Presiune roti
![]() ![]() ![]() |
Presiune roti
tomycta |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|||
Codrin |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.364 Joined: 7 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca e prea mica/mare se uzeaza cauciucul prematur si neuniform.
presiunea corecta e scrisa pe usa, apropo ![]() |
--------------------
Mazda
.
.
|
|
Ghost |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 March 05 ![]() |
La presiune mica ai mai multa aderenta iar efortul asupra motorului e mai mare; la presiune mare invers (poti experimenta cu o bicicleta te va lamuri complet). In amblele cazuri se uzeaza cauciucul prematur si neuniform
|
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.6
- - "Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..." Kain |
|
tomycta |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 18 July 05 ![]() |
ms pt raspunsuri
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4
- CT-57-VTC
|
|
radui |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Logan
Laureate 1,4MPI
- B 97 FAC Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu |
|
Flores |
![]()
Post
#6
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
Dar la pneurile mai mari ex.195/65R15, cum ar trebui sa fie presiunea mai mare sau mai mica decat cea recomandata?
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
costi |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
egala cu cea recomandata ca de aia se cheama asa !!
ce aveti oameni buni cu presiunea asta ? vreti sa reinventati roata sau cum ? |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Ettore |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 August 05 ![]() |
QUOTE(Ghost @ 30 Aug 2005, 00:15) La presiune mica ai mai multa aderenta iar efortul asupra motorului e mai mare; la presiune mare invers (poti experimenta cu o bicicleta te va lamuri complet). In amblele cazuri se uzeaza cauciucul prematur si neuniform Raspunsul corect ar fi fost ca se mareste rezistenta la rulare din partea cauciucurilor, aderenta nu prea creste (incearca sa iei o curba la limita cu rotile moi si vezi ce iese, bafta). De uzat se uzeaza prematur pe marginile benzii de rulare. Iar daca le umflii zdravan teoretic ar mai scadea consumul, insignifiant, ai proteja un pic jantele si ai uza mai repede articulatii, pivotii ..etc si in cazul asta se uzeaza pe coama. Bine ar fi sa fi aproape de valorile recomandate de fabrica (+/- un 5-10% nu se intampla nimic). |
--------------------
Cu mandrie LOGAN 1.4
LOGAN 1.4 Laureate
- Prv. Sorry
|
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Presiune mare = zgomot rulare, disconfort, uzarea caii de rulare pe partea centrala a acesteia (lateralele nu mai au contact cu carosabilul)
Presiune mica = confort mai mare, instabilitate pe curbe, uzarea caii de rulare pe laterale (partea centrala nu mai are contact cu carosabilul) |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Ettore |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 August 05 ![]() |
|
--------------------
Cu mandrie LOGAN 1.4
LOGAN 1.4 Laureate
- Prv. Sorry
|
|
Marius |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Si cam cum ai zice tu invers ?
![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
ghc |
![]()
Post
#12
|
..:::Cautatorul:::.. Group: Members Posts: 411 Joined: 9 December 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ai putea detalia, asa pot si eu sa zic: Nu ai dreptate!
La ce te referi ca-i invers? Presiunea, zgomotul, disconfortul, uzarea, contactul, carosabilul??? |
--------------------
ZKR (Logan by Dacia)
BaLaureate 3.14
1907 toamna
- CJ-01-GHC
|
|
costi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
"Chiar invers" care din ele?
zgomot mai mare - DA (ca atare disconfort) iar uzura pe centru o afirmi si tu mai sus. Atunci ? |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Marty |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Ettore @ 30 Aug 2005, 10:36) Poti sa spui ce vrei, incluzind aici si poezia "Zdreanta", eu adug in sprijinul celor afirmate un manual de utilizator al unei masini (in speta Renault). Ai acolo detaliate (cu prezentare grafica) toate cele 3 variante: desumflat, normal si mult prea umflat. Daca nu-ti convine, pot spune si invers, numai sa precizezi CIT de invers: cuvintele asezate in ordine inversa, literele asezate in ordine inversa in cuvinte sau literele asezate in cuvintele dispuse invers? |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
vroia sa zica zgomot rulare, disconfort, uzarea caii de rulare pe partea centrala a acesteia (lateralele nu mai au contact cu carosabilul) = Presiune mare
|
--------------------
-
-
-
|
|
costi |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ei asa DA
![]() Alta viata ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Ettore |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 August 05 ![]() |
Nu sunt de acord cu zgomotul restul era deja scris si de mine mai sus.
|
--------------------
Cu mandrie LOGAN 1.4
LOGAN 1.4 Laureate
- Prv. Sorry
|
|
Ettore |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 August 05 ![]() |
Nu sunt de acord cu zgomotul restul era deja scris si de mine mai sus. Dar analizand mai exact
![]() Acum ar trebui sa mai intrebam omu la ce presiuni se gandea cand a inceput thread-ul, ca deja am dat in alte prostii. |
--------------------
Cu mandrie LOGAN 1.4
LOGAN 1.4 Laureate
- Prv. Sorry
|
|
costi |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
pai si nu putusi scrie asa de la inceput?
dar sa stii ca asa este; cum sa fie altfel daca anvelopa este "tare/rigida"? normal ca si zgomotul ei si al celorlalte piese componente este mai ridicat |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Mano |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
De acord ca presiunea e bine sa fie cea recomandata poate cu o exceptie: iarna daca presiunea e mai mica atunci suprapata de contact a anvelopei la carosabil e mai mare deci un pic mai bine pentru aderenta in caz de zapada (parerea mea).
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#21
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu bag 2.5 .E bine ?
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Mano |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
Pai e mai mare decat cea recomandata, clar.Dupa cum s-a scris pe aici nu e bine. Dar ai vreun motiv pentru care bagi presiune mai mare?
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
Asi |
![]()
Post
#23
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
presiunea ca valoare nu are importanta.. ci diferenta fata de presiunea recomandata... asadar la dacie avem 1.9-2 aia normala... iar daca va uitati pe un camion o sa vedeti acolo.. 8-10.. (la iveco daily e de 4.5-5)
aderenta si stabilitatea sunt un pic diferite... aderenta e atunci cand pe un teren mai dificil (nisip gheata, zapada, noroi, iarba,etc) roata va avea aderenta si nu va patina si nici nu se va invarti in gol.. ci va merge masina ... singurul tweak la presiunea rotilor e pe nisip daca aveti ocazia sa mergeti... o presiune mai mica... aderenta mai buna.. la dacie as spune un 1.5 pe fata.. iar iarna pe zapada surpinzator s-a demonstrat ca e mai bine sa ai rotile mai umflate, sau normale.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Eu bag vara 2.2 pe toate si nu-mi fac griji. Iarna le las cu 2.0. Asa bagam si la berlina, asa bag si la loganta. Si le mai verific dn cand in cand. De obicei primavara fac o echilibrare de roti, dar mai ales pe fata.
Cele bune |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#25
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu stiam ca pe gropile astea o presiune un pic mai mare protejeaza cauciucul . De aceea bag 2.5.
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#26
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
presiunea mare in cauciucuri pe gropile existente in carosabil nu dece decat la distregerea pivotilor si bucselor.
Si eu bag presiune mai mare in cauciucuri doar din simplul motiv ca am niste gume de toata jena ( Montana ) si scade presiunea singura in numai cateva zile. Astept zapada ca am cauciucuri de iarna iar la primavara o sa imi cumpar cauciucuri noi. ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#27
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
"Eu stiam ca pe gropile astea o presiune un pic mai mare protejeaza cauciucul . De aceea bag 2.5."
nu stiu daca protejezi cauciucul, dar cu siguranta masina nu o protejezi. Cred ca iti clantane dintii prin gropi ![]() eu bag 2,1 pe toate. Din cate stiu: roti cu presiune mare = consum putin mai mic, performante putin mai bune, dezavantaje disconfort si uzura a cauciucurilor si suspensiei. roti cu presiune mica = uzura a cauciucurilor, performante slabe, consum putin crescu, teoretic protejezi suspensia. Cred ca cel mai bine e ca rotile sa aiba presiunea data de constructor plus 0,1-0,2 (ca sa aiba de unde sa scada in timp) |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
klaus |
![]()
Post
#28
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Presiune mare = franare stil sanie...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lexy |
![]()
Post
#29
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Unde va faceti voi presiunea?Eu la dacie facea la Lukoil dar am inteles ca (cica) ar fi mai bune astea de la vulcanizari ..."pompa" din aia mai rudimentare care o tine nenea in mana si are un cadran acolo .
La toyota n-am umblat inca,dar macar ca verificare si cred ca ar fi bine o mica privire.... |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
GunX |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 254 Joined: 26 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Stiti ca la Loganurile cu Montana presiunea recomandata e 1.9 pe fata si 2.1 pe spate iar la cele cu Kormoran acum au scris pe usa 2.0 si 2.2 ? Desi gumele par absolut identice!!!
|
--------------------
Logan
Laureate 1.4
- B-40-XXX Never underestimate the power of human stupidity !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:15 |