Probleme Relanti!, probleme
![]() ![]() ![]() |
Probleme Relanti!, probleme
GabyEmi7 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|||
maru |
![]()
Post
#2
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
iata ce ai putea incerca:
1.cumperi o sticla de decarburol 2.desfaci carburatorul si`l faci bucati 3.tai un pet de 2 l si pui acolo toate piesele rezultate din carburator si pui decarburol pana acopera piesele 4.astepti vreo 2 ore apoi te apuci sa`l cureti si sufli peste tot piesele(in special la cele 3 gaurele aflate sub clapeta de acceleratie) 5.il montezi si ii faci reglajele la cald p.s: daca nu te pricepi, nu ai timp sau $$ pentru a face aceasta operatie poti adopta o solutie de avarie: tii turatia constanta la 3000-3500 ture si obturezi aspiratia la carburator pana scade turatia si da sa "moara" motorul,apoi lasi iar sa creasca turatia si obturezi iarasi de cateva ori (inainte de a face aceasta operatie verifica sita de la carburator sa fie curata,un surub care se desface cu cheia de 19, si jiclorul sa nu fie infundat) |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
aliceman |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 31 August 10 From: mures ![]() |
SIGUR TI-SA INFUNDAT JIGLORUL DE RELANTI, DESFAL SI SUFLAL.
|
--------------------
dacia
1310
1989 break cn
|
|
dacia_geo |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 23 December 10 ![]() |
Nu te arunca sa desfaci carburatorul. Vezi sa nu iti traga aer fals. Verifica furtunele de pe galeria de admisie sa nu aibe crapaturi/rupturi. Este un simptom clasic daca iti merge doar cu socul tras (este prea mult aer in amestec iar ca sa nu moara motorul trebuie sa compensezi din clapeta de soc). Daca nu gasesti probleme iti ramane sa te uiti in carburator. O idee buna este sa iti pui un filtru pe benzina. Bafta!
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Mai mi.a spus cineva ca cauza ar fi jigleru de la relanti. Acum nici nu pot sa o mai pornesc, ar putea sa fie tot din cauza la jigler?
|
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
val2011 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
se poate sau ai inecat-o
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
sigur am reusit sa o inec ... nu mai vrea deloc sa porneasca. Ce am de facut in situatia asta? Sunt incepator si e cam greu cu dacia pentru mine chiar daca o conduc de vreo 6 luni de zile, nu am avut probleme de genu doar am schimbat bujiile si cureaua atat. acum a inceput sa apara problemele mai delicate :|
|
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
ilie.vog |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 26 November 14 ![]() |
daca nu vrei sa o tragi cu alta masina, dai bujiile jos,daca e inecata ar trebuii sa fie ude si negre, le pui pe aragaz sa se arda putin,le freci cu perie de sarma, si cu putin smirghel, le pui la loc si incerci sa o pornesti cu acceleratia calcata la maxim,fara sa dai spritz-uri
|
--------------------
dacia
1310 li
2000 berlina
- b 74 vog
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Cum reusesc sa scot si eu bujiile daca sunt intepenite?
|
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Cum sa fie intepenite? doar nu le-ai lipit cu Loctite cand le-ai schimbat! Vezi ca bujiile se strang delicat,mai ales in chiuloasa de aluminiu,daca apuci si le strangi ca ghiolbanul de cateva ori o sa ai surpriza ca ti se duce naibii filetul in chiuloasa si va trebui sa le faci reductii. Incearca sa le desfaci cu o cheie de bujie fixa,nu articulata,de-aia de se gaseste prin supermarket. Pui un dorn in capat de 20-25cm si ii dai usor cu podul palmei in sensul desfacerii in capatul lung al dornului daca nu vrea sa se desfaca normal.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
giuscam |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
bujiile trebuie arse pe aragaz pina se fac albe [cam 20-25 min.] si nu le freci cu nimic. Peria de sirma le zgiriie di o sa-ti dea scinteia in interioru bujiei nu la capatu electrodului cum e normal
|
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Am scos bujiile deci arata groaznic: sunt negre, unde si plus ca miroase a benzina. O sa imi cumpar altele, eu zic ca cele de la bosch sunt bune? astea care le.am scos sunt 3 firme diferite una bosch, 2 sinterom, una eyquem.
|
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Regleaza amestecul aer-benzina si schimba bujiile (de preferat sa cumperi 4 la fel) si lasa-le la distanta cu care vin.
@@@ Voua nu va pasa de saracile dacii ? Daia au ajuns considerate rable..ca romanul pune pe ele numai piese proaste, amestecate(exemplu bujiile) in bataie de joc. Pacat. This post has been edited by RaduWra: 5 Dec 2014, 13:19 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Daca mi.ai spune cum sa fac aceasta reglare. Sunt incepator. Ma gandeam daca nu ar fi necesar sa curat si carburatoru dar cum sunt incepator mi.e sa nu fac alte boacane.
|
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Nici eu nu am prea multa experienta, am aproximativ 1 an de cand am permis, ma rog nu-i important asta. Pai, desfa carburatorul, curata-l bine, schimba garnitura dintre capac si corpul carburatorului (daca e imbatranita), verifica membrana de la pompa de sprit(daca e veche, ar fi cazul sa o schimbi) dupa ce cureti si sufli bine carburatorul(in special traseele prin care circula benzina) apoi sufla si jiglerele si apuca-te de asamblat.
Atentie! Regleaza cum trebuie plutitorul! Dupa ce rezolvi cu carburatorul, apuca-te de reglat culbutorii. Distanta pentru supapa de admisie este de 15mm, iar pentru evacuare 20mm. Pentru asta iti trebuie doua lere cu distantele de mai sus. Apoi, dupa ce ai facut aceste lucruri, schimba bujiile (nu mai incerca sa le cureti pe cele vechi, iti pierzi timpul), dupa care incepi cu delcoul, schimbi platina, condensatorul de curent si obligatoriu reglata distanta la platina 0,40mm. Dupa ce faci ce ti-am zis mai sus, pornesti motorul..il incalzesti (eventual dai o tura sa se incalzeasca mai repede) iar dupa cu motorul cald reglezi avansul si amestecul de aer benzina de pe carburator, cel cu arc din partea de jos, nu cel de sus care actioneaza clapeta de acceleratie. Nu prea am fost eu foarte explicit..dar poti cauta pe forum informatii despre ce ti-am zis eu aici..sunt colegi care au detaliat mult ce ti-am zis eu aici..si o sa-ti fie mai usor sa intelegi. Iti urez succes! |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Am schimbat bujiile .... am curatat jigleru de relanti a pornit fara probleme, dupa 5 min mi.a murit iar, si cand colo nema benzina. Am fost mi.am luat 2 bidoane de benzina si pare sa fie totul in regula. Chestia e ca sta ce sta la relanti si dupa pare sa moara, invarte din ce in ce mai greu/incet. O mai fi ceva de reglat?
This post has been edited by GabyEmi7: 5 Dec 2014, 18:31 |
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Cine o fi inventat dacile astea, ma depaseste masina asta
![]() This post has been edited by GabyEmi7: 6 Dec 2014, 21:45 |
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#18
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pai vezi! daia sau inventat motoarele cu injectie asistata,te urci in masina dai la cheie si pleci
daca se strica service scrie pe capota motorului |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Sincer ar fi mai bine sa fac lucru asta decat sa stau sa bajbai la ea fara sa imi dau seama de ce are. Dar nu stiu daca se merita sa bagi bani intr.o dacie, o duci la service ti.o face si in cateva zile patesti altceva. Iti trebui un mecanic sa fin non.stop cu tine cand conduci o dacie
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pentru o pornire OK trebuie verificat/reglat/reparat
avansu la aprindere,deschiderea platinei,jocu la culbutori,nivelu benzinei in camera de nivel constant,pompa de benzina,cat de curat este carburatoru in interior si daca canalale din el sunt curate sunt multe de bibilit la o dacie,daca vrei sa mearga bine in sezonu rece toate astea le gasesti pe forum sunt detaliate si explicate destul de bine |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Versuri , o fi ea dacie , dar o duci la un mecanic , nu carpaci , iti schimba tot ce e de schimbat si nu ai treaba , acolo trebe neaparat dat carburatoru jos , verificat servofrana , furtunu care merge la ea , supapa , daca ai bord cn si ai vreo capsula fisurata si acolo poate fi o problema, platinile , reglaj culbutori
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
vladut88
aratami tu un mecanic care vrea sa puna mana sa repare o dacie pe carburatie,poate vreunu iesit la pensie care mai vrea sa scoata si el ceva bani de medicamente |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
GabyEmi7 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 16 November 14 ![]() |
Da pai asta e problema. Adica te duci la un mecanic da buleala, leaga cu o sarma pe acolo, face ceva si gata cica merge. In cateva zile te intorci la el si iti zice: pai da dar ti.a picat altceva acum
![]() This post has been edited by GabyEmi7: 6 Dec 2014, 22:52 |
--------------------
Dacia
1310
1990
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Asa ca cel mai bine inveti sa ti-o faci singur cu mana ta. Si eu la inceput reusisem sa o zapacesc de tot...dar datorita acestui forum am fost ambitios..si am reglat-reparat tot ce se putea pe ea..rezultatul porneste mereu la prima cheie si trage de mananca asfaltul (doar ca nu prea bag eu piciorul in ea).
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
QUOTE(nikuniku @ 6 Dec 2014, 22:38) vladut88 aratami tu un mecanic care vrea sa puna mana sa repare o dacie pe carburatie,poate vreunu iesit la pensie care mai vrea sa scoata si el ceva bani de medicamente Eu unu ,(sunt mecanic , dar nu lucrez in domeniu o practic pt mine si prieteni) repar cam orice inafara de tester ca nu am , si nici timp nu am , repar dacii , dar doar daca cumpara piesele care le recomand eu exclus chinezarii , daca stii unde sa cauti gasesti |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
ce pot face sa rezolt urmatoarea problema: motorul sta turat cam la 1100 rpm dar daca ii dau un "spritz" revine pe la 800rpm
se blocheaza axul din carburator si o tine turata, dar daca o accelerez brusc si rapid isi revine ce trebuie sa fac? sa strang vreun surub sau ce? |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
maho |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Daca agata cablul de acceleratie in "camasa", nu prea ai ce face, doar sa-l schimbi; vezi intai daca sta drept sub bridele de pe capacul culbutorilor. Daca iti face asa la cablul de soc, mai poti indoi putin brida de pa carb pe care se fixeaza, ca sa traga mai drept.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bashtalu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
cablul e nou, nu mi dau seama ce agata si unde
cum pot vedea asta? |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
maho |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
La cablul de acceleratie ar trebui sa simti la pedala; sau poti pune pe cineva sa calce acceleratia iar tu te uiti la cablu (in zona de prindere, langa brida de pe capacul culbutorilor) unde iese din camasa. Ar trebui sa se cam vada.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:06 |