De ce e presiunea mai mare in anvelope?, (R: e asa de la transportul pe trailer)
![]() ![]() ![]() |
De ce e presiunea mai mare in anvelope?, (R: e asa de la transportul pe trailer)
babone |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 23 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2 Estate
2008, 1.5dci 78kw
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
1. Inainte de a-ti livra masina a fost transportata pe trailer. Din cauza asta se umfla 2,5 - 3 bari.
2. Cel de la service avea manometru stricat. Din cauza asta ti-a bagat atat . . |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.357 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar era si chior? Nu vedea ca pneul nu se mai deformeaza apropae deloc in partea de jos?
Poate si din prostie a facut asta, sau ca sa compenseze viitoarele pierderi. Daca te ajuta cu ceva, un coleg si-a luat BMW-ul dupa o reparatie la Automobile Bavaria cu 2,8 bar in toate pneurile. This post has been edited by einstein1984: 12 Jun 2006, 20:02 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sau a bagat presiune cu masina pe elevator...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am avut presiune mare in pneuri la livrare dar la unele peste 3 si altele usor sub 2, nu mai stiu cum erau, dar cam ciudat oricum.
Eu le tin la 2,5 fata si 2,6 spate. Nu imi place sa faca "burta" ... ma rog ... face, dar foarte putin. Din cunostintele mele, poate ma insel, pneurile slab umflate atrag dupa sine uzura prematura si consum sporit. Reversul medaliei il reprezinta confortul pasagerilor si menajarea articulatiilor. Depinde de tine ce alegi, dar conteaza si calitatea drumurilor pe care le faci in mod uzual precum si stilul de abordare al gropilor. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
1.6 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 2 May 05 ![]() |
Influenteaza si distanta de franare!Un pneu umflat prea tare creste distanta de franare!Eu zic ca cel mai bine este sa se respecte presiunile impuse(recomandate) de constructor.
|
--------------------
Dacia Seat
Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI
2004 - 2007
- PH 08- GPK
|
|
adisan |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 19 December 04 From: ORADEA ![]() |
Eu le tin 2,4 si fata si spate.Ai dreptate cind spui ca , influenteaza mult confortul starea drumurilor.
|
--------------------
DACIA LOGAN
Preferance 1.4 MPI
- BH - xx - xxx salutari din Ardeal....
|
|
dragosmanea |
![]()
Post
#8
|
![]() DA, am Logan! Group: Members Posts: 202 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Conteaza cum a spus mai sus si 1.6 la distanta de franare. De ce nu tineti voi cauciucurile asa cum scrie la carte si pe usa stanga de la masina? chiar faceti un test cu ele asa umflate, trageti o frana zdravana, apoi desumflati-le pana la presiunea recomandata si trageti aceesi frana. Sa vedeti diferenta.
La unele teste ce se fac de politie si cei de la RAR in trafic se verifica si presiunea in pneuri si chiar se da amenda pentru asa. Era pe aici pe forum scris mai in detaliu despre acest lucru. In plus, fata de afectarea distantei de franare...chiar va place sa va clantane dintii in gura prin toate gropile patriei? Umflati-le ca la carte, ca nu degeaba e scris acolo. |
--------------------
Dacia
LOGAN
Preference 1.4
- LGN
|
|
Victorine |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Am patit si eu asa dupa revizie, mi-a "corectat" mecanicul presiunea in pneuri si dup-aia sa vedeti ce-o mai luam in barba prin gropile din orasul florilor Timisoara. Cand verific, ce sa vezi, vreo 2,8 aveam... E drept, asa cum spunea si Klaus, masina era pe elevator cand mi-a bagat aer in pneuri.
Parca era pe undeva un topic cu presiunea in rotile Loganului, ca de ce e altfel decat la alte masini si de ce e diferita pe fata si pe spate... poate disutiile de acolo se vor dovedi utile pentru cei care tin presiunea la 2,6-2,8. Cred ca se vorbeste acolo si de tractiune si de franare si de incalzirea cauciucului si de solicitarea laterala, etc. Cred ca presiunile indicate in cartea tehnica si pe usa soferului ar trebui respectate, pentru siguranta tuturor. Si mi se para ca asa considera si aia prin Europa civilizata care dau amenzi pentru abateri la capitolul asta. This post has been edited by Victorine: 13 Jun 2006, 17:27 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
bulan |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
Trebuiesc respectate riguros valorile date de producator si in speta trebuie citit cu atentie tot ce scrie pe anvelopa!!!Chiar daca se circula permanent cu 5 persoane adulte+bagajele aferente nu trebuie marita presiunea in anvelope.
|
--------------------
a
b
c
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
ete na ... ce sa zic ... riguros ... ca sa tocesc cauciucurile prematur si sa le fac vanzare unora si altora ... daca eu am grija la gropi treaba mea cum le umflu ...
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
Alydor |
![]()
Post
#12
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 14 Jun 2006, 19:52) ete na ... ce sa zic ... riguros ... ca sa tocesc cauciucurile prematur si sa le fac vanzare unora si altora ... daca eu am grija la gropi treaba mea cum le umflu ... era vorba de siguranta circulatiei.. ca mori tu ca esti mai destept si ai 3 atm presiune in roti e problema ta... dar pe mine de ce sa ma omori ca tie nu ti-a franat in timp util ca de .. tu ejti mai "jmeker" ???? |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Adrian78 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
lasati-o mai pe asta cu distanta de franare ... sa zicem ca e vorba de "burta" pe care o face pneul ... diferenta la suprafata de contact de la 2.0 la 2.5 atm este mica si nu influenteaza semnificativ ... uite o data o sa testez sa vad, dar ma indoiesc de acest aspect
In ceea ce priveste omoratul ... hai sa fim seriosi ... ce naiba ... crezi ca nu mai am frane!? |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#14
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
un pneu care circula cu presiunea peste cea recomandata se uzeaza prematur pe centrul anvelopei, pe cand unul care circula sub presiunea recomandata se uzeaza pe margini.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Victorine |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Deci daca asa caliceste puneti problema, ca se uzeaza cauciucurile, si mai departe nu va poarta imaginatia, noi astia care respectam indicatiile producatorului si intelegem ce se intampla cu un cauciuc in timpul franarii ramane sa ne dorim ca voi ceilalti sa nu prea aveti bani de benzina.....
Serios acum, v-ati gandit ca cu cat presiunea e mai mare in anvelope si ele sunt mai rigide, cu atat cresc sansele sa rupa aderenta la o franare de urgenta si sa derapati? Voi vreti sa limitati pata de contact cu asfaltul, ca sa nu se uzeze cauciucurile, fara sa va ganditi ca reduceti automat putinul acela care va tine pe sosea si nu va lasa sa zburati in sant. Putin care in anumite situatii limita se reduce la un fir de par. Si il mai erodati si voi inainte de a pleca la drum umfland bine gumele... Sau poate ca v-ati gandit ca masa masinii fiind aceeasi (recte forta de greutate care o trage catre sosea), reducand suprafata de exercitare a acestei forte pe sosea (prin cresterea presiunii in pneuri) creste presiunea aplicata (P=F/S)? Ei atunci sa nu uitati de frecare. Care ne tine pe sosea si ne ajuta sa franam in conditii de siguranta. This post has been edited by Victorine: 14 Jun 2006, 22:00 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Kostica |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 6 May 06 ![]() |
S-a strecurat ideea ca atunci cind plecam la drum cu masina incarcata trebuie sa ajustam presiunea la valorile de pe portiera si cind umblam singuri iarasi umblam la ventile?
|
--------------------
LOGAN
1,6 AMB
sept. 2004
|
|
dragosmanea |
![]()
Post
#17
|
![]() DA, am Logan! Group: Members Posts: 202 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Am scris mai sus sa se faca un test, cu ele umflate ca la carte, si cu ele umflate cat il tine muschiul pe proprietar. Dar vad ca nu a incercat nimeni. O sa fiti surprinsi.
Aaaa, si faceti economie la bani ca nu mai tociti cauciucurile. Bravo, dar o sa dati o diferenta mai mare de bani pe bucse, amortizoare, etc. Ca deh, sunt supuse la socuri mai putin amortizare. |
--------------------
Dacia
LOGAN
Preference 1.4
- LGN
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#18
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(Victorine @ 14 Jun 2006, 22:58) Deci daca asa caliceste puneti problema, ca se uzeaza cauciucurile, si mai departe nu va poarta imaginatia....... eu am vrut doar sa atrag atentia ca un pneu care circula la alta presiune decat cea recomandata nu se uzeaza uniform, n-am mai vrut sa amintesc aspecte deja discutate cu care sunt de acord. ar mai fi de spus despre deformarea pneului slab unflat la curbe (a se vedea ce s-a intamplat cu pneul la testul elanului facut de nemti si faptul ca la loturile urmatoare dacia a recomandat o presiune in pneuri un pic mai mare). |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
1.6 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 2 May 05 ![]() |
stiu ca s-a mai discutat dar nu mai stiu unde sa caut si nu e mare scofala daca imi raspunzi:1.cam cu cat "un pic" mai mare presiunea si 2.scrie pe usa si in manualul de folosire "noua" presiune sau presiuni???
This post has been edited by 1.6: 15 Jun 2006, 17:24 |
--------------------
Dacia Seat
Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI
2004 - 2007
- PH 08- GPK
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Incepand de undeva din 2005 presiunea in pneuri a crescut cu 0,1 bar.
Initial au fost 1,9 bar pe fata si 2,1 bar pe spate pentru pneuri 185/65 R15. Apoi le-au crescut la 2,0 bar pe fata si 2,2 bar pe spate pentru pneuri 185/65 R15. Atentie! Astea sunt presiunile la rece. La cald trebuie bagat in plus 0,2 - 0,3 bar. Eu unul la OMV (doar acolo recomand pentru presiune) ajung cu pneurile calde si bag 2.2 pe fata si 2.3 pe spate. Dar eu merg mult in oras si mai mult singur. Teoretic trebuie sa bag 2.2-2.3 bar pe fata si 2,4-2,5 pe spate. Nu stiu daca fac bine. Mai studiez problema. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 15 Jun 2006, 18:00 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#21
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
kodrix |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru tanar Group: Members Posts: 220 Joined: 20 July 05 ![]() |
Am si eu o intrebare (pote prosteasca): presiunile de pe usa soferului sunt date pt. penurile aflate pe masina sau date jos?
|
--------------------
-
-
- Skoda Fabia 1.2TSI 2010
Logan 1.4MPI Laureate 2005 de la 0 km la peste 180.000 km Logan 1.4MPI 2009 E0 Logan 1.4MPI 2009 Ambiance |
|
coyote |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru inferior Group: Members Posts: 43 Joined: 28 October 05 ![]() |
acolo este scrisa presiunea standard pentru pneurile montate pe masina, logic.
|
--------------------
Dacia Logan
Preferance
2006 1.5dCi
- DJ 07 xxx
|
|
1.6 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 2 May 05 ![]() |
Fiind o problema de securitate mi se pare foarte importanta asa ca o trataez ca atare!Intrebarea mea este:Dacia a anuntat proprietarii masinilor cu abtibilduri "vechi" pe usi despre modificarea presiunilor ca eu nu am aflat nimic nici din presa si nici de la service si am facut revizia in martie?Deci...daca nu au facut-o sa le fie mare rusine!eu unul acum am aflat!Sa-mi fie rusine ca nu trec regulat pe la service-urile agreate sa intreb ce upgrade-uri mai tre sa aduc masinii...ca sa fie in parametrii!
This post has been edited by 1.6: 17 Jun 2006, 21:03 |
--------------------
Dacia Seat
Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI
2004 - 2007
- PH 08- GPK
|
|
os |
![]()
Post
#25
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Intrebare: cu ce manometre verificati? Eu am avut o multime de surprize neplacute legate de manometre neverificate metrologic - atit la atelier, cit si la statiile de alimentare.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Cupitza |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 18 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cititi in Quatroporte din octombrie ce scrie despre presiunea in pneuri.
madhorsefuzzy ai dreptate. Ieri m-am contrazis totusi cu un nene de la OMV ca de ce bag presiune cu 0,2 bar mai mare decat cea care scrie. Raspuns: pentru ca pneul este cald si presiunea indicata este mai mare decat cea la rece. |
--------------------
Dacia Solenza
Clima
2003
- B34HHZ
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
michaelthefirst |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 2 August 06 ![]() |
Cei de la Dacia te mint in fata!!
Am citit pe forum ca trebuie verificata presiunea in pneuri atunci cand ridici masina si in consecinta m-am dus la cei de la dacia, cand mi-am ridicat masina si i-am intrebat daca e verificata presiunea. Mi s-a spus ca 'DA, bineinteles!', la care am mai intrebat o data daca sunt siguri si mi s-a mai raspuns o data ca DA! Bun, am zis - am incredere si nu am verificat imediat, decat dupa cateva sute de km si ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alta chestie, ulterior acestui capitol: m-am dus la o benzinarie sa imi reglez presiunea (un MOL din Oradea) si ![]() ![]() ![]() Pneurile erau reci la ambele verificari - am mers f. putin cu ele! Ar trebui cineva sa verifice benzinarii astia de 2 bani ca se poate lasa cu accidente! This post has been edited by michaelthefirst: 29 Sep 2006, 10:08 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
2006 E important sa iti doresti imposibilul!
|
|
florinvfd |
![]()
Post
#29
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Azi..am avut si eu curiozitatea sa verific presiunea la o benzinarie unde imi umflam mereu rotile la break si am constatat ca aveam 2,7 la rotile din spate si 2,4 la cele din fata... Asa am mers de cand am masina (de aproape 10000km), dar azi le-am pus 2,1 pe fata si 2,2 pe spate.
Ori e o treaba de subconstient...ori intr-adevar...gropile (si piatra cubica) nu se mai simt asa tare. Nu am testat si franele...dar sunt sigur ca e mai bine cu presiune mai mica. ps:chiar aveam senzatia ca la gropi se simtea un mic disconfort, dar nu mi-a trecut prin cap ca astia de la Dacia nu umfla rotile la presiunea normala (e chiar mult ...2,7) |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
vad |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
pe masina mea de 1,6 (luata acum 2 ani) scrie 1,9 fata si 2,1 spate, pe o masina productie recenta aceleasi tipuri de pneuri dar motor 1,4 scrie 2,0 cu 2,0
|
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:25 |