DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frane berlina '97, Franare ineficienta

sddragos
post 5 Dec 2005, 11:25
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Salutare,

Am ceva probleme cu franele: nu reusesc s-o opresc in timp util, iar rotile nu se blocheaza indiferent cat de tare/brusc apas pedala. Pedala e tare, nu se duce decat pana la jumatate, iar masina se opreste foarte greu.
Am incercat sa aerisesc instalatia. Am inceput cu spatele, dar, atunci cand deschid aerisitorul, pedala ramane pe loc, nu se duce la fund. Curge doar putin lichid de frana. Acelasi lucru si pe stanga si pe dreapta. In schimb, pe fata totul e OK, aerisirea se face normal, pedala coboara pana la fund.
Eu banuiesc limitatorul de frana. Daca bat cu un ciocan in el, pedala coboara cativa milimetri, dar nu pana la fund.
Garniturile sabotilor nu cred ca sunt uzate, daca trag frana de mana se blocheaza rotile, e mai eficienta franarea decat atunci cand folosesc pedala.
Am ridicat masina pe cric, am invartit roata spate si apoi am actionat frana - roata se opreste, nu cred ca ar fi pistonasele blocate in cilindrii receptori.
E cam frig afara si nu indraznesc sa dau jos tamburii, sabotii, etc.
Ce ma sfatuiti, sa schimb limitatorul de frana? Repartitorul poate avea ceva probleme?
Multam!


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog_cip
post 5 Dec 2005, 11:42
Post #2


membru


Group: Members
Posts: 215
Joined: 16 July 04
From: Brasov




Iti dau un raspuns clasic: daca zici ci frina nu tine eu ti recomand sa mergi cu masina la service ( calumea nu dasta care sa iti ia banii si gata ) eventual remorcat.
Si sa stai linga mesteri sa vezi ce iti fac si mai ales CUM ( cit de calumea lucreaza ).
Eu am tot mesterit la o pompa de frina multi ani, am schimbat laea garnituri au tinut dar, nu se compara frina pe care o am acuma daca m-am infipt in pedala ma lipesc de volan , parbriz si frina care o aveam inainte. Am mai spus asta si pe alte posturi pompele de frina monate in service sunt mult mai bune decit cele din magazin + ca au si garantie calumea la ele.
Acolo pot fi multe cauze: tevi infundate, pompa blocata , pistoane ( etriere fata ), butoiase ( spate ) blocate ruginite, reglaje la saboti aiurea si lista poate continua ..
In mod normal cind faci aerisirea ar trebuie sa mearga lin pedala. O posibila cauza este si repartitotul ( daca are ) blocat.
Nu ai spus ce sistem de frianrea ari : servo , poma de care cu 3 sau 4 tevi , pompa etc.
Acuma cu frina nu e de joaca ca daca patesti ceva mai esti bun si de PIRNAIE.


--------------------
Toyota corola sedan 2008 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Dec 2005, 11:50
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca ai pompa servo cu 4 conducte aerisirea se face prin cadere libera, nu te atingi de pedala de frana, pentru ca intra pompa in avarie si deaia nu iti prind franele...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 5 Dec 2005, 12:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Am pompa de frana cu dublu circuit + servofrana. Daca nu coboara pedala atunci cand desfac aerisitoarele spate si "fac pedala", nu stiu cum ar putea cobori in cedere libera. Aerisirea se face cu motorul oprit sau pornit? Trebuie incarcata puntea spate (doua-trei persoane pe bancheta)?
Am mai intrebat pe cineva care are acelasi tip de frana si a facut aerisirea normal (cu cineva la volan care face pedala), cu motorul oprit si n-are nici o problema.
Cam cat costa un limitator de frana?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 5 Dec 2005, 14:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(amc @ 5 Dec 2005, 12:31)
Sunt FOARTE scumpe repartitoarele originale de pitesti! si nu merita
da l jos si sufla n el tongue.gif ,curata l unge l  si verifica l
*



Da sunt scumpe , dar fac banii, fii sigur ca te ajuta sa nu cheltuiesti mai tirziu muuult mai mult cind nu te vei mai putea opri.......
Si inca o chestie nu se numesc repartitoare ci limitatoare si nu ai ce sa ungi la el si nici sa speli. Daca pistonasul a ruginit PA functionare normala sau acelasi efect la uzura sau gomflarea garniturii pistonasului - nu mai asigura presiunea de frinare pe spate; 28 - 30 bar. Cu alte cuvinte nu prea ai ce repara la el ci numai inlocuirea si asta te sfatuiesc sa o faci la un service


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 5 Dec 2005, 21:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Dreamer @ 5 Dec 2005, 21:25)
Cilindrii de la frana NU se curata cu hartie abraziva !!! Se curata cu un lemn ... se freaca de lemn ( preferebil de esenta moale ) pana se obtine luciul. Daca se freaca de hartie abaraziva stratul protector de inox care se afla la suprafata lui se distruge, iar metalul este atacat de lichidul de frana si rugineste. Nu puneti vaselina ca sa usurati mersul cilindrului, putin lichid de frana va face acelasi lucru.
AMC ... nu mai invata oamenii la prostii ... cum sa cureti cu hartie abarziva ? blink.gif
*



Nu se curata deloc, nu mai va luati dupa manualele alea de acum 30 de ani cand era scump si un litru de lichid de frana. Se arunca si se pune piesa noua.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 6 Dec 2005, 09:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Limitatorul si repartitorul nu reprezinta una si aceiasi piesa. Sunt 2 piese diferite atit ca functie cit si locatie.
LIMITATORUL are rolul de a taia presiunea la o anumita valoare data de fiecare constructor in functie de incarcarea punte spate a automobilul si ATENTIE la gol.
Mai mult acesta este DESTEPT si stie cind automobilul are o incarcare mai mare pe osia spate si permite marirea presiunii.
De ce trebuie sa limiteze presiunea la o anumita valoare pe osia spate? Ptr ca, peste acea valoare ( la berlina break este de 28-30 bar la gol) rotile spate se blocheaza si acest fenomen va conduce la un derapaj necontrolat al vehiculului urmind accidentul.
este montat pe caroserie in dreptul osiei.

RERPARTITORUL La dacia are rolul de a face legatura intre limitator si cilindri receptori prin 2 furtune flexibile de frina, este o piesa in forma de T ( teu) cu o intrare si 2 iesiri, fiind montat pe osia spate.
Spun la dacie , ptr ca numai la aceasta si automobilele din generatia dacia se mai foloseste. La generatia noua de automobile acesta a fost scos, la fel si limitatorul , in schimb acesta din urma fiind inlocuit cu compensator, o piesa ceva mai desteapta decit limitatorul, iar legatura la cei 2 cilindri se face direct din limitator.
Cele 2 piese echipeaza automobilele care nu au sistem de frinare ABS. La acest sistem repartizarea si realizarea presiunii la cele 4 roti este cu totul alta.


This post has been edited by Ov: 6 Dec 2005, 14:49


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 6 Dec 2005, 10:21
Post #8


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




@dyda
Ajuta-ma si pe mine cu problema asta. Mi se blocheaza franele pe spate. Ba "varsa" garniturile de la pistonas in exterior, ba ramane blocat pistonasul. De fiecare data dupa ce au fost deblocate, la o luna iar auzeam zgomot de roata blocata bineinteles cand puneam frana sau dupa ce ridicam piciorul si reluam in a 2-a sau ma rog de auzea cum a ramas blocata in spate. Acum daca schimb pistonasele de pe ambele parti scap de belea sau mai poate fi si din altceva.
Mentionez ca nu s-au blocat niciodata simultan pe ambele parti si am pompa cu servo + dublu circuit.
Multumesc de pe acum de raspunsuri.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 6 Dec 2005, 10:46
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(ionutctn @ 6 Dec 2005, 09:21)
@dyda
Ajuta-ma si pe mine cu problema asta. Mi se blocheaza franele pe spate. Ba "varsa" garniturile de la pistonas in exterior, ba ramane blocat pistonasul. De fiecare data dupa ce au fost deblocate, la o luna iar auzeam zgomot de roata blocata bineinteles cand puneam frana sau dupa ce ridicam piciorul si reluam in a 2-a sau ma rog de auzea cum a ramas blocata in spate. Acum daca schimb pistonasele de pe ambele parti scap de belea sau mai poate fi si din altceva.
Mentionez ca nu s-au blocat niciodata simultan pe ambele parti si am pompa cu servo + dublu circuit.
Multumesc de pe acum de raspunsuri.
*



Ma iei cam repede si ceva simt ca imi scapa.
Deci Blocarea a fost la ambele roti dar nu in acelasi timp ci pe rind
Ce ai mesterit la cilindri, am sentimentul ca nu spui chiar tot. Si te rog detaliaza folosind termeni mai de specialitate.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 6 Dec 2005, 11:16
Post #10


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Pai uite ce am facut. Intai am pus-o pe cric pe rand pe fiecare parte, am invartit de roata sa vad care e infranata. Dupa ce am vazut care se invarte mai greu, m-am pucat (ajutat de cineva) sa desfac roata. Ce am facut practic: dupa ce am demontat si garniturile de la pistonas (am dat jos sabotii tot etc) si arcurile dinauntru etc am frecat suprafetele cilindrului cu un smirghel (asa mi-a zis tipul care m-a ajutat). Dupa ce am facut asta, am inlocuit la remontare garniturile (are 2 pe o parte) de la pistonas cu altele noi pe care tocmai le cumparasem. Am facut aerisirea pe toate rotile, inclusiv la pompa si pe urma mergea ceas. La o luna sa zic iar aceeasi problema.
Prima data cand am patit treaba cu roata infranata, am dat jos roata iar tipul asta care ma ajut cu el a luat la ciocan sabotii ca sa se deblocheze pistonasul cica. Si a functionat metoda dar tot pentru o perioada scurta.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Dec 2005, 13:07
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am o rugaminte, cand mai imi stergeti posturi, motivati. O sa pun din nou linkul, ca sa vada lumea cum sta treaba cu limitatorul.

PS: Nu il pun pt mine...

http://andu911.3x.ro/frana.jpg

This post has been edited by andu911: 6 Dec 2005, 16:52


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius1307
post 6 Dec 2005, 13:13
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 29 April 04




QUOTE(ionutctn @ 6 Dec 2005, 13:16)
Pai uite ce am facut. Intai am pus-o pe cric pe rand pe fiecare parte, am invartit de roata sa vad care e infranata. Dupa ce am vazut care se invarte mai greu, m-am pucat (ajutat de cineva) sa desfac roata. Ce am facut practic: dupa ce am demontat si garniturile de la pistonas (am dat jos sabotii tot etc) si arcurile dinauntru etc am frecat suprafetele cilindrului cu un smirghel (asa mi-a zis tipul care m-a ajutat). Dupa ce am facut asta, am inlocuit la remontare garniturile (are 2 pe o parte) de la pistonas cu altele noi pe care tocmai le cumparasem. Am facut aerisirea pe toate rotile, inclusiv la pompa si pe urma mergea ceas. La o luna sa zic iar aceeasi problema.
Prima data cand am patit treaba cu roata infranata, am dat jos roata iar tipul asta care ma ajut cu el a luat la ciocan sabotii ca sa se deblocheze pistonasul cica. Si a functionat metoda dar tot pentru o perioada scurta.
*



Am auzit si eu ca cilindrul nu se curata cu smirghel ci cu lemn de brad deoarece se deterioreaza suprafata acestuia si scapa lichid...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Dec 2005, 13:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(marius1307 @ 6 Dec 2005, 13:13)
Am auzit si eu ca cilindrul nu se curata cu smirghel ci cu lemn de brad deoarece se deterioreaza suprafata acestuia si scapa lichid...
*



De unde le scoateti frate ? biggrin.gif

http://www.andu911.3x.ro/y.jpg

This post has been edited by andu911: 6 Dec 2005, 16:53


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius1307
post 6 Dec 2005, 13:35
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 29 April 04




QUOTE(andu911 @ 6 Dec 2005, 15:27)
De unde le scoateti frate ? biggrin.gif

*



Nu le-am scos eu, si eu am ras cand am auzit, dar daca te intrebi de cand se fabrica dacia, cred ca sunt multe astfel de tratamente naturiste pentru amarata de dacie... blink.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 6 Dec 2005, 14:20
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(ionutctn @ 6 Dec 2005, 10:16)
Pai uite ce am facut. Intai am pus-o pe cric pe rand pe fiecare parte, am invartit de roata sa vad care e infranata. Dupa ce am vazut care se invarte mai greu, m-am pucat (ajutat de cineva) sa desfac roata. Ce am facut practic: dupa ce am demontat si garniturile de la pistonas (am dat jos sabotii tot etc) si arcurile dinauntru etc am frecat suprafetele cilindrului cu un smirghel (asa mi-a zis tipul care m-a ajutat). Dupa ce am facut asta, am inlocuit la remontare garniturile (are 2 pe o parte) de la pistonas cu altele noi pe care tocmai le cumparasem. Am facut aerisirea pe toate rotile, inclusiv la pompa si pe urma mergea ceas. La o luna sa zic iar aceeasi problema.
Prima data cand am patit treaba cu roata infranata, am dat jos roata iar tipul asta care ma ajut cu el a luat la ciocan sabotii ca sa se deblocheze pistonasul cica. Si a functionat metoda dar tot pentru o perioada scurta.
*



Pai cam asta vroiam sa aud de la tine. Pistoanele de la cilindru receptor cit si cele de etrier, au un tratament de suprafata tocmai ptr ai asigura o fata cu rugozitate ff mica. Acest tratament este de ordinul micronilor. Daca voi interveniti cu smilgher pe aceasta suprafata acesti microni dispar cu desavirsire raminind un simplu OLC care sub actiunea lichidului de frina corodeaza.
Deci FARA SMILGHER PE SUPRAFETELE ELEMENTELOR DE FRINARE AFLATE IN MISCARE.
Si acum la oile tale. Tu cureti pistonul cu smilgher ( cred ca si la alezajul cilindrului ai facut asta). Dar, indepartind protectia, depunerile de rugina vor apare f repede , pistonul nu mai aluneca pe suprafata interioara a cilindrului ptr a reveni la poziti initiala cu sabotii indepartati de suprafata tamburului.
Sa nu o mai lungim cilindri receptori sunt compromisi de cit smilgher au vazut. la fiecare 30-40 de zile vei pati acelasi lucru, vei demota rotile si tamburi ptr a debloca clindri. Ptr a scapa de acest chin , vei pune unii noi. Alta solutie nu vei avea. Si pe viitor tine cit mai departe smilgherul de sistemul de frinare.
Si inca o chestie ptr cei ce nu cred in metoda cu frecatul cu lemn de brad, aceasta metoda da roade si ajuta cu mult mai mult decit smilgherul, este incercata de fff mult timp, pribabil ca multi dintre necredinciosi nu erau nici in 'proiect' in acea vreme

This post has been edited by Dyda: 6 Dec 2005, 14:36


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 6 Dec 2005, 14:31
Post #16


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Bine, acum inteleg ca mi-am facut-o cu mana mea dar sa stii ca nu prea arata in stare asa buna dar ma rog asta e acum. O sa imi cumpar altele. vreau sa imi iau din inox. Daca nu gasesc iau din alea normale. Mersi mult de raspunsuri.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Dec 2005, 16:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ma cica exista niste cilindrii de frana unguresti, pe la magazinele de piese auto...costa vreo 200 si ceva. Stiti ceva de ei ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 6 Dec 2005, 17:08
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




QUOTE(argon @ 5 Dec 2005, 11:50)
daca ai pompa servo cu 4 conducte aerisirea se face prin cadere libera, nu te atingi de pedala de frana, pentru ca intra pompa in avarie si deaia nu iti prind franele...
*


...imi spune si mie cineva cum se face aerisirea prin cadere libera?


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 6 Dec 2005, 17:31
Post #19


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 6 Dec 2005, 16:58)
ma cica exista niste cilindrii de frana unguresti, pe la magazinele de piese auto...costa vreo 200 si ceva. Stiti ceva de ei ?
*



Mai stiu asa. Am intrebat la un magazin de piese auto de pe langa casa si mi-a spus vanzatorul ca are 2 tipuri: alea de uzina care nush pe unde sunt facute si mai avea unele unguresti (straine cica). Faza era ca unele costau 250k ROL si altele 350k ROL. Acum nu mai stiu care cat costa dar oricum pe aici pe undeva. Ala mi-a spus ca sunt mai buna alea straine (unguresti de care or fi fost).
Stiu ca sunt unele din inox mai dar costa mult: 500-700k ROL pe o parte complet echipate. Sa ma interesez poate gasesc pe undeva. Din cate am inteles eu nu prea se gasesc, trebuie sa cauti mult dar se merita iti dai seama ca nu mai ai treaba o lunga perioada de timp.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Dec 2005, 18:28
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(ionutctn @ 6 Dec 2005, 17:31)
Mai stiu asa. Am intrebat la un magazin de piese auto de pe langa casa si mi-a spus vanzatorul ca are 2 tipuri: alea de uzina care nush pe unde sunt facute si mai avea unele unguresti (straine cica). Faza era ca unele costau 250k ROL si altele 350k ROL. Acum nu mai stiu care cat costa dar oricum pe aici pe undeva. Ala mi-a spus ca sunt mai buna alea straine (unguresti de care or fi fost).
Stiu ca sunt unele din inox mai dar costa mult: 500-700k ROL pe o parte complet echipate. Sa ma interesez poate gasesc pe undeva. Din cate am inteles eu nu prea se gasesc, trebuie sa cauti mult dar se merita iti dai seama ca nu mai ai treaba o lunga perioada de timp.
*



Alea de uzina sunt mai scumpe...eu de-alea am luat ca nu stiam de unguresti. Am dat 350/buc


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 7 Dec 2005, 07:19
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(ionutctn @ 6 Dec 2005, 16:31)
Mai stiu asa. Am intrebat la un magazin de piese auto de pe langa casa si mi-a spus vanzatorul ca are 2 tipuri: alea de uzina care nush pe unde sunt facute si mai avea unele unguresti (straine cica). Faza era ca unele costau 250k ROL si altele 350k ROL. Acum nu mai stiu care cat costa dar oricum pe aici pe undeva. Ala mi-a spus ca sunt mai buna alea straine (unguresti de care or fi fost).
Stiu ca sunt unele din inox mai dar costa mult: 500-700k ROL pe o parte complet echipate. Sa ma interesez poate gasesc pe undeva. Din cate am inteles eu nu prea se gasesc, trebuie sa cauti mult dar se merita iti dai seama ca nu mai ai treaba o lunga perioada de timp.
*



Ala mi-a spus ca sunt mai buna alea straine (unguresti de care or fi fost).

(Publicitatea sufletul comertului ) Sunt mai bune ca nu se vind si tipul vrea cu orice pret sa scape de ele.
Pai de cind fac unguri componente auto si mai ales de dacie ? Oare cum realizeaza probele pentru omologarea acestora?



--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 7 Dec 2005, 14:08
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




....deci....imi spune si mie cineva cum se face aerisirea prin cadere libera...
eu am pompa de aia cu 4 conducte, servo si dupa cum am citit pe aici se aplica in cazul meu...dar nu stiu cum se face....
Dyda ma poti ajuta...ca prin metoda veche nu reusesc niciodatra sa aerisesc calumea franele....
de curand am schimbat pistonasele din pompa si ganiturile pe fata....pe spate inca nici nu am desfacut sa vad cum arata....dar nici nu as vrea sa ma bag, ca am auzit ca e mai complicata treaba....

This post has been edited by SJ-03-WEN: 7 Dec 2005, 14:11


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 7 Dec 2005, 14:48
Post #23


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




QUOTE(SJ-03-WEN @ 7 Dec 2005, 14:08)
....deci....imi spune si mie cineva cum se face aerisirea prin cadere libera...
eu am pompa de aia cu 4 conducte, servo si dupa cum am citit pe aici se aplica in cazul meu...dar nu stiu cum se face....
Dyda ma poti ajuta...ca prin metoda veche nu reusesc niciodatra sa aerisesc calumea franele....
de curand am schimbat pistonasele din pompa si ganiturile pe fata....pe spate inca nici nu am desfacut sa vad cum arata....dar nici nu as vrea sa ma bag, ca am auzit ca e mai complicata treaba....
*



Mai demult am avut niste probleme asemanatoare cu frana si am vorbit cu Dyda.
Aerisirea prin cadere libera se face in felul urmator :
" Desfaci manocontactul si incepi aerisirea cu partea stg spate ( partea soferului) , lasi sa curga lichid de frina ( il recuperezi sau nu intr-o sticla curata) cca 3-4 min, stringi purja si treci la partea dr. Si tot asa si la fata ( atentie sa verifici nivelul in vas lichid si sa-l cpmpletezi).
Dupa ce ai facut aerisirea cu toate purjele strinse, actionezi energic de 3,4 ori pedala de frina si stringi la loc manocontactul." Dyda



--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 7 Dec 2005, 15:30
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




ok...sa zicem ca m-am prins....dar manocontactul ala ce e si unde se afla....iar dupa ce desfac aerisitoru fac pedala, sau las sa curga asa de capu lui...?


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 7 Dec 2005, 16:04
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




...gata am descoperit ce e si manocontactul....am mai citit niste posturi de pe aici....ma si duc sa ma apuc de treaba....multam fain
mai revin cu detalii..


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 7 Dec 2005, 16:36
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




...mha baieti....mare problema s-a ivit....nu pot sa desfac aerisitoru de la roata din dreapta spate de nici o culoare....am pus si lichid de frana pe el, dar nici nu se clinteste....nu stiu ce sa ma mai fac cu el....
ma tem ca daca trag mai tare de el se rupe.....
....vreo idee careva....


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 7 Dec 2005, 17:19
Post #27


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Spray degripant si cheie inelara ... daca nu merge asa ... wink.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bog_cip
post 7 Dec 2005, 17:31
Post #28


membru


Group: Members
Posts: 215
Joined: 16 July 04
From: Brasov




Si rabdare neaparat sa ai gruja sa nu rupi aerisitorul sau sa se duca filetul din butoiasi. Iti spune cinva patit. In cazul asta trebuie sa cumperi alt butoiasi , de pitesti de preferinta...
Bafta


--------------------
Toyota corola sedan 2008 - -----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 7 Dec 2005, 17:34
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




...nu-mi miroase a bine...am sa caut maine ceva spray degripant...cheie inelara am...rabdare nu prea....om mai vedea


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 9 Dec 2005, 08:31
Post #30


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Sa ne anunti si pe noi daca ai revolvat problema si ce probleme ai mai intampinat.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 23:53
Forum Renault