui un electroventilator nou, MARE si pur si simplu: alimentare la baterie si....un buton la bord legat pe plus...care sa inchida si sa deschisa circuitul...
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1974 BMW E23 732i 1982
BMW E12 525A 1979 Aro 243 Militar 1979 |
|
mardeias |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 20 October 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SPORTivu @ 12 Oct 2005, 13:49) Cel mai bine iti pui un electroventilator nou, MARE si pur si simplu: alimentare la baterie si....un buton la bord legat pe plus...care sa inchida si sa deschisa circuitul...:) Salut, Si eu am problema asta...la 1310 berlina veche. Eu am pus un termocontact de lada si un intrerupator. Problema este ca aveam baterie de 65 Ah si am zis sa fac economie si mi-am luat una de 55 Ah..acum toate aparatele indica mai putin sau mai mult.. In mod normal ventilatorul pornea la 95 grade...acum porneste inspre 100..asta a fost motivul pentru care mi-am montat si un intrerupator. Acum insa a aparut alta problema...imi consuma foarte multa baterie..si de exemplu dupa o zi de mers cu masina in oras prin aglomeratie m-am trezit ca nu mai merge s-o pornesc. Acum as vrea si eu parerea unui specialist...cum este mai bine..sa ai ventilator care sa porneasca la o anumita temperatura sau sa pui elicea pe motor si astfel sa nu mai ai grija supraincalzirii motorului?? Am vazut ca multe dacii au asa..Imi puteti spune si ce implica acest lucru va rog Un incepator |
--------------------
Renault
Megane Estate 1.5 dci
2006 Expression + optiuni
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#21
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa lungi peripluri m-am decis sa revin la sistemul initial. Macar in felul asta stau mai linistit ca nu ard garnitura de chiulasa. Cat despre ventilator, eu am unul de Opel pe ea si tin sa spun ca face treaba super-bine.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SPORTivu @ 12 Oct 2005, 13:49) Cel mai bine iti pui un electroventilator nou, MARE si pur si simplu: alimentare la baterie si....un buton la bord legat pe plus...care sa inchida si sa deschisa circuitul... ![]() de ce nu pui tu in pratica solutia asta pe masina ta, si nu mai da sfaturi la alti. Eu am zis si repet nu recomand la nimeni aceasta solutie. ![]() @ mardeias un factor importanta este si termostatul, degeaba termocupla are temp mai mica daca termostatul deschide la 95 (acum la 100) eu cred ca sa decalibrat termostatul. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
bagykid |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
eu am sistem cu electroventilator montat de mine si am mers toata vara si nu am avut priobleme , acum ca a venit frigul porneste foarte rar doar daca stau super mult la semafoare .
cat despre buton , eu unul nu as recomanda , la dracu te prinzi cu altele si uita sa mai privesti nenorocitele de indicatoare ( ca doar nu e avion sa stai cu ochii pe ele) si te trezesti ca ramai fara garnitura la chiuloasa. sfatul meu si pentru cei cu nova (am una acasa si asa este , se ard nonstop termocontactele) incercati sa cumparati termocontacte mai bune , eu am pus facet si merge super cu stima |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#24
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Unde ai gasit termoconacte facet?
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bagykid @ 15 Nov 2005, 07:33) eu am sistem cu electroventilator montat de mine si am mers toata vara si nu am avut priobleme , acum ca a venit frigul porneste foarte rar doar daca stau super mult la semafoare . cat despre buton , eu unul nu as recomanda , la dracu te prinzi cu altele si uita sa mai privesti nenorocitele de indicatoare ( ca doar nu e avion sa stai cu ochii pe ele) si te trezesti ca ramai fara garnitura la chiuloasa. sfatul meu si pentru cei cu nova (am una acasa si asa este , se ard nonstop termocontactele) incercati sa cumparati termocontacte mai bune , eu am pus facet si merge super cu stima termo contactele se ard daca nu folositi releeu si e legat electro ventil. direct pe termocontact. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
bagykid |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
sincer eu nu am releu pus , ptr ca nu am avut atunci cand am montat sistemul asta , am facut vreo 20.000 cu masina si nu s-a bulit inca , la nova sistemul vine din fabrica cu releu (cred) si totusi se ard gramada , cred totusi ca diferenta o face calitatea termocontactului
in concluzie o sa-l rog pe electrician sa-mi puna si mie releu pentru sir alex. 1.depinde la ce temperatura deschide termostatul tau 2.alege-ti temperatura la care vrei sa-ti porneasca electro ventilatorul 3.ulterior i-ti fac o oferta de pret cu stima |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
dex lada |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bagykid @ 16 Nov 2005, 11:45) sincer eu nu am releu pus , ptr ca nu am avut atunci cand am montat sistemul asta , am facut vreo 20.000 cu masina si nu s-a bulit inca , la nova sistemul vine din fabrica cu releu (cred) si totusi se ard gramada , cred totusi ca diferenta o face calitatea termocontactului in concluzie o sa-l rog pe electrician sa-mi puna si mie releu pentru sir alex. 1.depinde la ce temperatura deschide termostatul tau 2.alege-ti temperatura la care vrei sa-ti porneasca electro ventilatorul 3.ulterior i-ti fac o oferta de pret cu stima da depinde de calitatea termocontactului dar si releeu conteaza foarte mult. poti sa ii pui si tu releeu ca nu e mare smecherie. http://www.tehnic.go.ro/auto.htm This post has been edited by dex lada: 16 Nov 2005, 16:02 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#28
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bagykid @ 16 Nov 2005, 11:45) sincer eu nu am releu pus , ptr ca nu am avut atunci cand am montat sistemul asta , am facut vreo 20.000 cu masina si nu s-a bulit inca , la nova sistemul vine din fabrica cu releu (cred) si totusi se ard gramada , cred totusi ca diferenta o face calitatea termocontactului in concluzie o sa-l rog pe electrician sa-mi puna si mie releu pentru sir alex. 1.depinde la ce temperatura deschide termostatul tau 2.alege-ti temperatura la care vrei sa-ti porneasca electro ventilatorul 3.ulterior i-ti fac o oferta de pret cu stima Pai fa-mi o oferta de pret cu varianta care stii ca functioneaza bine. Haideti sa ne gandim cu totii, poate gasim solutia cea mai buna. |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
bagykid |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 7 June 05 ![]() |
Termocontacte facet (game de temperatura)
Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
- B-93-GBI daca accelerez , ma opresc ?
|
|
ceacu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 15 January 05 From: Timisoara ![]() |
Eu am pus un buton d-ala cu bec (cred ca de dezaburitor) si l-am legat asa:
Firul de la releu la termocontact l-am prelungit pana in bord unde l-am legat la papucul comun bec-intrerupator , papucul de la bec l-am pus la plus prin cheia de contact (cred ca-i regleta din dreapta) iar papucu de la intrerupator l-am pus la masa. Plusul de la bobina releului (care duce ventilatorul l-am pus la plusul de la bobina de inductie (nu plusul de la contactul releului ala a ramas cum era in instalatia originala). Avantaje - cand opresc motoru se opreste si ventilatorul (daca era pornit) - cand porneste ventilatorul (fie de la butonul pus de mine fie de la termocontact) se aprinde becul. Bafta si LA MULTI ANI! |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- TM-69-VIR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 11:01 |