care va pricepeti la cutii????
![]() ![]() ![]() |
care va pricepeti la cutii????
pui de drac |
![]()
Post
#1
|
||
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|||
vcosmin |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 5 December 03 ![]() |
cu cat e mai mare raportul, cu ata demarajul este mai bun, ex
33/8=4.125 34/9=3.777 cu primul demareaza mai bine, dar viteza maxima in fiecare treapta este mai mica de ex, daca in mod normal intr-a 2 prindea 90 acum de ex o sa prinzi mai putin, da mai repede. |
-------------------- |
|
MoGas |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ghiavole, pe celalalt forum
![]() ![]() |
-------------------- |
|
pui de drac |
![]()
Post
#4
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
mai,asa-s eu,intreb peste tot ca sa aflu parerea mai multora...totusi,cred ca se explica altfel:
ca la bicicleta.Avand foaia(la pedale) fixa sa zicem de un nr de dinti si in spate cateva pinioane se intelege clar ca pentru un demaraj mai bun trebuie un pinion mare la roata.Atunci motoru trage usor dar demarajul e bun si scurt.Daca am avea si foaia la bicicleta mai mica decat este ar fi si mai bine,deci cu cat unu este mai mic si celalalt pinion e mai mare,cu-atat grupul permite demaraje mai bune.As fi interesat sa combin cele doua grupuri sa obtin 8x34...pacat ca nu se poate... ce bine c-am avut bicicleta ![]() |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
MoGas |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, e exact la ca țoaclă
![]() |
-------------------- |
|
pui de drac |
![]()
Post
#6
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
pe-aici pe undeva...ideea e ca mi-a luat o noapte intreaga sa dezleg misteru asta
![]() |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
Ingerash |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 4 June 04 From: Turda ![]() |
Daca tot e aici ceva legat de cutii imi spune cineva ce risc daca schimb volanta? trebuie sa o schimb ca sa pun cutie de Renault. Cum influentzeaza marimea volantei? ce se intampla daca e mai mica(ushoara) sau mai mare? :inger:
|
-------------------- Si din dacie poti face "avion"
|
|
MoGas |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
1. risti sa dezechilibrezi motorul daca n-o centrezi klumea
2. daca e prea mare se accelereaza greu daca e prea mica nu uniformizeaza destul oscilatiile motorului. |
-------------------- |
|
vierme_ha |
![]()
Post
#9
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
in legatura cu cutii...nu cred ca are legatura cu tuningu'...dar mie imi merge frumos cand schimb 1>2>3>4>5..dar cand e sa am vreo 80/h observ un obstacol sa zicem....franez pana la 20/h si sa ii dau a 2 nu vrea! trebuie sa o pisc eu sa ma joc cu pedalele...si si atunci o ia carait...si daca e sa o pornesc batraneste(dead battery) si sa o am pe neutru cand plec de pe loc nu imi ia ia nici o treapta din miscare ma refer aici la 1 sau 2.. nu cred ca au atins baietii impingand de masina viteza echivalenta treptei a 3a ...
daca ma lamureste careva... biggrin.gif |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
alezz |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 17 April 04 From: Bucuresti ![]() |
vierme_ha:
vesnicele sincroane |
-------------------- |
|
Bytzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
cutii de KKt!a mea e de 32 de ani, caraita si rupta si tot merge, la un nivel foarte acceptabil
io stiam ca dc pui volanta de 200 cu ambreiaj aferent creste viteza si demarajul(am un prieten cu asa ceva si nu pre ma mai tin dupa el laugh.gif ) |
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Lamuriti-ma si pe mine, ca nu am desfacut niciodata o cutie, am vazut doar in sectiune in carte. Grupul conic care este? am vazut ca sunt doua trenuri, fix si mobil si diferentialul. Si am mai vazut ca exista doua tipuri de cutii in 5 trepte care au la pinioane,acelasi nr de dinti,acelasi raport,dar difera citez "cuplul conic" una 9x34 si alta 8X33.
Cum pot sa inlocuiesc acest grup conic? merge de la 1100, ca are unchimiu vre-o 3 cutii de 1100 acasa Attached thumbnail(s) cutii v.JPG ( Size: 46.1k ) Number of downloads: 3754 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#13
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
din poza ta sa inteleg ca cutiile de nova (1,6) e la fel cu cutia mea de la 1310 Tlx(5 trepte) si alta intrebare: Care este numarul de dinti?ca nu prea cred ca este produsul de acolo....
|
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
laugh.gif nu e produs
Nunt doua roti dintate, prima cifra e nr. de dinti al primei roti, si a doua cifra e nr. de dinti a celei de a doua roti. ex 42 dinti prima roata, 11 dinti roata a doua |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
pui de drac |
![]()
Post
#15
|
Membru fals Group: Members Posts: 634 Joined: 13 January 04 From: Iasi ![]() |
sgm,e foarte putin probabil sa mearga grupul conic...ce e grupul conic?? foarte simplu,pe axul ala care-l vezi iesind din cutie cu rulmentu de presiune pe el ,in cutie,la celalalt capat ai un pinion....in legatura cu acest pinion mai este coroana...deci aici e vorba de numerele alea 9x34,etc etc..vezi ca ai sectiunea destul de clara as zice in carte..si eu m-am chiorat pana m-am prins...
beleaua este ca la 1100 difera total diferentialul,si tare cred eu ca difera si coroana...ma rog,prinderea ei pe ce-o mai fi prinsa...desi n-am incercat,ce sa-ti zic..asta e... printre altele,cutia de 1,6 de nova nu e la fel cu cea de 1300 in 5 trepte...doar pinioanele de pe arbori au acelasi nr de dinti,de unde si aceleasi rapoarte..dar in rest,totul difera..de la carcasa pana la suruuri,furci si alte prostii |
--------------------
DACIA
1100
- IS 99 HRB
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Eu am cutie in 5 trepte , masina e din 1991, poate are grupul conic 8x33. O sa aflu cam peste o luna cand desfac cutia sa ii schimb semeringurile si garniturile, ca pierde ulei la greu.O sa numar dintisorii sa vada cum stau treburile
Eu am 80 in a 5 a la 2200 ture, pe cand un prieten cu masina din 2000, are 80 la 1950-2000.Turometrele arata bine,m-am uitat special la mai multe masini noi,si sunt mai putin turate decat a mea la 80.Cred ca difera ceva in cutii. Si inca ceva, cand bag a 5 a, se aude un zgomot gen zzzzzz.O fi un rulment? numai la a 5 a se aude. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Ingerash |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 4 June 04 From: Turda ![]() |
Merita sa schimbi cutia daca ai in 4 trepte? Daca da, ce cutie cu 5 sa mi pun? Cutiile de Renault 18, 19, 21 potrivesc fara modificari(volanta, ambreiaj)? Sau mai bine zis ce cutii potrivesc shi cu ce modificari?
|
-------------------- Si din dacie poti face "avion"
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Se potriveste de renault 18, se schimba doar timoneria, in rest merge. De alt model nu cunosc
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
oly |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 2 February 04 From: Bistrita ![]() |
sgm
timoniera se schimba si gata sau mai este nevoie de ceva modificari si ce as castiga cu o cutie de renault 18 demaraj mai bun, viteza mai mare sau amandoua? |
-------------------- R9 1.7 '83
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#20
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea simplu. Parca imi aduc aminte ca in manualul lui Mondiru se explica destul de detaliat (desi nu prea clar) componentele si reglajele cutiei de viteze. DIn pacate, nu mai am manualul, sa verific. - prima problemaPinionul de atac (conic, cel cu putini dinti din rapoartele 9x34 sau 8x33) este solidar cu arborele secundar al cutiei. A schimba grupul conic inseamna a schimba arborele secundar (fie cu totul, fie muti pinioane, sincro, etc. de pe cel vechi pe cel "nou"). In ambele cazuri operatia este complexa, si presupune pozitionarea corecta a pinioanelor de pe arborele primar fata ce cele de pe arborele secundar - a doua problema Pinionul de atac si coroana dintata a diferentialului (ca cu multi dinti din rapoartele 9x34 si 8x33) se imperecheaza in fabrica, dupa niste tolerante anume. Daca nu procuri grupul ca set, ci pinionul dintr-o sursa si coroana din alta, risti sa functioneze defectuos (sa fie zgomotos, sa se uzeze repede). - a treia problema pozitia relativa a pinionului de atac fata de coroana trebuie sa fie corecta (se determina dupa forma petei de vopsea care ramane pe angrenaj la rotire). Reglarea se face cu niste saibe distantiere subtiri. Vedeti info in manual. Cel mai simplu, pentru a "emula" un grup conic mai sportiv, utilizati roti cu diametrul exterior ceva mai mic. In acest caz, kilometrajul va arata o viteza mai mare decat cea reala. |
||
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Daca bagi cutie de R 18, pierzi un pic din demaraj, cutia e mai lunga decat cea de dacie. Castigi multe prin faptul ca intra usor in viteza, nu urla in trepte, e mai fiabila. Am mers cu o masina care avea asa ceva, si nu se compara cu cea de dacie, intra super usor in viteza, ca la SN.
old1310, mersi pt raspuns, oricum nu ma apucam sa schimb prin cutie, intrebam asa pt cultura mea generala. Mai bine schimb cutia cu totul decat sa fac o improvizatie care nu stiu cat o sa tina. Am gasit cu 3.5 milioane cutie de R 18, dar am alte prioritati acum,, pana la cutie, mai intai sa fac motorul. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
constantin gabriel |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 29 June 04 From: brasov ![]() |
Cine imi poate monta o cutie de R 18 pe dacie? Trebuie facute modificari sau orice mecanic s-ar pricepe? Nu ma pricep mai deloc la mecanica si alte chestii dintr-astea dar imi iubesc la nebunie dacia? Ce inseamna a schimba timoneria? Imi trebuie piese tot de R 18 si cine mi le monteaza? Citind mesajele voastre am realizat ca in spatele curtii mele zace un R 18 abandonat, eu il stiu acolo de vreo 2 ani... Nu m-am gindit niciodata la el pina azi, acum i-am pus gind rau... Ce pot sa mai iau de pe el?
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV24GBI
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Daca e renault 18 turbo, are discuri pe spate, si poti sa ii iei puntea cu totul. Posibil sa mearga si portfuzetele cu discuri ventilate, depinde ce model de R 18 este.
Si daca e cu tamburi pe spate, cred ca sitemul e mult mai bun decat la Dacie, si merita sa pui puntea cu torul. Are 3 sau 4 prezoane? Ii mai poti lua barele stabilizatoare, care sunt de 2 ori mai groase decat cele de dacie, castigi stabilitate. Cutia merge pe dacie, da vezi ca e mai lunga la rapoarte,pierzi un pic demaraj,dar castigi un consum mai mic la drum intins,motorul fiind mai putin turat. Cel mai bine e sa consulti un mecanic care a mai montat asa ceva,sau sa mergi la cineva care se pricepe la inginerii din astea. Nu orice mecanic e in stare sa modifice o masina. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
danzce |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
o cutie noua de dacie in 4 trepte poate fi pusa pe un motor mai puternic ? care ar fi limita puteri acelui motor ca sa nu se rupa cutia smile.gif ?
|
-------------------- |
|
constantin gabriel |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 29 June 04 From: brasov ![]() |
mersi, omule... Cum ziceam... Nu ma prea pricep la masini si nu am inteles multe din ce mi-ai raspuns. O sa studiez problema cu niste amici care sint mai priceputi, ca sa zic asa... Am o Dacie de prin 84 de vreo trei ani si in ultimul an am bagat in ea super multi bani si sa nu mai vorbim de sentimente... Ma gindesc la ea mai des decit la prietena mea. Mi-am facut motorul, partea electrica e aproape noua, am lucrat mai mult la interior si mai am acum ceva probleme cu cutia de viteze si cu tabla... Am vopsit-o anul trecut in toamna la un mafiot care mi-a luat o gramada de bani si acum a crapat tot chitul si curge rugina de pe ea... Cutia de viteze cred ca o sa o rezolv cu R18-le, dar cu tabla ce dracu sa fac?... Ma cam indepartez de subiect, dar daca as cumpara o caroserie noua?... Daca-mi cumpar separat toate aripile, fetele de usi, pragurile... si nici nu mai stiu... lonjeroanele par cam duse... podul pedalier...nu stiu daca merita. Cam cit m-ar costa o caroserie noua cu nimic pe ea, si apoi sa-mi pun eu tot ce-i bun pe dacia mea si de pe r18 pe ea?...
|
--------------------
Dacia
Berlina
- BV24GBI
|
|
BasIc |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
am si eu o intrebare cutia de r 18 in 4 e pe planetare lungi?.......si la ambreaj ce diametru este?
|
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(constantin gabriel @ 30 Jun 2004, 14:31) mersi, omule... Cum ziceam... Nu ma prea pricep la masini si nu am inteles multe din ce mi-ai raspuns. O sa studiez problema cu niste amici care sint mai priceputi, ca sa zic asa... Am o Dacie de prin 84 de vreo trei ani si in ultimul an am bagat in ea super multi bani si sa nu mai vorbim de sentimente... Ma gindesc la ea mai des decit la prietena mea. Mi-am facut motorul, partea electrica e aproape noua, am lucrat mai mult la interior si mai am acum ceva probleme cu cutia de viteze si cu tabla... Am vopsit-o anul trecut in toamna la un mafiot care mi-a luat o gramada de bani si acum a crapat tot chitul si curge rugina de pe ea... Cutia de viteze cred ca o sa o rezolv cu R18-le, dar cu tabla ce dracu sa fac?... Ma cam indepartez de subiect, dar daca as cumpara o caroserie noua?... Daca-mi cumpar separat toate aripile, fetele de usi, pragurile... si nici nu mai stiu... lonjeroanele par cam duse... podul pedalier...nu stiu daca merita. Cam cit m-ar costa o caroserie noua cu nimic pe ea, si apoi sa-mi pun eu tot ce-i bun pe dacia mea si de pe r18 pe ea?... Sal. Parerea mea e ca nu merita sa faci prostia sa-ti iei o caroserie noua, e cam 45mil la magazinele din targ, asta, eu zic sa pastrezi ce mai e bun de pe aia veche si sa cumperi doar lonjeroane (sau ansamblu fata) si podea, praguri ca daca te apuci sa o faci noua nu-ti mai cade la linie si ai numai belele, sau si mai bine ocheste o masina mai veche tinuta in garaj, la care sa fie cazut motor dar sa aiba tablaria buna si transferi pe ea restul... in orice caz daca nu ai un tinichigiu supermeserias nu te apuca de cumparat caroserie noua. |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
QUOTE(constantin gabriel @ 29 Jun 2004, 15:51) Cine imi poate monta o cutie de R 18 pe dacie? Trebuie facute modificari sau orice mecanic s-ar pricepe? Nu ma pricep mai deloc la mecanica si alte chestii dintr-astea dar imi iubesc la nebunie dacia? Ce inseamna a schimba timoneria? Imi trebuie piese tot de R 18 si cine mi le monteaza? Citind mesajele voastre am realizat ca in spatele curtii mele zace un R 18 abandonat, eu il stiu acolo de vreo 2 ani... Nu m-am gindit niciodata la el pina azi, acum i-am pus gind rau... Ce pot sa mai iau de pe el? Mai ai acel R18 abandonat?Ai facut tablaria? Eu am facut-o toata cu suruburi, nituri pop si mastic siliconic! |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
green_alex |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 7 March 04 From: Bucuresti->Muncii ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 29 Jun 2004, 17:05) Ii mai poti lua barele stabilizatoare, care sunt de 2 ori mai groase decat cele de dacie, castigi stabilitate. Poate va rog cineva sa ma lamureasca si pe mine cum e cu barele astea stabilizatoare ca am tot vazut pe aici pe multi vorbind de ele si nu-mi dau seama ce si unde? Puteti sa ma ajutati si pe mine cu o schema unde se monteaza siu rolul lor (adica modul in care actioneaza asupra stabilitatii masinii)? ......scuze de off topic... ![]() Merci This post has been edited by green_alex: 9 May 2005, 12:29 |
--------------------
DACIA evident
1410 Sport Just Me
|
|
hecbv |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 6 May 05 ![]() |
BV 24 GBI eu te pot ajuta sa montezi cutia de ranault 18 dar tre sa vb in legatura cu asta unchiul meu are service si tatal meu a montat deja 3 astfel de cutiii pe dacia 1310
![]() |
--------------------
dacia
1310 Lux
- hec_bv schimb iluminare bord
0723735110 hecaru |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:30 |