robinet climatizare, inlocuirea lui cu o electrovalva
![]() ![]() ![]() |
robinet climatizare, inlocuirea lui cu o electrovalva
vallyyus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 28 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia 1310
berlina
- dj46val
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se strica chiar asa usor...pe mine ma tine de 4 ani, bineinteles nu merge comanda din interior, tre sa deschid capota sa dau drumu..incearca unu de uzina, si nu de SRL, cu electrovalva nu stiu ce sa zic...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Electrovalva de la BMW , o inseriezi pe furtun, iei si sistemul de comanda, si il montezi in bord. De la un BMW mai vechi, un urs, un rechin, ceva.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vaally |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun.
This post has been edited by vaally: 17 Oct 2005, 07:31 |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
RIon |
![]()
Post
#5
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
QUOTE(vaally @ 17 Oct 2005, 08:31) Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun. asta e o soltie foarte buna, si eu am avut la Nova! eu l-am avut pe furtun, sub capota. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
gattoman |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
am vazut robinet pt incalzire, facut din metal, la 18lei. nu sunt mai bune ca alea din plastic care sunt la acelasi pret?.
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu, nu e mai bun. Din simplul motiv ca se actioneaza mult mai greu si exista riscul de a se duce sistemul de actionare. Mai exact, camasa de la cablu se prinde in cate o clema metalica la ambele capete (comanda si robinet). La o actionare fortata sau la intepenirea robinetului, clemele se desprind. La capatul dinspre robinet nu e asa grav, se poate umbla, insa la partea de comanda, mai greu... trebuie dat jos bordul
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vallyyus |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 28 July 05 ![]() |
Ideea cu robinetul de instalatii sanitare mi se pare destul de buna,dar totusi am sa caut o electrovalva de bmw sa vad daca gasesc.I-mi trebuie neaparat la electrovalva si sistemul de comanda?
|
--------------------
dacia 1310
berlina
- dj46val
|
|
bagherra6 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 8 February 05 From: IASI sau Botosani ![]() |
M-ar bate gandul sa-mi pun un robinet de ala de BMW ca asta cu cablu merge tare greu......
In iasi stie careva o dezmembrare ceva????? |
--------------------
Dacia
Berlina TLX
- BT-02-VAU Neavizatii sa se abtina!!!!!!!!!!!!
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Exista termostat care sa dea drumu apei cand ajunge la 60 de grade?
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
victorpaval |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 November 06 ![]() |
si eu am un robinet otel sfera de instalatii sanitare...fara adaptarea pt cablu...il actionez doar deschizand capota...dar asta e..in plus sunt sigur ca nu se strica...nu sufar pt reglari din interior...plus ca e mult mai ieftin:D
|
--------------------
Dacia
1310L
2000 carburatie
- GL-04-COG
|
|
alin75 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
Azi am reusit finalizarea unei idei, care o aveam de mult in minte. Din cauza vremii (ploaie torentiala), nu am reusit sa fac si poze, dar promit sa revin.
Deci: 1. electrovalva de gaz (5 RON), curatata, marit diametrul, pe circuitul gazului. 2. reductii facute la strung + teul de iesire sudat (15 RON), vopsite. Am schimbat robinetul in 10 min., aerisit totul ok (am folosit legatura direct la baterie pentru a deschide electrovalva si a aerisi circuitul). Mai ramane sa-mi fac partea electrica (+ luat de pe bobina inseriat cu o siguranta si - luat de pe caroserie, conectate la un buton cu led indicator, astfel cuplez-decuplez din bord electrovalva) si este totul ok! ![]() |
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
kog |
![]()
Post
#13
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
de unde ai luat electrovalva?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#14
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
io am robinet standard de dacie si am masina de 4 ani,da nam avut nicio problema cu robinetul si merge ca unu nou
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
alin75 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
electrovalva a fost luata din targ, din dezmembrari
Attached thumbnail(s) Imag0001.jpg ( Size: 103.13k ) Number of downloads: 1121 |
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Adica gaz d-ala de-i zice GPL?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ghitza |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
seamana cu cea de gaz sau poate chiar este zine mai multe detalii despre functionarea ei si tipul de care este
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
alin75 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
Electrovalva este chiar de gaz, fiind luata de la dezmembrari nu cunosc tipul instalatiei. Eu am pe masina instalatie Lovatto, si acesta este o electrovalva de gaz, nu cea de benzina, care este mult mai mica, dar nu am gasit. Ar fi fost mult mai practic sa elimin, acel recipient de aluminiu (in care se afla filtrul), dar nu am gasit un capac, care sa se potriveasca acolo. Am fost nevoit sa maresc putin diametrul circuitului de gaz, din capac (cel de cupru), deoarece nu eram sigur ca apa pompata de pompa de apa are un debit suficient de mare. La gaz, acesta intra sub presiune, deci nu sunt astfel de probleme.
Am fost la un strungar, i-am spus ce vreau sa-mi faca (cele doua reductii), ideal ar fi fost din cupru, dar nu am gasit o bara de cupru, plus ca teul trebuia facut pb. pe la un instalator si per total pretul ar fi fost mult mai mare. Cand totul a fost terminat, am tras o vopsire la partile metalice, iar la electrovalva un strat de lac. Am facut proba cu firele legate pe direct, pentru aerisire si sunt foarte multumit de rezultat. P.S. Am gandit acest electro-robinet (sa-i spunem asa), din doua motive: 1. asta iarna am inceput sa am probleme cu robinetul (prindea aer pe la clema ce culiseaza pentru inchidere-deschidere). A fost inlocuit cu altul, care dupa nici o saptamana se comporta identic cu cel schimbat. 2. tot incercand sa-l montez, am rupt acea siguranta de tine cablul de actionare (nu am mai gasit siguranta), apoi ca un facut incercand sa gasesc o solutie sa prind acel cablu, tot facand probe daca actioneaza robinetul, s-a rupt si clema din bord. Am trecut iarna cu el pe deschis (masina se incalzea mult mai greu), si cu aerisiri destul de dese. La instalatia de gaz, mai ales iarna, daca mai exista aer in circuit, acesta nu functioneaza corect, plamanul nefiind incalzit suficient, deci ...... Acum cred ca situatia nu se compara, gandind, ca actionarea se face simplul din intrerupator, iar aerul nu mai are pe unde sa intre (electrovalva are la toate partile de imbinare garnituri). Sper sa nu va fi plictisit....... This post has been edited by alin75: 13 May 2010, 09:43 |
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
ghitza |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
meserie si sa i noroc de ea caci cu primul semn de oboseala al robinetului fac si eu acceeasi treaba ca si tine.
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
kog |
![]()
Post
#20
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu e cumva debitul prea mic?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ghitza |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu zic ca nu este mic acuma asteptam sa ne zica colegu despre comportament.Pe la tine kog prin zona a fost un accident grav aseara parca am auzit azi.urat e drumul ala caci si eu circul pe acolo a bunici.Deci sa revenim eu cred ca e bun debitul de apa ce trece prin electrovalva si nu afecteaza cu nimic dar asteptam sa vedem ce ne mai zice "alin75"
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
kog |
![]()
Post
#22
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
am desfacut si eu un robine si intr-adevar e bun debitul. In ala original sunt mici orificiile. Sunt lamurit, cu prima ocazie o sa montez una, si o sa modific parghia de la climatizare cu un contact electric si doua leduri, unul rosu si unul albastru.
in legatura cu accidentul, soferul era genul "asigurat de Isus" conducea cu viteza foarte mare pe sectiunea aia de drum proaspat plouata si nici macar nu aveau centurile puse. Zicea cineva ca asa a vrut Dumnezeu, eu sic ca nu Dumnezeu te omoara ci inconstienta. In alta ordine ieri au fost 6 accidente intre Savarsin si Arad |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ghitza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
tu iti pui si 2 leduri?e mai bn, ca sa vezi cand e inchis/deschis presupun.
In leg cu accidentul cam asa e a avut viteza mare si a derapat .mie si groaza sa merg la bunici ca nu stii peste ce nebuni dai acolo ,ba unul adoarme la volan si matura soseaua in calea lui ba se baga in depasire si tre sa ii faci tu loc altfdel......... |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
alin75 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
Debitul nu este mic. De asta am si marit traseul circuitului de gaz. Nu are ce sa se intample, rau, poate doar o incalzire mai lenta....... Dar la proba, cand am facut si aerisirea, totul a fost ok. Adevarat ca este si mai cald afara, dar, la iarna pe frig doar sa fie incalzirea mai lenta, desi nu cred. Altceva........? Ce pb. sa mai apara?
This post has been edited by alin75: 14 May 2010, 04:57 |
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
alin75 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
Ieri am reusit sa realizez partea electrica la robinet. Dar am o mica pb. Am cumparat un buton de dezaburire, si nu reusesc ca la actionare butonului sa stea becul aprins. Sugestii......
|
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Adica pana acum n-ai folosit electrovalva? Ciudat, ai montat-o de ceva timp.
Butonul e dintr-ala portocaliu? Ar trebui sa se aprinda. Vezi ca mai are si un fir de masa in spate, poate l-ai omis. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Interesant dau eu raman tot la clasicul robinet , de cand am masina (peste 3 ani) nu mi-a facut probleme dar eu il mai deschid din cand in cand si vara .Electro-valva aia presupun ca functioneaza numai pe inchis/deschis pe cand la robinetul clasic poti sa-l deschizi mai mult sau mai putin , regland oarecum temperatura aerului ce vine in habitaclu caci de multe ori e nevoie doar de un aer "caldut" pentru a nu se aburi geamurile.
|
--------------------
-
-
-
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#29
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
exac,tocmai din cauza asta si io prefer s araman la cel clasic.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
alin75 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 16 April 06 ![]() |
Eu am facut acesta modificare, dupa ce am tot schimbat la robineti (noi si vechi), iar astia noi aveau niste preturi de te omoara.... si toti prindeau aer pe la lamela aceea ovala(nu stiu cum se numeste). Asa ca am facut acesta modificare, de care sunt foarte multumit. Negasind bucati din cupru din care sa-mi fac racordurile, am fost nevoit sa le fac din teava(fier) si preventiv, pe toata vara din cand in cand cu firele pe direct, mai deschideam electrovalva pentru a nu se forma rugina. Acum am montat butonul si daca initial parea o chestie banala, nu am reusit nici cum sa fac sa stea becul indicator aprins, atunci cand contactul este inchis. (deci electrovalva deschisa).
Traseul electric este: (+)de la bobina -> (+) la electrovalva -> (-) la electrovalva -> unul din cele doua picioruse paralele din buton -> celalalt piciorus paralel din buton -> (-) surub caruserie. Este mai mult un moft de estetic, deoarece circuitul electric luindu-si (+) de pe bobina, nu ramane cu orele inchis, astfel incat sa distrug bobina de la electrovalva, iar uitarea butonului pe inchis, nu face decat sa-mi ramana circuitul apei deschis, deci o incalzire a acesteia mai greu, mai ales atunci cand da gerul. Va multumesc! |
--------------------
Renault
X
X
- Gj-xx-XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:05 |