DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pornire Dacia pe vreme rece

Ov
post 22 Dec 2003, 11:45
Post #1


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




se da un break din 2000, de firma, vreo 40k de km, carburatie

ei bine, masina asta, de vreo 2 ani, iarna, cand e frig afara nu porneste neam.

ce am facut:
- bujii, fise, platina, bobina, ruptor, pus aprindere electronica, capac delcou
- pompa benzina, jigloare, filtru benzina, garnituri peste garnituri
- verificat servofrana si supapa aia de aer pt climatizare
- reglat tacheti
- verificat compresie
- schimbat ulei

tot nu vrea sa o ia
am luat un spray d'ala de pornire ... nimic, nu o ia si pace

cum o pornesc:
1. scot masina mea din garaj si o las pe a lui tata vreo 2 ore, sau
2. scot bujiile si le incing bine pe aragaz, sau
3. (asta e metoda lui tata, cea mai rapida si cu cea mai putina murdarie) se baga feonul in filtrul de aer si se lasa pornit vreo 10 minute.

dupa oricare din operatiunile descrise la pct 1-3, masina porneste instantaneu. Odata pornita (chiar si pt 2-3 secunde), daca o opresc, o ia la sfert. Motorul in rest merge super rotund, nu consuma, trage ....

io l-am sfatuit pe tata sa-i dea foc, alta idee nu am avut, m-am saturat cat am muncit la ea si tot nu merge jegu'

odata, acu vreo luna juma, am luat de pe alta masina tot setu' de aprindere: bujii, fise, capac delcou, aprindere electronica, bobina ... bineinteles ca scarba naibii tot NU a pornit. Am pus pe cealalta masina piesele scoase de pe scarba ... A PORNIT.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 22 Dec 2003, 12:21
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Eu am avut o pb. asemanatoare: a inceput sa porneasca f. greu la rece apoi deloc. A fost din cauza distantei prea mici la platina (nu a fost prea bine stransa si s-a deplasat - s-a micsorat distanta).


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 22 Dec 2003, 13:21
Post #3


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Ov, cheama popa si fa-i o sfestanie icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 13:24
Post #4


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Hmm, in cartile alea de masini (Ed.Tehnica) zice ceva de vapour lock!
Ia da-ti o geana pe acolo ca se potriveste cu simptomurile!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Dec 2003, 14:06
Post #5


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu e asta, ca incerc si cu acceleratia blana (clapeta deschisa sa nu se mucizeze benzina p'acolo) si dau juma de ora la cheie pana iese fum din borne si tot nu o ia.
Cateodata porneste in 2 (chiar asa, se aud bubuituri de mi-e frica sa nu se rupa vibrochenul) si daca accelerez, se opreste. Am scos bujiile dupa o experienta din asta si bujiile 1 si 4 (adica aia de langa volanta si aia din stanga delcoului) erau singurele care erau afumate, celelalte erau ude.
Aseara am scos capacul de la delcou si deschideam platina cu o surubelnita si dadea o minunatie de scanteie. Am pus capacul, scos fisa centrala, dat la cheie, scanteie din belsug. Bag fisa centrala si scot fisa 1 si dau la cheie: cucu scanteie. buuuuuuuun, am zis ca e capacu' fisurat. Iau un capac de la un prieten care tocmai venise cu masina, pun pe asta, dau la cheie, nimic .... Reglat iar platina, tot nimic !


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 16:32
Post #6


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




pai ti-e clar ca ai brobleme cu aprinderea!
esti sigur ca nu e de la fise?
Sau sa fie cilndrii busiti si nu mai ai compresie pe aia?


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Dec 2003, 16:53
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




verificat compresie
schimbat fise
tot asa face
alte sugestii?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 16:54
Post #8


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Ma...ti-as zice eu ce ...dar ma vor acuza unii ca sunt...piroman!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 16:55
Post #9


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Daca astepti pana maduc pana la ai mei sa ma mai uit in cartea aia de Dacii...poate mai dau aia idei!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 22 Dec 2003, 16:59
Post #10


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Andrei am citit-o eu din scoarta in scoarta si la problema lui Ov n-am gasit nici o solutie decit 166.gif sa nu se mai chinuie icon_twisted.gif

E din genul "asa face ele".


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Dec 2003, 17:06
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




cred ca o sa-i pun un feon integrat in filtrul de aer, care sa porneasca cu un simplu buton pe bord, eventual ii pun si un bec ca la diesel: intri in masina, apesi butonul "vreo'" 10 minute (recunosc la diesel e mai rapid :wink: ), iei dej'tu de pe buton, si dai la cheie cat sa faca motoru' juma de rotatie si o ia.... avantaje: pornire fara nervi, consum redus la pornire, nu mai deranjez vecinii dand juma de ora incontinuu la cheie si dupa aia injurand, etc ...
ce ziceti? brevetez ideea si ma mut pe bursa? estimez pe undeva pe la 500k inovatia, cu tot cu montaj in garaj autorizat dacii proaste :wink:


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 17:12
Post #12


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE

Andrei am citit-o eu din scoarta in scoarta si la problema lui Ov n-am gasit nici o solutie decit  sa nu se mai chinuie  

E din genul \"asa face ele\".

Pai de aia ma gandeam io sa-i spun sa-i dea foc!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 22 Dec 2003, 17:17
Post #13


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Se pare ca metoda mea cu sticla de benzina capata tot mai multi adepti icon_twisted.gif .
Cred ca trebuie s-o brevetez laugh.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Dec 2003, 17:18
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ihi, let's burn 111.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 22 Dec 2003, 17:18
Post #15


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Da' de ce sefu cu benzina ca costa?
E bun si gazu lampant!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 22 Dec 2003, 17:20
Post #16


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Da se chinuie mai mult asa. Cu benzina e rapid icon_twisted.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 22 Dec 2003, 17:28
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




sa verifici si tu daca ii da scanteie mereu.
se poate sa-ti faca masa platoul mobil de la platina.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 22 Dec 2003, 17:45
Post #18


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu face masa, am verificat
oricum pe fisa centrala, scanteie este din belsug


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 22 Dec 2003, 18:00
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




pai daca benzineste,scanteieste...tre` s-o ia daa-o dreq


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 22 Dec 2003, 23:38
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Daca ai scanteie la fisa centrala si la fisa bujiei nu mai ai scanteie pot fi 2 cauze:
1. capacul "delcoului"
2. "luleaua"


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 23 Dec 2003, 08:47
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




sau 3.fisele,dar omu` le-a schimbat


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 23 Dec 2003, 09:02
Post #22


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Monsher, la matale ( tatal domniei voastre)se intimpla fenomenul de condens, arde-l-ar focu' pe matze! Se ia un set bujii noi, se scoate alea cu care a dormit masina peste noapte, se pune bujiile noi si se da la cheie. Daca nici dupa acest tratament nu porneste, recomandam 2 l. benzina + un CASCO beton icon_twisted.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif
Inca o intrebare, tatal dvs. nu poate da masina la firma cu comentariul: daca nu-mi faceti masina sa mearga, va ia mama lu' proces verbal ???????


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 23 Dec 2003, 10:03
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Referitor la ideea cu feonul.
Intr-o revista Tehnium din anii "80 a fost prezentata o astfel de solutie. In cotul dintre filtrul de aer si carburator se introduceau cateva rezistente (4 sau 5, nu mai stiu exact) confectionate dintr-o rezistenta de resou (de 500W):
- se masoara lungimea rezistentei (care corespunde pt 220V);
- se imparte lungimea respectiva la 18 (pt a obtine rezistente pt 12V);
- rezistentele rezultate se fixeaza in interiorul cotului cu suruburi introduse in interiorul unor saibe si tuburi ceramice pt a izola termic suruburile de cot;
- alimentarea rezistentelor se face printr-un intrerupator fara retinere pt a nu provoca incendiu prin supraincalzire (genul de intrerupator pt sonerie, dar unul capabil sa suporte min. 10A);
- inainte de a porni motorul trebuie alimentate rezistentele pe o durata ce se stabili experimental (eventual ajutat de o alta persoana care sa supravegheze incalzirea cotului)
- recomandat sa dispui de inca un cot OK in cazul in care operatia nu reuseste sau nu esti multumit.

Succes!


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Dec 2003, 10:07
Post #24


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu se intampla nici un condens, am pus bujii noi si am dat la cheie si tot nu a luat-o.... dar oricum mai am o idee de la ce a zis BBC, din tot ce am schimbat io, am ignorat luleaua, p'aia n-am schimbat-o deloc, am curatat-o ce-i drept, dar daca o fi stramba nasoala si da scanteie ffffff mica si nu o ia masina decat cand sunt bujiile mai calde si simt scanteia aia proasta ... uite o sa schimb luleaua sa vaz ce se intampla


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 23 Dec 2003, 10:17
Post #25


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Pai bine maaa, atata lucru nu schimbi...
Tisc, tisc, tisc,...ne tii din treaba si tu nici macar luleaua n-ai schimbat-o?
Aveam pretentii...
Du-te dom'le si o schimba si dupa aia daca mai ai probleme vii sa ne deranjezi....
Tineretu' din ziua de azi...dupa ce ca nici luleaua nu si-o schimba.....


Acuma fara sto, iti tin pumnii!
Fie ca spiritul Craciunului sa pogoare asupra masinii si sa savarseasca o minune!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 23 Dec 2003, 10:20
Post #26


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Daca nu iti fac eu cadou sticla de benzina icon_twisted.gif
Cine da bricheta :?:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 23 Dec 2003, 10:24
Post #27


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Eu!
Vrei pe benzina sau pe gaz??


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Dec 2003, 10:26
Post #28


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pe motorina daca se poate


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 23 Dec 2003, 10:28
Post #29


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




VINEEEEEEEEEE BAIATUUUUU!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 24 Dec 2003, 09:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Poate ai bateria cazuta. La actionarea electromotorului de pornire tensiunea scade foarte mult. Si uite asa nu mai ai curent de ajuns la aprindere.


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 19:05
Forum Renault