Probleme pornire Solenza, Probleme pornire Solenza
![]() ![]() ![]() |
Probleme pornire Solenza, Probleme pornire Solenza
daniel_2 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
- b77mlb
|
|||
Reed |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Este de la senzorul de turatie situat undeva deasupra volantului si fixat in 2 suruburi. Se scoate senzorul si se curata apoi motorulva porni normal. Se poate incerca si "ciocanirea" acestuia fara demontare, cu o surubelnita, ce reuseste in cam 80% din cazuri. Oricum fenomenul a fost descris pe site... trebuia sa dai un search..
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
Am avut aceeasi problema cu pornirea la cald.
Si curatarea senzorului de turatie a rezolvat problema. Era in garantie si baietii au facut ce au crezut ei de cuviinta iar pana la urma au curatat si senzorul ala. El de fapt ii spune computerului ca motorul se invarte si ca merita sa fie alimentat cu combustibil. Daca el nu sesizeaza miscare taie alimentarea cu combustibil si automat se invarte in gol. Doar pe demaror si nu porneste. daca unora li se pare o explicatie aiurea sa dea una mai buna. EU |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#4
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
Si eu am avut probleme cu pornirea la solenza mea si nu a fost din senzorul de turatie nu ca nu ar fii posibil sa fie.
la mine problema a fost din cablajul acela care vine la injectoare la reperul acela in care vin fisele de la bujii (nu stiu cum se numeste). Asta a fost problema la mine. S-ar putea sa fie si la tine la fel. Bafta multa si sa te coste cat mai putin. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
daniel_2 |
![]() ![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 May 06 ![]() |
Multumesc mult de sfaturi. Am citit tot ce am gasit, pe acest site si pe altele, insa mi s-a parut ca situatia mea ar putea fi diferita de cele descrise acolo, de aceea am decis sa imi postez problema separat. Lucrez intr-un domeniu in care stiu ce inseamna sa ai disponibilitatea sa raspunzi unor intrebari intr-un timp scurt, cat mai la obiect si eventual sa faci abstractie de ignoranta (justificata sau nu) celor care le pun. Inca o data multumesc.
|
--------------------
dacia
solenza
- b77mlb
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
daniel_2, bine ai venit printre noi. Cum ziceau si colegii, cauta pe forum (mai ales la DSN) si vei gasi topic-uri in care este descrisa procedura de curatare a senzorului de turatie. Sunt si poze ca sa intelegi exact. Iti trebuie o cheie de 10 si 10 minute de rabdare + o carpa curata.
Nu are rost sa mergi la service daca nu cureti mai intai acest senzor. Daca tot face probleme, poate fi bobina de inductie sau altceva. Dar mai vorbim dupa - daca e cazul. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
MihaiRTC |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 November 04 ![]() |
Salut. Eu am alta problema cu pornirea care m-a cam ingrijorat si enervat in acelasi, dar cred ca este pe partea electrica (poate alarma??). Am patit-o de 2 ori pana acum asa ca o sa descriu fenomenul: dau la cheia, se stinge beculetul de pe bord, dau in continuare si nu se aude nici tac, nimic. Pauza totala. Parca n-ar face contact. Luminile le pot aprinde,nu palpaie,deci sigur nu e moarta bateria. Am mai incercat de 2 ori si la fel, nu se intampla nimic. Prima data cand mi s-a intamplat a pornit dimineata masina la prima cheie, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Aseara,cand mi s-a intamplat a doua oara fenomenul, am lasat-o vreo 30 sec dupa primele incercari si cand am dat la cheie din nou a pornit ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
Cine stie de la ce poate fi? Help please Poate fi de la vreun circuit de la alarma? Nu recunoaste cheia? (cand dau la cheie astept sa se stinga beculetul). PS: Am o solenza clima din iunie 2003 si a fost acum vreun an jumate busita in partea din fata (au schimbat in service bara, capota si radiatorul) |
--------------------
dacia
solenza clima
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am patit o singura data asta. Era pentru ca din greseala am apasat pe butonul alarmei dupa ce am urcat in masina. Abia dupa 40 secunde de la armare incepe sa urle...
Am dat la cheie si... nimic. M-am muiat. Dupa inca 20 sec a inceput sa tipe alarma. Atunci abia m-am prins ca era actionat sistemul antidemaraj al alarmei. Deci e normal sa nu porneasca daca e alarma pusa. Mai bine mergi la cei cu alarma sa vezi daca pot verifica sistemul antidemaraj. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
MihaiRTC |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 November 04 ![]() |
Alarma era deactivata. Prima data cand am patit-o m-am invartit jumatate de ora, da n-am priceput ce poate fi. Si eu cred ca trebuie sa fie o problema de la alarma. Nu stiu ce as putea sa fac daca mi se mai intampla sa nu porneasca. Oare nu pot deconecta fizic alarma de undeva ca sa vad daca aia e intr-adevar problema? (asta in cazul in care se va mai intampla, bineinteles). Mi-e ca daca ma duc la verificat nu gasesc aia nimic si ma trimit la plimbare cu problema nerezolvata.
|
--------------------
dacia
solenza clima
|
|
DragosP |
![]()
Post
#10
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Nu știu ce fel de alarme aveți voi montate pe mașini, da' nu strică să verifici conexiunile electrice la demaror.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
daco06 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 April 06 ![]() |
Si eu am avut aceeasi problema ca si daniel_2. SLZ 2004/23.000km la Service am fost informat ca este de la sistemul antidemaraj care ar trebui inlocuit. Cunostintele mele in ale mecanicii fiind la limita bunului simt si problemele aparute nefiind permanente am ales sa mai astept. Dupa o perioada de aprox 1 luna masina porneste normal. Cred ca voi cauta senzorul de turatie pentru a-l curata.
|
--------------------
Dacia
Solenza
- BZ 45 DCF
|
|
Reed |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu nu am intilnit NICI UN caz in care cei de la service sa indice solutia reala si cea mai simpla de rezolvare a problemelor ci doar mesaje de tipul" e un dezastru aici", "s-a mai umblat pe aici de catre un neavizat",... samd asa incit sa te descumpaneasca si sa alegi varianta cea mai costisitoare ca timp si bani.
Sfat: incercati sa aplicati ce gasiti pe forum si apoi sa mergeti la service... chiar daca veti ajunge acolo macar sunteti oarecum in tema si nu puteti fi trasi pe sfoara intr-un mod gosolan. |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
luk2388 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 1 February 06 ![]() |
e cineva de meserie care poate sa-mi spuna de ce in momentul in care pornesc masina sau si dupa ce o pornesc se arde siguranta care are o cheie desenata pe ea '' prima de sus in jos '' . as vrea sa stiu ce mai e legat la acea siguranta?
de fiecare data cand se arde o face dupa ce se uda botul masinii . prima data s-a intamplat candam spalat-o eu ; a doua oara la spalatorie si ultima data cand am trecut print-un parau la iarba verde. de fiecare data arzand sau topind cate 3-4 sigurante de 10. va rog o opinie cei de la service nu stiu mai degraba punem toti cei de pe dacia club mana de la mana si facem un service ca sa nu primim raspunsuri de genul '' Acum nu se mai arde reveniti cand se mai intampla'' |
--------------------
dacia
solenza scala
- bv-88-tdk
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu de ex. nu prea am inteles la care siguranta te referi, mai ales ca nici nu ai mentionat valoarea ei (poate o poza, un desen ceva ar fi fost mai clar).
Recomand insa sa faci OTS-ul cu UCH-ul in punga. Asta in cazul in care nu siliconezi parbrizul si intrarile belicoase de apa in zona |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
daniel_2 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 May 06 ![]() |
M-am dus pana la urma la service (Meridian Brancoveanu sau Sud cred ca ii zice), mi-au facut teste pe pc urmate de corectii, pana cand soft-ul a zis ca totul e ok. Din cate am inteles de la "meserias" (ramane de vazut daca am pus motivat ghilimelele sau nu) a fost de vina pana la urma senzorul de directie. Inca o data multumesc pentru sfaturi, mai ales tie Reed.
Ca fapt divers, operatiunea in sine a durat 15 minute, plus cele 3 ore de asteptare (incepand cu ora la care am fost programat). Sunt rau de fapt, am mai fost pe la ei (am fost de fapt numai la ei) si nu mi s-a intamplat sa astept un timp nerezonabil. Azi nu stiu ce au avut, in cazul ca nu ATUNCI aveau "ceva", dar am simtit perfect atmosfera de anticamera la doctor. Mai mult, pareau tare amuzati, nu mai corect e sa zic chicoteau vazand ignoranta mea in materie ("masina are probleme la pornire, mai des la cald, mai rar la rece"). In fine, daca au facut treaba buna e tot ce conteaza. O sa mai scriu daca s-a rezolvat dupa ce va trece un timp, plus placebo-ul de rigoare. Multumesc tuturor - cred ca va dati seama ca fiecare raspuns pe care-l dati este pentru unii din noi mana cereasca (si pentru altii prilej de chicoteli). |
--------------------
dacia
solenza
- b77mlb
|
|
daco06 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 10 April 06 ![]() |
Salut !
Reed spunea ceva de"senzot de turatie" tu daniel_2 spui ceva de "senzor directie"; este acelasi lucru? daca nu unde este pozitionat? cum se desface? poate se mai loveste cineva de aceeasi problema... |
--------------------
Dacia
Solenza
- BZ 45 DCF
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Recomand un search pe forum dupa "senzor de turatie"...
Formularea senzor de directie este gresita, de fapt lumea se refera tot la cel de turatie, dar nu-i retinuse bine numele |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
daniel_2 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 May 06 ![]() |
Mea culpa, este vorba evident de "senzor de turatie".
O parere de profan: operatie de desfacere, curatare si remontare a senzorului este foarte rapida, am vazut cu ochii mei ca a durat cca 5-10 minute. Unde este senzorul pozitionat, sau cat de usor e sa umbli la el, asta e alta poveste. Ce am citit si vazut (in poze) pe site nu m-a lamurit prea mult, in sensul ca nu m-a convins ca pot face operatia si singur. Cam asta a fost motivul pentru care am decis sa merg la service. Poate ca totusi nu aveti 2 maini stangi ca mine si va descurcati mai usor. |
--------------------
dacia
solenza
- b77mlb
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Eu am patit altceva:
Nu am alarma. Plec din Iasi, ajung in Bacau, opresc motorul. Dau sa il pornesc, nimic (invart cheia, astept, apoi invart pe contact, nimic, dau drumul). A doua oara la fel. A treia oara, tin mai mult pe contact si dupa o secunda incepe sa invarta si porneste. Seara a mai facut de 3 ori la fel, apoi cand am pus contact a facut un zgomot ca atunci cand dai la cheie cu motorul pornit. Dupa aia a pornit normal. Ce poate fi? |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
i96nds |
![]()
Post
#20
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce-ar fi sa cureti si tu senzorul de turatie ? Dupa aia mai vorbim.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
florinn |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 June 06 ![]() |
Eu am probleme de mai multa vreme cu pornirea, porneste cind vrea ea. Am gasit multa informatie pe forum, am facut rost si de niste manuale destul de serioase.
Am curat senzorul de turatie care arata destul de bine de altfel. Inca nu am rezolvat insa un pas l-am facut. Azi am desfacut UCE Decodor si curgea apa din ea. Va pun o poza sa vedeti cum arata. (Solenza de 3 ani) Attached thumbnail(s) uce_decodor_solenza.jpg ( Size: 52.39k ) Number of downloads: 6236 |
--------------------
Renault
Megane
2006
|
|
b64chr |
![]()
Post
#22
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
N-ai facut nici o revizie de cand ai luat-o?
In mod normal trebuia ca la revizie sa ti-o bage intr-o punga. A existat o "Nota tehnica" in acest sens. Daca ai facut reviziile la service autorizat dacia si nu ti-au bagat-o in punga, suni la VC, e vina lor, poate ai o sansa sa ti-o schimbe pe cheltuiala serviceului care n-a respectat respectiva nota tehnica. Daca nu, schimbi UCE pe cheltuiala ta, oricum trebuie schimbat la cum arata. Si ar trebui sa vezi pe unde intra apa si sa etansezi. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Marty |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(b64chr @ 19 Jun 2006, 09:03) In mod normal trebuia ca la revizie sa ti-o bage intr-o punga. ... Daca ai facut reviziile la service autorizat dacia si nu ti-au bagat-o in punga, suni la VC... Ma, punga aia se numeste prezervativ! De obicei ti-o bagi singur in el, da' mai exista si fete pricepute care ti-o baga ele in dinsul. ![]() In alta ordine de idei, nu-l baga-n orice punga ca face condens. Trebuie o punga speciala, cu aerisire. Cit despre "halul" in care arata, stai linistit ca-i OK. Maroneala aia e saciz, e inofensiv. ![]() This post has been edited by Marty: 19 Jun 2006, 10:32 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
florinn |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 June 06 ![]() |
de unde ai scos-o p-asta cu sacizul e rugina in toata regula
ce vezi tu acolo sint piciorusele integratului expandate, transformate in rugina din cite am vazut eu nu a intrat apa, e condens, am gasit si in 2 relee am facut prima revizie la service adras; ce punga, ori nu stiau ori li se rupea iar acum e prea tirziu, asta a fost in 2004 am curatat (ocazie cu care un piciorus al integratului a cazut la datorie, practic nu mai era el ci una din bulinele alea de rugina) si acum merge masina doar ca nu se mai deschid usile automat se pare ca a fost afectat o parte din uce care raspunde de inchiderea usilor (desi piciorusul l-am reconstituit cit de cit) o sa il schimb cind o sa ajung la un service, dar vreau sa ma mai interesez ca sint varza astia pe unde am mai fost. (ultima oara am schimbat capota la meridian si nu se mai deschidea dupa 2 zile) chiar, nu exista si o sectiune pe aici legata de service-uri, de ce fac si cum fac ? |
--------------------
Renault
Megane
2006
|
|
Demmoniks |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 June 06 ![]() |
Am si eu o problema: daca las farurile pornite 5 minute cu motorul oprit cand dau sa pornesc masina invarte un pic si apoi moare tot bordul. Apoi cand bag cheia din nou imi apare ceasul resetat si tot nu pleaca decat impinsa cativa metri...Ce sa fie? Bateria? Electromotorul?
|
--------------------
Dacia Solenza
Dacia Solenza
2003
|
|
i96nds |
![]()
Post
#26
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce experimente faci si tu....
Schimba repede bateria cu una mai buna. E pe duca. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
florinn |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 17 June 06 ![]() |
QUOTE(Demmoniks @ 21 Jun 2006, 15:28) Am si eu o problema: daca las farurile pornite 5 minute cu motorul oprit cand dau sa pornesc masina invarte un pic si apoi moare tot bordul. Apoi cand bag cheia din nou imi apare ceasul resetat si tot nu pleaca decat impinsa cativa metri...Ce sa fie? Bateria? Electromotorul? sau adauga apa distilata la baterie daca nu e indeajuns masinile astea parca nu era voie sa le impingi ???!!!! ceva in ele se strica la impins, ai grija |
--------------------
Renault
Megane
2006
|
|
Demmoniks |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 June 06 ![]() |
Tin sa precizez ca in mod normal imi pleaca...numai daca las farurile aprinse o scurta perioada nu mai vrea...si se si reseteaza ceasul de la bord. Asta ma face sa banuiesc ca nu e de la baterie...
|
--------------------
Dacia Solenza
Dacia Solenza
2003
|
|
david79 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
ca sa te convingi ca bateria a decedat, masoara inainte de pornire tensiunea. daca e sub 12.5 volti - amin
![]() |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
i96nds |
![]()
Post
#30
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Demmoniks, o baterie de 40Ah ar trebui sa reziste la o SLZ cu farurile aprinse cel putin 3 ore.
Deci daca lasi 3 ore farurile aprinse (fara proiectoare ceata) atunci masina ar trebui sa mai porneasca. Daca lasi 4 ore... se consuma tot curentul. La tine moare bateria dupa 5 minute de faruri aprinse - inseamna ca se duce in 0.1 ore adica capacitatea bateriei tale e acum de aprox 1Ah in loc de 40Ah..... Asa ca sigur e aproape decedata. Daca nu lasi farurile aprinse atunci ea are suficient curent pentru pornire si apoi se incarca de la alternator. Deci schimba bateria. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 22:13 |