1310L - motorul "intrerupe" intermitent
![]() ![]() ![]() |
1310L - motorul "intrerupe" intermitent
M_jr |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cum ai verificat fisele? de esti sigur ca nu de acolo este problema
cind intrerupe ai senzatia ca nu ai putere? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Singura data cand am patit asa ceva, delcoul nu era bine strans, si avea un pic de joc.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
M_jr |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 10 Feb 2015, 22:53) Pai... vizual ![]() QUOTE(bygy007 @ 10 Feb 2015, 22:53) E greu sa apreciez daca am sau nu putere, caci dupa cum am zis, se manifesta DOAR la turatie CONSTANTA. Exemplu: sunt cu a 5-a la 70-80 km/h si incepe sa intrerupa. Daca apas mai tare pe pedala, intreruperile dispar instantaneu, am putere si accelereaza perfect, pana (sa zicem) la 90-100 km/h (functie de cat de mult am apasat pe acceleratie). Dupa ce se stabilizeaza la noua viteza constanta, in 5-10 secunde, incepe din nou sa intrerupa, intermitent. Si, repet, toata faza in sine nu se intampla mereu, ci doar cand are ea chef ![]() Nu in ultimul rand, (mai ales ca nou venit), nu vreau sa pun lumea pe jar ![]() |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
atunci roaga pe cineva sa iti masoare fisele cu un aparat de masura ce depaseste 10Kohmi le arunci posibil sa faca una sau mai multe figuri
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
regleaza si avansu perfect nu la ""simțu urechii" mie tot asa imi facea si era din avans,iar cand accelerezi vine mai multa benzina si dispare temporar acea intrerupere apoi revine,avansu dereglat foarte puțin se manifesta la accelerare constanta
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
M_jr |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Referitor la masuratul fiselor, daca merge cu un multimetru uzual, ma descurc si singur. Nu le-am masurat pana acum. Urmeaza...
Iar despre avans, recunosc ca e reglat "la ureche" ![]() |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Poate fi si de la benzina..zic si eu. Sfatul meu este sa nu-i mai bagi 99 , baga-i numai 95, dupa ce ca benzina nu mai are plumb, nu cred ca ii face bine 99 (prea puternica) recomand benzina de 95 de la MOL .
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#9
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@RaduWra - ma scuzi ca intreb, dar de unde ai scos-o pe asta ca benzina de 99 este prea puternica pentru motorul de Dacia 13xx standard? La data cand s-a inceput productia de masinute Dacia la noi in tara se gaseau pe piata doua tipuri de benzina, Regular de 90 si Premium de 98. In majoritatea manualelor de exploatare si intretinere au minunatelor noastre masinute se recomanda folosirea de benzina cu cifra octanica 98, deci premium. Tetraetilul de plumb se puneain benzina pentru a-i mari cifra octanica si pentru a asigura o oarecare ungere a supapelor. In alta dezordine de idei, daca vrei sa stii eu am reusit sa ard 6 supape din 8 mergd multi multi ani pe benzina de 95, ca deah buzunarul nu imi permitea altceva.
Pentru initiatorul topicului, daca elimini posibilele cauze electrice si la fel face, gaseste pe cineva cu un compresor sa-ti sufle conductele de benzina bine de tot, verifica si daca cele 2 racorduri de cauciuc de la iesirea din rezervor nu sunt crapate sau scapa benzina pe acolo, si daca la fel face, dai jos rezervorul si incerci o curatare a lui. Si eu am avut o problema asemanatoare cu ceea ce descrii tu si pana nu am schimbat rezervorul nu am scapat de ea. Succes.A si vezi ca gasesti pe la hypermarket-uri sticlute cu aditiv care se toarna in benzina pentru a inlocui plumbul la motoarele proiectate sa mearga cu un asemenea combustibil, este vre-o 3 lei sticla si se pune una la un plin. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Eu asta stiu de la tatal meu, asta mi-a spus-o el, de unde stie el, nu l-am intrebat. Benzina de 99 fiind mai puternica, nu mai este ca ceea de "pe tipuri" si se ard supapele daca o bagi asa. Asa ca 95-ul este "mai slab" si sunt mai mici sansele sa se arda supapele. Nu bag mana in foc ca tot ce am scris mai sus e adevarat..doar o parere. Desigur, bagandu-i aditivi care inlocuiesc plumbul pe care benzina din ziua de azi nu-l mai are..cred ca e ok.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(RaduWra @ 11 Feb 2015, 15:53) Mda... e de racheta de-a dreptu. Da-i sa citeasca bucata asta QUOTE Cifra octanică (CO) a unei benzine reprezintă rezistența la autoaprindere a combustibilului, adică rezistența la detonație @M_jr, vezi aici: http://www.daciaclub.ro/Berlina-Reglarea-A...dere-t7980.html This post has been edited by bucatzel: 11 Feb 2015, 16:02 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
M_jr |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Referitor la benzina: de mers, merge bine si cu 95, si oricum nu stiu (desi sunt curios) ce as zice la un blind test. DAR: daca am in rezervor 95 si merg pana o consum aproape toata (cel putin 30-40 km dupa aprinderea becului de alerta), apoi alimentez cu 10-20 litri de Petrom 99, SENZATIA este ca motorul merge considerabil mai bine. Mers mai "fin", raspuns mai bun la pedala etc. Cat la suta din senzatia mea este autosugestie, mi-e greu sa zic. Dar, aparent, diferenta e sesizabila, substantiala.
Cu privire la problema mea: sorry, nu am avut timp nici sa masor fisele, nici sa ma ocup de povestea cu avansul. Am fost foarte ocupat in ultimele zile; dar nu o las balta si revin cu detalii. EDIT - uitasem: @Stormtrooper - toate racordurile din cauciuc sunt verificate si sunt OK, nu sunt imbatranite/crapate. Compresorul nu e o problema, am unde sa rezolv asta oricand, chiar si maine dimineata. Cum am spus, voi reveni cu rezultate concrete ![]() ==== @all: va multumesc mult pentru sfaturi. De curiozitate, am ales o Dacie 1310 in anul 2014 ![]() Ma bucur sa constat ca nu m-am inselat ![]() <span class='edit'>11 Feb 2015, 23:52:</span> 'Aleg sa postez din nou, chiar daca eu sunt ultimul care a scris pe thread; nu stiu cum e setat forumul, daca va aparea ca postare noua sau in continuarea ultimei mele replici. Oricum, daca acest lucru nu este agreat prin regulament, imi cer scuze. Fac asta deoarece mi-am adus aminte de o chestie care poate sa aiba sau sa NU aiba legatura cu problema mea legata de intreruperi sporadice. Ocazional, se intampla sa porneasca oarecum greu la rece (prima pornire dimineata). Prin "oarecum greu", inteleg ca dau la cheie, demarorul invarte putin (sub 1 secunda), motorul da sa porneasca, dar imediat ce las cheia, se opreste (chiar si daca apas usor acceleratia in momentul respectiv). Niciodata nu am patit sa dau la automat secunde intregi fara ca motorul sa dea vreun semn de viata. Intotdeauna da sa porneasca dupa mai putin de o secunda de la actionarea cheii. Dar uneori s-a intamplat sa fie nevoie de cel putin 10-15 astfel de "tentative" scurte, pentru a reusi sa mentin motorul pornit, din acceleratie. Nu sunt foarte "in clar" cu reglajele socului de aer, si nici cu "protocolul" referitor la cat de mult ar trebui sa-l trag, functie de temperatura de afara. Dar fenomenul asta de la pornire NU pare sa aiba legatura cu temperatura ambianta. Mi s-a intamplat sa fie nevoie de cel putin 10 astfel de "chei" scurte, ca sa porneasca, si alte dati, la -10 grade, a pornit la PRIMA cheie, cu socul tras aprox. 50%. Stiti voi ceva ce nu stiu eu? E vreo tehnica oculta pentru pornirea la rece? ![]() Mersi (din nou)! This post has been edited by M_jr: 11 Feb 2015, 23:53 |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
la temperaturi scazute si mai ales dimineata eu stiu ca se trage socul maxim.eu asa fac si porneste la sfert.sa dai manusa de la filtru de aer jos sa te uiți daca inchide clapeta de soc cand il tragi maxim.referitor la avans e foarte important sa fie perfect,de exemplu pe gpl e mult mai sensibil,si daca era foarte puțin dereglat nu imi mai pornea la cald.inainte sa cauți alte cauze fa reglajul avansului cum trebuie si mai strange piulița aia care nu permite sa se miste delcoul in voie
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
M_jr |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Daca sunt sub zero grade, si eu de regula trag socul la maxim dimineata. Am remarcat insa ca imediat dupa ce porneste (vreo 5 secunde), daca ramane tot la maxim, incepe sa dea rateuri ca si cand ar primi MULT prea multa benzina, si trebuie sa il reduc pana pe la jumatate. Dupa ce a mers, sa zicem, un minut, pot sa-l si trag la maxim ca nu se mai inneaca.
Stiu principiul de functionare al socului, totusi intreb - e normala manifestarea descrisa? Cu pornirile, uite exemplu concret, de azi. Dimineata, -8 grade: soc tras complet, la a doua cheie a pornit instantaneu (si ar fi pornit si la prima daca mai tineam un pic cheia). Dupa-amiaza pe la 0 grade, dupa ce umblasem azi cu ea (dar motorul se racise, totusi), soc tras pe la trei sferturi... au fost necesare vreo 7-8 chei. Scurte, e drept. Dadea sa porneasca si se oprea. O data pornita, imediat merge foarte bine si rotund (daca reduc putin socul cum am zis mai sus). Inca o intrebare (ma scuzati ca va stresez) -> bujiile sunt noi, dar sunt ceva no-name. Are vreun rost sa dau bani pe 4 bujii bune? In rest, o sa urmez intocmai procedurile de reglat avansul "ca la carte" (am buchisit ![]() This post has been edited by M_jr: 12 Feb 2015, 19:40 |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
nu e normal,cu socu la maxim trebuie sa o ia din prima indiferent ca sunt 0 sau -15 grade,Verifica distanța la platina 0.4-0.5 la bujii 0.6 culbutorii 0.15 admisie 0.20 evacuare ,avansu cum am mai spus ,vezi sa nu ai condens pe capacu delco sa fie perfect curat.Daca ai toate astea in regula nu vad de ce nu ar porni din prima
12 Feb 2015, 20:35: bujiile trebuie sa nu fie ude sa fie cărămizii si sa aiba distanța corecta nu conteaza ce marca sunt,ar fi bune totusi alea brisk parcă 12 Feb 2015, 20:55: scuze,distanța bujii 0.7 nu 0.6 This post has been edited by vasi8: 12 Feb 2015, 20:55 |
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
M_jr |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Ansamblul platina este nou si reglat OK (imi place sa sper). Nu am masurat personal, dar schimbul si reglajul au fost facute cu ajutorul unui prieten de familie cunoscator, cu experienta.
Intrefierul dintre electrozii bujiilor nu l-am masurat, dar sunt noi, le-am schimbat luna trecuta. Am gasit ambalajul: KLAXCAR. Am auzit de marca asta in ultimii ani, dar nu stiu cum se situeaza in ce priveste calitatea (presupun, totusi, ca nu-i ceva din gama superioara). Nici macar nu stiu cat costa; le-am "mostenit", noi in ambalaj sigilat, erau prin masina cand am luat-o ![]() Nu-s expert in "arta oculta" a evaluarii bujiilor, nu stiu cat conteaza sa fie "de firma", dar stiu ca un batran Opel pe care-l am si de care nu ma indur sa ma despart ![]() Jocul culbutorilor, de asemenea, nu l-am masurat... dar nici nu stiu daca ar fi fost cazul; cel putin "dupa ureche" motorul suna foarte bine, oricat m-as stradui nu aud nimic anormal. This post has been edited by M_jr: 12 Feb 2015, 21:49 |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
ct_71_ccl |
![]()
Post
#17
|
![]() ct_71_ccl Group: Members Posts: 195 Joined: 3 February 07 From: constanta ![]() |
salut!
cum a mai spus mai sus bygy 007,masoara fisele,bujiile chiar daca au fost noi,pot sa nu functioneze ok.sa vrf distanta sa fie egala la toate,distanta la platina si avansul.pe asta il poti face la scinteie cu fisa centrala sau cu un bec-sint descrise pe forum.daca avansul e mare,poate ca masina pare ca raspunde mai bine,dar motorul nu o sa mearga rotund.asculta la esapament si cu motorul la relanti si cu el turat pe la 3000 rpm daca sint detonatii.daca da, redu din avans usor pina dispar.si,daca nu ai desfacut carburatorul,fa macar o curatare cu palma -turezi si astupi cu plama admisia de aer a carburatorului pina da sa se opreasca-de 3-4 ori.toate bune si sa scrii cum ai rezolvat! |
--------------------
dacia,renault
logan,clio
1,2 16 v - 2011;1,6 16 v - 2009
- ct 72 ccl,ct 71 ccl
|
|
bostan22 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
Salut! Confirm cele spuse de colegi mai sus...Cred ca ai o problema electrica pe undeva.Incearca totusi si condensatorul sa-l schimbi ca am patit-o eu.Mergeam constant cu vreo 30km pe ora si a inceput sa ,,dea cu copita" exact cum ai descris tu.Acceleram,facea mai rau,isi revenea si tot asa.Dar pana i-am dat de capat numai cu nasul sub capota am stat.
|
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|
M_jr |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Multumesc din nou tuturor celor ce m-au sfatuit, inclusiv prin PM (nu am putut sa raspund tot pe PM, caci primesc mesaj ca nu am suficiente posturi).
Tocmai mi-am masurat fisele. Stupoare! ![]() Fisele mele, numarand de la volanta spre distributie, au: 130 - 70 - 650(!!) - 180 kOhm... Valorile sunt asa de imense incat nici nu stiu daca sa ma bucur sau nu ca am gasit cauza problemei ![]() ![]() Oricum, urmeaza urgent 4 fise noi de calitate (azi n-am mai avut de unde sa iau, caci am facut masuratoarea adineaori si e deja seara)... si om vedea. Cele bune! |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
Mircea Zahan |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 April 12 From: Timisoara ![]() |
Masoara fisele cu un aparat de masurat si regleaza avansul.Si eu am patit ceva asemanator ,si fisele erau problema....Mi-am cumparat fise marca Tesla ,le am de aproape un an si inca sunt foarte bune.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998
- TM07WWB
|
|
M_jr |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Update: am luat si eu fise Tesla (intr-adevar, niciuna nu trece de 4 kOhm) - si, cel putin treaba cu pornirea, pare rezolvata. De atunci (5 zile, multiple porniri), n-a mai fost nevoie niciodata de a doua cheie; porneste din prima indiferent de conditii. Multumesc!
Din pacate insa, intreruperile intermitente au ramas la fel. Voi schimba si bujiile, desi nu cred sa fie de acolo caci facea la fel si cu bujiile cu care am luat-o (si pe care le-am schimbat doar ca fapt divers, caci erau de origine Champion, aratau bine si cred ca sunt cel putin la fel de bune cu Klaxcar-urile cele noi...) Si o sa reglez si avansul dupa carte, numa' sa prind pe cineva sa ma ajute, ca nu prea pot sa invart si de motor si sa stau si cu ochii/surubelnita "la primire" la volanta... ![]() ==== Acuma mai am o intrebare: in delcou se gaseste un fel de "clema" cu un sector dintat, care se prinde pe parghia avansului vacuumatic (rog vedeti foto) si care poate fi pusa in diverse pozitii. Poate cineva, va rog, sa-mi explice pe scurt despre ce-i vorba, ce semnifica respectivul reglaj, cand ar trebui si (mai ales) cand NU ar trebui umblat acolo...? ![]() Ma leg de asta, caci - atunci cand intrerupe, daca SCOT din carburator furtunasul avansului vacuumatic, apoi invart putin de delcou in sens trigonometric ("spre stanga", privind de sus), ca ralenti-ul sa revina la normal... mergand in modul asta, cu avansul vacuumatic "deconectat", intreruperile DISPAR complet. (Gaura minuscula de pe modulul ala de avans vacuumatic NU este infundata, iar daca trag cu gura pe furtunas, face vid... prietenii care mai stiu una-alta pe la Dacii imi spun ca de aici ar trebui sa deduc ca modulul in sine, functioneaza OK...) This post has been edited by M_jr: 24 Feb 2015, 19:37 Attached thumbnail(s) IMG_0688.jpg ( Size: 164.83k ) Number of downloads: 197 |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca sa detensionezi invirtind de rotita aia dintata , la mine mergea la 2 dinti vezi imaginea, si daca tragi aer pe furun si pui limba nu trebuie sa steaca daca sta e infundata daura
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
r3d |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
normal e bine daca e pus din fabrica sa o lasi asa.acea piesa intareste sau inmoaie arcu de la capsula vacumatica.daca o slabesti va avea avans vacumatic mare la relanti.daca o mai strangi va avea mai putin avans.io personal la a mea reglez in felu urmator.slabesc acea piulita la maxim apoi turez motoru undeva la 3000 de rot.dau in stanga de el sa ii iau avansu apoi il misc usor spre dreapta unde am turatia maxima fara balbaieli fara detonatii il las acolo.apoi la relanti daca bate usor avansu mai strang cate un dinte din acea rondea pana dispare bataia.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
M_jr |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
De lasat rotita aceea "reglata de fabrica" nu-i pericol, caci deja au umblat mai multi pe la ea
![]() Daca trag cu gura pe furtun si tin cu limba, parghia din delcou revine inapoi; daca tin cu degetul pe gaura minuscula de jos, nu mai revine pana nu dau drumul vidului. Teoretic, inseamna ca functioneaza corect... nu? Si totusi, repet - cu furtunasul SCOS din carburator, merge bine! (De altfel asa am si mers ultimii 150 km, ca am cedat psihic...) Modulul acela (capsula) de avans vacuumatic, il pot schimba fara sa cumpar tot delcoul, nu? Si oricum, cat D-zeu o fi costand un delcou nou? Ma interesez maine... Partea oarecum "buna" e ca fenomenul nu mai e intermitent; cu avansul vacuumatic cuplat la carburator, practic intrerupe aproape mereu, se aude imediat si la mers in gol, la orice turatie. Asa ca macar o sa fie mai usor de diagnosticat, pe masura ce mai incerc diverse variante. EDIT - uitasem o chestie: chiar cu vacuumul cuplat, daca trag doar o idee socul (sub un sfert din cursa), chiar cand motorul e cald, mersul se imbunatateste mult. Mai intrerupe, dar foarte rar. Stiu ca nu e o solutie, ma gandesc ca ar putea fi o informatie utila la depistarea problemei... Mi s-a zis ca daca merg cu furtunasul scos din carburator, o sa am consum mai mare. Nu pot sa zic ca am remarcat sa scada mai repede acul... dar oricum, ca solutie temporara, intrebarea e - altceva mai risc sa stric daca merg, provizoriu, asa? This post has been edited by M_jr: 25 Feb 2015, 22:06 |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
Nextclub |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 March 11 ![]() |
Problema la tine este din carburator. Dacă era din aprindere se manifesta tot timpul. Demonteză-l de pe mașină, desfă-l și lasă-l la înmuiat 4-5 ore în decarbusolv(găsești de cumpărat la magazinul de piese auto), după suflă-l cu aer comprimat, progresiunea e ok la tine dacă spui că la accelerație dispare, ai un ”gunoi” ce ”umblă” prin carburator. Spor la treabă!
|
--------------------
Dacia
1310
1998 CN
- NT-05-JCV
|
|
ct_71_ccl |
![]()
Post
#26
|
![]() ct_71_ccl Group: Members Posts: 195 Joined: 3 February 07 From: constanta ![]() |
ori ce a spus nextclub cu gunoiul plimbaret ,sau ai avansul mare.pune la 2-3 dinti vacumaticul-cum e in poza lui bygy-si incerca cu motorul la relanti-fa relantiul din surubul de aer 1000rpm-sa dai avans pina intrerupe tare.acum dai inapoi-iei din avans-usor,mai te duci la esapament,asculti si unde nu mai intrerupe aia e.vezi ca pe bloc,unde intra delcoul,cit si pe delcou ,trebuie sa fie o crestatura din fabrica-acolo a fost setat de fabrica avansul.vezi si asa.
26 Feb 2015, 12:29: dupa asta reduci relantiul la prima liniuta sub 1000rpm-adica 800rpm.chiar dac in mers o sa il vezi mai sus de 800 rpm,nu e nimic. This post has been edited by ct_71_ccl: 26 Feb 2015, 11:29 |
--------------------
dacia,renault
logan,clio
1,2 16 v - 2011;1,6 16 v - 2009
- ct 72 ccl,ct 71 ccl
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Chestia cu avansul nu prea bate. Una la mana,capsula si imiplicit avansul vacuumatic influenteaza mersul la ralanti si la deschideri partiale ale clapetei. Cu cat e mai deschisa clapeta,cu atat el isi pierde influenta. Cu avansul centrifugal,daca ar fi asa marit incat sa interupa,ar bate motorul ca un diesel pe accelerare si nu cred ca e cazul fiindca banuiesc ca ar fi precizat omul asta deja. Eu as schimba de proba bobina de inductie,ca ceva imi spune ca de acolo e buba. Undeva e izolatia bulita prin ea si de-asta face figuri. In general stiu ca intrerupe in ture deobicei si in ralanti e ok dar nu-i litera de lege si nu poti verifica daca are undeva izolatia strapunsa decat daca o schimbi. Cere una imprumut dar de care sa fi sigur ca e buna si monteaz-o la tine ca nu dureaza mult. Daca chiar nu-i de la ea,macar o poti scoate din ecuatie. Apropo,scanteia ce culoare are si cat e de puternica?
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
M_jr |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 February 15 ![]() |
Pe cuvant de onoare, de la o vreme si eu incepusem sa ma gandesc la bobina!!
![]() Intreruperile, oricum, se aud / "simt" si cand sunt cu capul bagat langa motor, nu e nevoie sa ascult la esapament... Avansul nu a "batut" niciodata in 5000 km, cu exceptia ultimelor zile cand (in mod cu totul exceptional) am pus 30 litri de benzina de 95 de la Lukoil si bag seama ca am avut ghinion, am prins o transa de calitate mai slaba, caci mi s-a mai intamplat sa-l aud in sarcina (accelerari pe panta accentuata). Cu benzina de 98/99 "suna" impecabil... Precizez ca aceasta masina nu o conduc "sportiv"; regimul de croaziera e cu a 5-a la 90-100 si in general, in orice treapta, rareori trec de 3000-3200 rpm (in depasiri etc). Logica mea (discutabila, recunosc ![]() - o sa pun niste bujii de calitate - just in case, sa am eu liniste sufleteasca; - o sa reglez avansul "dupa carte", cu aducerea motorului la "semn" la volanta; - o sa incerc si alta bobina - nu stiu daca am de unde sa imprumut, dar sper ca nu costa astronomic; - o sa demontez / curat temeinic carburatorul; - o sa schimb si capsula de avans vacuumatic, eventual - daca nu costa prea mult (n-am apucat sa ma interesez), si delcoul cu totul - tot pentru "constiinta impacata". Ar mai fi varianta cu mizeria din rezervor, dar daca asta ar fi baiul, nu vad vreun motiv pentru care, dupa ce intrerupe la turatie constanta, sa isi revina si sa mearga bine in momentul cand apas mai tare pe acceleratie... Oricum, daca tot asa o sa faca si dupa toate astea... decretez ca masina asta va merge mereu cu furtunul de avans vacuumatic scos din carburator, si cu asta basta. Howgh! ![]() |
--------------------
Dacia
1310L Break,
1995
- B-26-YAN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:42 |