turbo lag, surge la diesel, ce sunt acestea?
![]() ![]() ![]() |
turbo lag, surge la diesel, ce sunt acestea?
șoferistul |
![]()
Post
#1
|
||
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|||
AND |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Simplu. Turbo lag reprezinta durata de cand apesi pedala de acceleratie pana la intrarea in functie a turbinei. Turbo surge e ceva foarte rar si reprezinta un defect. Tu calci ambreajul si iei piciorul de pe acceleratie, insa turbina inca actioneaza. E un fel de "pedala acceleratie blocata la logan". Shit happens...foarte rar in cazurile astea. E valabil si pentru turbo-diesel si pentru benzinare Turbo.
Nu stiu...vezi si tu un wikipedia sau google pt detalii specifice. This post has been edited by AND: 3 Aug 2006, 19:07 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#3
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Deci la dCi dacă apăs pedala de accelerație brusc nu accelerează ca un benzinar? Adică se mai gîndește puțin și după aceea începe să asculte de mine? Cît de mare este întărzierea în reacție?
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
DFA |
![]()
Post
#4
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(AND @ 3 Aug 2006, 20:05) Turbina nu intră în funcție, ea funcționează tot timpul, de când pornești motorul și până când îl oprești. "Turbo lag" este cauzată de faptul că turbina este acționată de gazele de eșapament, deci supra-alimentarea se face printr-o buclă, nu poți avea viteză mare a turbinei (deci supra-alimentare mai mare) dacă nu mărești turația motorului iar viteza gazelor de eșapament se mărește și ea, abia atunci și viteza turbinei crește - de aici și întârzierea ("lag") specifică turbosuflantelor. "Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turație mică (apropiată de relanti) la o turație mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turația de relanti și cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului. Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eșapament din motor, adică se îneacă și nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puțin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator și pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri. Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinți de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură și ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - rețetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obișnuit... Pentru a evita "turbo surge": - Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când mașina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcați o pantă sau remorcați ceva! - Accelerați progresiv (nu brusc) și folosiți treptele inferioare pentru a depăși, urca pante, etc. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
dizzy |
![]()
Post
#5
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
si nu tineti motorul sub 1800 rpm si mai ales nu accelerati puternic de la aceasta turatie. Mai bine folositi schimbatorul mai des.
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
șoferistul |
![]()
Post
#6
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Ținînd cont de modul de condus al șoferilor care au Logan și vor să scoată din el performanțe credeți că vor fi probleme cu turbinele?
Funinginea care apare în turbină contaminează uleiul? Dacă motorul este rece și mașina condusă pe distanțe scurte scoate funingine mai multă, ceea ce are ca efect depuneri pe turbină? Cum este iarna cînd nu poți să accelerezi pentru a se încălzi motorul cît mai repede? |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
DFA |
![]()
Post
#7
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(șoferistul @ 4 Aug 2006, 15:08) 1. Ținînd cont de modul de condus al șoferilor care au Logan și vor să scoată din el performanțe credeți că vor fi probleme cu turbinele? 2. Funinginea care apare în turbină contaminează uleiul? 3. Dacă motorul este rece și mașina condusă pe distanțe scurte scoate funingine mai multă, ceea ce are ca efect depuneri pe turbină? 4. Cum este iarna cînd nu poți să accelerezi pentru a se încălzi motorul cît mai repede? 1. 1.5dCi nu prea a avut probleme cu turbina. Ceva mai sensibil la turbina ar putea fi 1.5dCi de 100cp, care are turbină cu geometrie variabilă. Dar asta nu înseamnă că dacă "îi dai tapă" mereu nu vei avea probleme! Depinde foarte mult de stilul de conducere. Șoferii care subturează motorul la sarcini mai mari și trepte de viteză neadecvate sarcinii au cele mai mari șanse să afecteze turbina. 2. Uleiul se "contaminează" aproape imediat la motoarele diesel, dar asta nu constituie o problemă! 3. Când motorul e rece (oricând) și iarna în special, el nu se turează prea tare, se apasă progresiv pe accelerație, până când temperatura ajunge măcar la 2 liniuțe. După ce ajunge la 4 liniuțe poți să-l turezi mai tare, normal. Dacă respecți asta nu vei avea probleme. 4. Vezi pct. 3. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Loganul diesel are turbina ? Turbo ?
![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
Maximus Decimus |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
--------------------
Peugeot
407
- B-03-LOG GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Cum la misto, am vazut mai sus ope cineva care se intreba daca stilul de condus al celor care au logan afecteaza turbina, sau ceva asemanator. Si ma intrebam daca Loganul are turbina.
|
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
bogdanescu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 21 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, are. |
--------------------
renault
megane 2.2 sedan 1.5dci 80cp
2006
|
|
Maximus Decimus |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 5 May 06 ![]() |
Am inteles. Esti clasicul posesor de passat tdi cu d si i rosii...
This post has been edited by Maximus Decimus: 26 Sep 2006, 15:16 |
--------------------
Peugeot
407
- B-03-LOG GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
|
|
gogota_69 |
![]()
Post
#13
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 437 Joined: 5 July 06 ![]() |
dizzy: "si nu tineti motorul sub 1800 rpm si mai ales nu accelerati puternic de la aceasta turatie. Mai bine folositi schimbatorul mai des."
cum reusesti tu sa mergi cu cel putin 1800 rpm in bucuresti? Dupa parerea mea asta ar insemna sa zapacesti motoru si cutia. |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu stiam ca turbo surge apare cand eliberezi acceleratia brusc, motorul are ture multe, iar aerul plecat din turbina se loveste de clapeta de acceleratie si se intoarce in turbina. Cum dieselul nu are clapeta de acceleratie, nu vad problema.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Maximus Decimus @ 26 Sep 2006, 16:16) Sa inteleg ce din ironia ascunsa a ta. Da, sunt , nu clasicul, ci un incepator in ale dieselului, totusi as putea sa-ti explic mai mult decat de ce am d si i rosii la passat, cu toate ca nu inteleg de ce, dar nu imi scrie pe masina passat tdi ![]() Da, si chiar sunt surprins, si acum aflu prima oara, ca dacia are un motor turbo. 1.5 dci turbo de 65 cai . si fara turbo, cat putea sa aibe, 40 CP ? |
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 26 Sep 2006, 16:23) Eu stiam ca turbo surge apare cand eliberezi acceleratia brusc, motorul are ture multe, iar aerul plecat din turbina se loveste de clapeta de acceleratie si se intoarce in turbina. Cum dieselul nu are clapeta de acceleratie, nu vad problema. Adevarat, insa am doua observatii. 1. Aerul nu "se loveste" de clapeta de acceleratie ci de motor (admisie). Clapeta de acceleratie nu are ce cauta aici, ea este legata de compresor prin admisa compresorului (inducer). Aerul nu poate trece peste compresor... 2. Avand in vedere cele de la punctul 1, acest fenomen se poate intampla (si chiar se intampa) si la diesel. QUOTE(DFA @ 4 Aug 2006, 09:18) "Turbo surge" are loc când accelerezi puternic motorul de la o turație mică (apropiată de relanti) la o turație mult mai mare. Adică când îi "dai talpă"... Turbo surge apare în special când cutia de viteze este pe o treaptă superioară, de exemplu atunci când îi dai talpă în treapta a 4-a, cu motorul aproape de turația de relanti și cu sarcină mai mare (la deal, încărcare mare, multe persoane, cu remorcă, etc.). Turbo surge nu apare în trepte inferioare de viteză, de exemplu la plecarea de pe loc, din cauză că demultiplicarea efectuată de cutia de viteze asigură o sarcină mică motorului. Adevarat QUOTE(DFA @ 4 Aug 2006, 09:18) Ce se întâmplă: practic, turbina nu are timp să se rotească la fel de repede pe cât ies gazele de eșapament din motor, adică se îneacă și nu mai produce nici un fel de supra-alimentare. Turbina se va comporta mai mult sau mai puțin ca un "dop" pe evacuare, de obicei în cazuri de genul ăsta se injectează mai mult combustibil pentru a compensa efortul cerut motorului de a accelera, arderile vor fi incomplete, se va generea o cantitate mai mare de funingine, care va ajunge în turbină, catalizator și pe restul traseului de evacuare al motorului. La sarcini mai mari motorul chiar se poate opri. Turbina, pe lângă faptul că este supraîncălzită de gazele fierbinți de evacuare, rotindu-se foarte încet nu se va putea răci deoarece ea de obicei este răcită de uleiul care-i asigură și ungerea, plus funinginea în cantitate mai mare - rețetă sigură pentru defectarea turbinei, mai ales dacă "se dă talpă" în mod obișnuit... Mi-e teama ca este putin invers. Turbo surge este un fenomen care afecteaza compresorul si nu turbina in sine. Pracatic este un fel de rezonanta (soc) in care intra compresorul. Pentru a nu fi acuzat prematur ca incurc borcanele, o "turbina", in mare, se compune din: turbina propriu-zisa, compresor si mecanismul de ajustare a unghiului de incidenta a gazelor (pt cele cu geometrie variabila - nu e cazul Loganului) Surge apare atunci cand compresorul furnizeaza o presiune mai mare decat rata de evacuare a aerului de catre motor (air flow). Acest lucru are ca efect aparitia unui soc in admisie care se transmite turbinei. Acest soc este de forma unor vibratii, pulsuri de presiune. Turbina intra in rezonanta si determina slabirea (imbatranirea) materialului din care este confectionat compresorul sau chiar ruperea palelor acestuia. Este unul dintre cele mai nocive fenomene pentru o turbina. compressormapgh3.th.jpg QUOTE(DFA @ 4 Aug 2006, 09:18) Pentru a evita "turbo surge": - Nu se accelerează puternic în treptele superioare (4-5-...), mai ales când mașina este mai încărcată cu bagaje, persoane, urcați o pantă sau remorcați ceva! - Accelerați progresiv (nu brusc) și folosiți treptele inferioare pentru a depăși, urca pante, etc. De obicei, surge apare dupa un chip tuning prost (mape prost alese), ancrasarea actuatorului de reglare a palelor turbinei (unde este cazul), schimbarea turbinei etc. Daca apare trebuie imediat mers in service P.S. pentru a fi mai clar. Nu este normal sa aveti turbo surge atunci cand accelerati puternic de la o turatie inferioara (atunci se manifesta). Ideea este ca daca apare atunci este bai... mergeti in service This post has been edited by GolfIII: 26 Sep 2006, 19:16 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
AMW |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Robert SLZ @ 26 Sep 2006, 16:57) Da, si chiar sunt surprins, si acum aflu prima oara, ca dacia are un motor turbo. 1.5 dci turbo de 65 cai . si fara turbo, cat putea sa aibe, 40 CP ? chiar mai putin... ![]() acum nu fiti si voi rai cu oamenii...am vazut multi oameni surprinsi cand au auzit ca logan are turbo...unul chiar la dealer cand isi ridica noua masinuta....sa fi vazut ce fata a facut....probabil ca credea ca s-a pricopsit cu vreo masina de curse... legat de funinginea din turbina...acum poate vorbesc prosti si sa-mi fie cu iertare daca este asa....am fost cu un prieten cand si-a ridicat masina de la porsche romania ...un diesel de 140cp...ma rog i-a tot trombonit ala pe acolo despre ce face masina...ce face fiecare functie etc...si mai ales i-a spus....sa nu mearga mereu la consum sau la turatii mici pentru ca pe turbina se aduna un fel de funingine care in timp dauneaza extrem de mult...si ca ar fi bine ca din cand in cand sa apese pe aceleratie mai tare, mai brusc...si sa lase motorul sa functioneze si la turatii mai mari pentru ca doar asa se poate elimina funinginea...bine...este vorba de un TDI...nu de un dCi ...dar ma gandesc ca in mare parte aceasta funingine ataca la fel de rau si in acelasi fel ambele tipuri de motoare/turbine. |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
Ciombe |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE cum reusesti tu sa mergi cu cel putin 1800 rpm in bucuresti? Dupa parerea mea asta ar insemna sa zapacesti motoru si cutia Reusesti, in loc sa meri cu a Treia la 1200 de rpm, o tii mai mult in a doua. Mersul subturat - e daunator pt motoarele Turbo-diesel. Poate ca in prima faza motorul consuma cu juma de litru- pana la un litru de motorina mai putin la suta de km... Adica la o suta de km faci economie, sa zice mde 30.000 rol. Mooooaaaamaaaa, ce de baaani frate, intr-o luna daca faci 5 mii de km economisesti 1,5 milioane, intr-un an - 18 milioane, in 10 ani 180 milioane, in 100 de ani- 1 miliard optsute de milioane... da in 500 de ani??? ![]() ![]() Pe langa problemele ce pot aparea datorita funinginii si gazelor, mai apare o problema - mai importanta: UNGEREA! La turatii normale ungerea optima. La relanty sau la turatii apropiate de relanty- ungerea are de suferit, pompa de ulei nu are de unde sa bage presiune destula ca sa fie ungerea optima. Poate ca in prima faza nu se simte.. da odata si-odata tot se va observa ca cevanu mai e cum a fost.. Sfatul meu - nu omorati masinile la turatii sub 1800 rpm... Inca o chestie: Multi dau sume impresionante pe masini, 9 mii un logan diesel, sau zeci de mii pe masini straine.. si se caca pe ei pt un litru in plus sau in minus - omorand si chinuind puri si simplu motoru prin metoda "mersului subturat". Am avut pe mana maisni straine si le-am tinut in blana ore in sir - pe autostrazi la nemti- si nici una nu a crapat si nici nu a tusit. Nu inteleg, pt ce isi iau unii maisni noi si scumpe daca isi mananca de sub unghii si nu au bani de motorina?? Doar ca s ase faleasca ca "au cu ce"??? ![]() |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
DFA |
![]()
Post
#19
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Subturarea nu se referă la o turație anume!
Cei care spuneți că nu ai voie să mergi sub nu știu câte mii de RPM habar nu aveți ce înseamnă subturare! Subturarea, în ciuda numelui are prea puțină legătură cu turațiile, cu valoarea lor absolută (1.500, 1.800 sau mai știu eu ce cifră vreți voi), dar are foarte multă legătura cu raportul dintre sarcina motorului și turația la care se află el în momentul în care apare sarcina. Cu cât sarcina este mai mare la o turație a motorului care nu se înscrie pe curba de cuplu care să asigure învingerea sarcinii respective, cu atât gradul de subturare este mai mare. Ca atare, subturarea poate avea loc la orice turație, singura situație când gradul de subturare este foarte mic are loc la treptele de viteză mici (1-a, la plecarea de pe loc). Chiar și când turezi/accelerezi motorul pe loc se produce o mică subturare, în ciuda faptului că motorul nu este cuplat la trenul de rulare, deci are o sarcină mică - doar pe el însuși! Așa că nu mai vehiculați cifre din astea magice, de xxxx RPM, că nu au nici o legătură cu realitatea, nu faceți decât să dezinformați, nu prin folosirea motorului peste o anumită turație se evită subturarea, ci prin schimbarea judicioasă a treptelor de viteză în funcție de sarcina motorului. Cu cât dorim să accelerăm mai mult (deci mărim sarcina) cu atât trebuie să retrogradăm treapta de viteză pentru a permite motorului să ruleze la o turație la care să aibă un cuplu suficient pentru a învinge sarcina (accelerarea) care i să dă. Subturarea poate avea loc și la 1.000 și la 2.000 și la 3.000 rpm, oriunde și oricând dacă nu ajustăm corect turația motorului față de sarcina lui. Studierea graficului de cuplu-turație al motorului pe care îl aveți vă poate da o idee despre cum trebuie să variați treapta de viteză pentru a asigura întotdeauna un raport optim între sarcina motorului și turația lui. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Turbo lag a fost explicat corect, este intirzierea cu care raspund motoarele turbo alimentate la acceleratie.
Surge insa e mai elusiv. Surge inseamna scurgere in avalansa, sens in care este folosit in multe domenii. Despre motoare se spune ca au "power surge" atunci cind virful de putere al motorului apare foarte brusc la o anumita turatie, dupa care scade brusc, de indata ce turatia creste un pic. In emisiunea Top Gear, ati vazut cind au incercat Jaguarul diesel la Nurburgring ca masina avea un asememnea motor. Nimic pina pe la 4500rpm dupa care brusc decoleaza, dupa care se plafoneaza puterea si la 5000rpm e un diesel supraturat si atit. O asemenea curba de putere cere o alegere foarte chibzuita a treptei de viteza, mai ales cind se sconteaza pe demaraj intr-o depasire la milimetru. Cumva similare sunt motoarele masinilor de curse mai vechi, cu carburator, care din cauza reglarii carburatoarelor sa functioneze perfect doar la debite mari de amestec, au o plaja ingusta de turatie la care au putere fantastica, dar daca ai iesit din banda masina e total inutila. De obicei pe la 5000-6000rpm incepe si poate sa continue pina dincolo de 8500rpm. Problema e intrucitva compensata de alegerea unor trepte de viteza in cutie astfel incit motorul sa stea in banda de putere la vitezele care se asteapta pe circuitul propus. de aici se vede indata ca iti trebuie citeva cutii de viteze pentru o asemenea masina depinzind de ce vrei sa faci cu ea. De exemplu BMW 2002 turbo a fost oferit in 1973 cu o cutie standard, pentru care se puteau cumpara de la fabrica diverse seturi de pinioane pentru diverse aplicatii. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 27 Sep 2006, 11:38) Surge insa e mai elusiv. Surge inseamna scurgere in avalansa, sens in care este folosit in multe domenii. Despre motoare se spune ca au "power surge" atunci cind virful de putere al motorului apare foarte brusc la o anumita turatie, dupa care scade brusc, de indata ce turatia creste un pic. In emisiunea Top Gear, ati vazut cind au incercat Jaguarul diesel la Nurburgring ca masina avea un asememnea motor. Nimic pina pe la 4500rpm dupa care brusc decoleaza, dupa care se plafoneaza puterea si la 5000rpm e un diesel supraturat si atit. O asemenea curba de putere cere o alegere foarte chibzuita a treptei de viteza, mai ales cind se sconteaza pe demaraj intr-o depasire la milimetru. power surge ~ voltage spike = varf de tensiune in retea. (Thanks God for the UPSs) surge = pulsatie, impuls traducand mot a mot power surge poate rezulta ceea ce ai scris tu mai sus, dar asta nu are nici o legatura cu acest topic. turbo surge nu are de-a face cu puterea. Asa cum s-a mai spus, turbo surge reprezinta un impuls (soc) care se transmite repetat intre "iesirea" compresorului si admisia motorului. Acest fenomen a aparut pentru prima data la motoarele turbo ale avioanelor. In acest caz, surge-ul apare imediat dupa stall. Pe Discovery (sau ceva de genul) a fost un film cu prabusirea unuia dintre cele mai scumpe avione militare amercane (SR-71). Cauza principala, potrivit reportajului, - turbo surge. Turboram-ul cu pricina a fost afectat de surge si avionul s-a prbusit. La turbinele auto, toti producatorii incearca sa evite acest fenomen prin diverse metode (valve, algoritmi in ECU etc). Ce este de retinut de aici: - fenomenul este foarte rar - se remarca la punerea in sarcina mare a unui motor subturat. Atunci se vor simti socuri f puternice, pentru o perioada f scurta de timp - nu se vindeca de la sine. Trebuie mers in service - daca apare si nu se merge in service, in mod sigur se va schimba turbina... curand This post has been edited by GolfIII: 27 Sep 2006, 12:06 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
andu911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
Robert SLZ |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 25 May 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() ![]() asa ca daca posesorii de logan sunt surprinsi ca au masini turbo, daramite eu. |
--------------------
Volkswagen
Passat
2001
- B-XX-YYY
|
|
gogota_69 |
![]()
Post
#24
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 437 Joined: 5 July 06 ![]() |
Ciombe Ieri, 09:27 Mesaj #18 Membru autentic Grup: Members Mesaje: 372 Înregistrat: 9 January 04 De la: Arad QUOTE cum reusesti tu sa mergi cu cel putin 1800 rpm in bucuresti? Dupa parerea mea asta ar insemna sa zapacesti motoru si cutia Reusesti, in loc sa meri cu a Treia la 1200 de rpm, o tii mai mult in a doua. Mersul subturat - e daunator pt motoarele Turbo-diesel. Poate ca in prima faza motorul consuma cu juma de litru- pana la un litru de motorina mai putin la suta de km... Adica la o suta de km faci economie, sa zice mde 30.000 rol. Mooooaaaamaaaa, ce de baaani frate, intr-o luna daca faci 5 mii de km economisesti 1,5 milioane, intr-un an - 18 milioane, in 10 ani 180 milioane, in 100 de ani- 1 miliard optsute de milioane... da in 500 de ani??? . Moooaaamaaaa, laser frate! OK, da depunerile o sa reduca durata de viata a turbinei. Cat costa o turbinea? Oare e tot una daca turbina tina 300.000 sau 80.000 km ? Plus ca funinginea aia si motorina arsa incomplet o sa distruga mai repede si valva EGR. Ceea ce se traduce prin costuri suplimentare. Nici catalizatorul nu cred ca se simte foarte bine cand trece funinginea aia prin el si se depune pe acolo... Pe langa problemele ce pot aparea datorita funinginii si gazelor, mai apare o problema - mai importanta: UNGEREA! La turatii normale ungerea optima. La relanty sau la turatii apropiate de relanty- ungerea are de suferit, pompa de ulei nu are de unde sa bage presiune destula ca sa fie ungerea optima. Poate ca in prima faza nu se simte.. da odata si-odata tot se va observa ca cevanu mai e cum a fost.. Sfatul meu - nu omorati masinile la turatii sub 1800 rpm... Inca o chestie: Multi dau sume impresionante pe masini, 9 mii un logan diesel, sau zeci de mii pe masini straine.. si se caca pe ei pt un litru in plus sau in minus - omorand si chinuind puri si simplu motoru prin metoda "mersului subturat". Am avut pe mana maisni straine si le-am tinut in blana ore in sir - pe autostrazi la nemti- si nici una nu a crapat si nici nu a tusit. Nu inteleg, pt ce isi iau unii maisni noi si scumpe daca isi mananca de sub unghii si nu au bani de motorina?? Doar ca s ase faleasca ca "au cu ce"??? -------------------- Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ Acum am vazut unde stai si nu cred ca se compara traficu din bucuresti cu cel din arad- si nu e vb de 1 litru de motorina in + sau in - e vorba ca futi motoru si cutia daca pleci dupa loc cu a intaia si apoi ii dai 2500-3000 cu a doua ca la a 3 sa-ti cada turatia in 2000 acolo unde ii place ei ![]() A si inca ceva ce inseamna la tine "blana ore in sir". Hai ciao This post has been edited by gogota_69: 28 Sep 2006, 11:20 |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
IsNa |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Robert SLZ @ 27 Sep 2006, 16:55) Conceptul de "turbo" se leaga la noi de ideea de masina sport, curse, etc. Adevarul e ca nu prea se mai fabrica in lumea civilizata diesel-uri fara supraalimentare, si in primul rand nu pentru a mari puterea, ci pentru a se asigura o parte din compresia necesara aprinderii inca de la admisie. Astfel se poate scadea cursa pistonului, ceea ce permite cresterea turatiei de lucru si obtinerea unui raspuns mai bun la acceleratie. De asta nu mai sunt diesel-urile "tractorase". (si tractoarele au turbina, in ultima vreme...) |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
QUOTE(gogota_69 @ 28 Sep 2006, 12:12) Acum am vazut unde stai si nu cred ca se compara traficu din bucuresti cu cel din arad- si nu e vb de 1 litru de motorina in + sau in - e vorba ca futi motoru si cutia daca pleci dupa loc cu a intaia si apoi ii dai 2500-3000 cu a doua ca la a 3 sa-ti cada turatia in 2000 acolo unde ii place ei ![]() Ciombe stie ce vorbeste. Eu tot in Bucuresti circul toata ziua si crede-ma ca schimb a II a la 2600-2800 RPM si a III la 3000-3200 RPM. Si nu...nu circul doar pe marile bulevarde ale patriei unde sa fie linii drepte mari. Unde am ocazia, (sa nu fie bara la bara) nu schimb treapta nici sa ma tai pana nu ajunge la 3000. Va trebui sa treci cu vederea faptul ca diesel-ul e mai zgomotos ca o benzinara la turatiile astea, insa e mult mai fericit. La bara la bara, I e de baza. A II a daca o prinzi, deja nu mai e bara la bara. Si despre consum, nu pot zice decat lucruri bune chiar si cand mergi mai turat. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
AMW |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
@Fiorossu:
![]() e diesel omule....schimbi dupa 3000 doar daca vrei putere..viteza...demaraj...crede-ma ca nu se simte bine motorul daca il schimbi la 3200...turatiile optime de schimbat vitezele la orice diesel sunt intre 1800 si 2600...depinde de motor si cilindree...dar normal trebuie sa mai fie si cate unu care sa se credea mai destept decat cei care au proiectat si contruit un motor |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
gogota_69 |
![]()
Post
#28
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 437 Joined: 5 July 06 ![]() |
@Furiosso: Sincer; poti sa mergi cum vrei tu dar parerea mea si a lui DFA e ca la diesel in oras se schimba intre 2200 si 2500 rpm; si in afara vorba lui DFA mai adaugi inca 500 rpm. Si inca ceva nu vreau sa jicnesc pe nimeni de pe aici dar urmarind cu atentie acest site :cand vine vb de turatia motorului la cat schimba unu altu treapta de viteza deja s-a ajuns sa se conduca sportiv,chiar foarte sportiv; pai daca voi schimbati la 4000 4500 rpm in mod obisnuit pai cand va luati cu unu sau faceti o liniuta la semafor
![]() This post has been edited by gogota_69: 5 Oct 2006, 22:40 |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
NFS |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru încăpător Group: Members Posts: 52 Joined: 1 October 03 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 26 Sep 2006, 20:13) P.S. pentru a fi mai clar. Nu este normal sa aveti turbo surge atunci cand accelerati puternic de la o turatie inferioara (atunci se manifesta). Ideea este ca daca apare atunci este bai... mergeti in service QUOTE(GolfIII @ 27 Sep 2006, 12:38) - nu se vindeca de la sine. Trebuie mers in service - daca apare si nu se merge in service, in mod sigur se va schimba turbina... curand Intrebare de baraj. Cum ne dam seama ca a aparut? Care sunt simptomele? |
--------------------
Hyundai Getz 2007 /
Volvo XC90 D5
2010
- B xx NFS Nu ne plecam sub nici o forma pentru ca avem si noi mandria noastra. Daca vrea sa-i pupam in kur, sa se urce pe scaun! (CATAVENCU)
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
@AMW:
Man, incurci turatiile de cuplu maxim cu turatia la care se schimba treapta de viteza. Ideea e sa ramai cat mai mult timp in intervalul de cuplu maxim, nu sa schimbi cand abia l-ai atins. Concluzia: schimbi la 2500+ pt ca cadea in cel mai rau caz la 1800, unde vei avea iar cuplu mare. Si, ca idee, nu m-am dat mai destept ca altii... @gogota_69 Aceleasi explicatii si pt tine, cu mici completari doar: 1. eu n-am zis de 4000-4500 in oras (citeste atent posturile mele) ci de 3000-3200. Daca as fi avut benzina, tot pe la 3000 as fi schimbat; 2. eu nu fac liniute ca nu am ego-ul de vreo 3kg sa ma iau cu macaronarii la semafor (indiferent ce troaca sau belea de masina or avea); 3. intr-adevar, si eu am ajuns la concluzia ca multi se bat cu pumnul in piept ca "ei fac, ei dreg, etc" dar in realitate nu sunt asa zmei; 4. o fi treapta intai pt plecatul de pe loc, dar plecat nu inseamna neaparat 2m lungime. |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:47 |