Chevrolet Spark, 2.5 stele la EuroNCAP
![]() ![]() ![]() |
Chevrolet Spark, 2.5 stele la EuroNCAP
Lucian BLK |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|||
hebron |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Gargarita are 2.5 stele, frigideru 3, eu nu vad mare diferenta....
|
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
bobo77 |
![]()
Post
#3
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Cit costa jucaria asta? este draguta.Iar incepem discutia asta? Eu sa va spun sincer cind mi-am luat lgn nu stiam cite stele are, pt ca nu era testat, nu aveam ce sa-mi iau la banii astia( mare si spatios).S-a mai discutat, cind este sa se intimple se intimpla, ce Clio daca are 5 stele renumita cintareata a scapat? Sint de acord cu ce ai spus despre celalt forum,( credema iau warn cit ai zice peste degeaba), dar ce nu-ti place altuia nu-i face si mai este si rasbunarea este arma cuiva...
This post has been edited by bobo77: 6 May 2006, 08:08 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
adrloc |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 21 March 05 ![]() |
De ce nu intelege lumea si in speta membrii forumului de aici ca dacia este totusi o masina care la multe capitole e in fata multor marci straine? o fi sau nu meritul nostru sau al celor de la Renault nu mai conteaza insa asta e adevarul. E marca noastra nationala si e superioara celor din clasa ei. Incepand de la moskvici, lada si terminand cu hunday accent, fiat albea, opel corsa ,opel astra, peugeot 407 sau cato fi si asa mai departe. Ganditi-va ca dacia s-a vandut si peste hotare de cand s-a infiinta fabrica, practic a fost bataie pe aceasta marca. Aro s-a vandul la fel pe toate continentele iar autocamioanele de la brasov tot la fel s-au exportat in toata lumea. Chiar daca unii accepta cu greu la capitorul vehicule nu am fost codasi. Ganditi-va la tractoare exportate la excavatoare,vagoane de cale ferata, locomotive(cel putin locomotiva LDE 060 DA a avut un succes enorm si si functioneaza si acum in multe tari locomotiva facuta acum 30 de ani iar nemtii si spaniolii si italienii le cumpara acum la mana a doua de la noi si le folosesc pe liniile lor).
In concluzie Dacia e normal sa fie o masina de renume> |
--------------------
dacia logan
1.4 mpi preference
- B 43 ***
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(adrloc @ 6 May 2006, 09:21) De ce nu intelege lumea si in speta membrii forumului de aici ca dacia este totusi o masina care la multe capitole e in fata multor marci straine? Pe langa Aveo si Spark, este in fata la stele, aia nu inseamna ca e in fata pe ansamblu, ia sa vedem..poate mai e in fata masinii nationale indiene..Ambasador..poate mai era in fata Skodei, inainte sa-i preia VW, nu mai faceti afirmatii gratuite, fara argumentare, ce simplu e sa-ti iei Logan si sa faci afirmatii aiurea pe forum ca ce tare masina e, "deasupra multor marci straine". Mai tare ca hunday accent, fiat albea, opel corsa ,opel astra, peugeot 407 ? ma, voi sunteti grandomani... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adrloc |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 21 March 05 ![]() |
eu recunosc ca am luat masina asta doar pt ca de atatia bani dispuneam. Oricum nu aveam bani de alta. Dar oricum nu pot spune ca e o masina slaba
|
--------------------
dacia logan
1.4 mpi preference
- B 43 ***
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu stiu cat de slaba sau nu e, dar e aiurea sa zici ca e peste multe marci straine, mai bine precizeaza si matale ca la capitolul pret e mai tare...aia da..dar din ce ai zis tu s-a inteles per ansamblu !
Spark-ul nu are cum sa aiba 2,5 stele, daca Aveao are 1,5...inca o data se demonstreaza cat de aberante sunt testele EuroNCap, Spark-ul e moarte sigura, si o berlina e mai sigura, testele sunt facute in conditii de laborator, conditii ideale, ori in trafic, nu se vor intalnii niciodata semenea conditii, testele sunt un mare Bullshit, ceva comercial, unde fraierii pun botul ! La un impact frontal cu alta masina, ambele trebuie sa mearga cu 30 km/h, ca sa se incadreze in conditiile testelor..ori asa ceva este imposibil ! In conditii normale de trafic, ori ca e Aveo, ori Logan, ori Clio, etc, e totuna, totul tine de noroc, nu de stelele alea care dau la unii motive sa-si laude Loganul ![]() Si sa nu fiu off topic de tot, mie imi place Spark-ul, de cumparaturi e numai buna, dar tabla e foarte subtire, parca ar fi staniol..trebuie sa ai grija ca se deformeaza si daca te sprijini in ea...In oras e perfecta, dar eu nu as iesi cu ea in afara ![]() This post has been edited by argon: 6 May 2006, 09:50 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Pai asta nu e un Matiz cu un facelift si cu modificari in interior (bordul) ?
|
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
aphophis |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 6 May 2006, 10:16) Nu stiu cat de slaba sau nu e, dar e aiurea sa zici ca e peste multe marci straine, mai bine precizeaza si matale ca la capitolul pret e mai tare...aia da..dar din ce ai zis tu s-a inteles per ansamblu ! Spark-ul nu are cum sa aiba 2,5 stele, daca Aveao are 1,5...inca o data se demonstreaza cat de aberante sunt testele EuroNCap, Spark-ul e moarte sigura, si o berlina e mai sigura, testele sunt facute in conditii de laborator, conditii ideale, ori in trafic, nu se vor intalnii niciodata semenea conditii, testele sunt un mare Bullshit, ceva comercial, unde fraierii pun botul ! La un impact frontal cu alta masina, ambele trebuie sa mearga cu 30 km/h, ca sa se incadreze in conditiile testelor..ori asa ceva este imposibil ! In conditii normale de trafic, ori ca e Aveo, ori Logan, ori Clio, etc, e totuna, totul tine de noroc, nu de stelele alea care dau la unii motive sa-si laude Loganul ![]() Si sa nu fiu off topic de tot, mie imi place Spark-ul, de cumparaturi e numai buna, dar tabla e foarte subtire, parca ar fi staniol..trebuie sa ai grija ca se deformeaza si daca te sprijini in ea...In oras e perfecta, dar eu nu as iesi cu ea in afara ![]() testele se fac la ~6x km/h si sunt un benchmark al securitatii pasive oferite de masina. iar la faza cu aveo vs spark, nu e de vina euroncap-ul ca aveo a obtinut rezultate mai slabe,e vina inginerilor chevrolet care si-au bagat ceva in siguranta pasiva a masinii, gandind ca in jungla in care va vinde aveo-ul pe putini dintre posibilii clienti ii va interesa ca pot muri la un impact frontal la 6x km/h. This post has been edited by aphophis: 6 May 2006, 10:22 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 6 May 2006, 11:16) Spark-ul nu are cum sa aiba 2,5 stele, daca Aveao are 1,5...inca o data se demonstreaza cat de aberante sunt testele EuroNCap, Spark-ul e moarte sigura, si o berlina e mai sigura, testele sunt facute in conditii de laborator, conditii ideale, ori in trafic, nu se vor intalnii niciodata semenea conditii, testele sunt un mare Bullshit, ceva comercial, unde fraierii pun botul ! Pe ce te bazezi cand spui ca o berlina e sigura? In deceniul 7 cand a fost proiectata caroseria nu exista NCAP sau mai stiu eu ce deci nu era nici un interes spre acest domeniu, nu existau calculatoare pentru a studia deformarea. Asa ca nu are cum berlina sa ia nici macar un sfert de stea la NCAP. Doare, dar asta e adevarul. Si mai lasati dreaku toate discutiile astea despre siguranta. Mana sus sa vad pe cine a interesat cate stele are la crash-test Loganul atunci cand au luat decizia de cumparare si daca ar fi refuzat sa cumpere masina daca ar fi fost nesigura. Doar acestia au dreptul sa se lanseze in discutii despre siguranta. |
--------------------
.
.
.
|
|
testike |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Pe mine, pe mine!
![]() Am vrut cel putin 3 stele, 2 airbaguri si ABS. Intr-adevar cand am luat masina testul nu era facut, dar firma zicea ca estimeaza 3* , si ce-i drept se cam pricep la treaba asta. Masina urmatoare va avea 5*, siguranta va fi principalul criteriu dupa care o voi alege. Alte criterii vor fi: marime, pret, consum, putere - in ordinea asta. Later Edit: >Si mai lasati dreaku toate discutiile astea despre siguranta. Hehe, cenzurat de moderator , ne zici tu ce sa vorbim, cand topicul este despre siguranta ![]() Ca sa fiu si on-topic, 2.5* mi se pare cam nasol, mai ales ca masina nu este ieftina. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
abram_burel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 24 September 04 ![]() |
Sorry Laur, nu sunt de acord. Oricine isi poate da cu parerea.
Chiar crezi ca o sa castige cineva din recenta bascalie Steaua - Rapid? Sau poate ca din asta cu Dacia - Chevy? In ultima instanta, in ambele cazuri, "ultimul" cuvant o sa-l aiba cine are... gura mai mare. E posibil ca solutia constructiva de la Spark/Matiz sa aiba dificultati in a asigura o siguranta decenta, cel putin daca o masuram cu encapul (pentru cine nu a auzit asta e o unitate de masura ruda cu... becalul). Rezultatele scoase de "noua generatie Chevrolet" sunt totusi surprinzatoare. Ori chiar a innebunit lupul (GM), ori e o manevra a altui meci (EU-State) - ori amandoua. |
--------------------
Dacia
Nova GTi
1999 Parerea mea... stiti cum e... maxima!
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#13
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 6 May 2006) Spark-ul nu are cum sa aiba 2,5 stele, daca Aveao are 1,5...inca o data se demonstreaza cat de aberante sunt testele EuroNCap, Spark-ul e moarte sigura, si o berlina e mai sigura, testele sunt facute in conditii de laborator, conditii ideale, ori in trafic, nu se vor intalnii niciodata semenea conditii, testele sunt un mare Bullshit, ceva comercial, unde fraierii pun botul ! La un impact frontal cu alta masina, ambele trebuie sa mearga cu 30 km/h, ca sa se incadreze in conditiile testelor..ori asa ceva este imposibil ! In conditii normale de trafic, ori ca e Aveo, ori Logan, ori Clio, etc, e totuna, totul tine de noroc, nu de stelele alea care dau la unii motive sa-si laude Loganul ![]() Domnu' argon as fi foarte curios sa aflu cam ce stiti dumneavoastra in legatura cu aceste teste, nu de alta dar unii, probabil, se mai pricep cat de cat, altii poate mai si lucreaza in acest domeniu sau .... |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ma intereseaza conditii concrete, nu basme cu stele acordate pe ureche, un sondaj, cati oameni au murit sau au fost grav raniti in Logan si cati in Aveo...raportat la acelasi numar de masini, ca stiu ca de Logan e plin pe toate gardurile, ce vreau eu sa zic e ca ori o stea, ori 3 a acelasi rah@t, poate la 5 s-ar mai cunoaste diferenta la un impact in coditii reale din trafic, si nu mimat la 50-60 km/h intr-o hala.
Loganul putea avea si 5, doar ca dormeati mai linistiti noaptea, ca tot praf va faceti la un impact frontal cu orice alta masina, si in Spark si Aveo la fel..carne de mici..atunci cand toti cu gura mare de aici care ridica Loganul pe culmi marete ca are 3 stele va circula cu 50 de km/h, fara alte masini pe strada, si risca sa intre ca idiotu intr-un zid, atunci da..e bun ca are 3 stele..dar la un impact de peste 80 km/h, chiar si peste 200 km/h(cand se aduna viteza vehicolelor implicate) varza suntem toti, indiferent de masina, fie logan, spark clio, berlina etc. Condusul preventiv si cu viteza adaptata conditiilor de trafic va scapa, nu stelele de care sunt unii asa de mandrii ! sunt tocmai bune de spalat pe cap..cu atat mai multe cu atat mai putina matreata. This post has been edited by argon: 6 May 2006, 13:36 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#15
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006,) nu are cum berlina sa ia nici macar un sfert de stea la NCAP. Si mai lasati dreaku toate discutiile astea despre siguranta. Mana sus sa vad pe cine a interesat cate stele are la crash-test Loganul atunci cand au luat decizia de cumparare si daca ar fi refuzat sa cumpere masina daca ar fi fost nesigura. Doar acestia au dreptul sa se lanseze in discutii despre siguranta. Da cine esti tu mai nea asta de-ti permiti un asemenea ton, ha? Afla ca eu unul sunt foarte interesat de siguranta (cu mult mai mult decat ti-ai putea imagina) si ma simt jignit de afirmatiiele din "quote". Rog pe aceasta cale un moderator sa se sesizeze! Cat despre siguranta berlinei, nestiind absolut nimic in legatura cu acest subiect, mai bine ai sta in banca ta! Domnul argon constat ca nu aveti nici cea mai mica idee fata de ceea ce inseamna un test de coliziune! Va asigur ca raportul de la rezultatele EuroNCAP se regaseste si in cazurile reale! |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(Lucian BLK @ 6 May 2006, 15:31) Da cine esti tu mai nea asta de-ti permiti un asemenea ton, ha? Afla ca eu unul sunt foarte interesat de siguranta (cu mult mai mult decat ti-ai putea imagina) si ma simt jignit de afirmatiiele din "quote". Rog pe aceasta cale un moderator sa se sesizeze! Cat despre siguranta berlinei, nestiind absolut nimic in legatura cu acest subiect, mai bine ai sta in banca ta! Te-a interesat, deci nu te incadrezi. De ce te simti? ![]() Ma adresez celor ce si-au cumparat Logan pentru faptul ca era cea mai buna optiune la bugetul de care dispuneau (la unii nu), asta si-au permis, scapau de reglatul platinilor si suflatul in jicloare, etc, si pe care NU I-A INTERESAT NICI O SECUNDA CATE STELE LA CRASH-TEST ARE MASINA, ba pe unii nu-i intereseaza nici macar purtatul centurii de siguranta. In fine, fiecare cu parerea lui. Dar ai un astfel de "interes" pentru siguranta si mai apoi sa vii sa arunci cu noroi ca de, uite, Loganul are 3 stele, mi se pare cretinism. Si cate stele a luat berlina la euro ncap? ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 6 May 2006, 15:00 |
--------------------
.
.
.
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#17
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
N-ai absolut nimic de spus in legatura cu acest subiect! Din pacate nu realizezi asta! Nu realizezi ce debitezi! Mai lasa netu' si pune si tu mana pe-o carte! ABC-ul e "Rezistenta materialelor", cauta una de Buzdugan sau Goia! Daca te tin balamalele si netu-ti permite mai poti vedea ceva de oboseala si mecanica ruperii (Cioclov). La revedere!
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Si ce are **** cu prefectura? Sa inteleg ca un tanc are stele la euroncap fara numar si o VOLGA din 56 e mai sigura decat multe masini moderne?
Adica o masina moderna trebuie nu numai SA NU SE DEFORMEZE, dar daca se poate sa si sparga peretele din fata ei? Sincer, chiar tu mi-ai aratat ca nu stii ce inseamna o masina sigura. O masina sigura trebuie sa absoarba cat mai bine socurile la impact (deformand portbagajul si compartimentul motor), dar in acelasi timp celula de supravietuire (in acest caz habitaclul) sa ramana intacta. Apoi sistemele de siguranta (centuri, air-bag, etc) fac restul. Dar fara primele nu ajuta la nimic. Crezi ca daca dotezi masina cu sine de cale ferata (ca sa fie mai rezistenta, deh) o faci mai sigura? Zonele de deformare trebuie sa absoarba socul impactului tocmai pentru a nu-i supune pe pasageri la aceste forte. Din pacate sunt ASE-ist de profesie, asa ca nu stiu sa explic in termeni tehnici. Am citit toate cartile, de la doiar pana la popa si as. ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 6 May 2006, 15:41 |
--------------------
.
.
.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#19
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 16:37) Zonele de deformare trebuie sa absoarba socul impactului tocmai pentru a nu-i supune pe pasageri la aceste forte. Corect! De aia masinile noi sunt mai "moi" si dau impresia ca se fac praf la orice impact. Deformarea caroseriei absoarbe socurile pe care altfel le-ar resimti pasagerii. |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
aphophis |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
are dreptate laurentziu, masina nu trebuie sa fie ca tancu, caci in cazul asta te faci ca piftia inauntru. Energia aia e transmisa in zone prestabilite si disipata pentru a nu a ajunge la celula habitaclului.
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Lucian BLK @ 6 May 2006, 14:49) Domnul argon constat ca nu aveti nici cea mai mica idee fata de ceea ce inseamna un test de coliziune! Va asigur ca raportul de la rezultatele EuroNCAP se regaseste si in cazurile reale! Ba eu cred ca am, am citit cam tot ce se putea citii despre test, si despre cel australian, ANCAP, si cel american, USNCAP.Cu teoria e bine..ca practica ne omoara... Fiecare cu parerea lui, nu caut sa ma cert cu nimeni. O zi buna in continuare. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cred ca ar trebui mutat la cafenea topic-ul asta.
Domnule Lucian BLK, expert in proiectare si design caroserii, cu atestat de proiectare conforma cu normele euroNCAP, rog a-mi explica mie, care nu prea le am in acest domeniu, care stiu doar ca trebuie sa-mi pun centura cand ma sui la volan, cam cum trebuie sa se prezinte o caroserie pentru a fi SIGURA. Nu sunt fan Renault, dar majoritatea modelelor sale (nu si cel pe care il conduc) intrunesc 5 stele la euroNCAP (nu mi-a venit in cap alt exemplu de masina cu 5 stele) si in urma acestor teste aceste masini au iesit sifonate. Totusi sunt considerate sigure? Dvs sustineti ca o masina pentru a fi sigura trebuie sa aiba materialele, recte fierul cat mai dure. De ce au iesit sifonate respectivele masini? Le considerati sigure? Pe ce criteriu este dacia berlina o masina sigura? Rog sa nu-mi dati exemple cum a lovit bunicu' o vaca si a intrat in sant si a trait. |
--------------------
.
.
.
|
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 6 May 2006, 10:16) La un impact frontal cu alta masina, ambele trebuie sa mearga cu 30 km/h, ca sa se incadreze in conditiile testelor..ori asa ceva este imposibil ! In conditii normale de trafic, ori ca e Aveo, ori Logan, ori Clio, etc, e totuna, totul tine de noroc, nu de stelele alea care dau la unii motive sa-si laude Loganul ![]() Doar 5% din accidente se intampla la peste 60 km/h, pe asta se bazeaza euroncap. In principiu, mai apuci sa franezi (nu intotdeauna, daca iese unul pe contrasens se cheama ca nu ai avut noroc in viata, vezi Laura Stoica). E drept ca pe alea 5% le vezi la stiri, pe celelalte nu... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
stoianco |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 177 Joined: 5 November 04 ![]() |
spark - 2.5 stele, Matiz - 3 stele, Logan - 3 stele... tot un drac...si daca stau si ma gandesc la viteza mea "normala" de pe autostrada... renault - 5 stele, ford - 5 stele, mertan - 5 stele... acelasi drac.
Personal consider ca puterea financiara a fiecarui sofer in parte se reflecta in clasa de masina condusa si relativ automat in nr de stele. OK, spark are 2.5 stele... acum sa nu afirme cineva ca nu se va vinde ca ar sustine aberatii. Orice produs are ca "target" o clasa de potentiali clienti. E normal sa nu se cumpere spark pentru alergat pe autostrada ci pentru plimbare de ici colo prin oras, cu consum mic de conbustibil si cu posibiliatea de a parca usor in spatii inguste. |
--------------------
Dacia Logan
PRESTIGE
2006
|
|
Liviu |
![]()
Post
#25
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
QUOTE(hebron @ 5 May 2006, 23:32) QUOTE(stoianco @ 7 May 2006, 00:38) spark - 2.5 stele, Matiz - 3 stele, Logan - 3 stele... tot un drac...si daca stau si ma gandesc la viteza mea "normala" de pe autostrada... renault - 5 stele, ford - 5 stele, mertan - 5 stele... acelasi drac. Cea mai mare greseala pe care o poate face cineva care se uita la stelele Ncap este sa echivaleze stelele din clase diferite. Oameni buni, daca un matiz de 5 stele se "impacteaza" frontal cu un jeep de 1 stea, eu cred ca cei din matiz vor muri pe cand cei din jeep vor fi doar zdruncinati putin ... nu stiu de ce dar parca asa imi dicteaza mie bunul simt si legile fizicii. Deci nu mai comparati numarul de stele Ncap de la matiz/spark cu logan/aveo .. ce sa mai zic de mercedes and others ... de aceea si pe situl de la euroncap se precizeaza clasa in care se incadreaza o anume masina. P.S.: Cat despre topic, am impresia ca se va lasa cu warn-uri mai multe (caci deja s-au dat) daca nu va potoliti cu certurile stupide (avertisment initiatorului topicului). |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(Liviu @ 7 May 2006, 02:59) Cea mai mare greseala pe care o poate face cineva care se uita la stelele Ncap este sa echivaleze stelele din clase diferite. Oameni buni, daca un matiz de 5 stele se "impacteaza" frontal cu un jeep de 1 stea, eu cred ca cei din matiz vor muri pe cand cei din jeep vor fi doar zdruncinati putin ... nu stiu de ce dar parca asa imi dicteaza mie bunul simt si legile fizicii. De acord, n-am contestat niciodata acest lucru, aici vorbeam insa despre deformarea masinii la impact, deformare ce are rolul de a absorbi cat mai bine socurile ce pot fi resimtite de pasageri. @lucianblk: astept sa-mi aduci contraargumente la fiecare greseala de-a mea. ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#27
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(Laurentziu83) @lucianblk: astept sa-mi aduci contraargumente la fiecare greseala de-a mea. OK QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 13:48) In deceniul 7 cand a fost proiectata caroseria nu exista NCAP sau mai stiu eu ce deci nu era nici un interes spre acest domeniu, nu existau calculatoare pentru a studia deformarea. Asa ca nu are cum berlina sa ia nici macar un sfert de stea la NCAP. Doare, dar asta e adevarul. Daca atunci cand aceasta masina a fost proiectata nu exista EuroNCAP si nu existau nici calculatoare asta nu inseamna ca masina e zero dpdv al sigurantei! Extrapoland logica ta inseamna ca toate masinile ante NCAP sunt egale dpdv al sigurante, adica zero! Ete ca nu-i asa! Si afla ca, cu toate ca nu exista NCAP se faceau foarte multe teste, chiar mai multe decat acum, mare parte fiind preluate de catre calculator, chiar si Dacia avand (are si acum) un poligon de incercari! QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 13:48) Te-ai intrebat oare daca cu aceasta afirmatie nu jignesti pe cineva? Eu cred ca nu! Afla ca sunt unii pe care ii intreseaza subiectul, altii sunt chiar pasionati sau unii poate chiar lucreaza in acest domeniu al sigurantei auto! QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 13:48) Mana sus sa vad pe cine a interesat cate stele are la crash-test Loganul atunci cand au luat decizia de cumparare si daca ar fi refuzat sa cumpere masina daca ar fi fost nesigura. Doar acestia au dreptul sa se lanseze in discutii despre siguranta. Oare, chiar asa!? QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 16:37) Adica o masina moderna trebuie nu numai SA NU SE DEFORMEZE, dar daca se poate sa si sparga peretele din fata ei? Acesta este primul post din topic unde se vorbeste de asta, dealtfel esti si singurul care vorbesti de asa ceva! Nu stiu de unde ai tras tu aceasta concluzie! QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 16:37) Chiar asa? Imi arati si mie unde? QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 16:37) O masina sigura trebuie sa absoarba cat mai bine socurile la impact (deformand portbagajul si compartimentul motor), dar in acelasi timp celula de supravietuire (in acest caz habitaclul) sa ramana intacta. Apoi sistemele de siguranta (centuri, air-bag, etc) fac restul. Dar fara primele nu ajuta la nimic. Crezi ca daca dotezi masina cu sine de cale ferata (ca sa fie mai rezistenta, deh) o faci mai sigura? Zonele de deformare trebuie sa absoarba socul impactului tocmai pentru a nu-i supune pe pasageri la aceste forte. OK, arata-mi si mie cine si unde te-a contrazis? QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 16:37) Afla ca unii chiar se pricep si chiar stiu ce vorbesc! QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 21:08) Dvs sustineti ca o masina pentru a fi sigura trebuie sa aiba materialele, recte fierul cat mai dure. Aici ai recidivat! Arata-mi unde am sustinut eu o asemenea prostie! Daca nu sa stii ca-ti accept scuzele care sunt convins ca vor veni! QUOTE(Laurentziu83 @ 6 May 2006, 21:08) Nici acest fapt n-a fost afirmat de catre mine sau de catre altcineva pe acest topic! Oricum, afla ca orice masina are siguranta sau nesiguranta ei, cum vrei s-o iei, depinde doar care e referinta. Ei? |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
chestia cu berlina eu am afirmat-o, si am zis ca poate fi mai sigura decat un Spark/Matiz, dupa caz, am vazut cateva coliziuni dintre berlina-matiz, si daunele predomina la Matiz, si ocupantii acestuia.
Cu alte cuvinte, e exact cum zice Liviu, cele 3 stele de la un Matiz, nu-l ajuta la nimic la impactul cu o berlina, Matizul are mai mult de suferit si ocupantii lui de asemenea. nu o data am vazut cum Smurd-ul aduna cu lopatica pasageri din matiz, si cei din belina erau bine mersi.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#29
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
Daewoo Matiz cel cunoscut de catre noi si fabricat la Craiova nu a fost testat la EuroNCAP! Cel testat a fost fratele sau polonezul, deci nu stim de ce e in stare olteanul nostru.
In al doilea rand, este evident ca masele, mai precis energiile, masinilor conteaza! EuroNCAP testeaza, la inpactul frontal, comportamentul cu o semibariera (40%) semideformabila. |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Teoretic, olteanul ar trebui sa aiba aceleasi standarde ca orice Matiz...
Spark-ul de la noi unde e facut? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 22:14 |