DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> salutare fratilor, turatie instabila (900r/min- 3000 r/min)

crision
post 23 Oct 2005, 20:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 23 October 05




Am o dacie berlina Li din feb. 2002 si am 20k km .In aceasta perioada nu am avut mari probleme in afara ca s-a oprit pe la inceput din mers,dar nu a mai aparut de atunci si cam acum un an s-a aprins martorul galben de la injectie(am mers cam 100 de km si s-a stins si nu a mai reaparut ) si mai avea o meteahna uneori oscila turatia cam ca la motoarele diesel ,adica galopa ,dar nu deranajant cam de pe pe la 900 r/min-2000r/min-900r/min-2000r/min-900 r/min si tot asa cam un min sau mai putin. E ,cam pe ultimii 300 de km am patit ceva cam de genul : am pornit dimineata si dupa 2 min am oprit,nu am mai putut reporni decit dupa indelungi actionari ale demarorului, dupa aceea mergind in a 5-a am simtit cum fuge pedala de acceleratie de sub picior si prinde viteza,scotind pe liber s-a turat la 4000 r/min si asa a ramas ,s-a potolit doar accelerind brusc. Am schimbat calculator si injectia sau cum se cheama chestia ce tine loc de carburator, am verificat cablul de acceleratie ,e OK si ,repornind si stind linga masina vezi cum se actioneaza singura acceleratia si urca pina pe la 4000 r/min de zici ca e poltergheist si a reaparut fenomenul cu martorul galben de la injectie care se stinge si aprinde dupa bunul sau plac (deci nu s-a schimbat nimic , raminind in vigoare si imposibilitatea celei de-a doua porniri ). Va multumesc si sper sa-mi da-ti o explicatie sau ce credeti voi ca se intimpla !


--------------------
dacia berlina 1310 Li - ag 28 cda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Oct 2005, 20:32
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




citeste pe topicul sticky !

ti-a zburat un dop de la un vacuum de pe "carburator" !

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9010


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crision
post 24 Oct 2005, 05:32
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 23 October 05




QUOTE(Ov @ 23 Oct 2005, 20:32)
citeste pe topicul sticky !

ti-a zburat un dop de la un vacuum de pe "carburator" !

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9010
*


Multumesc frumos ,dar va rog pe unde sunt dispuse acele doape ?


--------------------
dacia berlina 1310 Li - ag 28 cda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crision
post 24 Oct 2005, 07:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 23 October 05




QUOTE(crision @ 24 Oct 2005, 05:32)
Multumesc frumos ,dar va rog pe unde sunt dispuse acele doape ?
*


Cum s-a luminat direct la doape m-am dus,daca este vorba de cele 3 de sub capacul de admisie a aerului atunci situatia sta cam asa cel din stg. are un furtun ce duce la o butelie,cel din mijloc are un furtunel care da in cel gros care se opreste in capacul de la culbutori si al 3-lea ,cel din dr. are un dop de plastic.
Si repet, desi am schimbat ieri calculatorul si '' carburatorul'' problema persista si s-a repetat si in dimineata asta (creste turatia si in mers si pe loc pina aproape de 4000 ture fara ca nimeni sa o accelereze si nu-si revine decit o accelerezi brusc )!


--------------------
dacia berlina 1310 Li - ag 28 cda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 24 Oct 2005, 08:14
Post #5


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




alea sunt, dar din pacate nu stiu la tine ce poate sa aiba !

un spray de contacte ai incercat pe toate mufele ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 24 Oct 2005, 08:16
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Verifica si senzoul de turatie (este in partea stanga a motorului in dreptul volantei; este fixat cu un surub). S-a putea sa aiba pilitura pe el sau sa fie slabit surubul de fixare. Faptul ca nu ai mai putut porni s-ar putea sa fi fost din cauza acestui senzor (detecteaza si PMS la cilindrul 1).
Turatia de relanti este mentinuta de calculator prin intermediul unui motoras ce actioneaza un ansamblu ax melcat-roata melcata care cu timpul datorita uzurii sau lipsei ungerii se mai blocheaza ducand la o turatie instabila. Acest ansamblu actioneaza prin intermediul unui pistonas asupra rotii pe care este infasurat cablul de acceleratie.
Mecanismul poate fi verificat daca este scos de pe ansamblul corp injector si este alimentat separat. Trebuie sa actioneze fara poticneli. Vezi ca pe conector ai si 2 pini de legatura cu un comutator intern care informeaza calculatorul cand clapeta de acceleratie este in pozitia de relanti (piston retras aproape de minim).


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crision
post 24 Oct 2005, 20:07
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 23 October 05




Va multumesc ,am sa incerc maine faza cu senzorul de turatie,astazi am dat cu spray pe la toate contactele, am resetat calculiciul ,am schimbat filtrul de aer si de bzn. si nu mi-a mai facut chiar ca pina acum a devenit mai umana , sa vad maine dupa ce-i bibilesc si senzorul !


--------------------
dacia berlina 1310 Li - ag 28 cda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 19:25
Forum Renault