Pilot, ..aviatie
![]() ![]() ![]() |
Pilot, ..aviatie
St |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Ia la tata: http://www.aviationacademy.ro/
P.S.: Ori esti toba de carte, ori ai 2 cartoane de oua ca sa intri |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
St |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Aici am intrat si eu dar nu prea inteleg nimci din ce zice pe acolo.
P.S: Ma intereseaza inclusiv controlori de trafic. This post has been edited by St: 2 Oct 2006, 21:41 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Tot ceea ce trebuie sa intelegi este asta:
"Adresa: str. Gratioasa, nr. 13, Sector 1 Bucuresti Tel.: ++40-21-2321101 ++40-21-2321143" Daca vrei indrumari, cum sa ajungi acolo, capatul tramvaiului 5, Aeroportul Baneasa. L.E.: Tu stii ce-nseamna controlor de trafic? Ceea ce faci la ARA, e cursu' initial. Ca sa devi controlor de trafic cu atestat, trebuie sa urmezi cursurile de la ROMATSA. Salariile la aia sunt imense, raspunderea este extraordinar de mare, se intra cu un tir de cartoane de oua! This post has been edited by Marty: 2 Oct 2006, 21:44 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
St |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
PAna la strada gratioasa mai e...
Oricum ms mult. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#6
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
St, da-i un pm lu` track3r ca el era cu d-astea.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
St |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Mersi mult
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
driverx |
![]()
Post
#8
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Trak3r cred ca e cu chestii plutitoare .... pe apa, nu pe aer.....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
13nov |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Cursul de pilot de linie (PPL) la Scoala Superioara de Aviatie Civila costa in jur de 60.000 Euro.
Pentru piloti militari trebuie sa te interesezi la Brasov, e scoala militara de aviatie si aparare anti-aeriana, dar nu se scot locuri in fiecare an si cand se scot sunt cam 2-3. Mai ai varianta sa zbori la aviatia sportiva la Aeroclubul Romaniei. Pe langa asta se zvoneste ca unii au reusit cu matura iar altii cu covorul... Bafta This post has been edited by 13nov: 3 Oct 2006, 13:23 |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
sebybv |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Din surse sigure iti spun - mai bine ia un bilet si zbori ca pasager - eventual intr-o excursie in Spania, etc. Cand o sa ajungi sa zbori cu tine la mansa (aviatie miltara, I mean), sa scrii si tu un rand pe forumu' asta, daca o mai fi forumu" prin anu' 3000...
Acuma, stii cum zice Oracolul in "The Matrix": "Sorry kid, that I am the one to give only bad news...", dar chiar tre' sa fii "The One" ca sa zbori pe altceva decat biplane sau deltaplane cu motor in Romania... Good Luck though...! |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
St |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
@13nov de unde suma aceea?
Deci cu pilot m-ati desumflat.... De controlori de trafic ce stiti, ca la romatsa(parca asa se numeste) nu zice decat ca formeaza asa ceva dar alte detalii nu prea sunt. ![]() This post has been edited by St: 3 Oct 2006, 14:50 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Dar de ce nu incepi cu planorismul?
|
--------------------
Papuci
marimea 43
- is xx undoitrei
3 ani bocanci “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
St |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu zic ca nu as incepe cu planorismul, dar visez mult mai sus si vreau sa vad ce sanse exista.
Oricum planorismul e un inceput, o rampa de lansare sau un hobby, si asta vreau sa vad. Din cate am inteles si planorismul nu e chiar asa ieftin si nu se poate invata prin prea multe locuri in frumoasa noastra tarisoara. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
13nov |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca sunt oameni pe aici care pot sa iti confirme suma, daca nu ma crezi pe cuvant.
Iar daca iti spun cat costa licentierea pe tip pentru cineva care are deja licenta de pilot de linie, planorismul o sa ti se para ieftin ca pescuitul. This post has been edited by 13nov: 3 Oct 2006, 15:25 |
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
St |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pana acum am inteles ca cursul cost aprox. 60000E, fara licenta corect? Licenta cat e?
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
13nov |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Costul de 60.000E se refera la obtinerea licentei de pilot civil, adica la sfarsit ai posibilitatea sa fii angajat ca pilot civil de o companie aeriana. Dar pe langa asta trebuie sa faci si trecerea pe tip, adica sa faci cursuri pentru un anumit tip de avion pe care urmeaza sa zbori. Aia mai costa inca vreo 30-40.000 euro in functie de tipul de avion, dar daca ai muuult noroc o suporta compania.
|
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
St |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci pilot civil -> 100000E.
Cunosti pe cineva care e pilot de linie? |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
VladG |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru preistoric Group: Members Posts: 2.397 Joined: 23 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(St @ 3 Oct 2006, 18:04) Nu zic ca nu as incepe cu planorismul, dar visez mult mai sus si vreau sa vad ce sanse exista. Oricum planorismul e un inceput, o rampa de lansare sau un hobby, si asta vreau sa vad. Din cate am inteles si planorismul nu e chiar asa ieftin si nu se poate invata prin prea multe locuri in frumoasa noastra tarisoara. Cred ca trebuie sa te hotarasti intai ce urmaresti de fapt: zborul sau salariile mari ale pilotilor sau controlorilor de trafic. ![]() Controlorii de trafic nu au nimic de a face cu zborul propriuzis. Stau in fata computerului si dirijeaza zborurile. Nu zbori, dar ai salariu mare. Daca te apuci de planorism, ai zborul, dar nu ai salariul. E cam greu sa le ai pe amandoua. Daca nu reusesti, macar vezi pe care dintre ele ti le doresti mai mult... |
--------------------
Ex Dacia
SuperNova
- --
--
|
|
13nov |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai multi, dar astia mai vechi au avut noroc, ca majoritatea au fost piloti militari, in vremuri mai bune pentru aviatia romana si ulterior au trecut la aviatia civila.
|
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
St |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
De hotarat sunt hotarat:
1.Zborul 2.Salariile. Cel mai simplui le obtii pe amandoua fiind pilot civil, de militar nu am nici cea mai vaga idee despre salarii, bine nici despre civil stiu doar ca sumele sunt cu minim 3 zero la coada. Cu controlorii ar fi ceva de genul: Lucrezi in domeniu, ai salariu mare, iti poti permite sa zbori ca hobby. Bine, nici la controlori de trafic nu pot spune ca ma atrag doar salariile.. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.492 Joined: 14 January 06 ![]() |
vezi ca este pe hyundaiclub.ro un tip cu un accent alb in avatar (nu ii mai retin numele) care e pilot (parca la tarom). Poate te ajuta el
|
--------------------
Kia
Rio
- ---
2021
|
|
St |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(13nov @ 3 Oct 2006, 13:15) Pentru piloti militari trebuie sa te interesezi la Brasov, e scoala militara de aviatie si aparare anti-aeriana, dar nu se scot locuri in fiecare an si cand se scot sunt cam 2-3. Te referi la asta presupun. Din ce vad eu anul asta 0 locuri pilot, doar Rachete si Artilerie Antiaeriana, care nu prea stiu ce inseamna ![]() La Boboc ce se scolarizeaza? http://www.afas.ro/ @aphophis Mersi mult. Edit: Din pacate forumul nu merge acum, cel putin la mine. This post has been edited by St: 3 Oct 2006, 16:52 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#23
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
St |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce fel de "chestii plutitoare"?
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
pastrama |
![]()
Post
#25
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
www.anmb.ro
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
cbuhu |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 10 June 03 From: Suceava ![]() |
PPL se poate face si la Tuzla mult mai ieftin, undeva pe la 5.000 euro:
http://www.pilotshop.ro/scoala_de_zbor_tuzla_ Ca sa poti face bani din meseria asta iti trebuie CPL, care se face la SSAV de mai sus sau pe afara, pe bani buni - eventual gasesti prin diferite mijloace o companie de transport sa-ti sponsorizeze scoala pentru un contract ulterior, se mai practica. La aeroclub este gratuitate pin in 22 de ani, dar si acolo lucrurile se vor schimba radical disparind fondurile guvernamentale, nu se stie exact ce va fi. Ca aviatie mica se mai poate face ULM triax sau motodelta cu 1.500-3.000 de euro, parapanta/motoparapanta pentru mult mai putin. Succes ![]() |
-------------------- |
|
AMW |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
si eu am avut acelasi vis ca si tine...bine...inca nu am renuntat la el...mai am timp pana la 25 de ani ca sa ma pot apuca de scoala.
scolarizarea pe an costa in jur de 30.000 de euro...care include si ore de zbor pe diferite aparate...exista si locuri la buget...2-3...care trebuie sa fi chiar...toba de carte... tatal unui prieten de al meu este pilot la tarom..si cum ne stim de mici imi stie pasiunea pentru avioane...dar m-a desumflat in momentul in care mi-a deschis un dulap MARE si mi-a zis ca daca invat tot ce scrie in cartile de acolo sigur o sa ajung un pilot de exceptie...nu exagerez...erau muuulte carti...fizica, matematica si multe alte carti de specialitate... ca pilot militar...mm nu prea te sfatuiesc...daca nu stiai iti zic eu...un pilot militar pe un MIG zboara, in toata cariera lui de pilot, in jur de 6 ani...nu adunati...adica de azi esti pilot iar peste 6-7 ani nu mai ai voie sa zbori...varsta etc...si de aici poti efectua doar la sol...instructor samd...asta pe un avion militar...ca poti zbura 7 ani in armata si dupaia pleci la civili pe langa bani mai exista si starea medicala a ta....testele se fac la spitalul militar din bucuresti si sunt...nu dure...foarte dure...si mai ales ca le faci pe propria raspundere...daca ai sau ai avut probleme cu ochii, urechile sau plamanii...daca ai rau de masina, avion, vapor, tren, de inaltime etc...in special probleme cu urechea interna...poti sa iti iei adio....pentru ca nu vei trece de testul medical. Oricum iti urez succes...si poate peste vreo 2-3 ani cand ma voi hotari o sa devenim colegi la scoala nationala de aviatie |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
Sony |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(AMW @ 3 Oct 2006, 21:23) ca pilot militar...mm nu prea te sfatuiesc...daca nu stiai iti zic eu...un pilot militar pe un MIG zboara, in toata cariera lui de pilot, in jur de 6 ani...nu adunati...adica de azi esti pilot iar peste 6-7 ani nu mai ai voie sa zbori...varsta etc...si de aici poti efectua doar la sol...instructor samd...asta pe un avion militar...ca poti zbura 7 ani in armata si dupaia pleci la civili Astea sunt povesti de adormit copiii! Un pilot militar poate zbura pe Mig pana la varsta pensionarii. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
AMW |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
bine...daca tu sti mai bine atunci fie ca tine...
|
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
walleye |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
sony, da. iar virsta pensionarii vine atunci cind nu mai e apt sa zboare. lucru care se poate intimpla si la 30 de ani.
eu zic sa cauti bine si intens pe net. daca ai bafta, vei gasi probabil diverse organizatii guvernamentale si companii petroliere, miniere, samd, care au nevoie de piloti si sint dispuse sa-ti plateasca scolarizarea. evident ca e un spil, vei fi probabil obligat prin contract sa lucrezi pentru ei niste ani, cu plata integrala a cursurilor in caz ca vrei sa pleci mai devreme. si probabil salariul va fi mai mic decit te astepti, in fond ei urmaresc sa iasa mai bine pe termen lung decit daca ar angaja un profesionist. care nici nu prea e de gasit, majoritatea urmarind cistigul material asa ca nu-s multi dispusi sa se plafoneze la avioane usoare. dar daca pentru tine zborul e pe primul loc, crede-ma, esti mai cistigat la astia decit sa lucrezi pentru o linie aeriana. la o linie aeriana, 75% din munca e hirtogarie, daca esti boboc toate chestiile plictisitoare si fara de haz iti sint pasate tie (calcule de incarcatura, daca ai bafta sa lucrezi pentru o japita de firma de cargo intr-un fund de lume cum am avut eu mai faci si pe responsabilul cu intretinerea (tii jurnale pentru tot felul de cenzuraturi, de la motoare pina la filtrele de la buda) ba mai te si ocupi de documentele de insotire a marfii daca aia se zgircesc si nu platesc un om pentru asta. iar cind ai norocul sa mai si zbori, iarasi, esti pus sa citesti checklistul, sa te ocupi de radiouri iar cu mansa-n mina stau altii mai smecheri. 100000 de euro pentru ATPL si o certificare pe 737-400 de ex. mi se pare cam mult, in state pentru o asemenea combinatie plateai cam 40000 de dolari pornind de la zero, plus investitia de timp necesara pentru acumularea celor 1000-1500 de ore de zbor necesare pentru ATPL, pentru licente si certificari obtinute prin alte locuri, mai paduroase asa, poti sa iesi si mai ieftin si o sa fii surprins sa aflii ca muuulti piloti profesionisti is licentiati si certificati de autoritatea aeriana ghaneza sau senegaleza sau alte balarii din astea. chestia cu "the one" e alta poveste, nu-i cine stie ce minune sa fii pilot, iar dau exemplul cu statele, este suficient sa ai liceul acolo, desi o diploma nu strica. as zice ca principalele obstacole sint cele de natura financiara, dar nici acelea nu sint insurmontabile daca esti hotarit. evident, vorbesc de titlul de pilot comercial, PPL-ul e ceva mai greu de obtinut decit un permis de conducere si costa pina in 15000 de parai cu rating instrumental la cea mai prestigioasa scoala de zbor a lor. insa iti repet, vorbesc din experienta, daca ZBORUL te pasioneaza si te intereseaza mai mult decit aspectul financiar, vei iesi mult mai bine lucrind pentru o firma mica pe tartarete cu elice decit pe un 747. satisfactiile sint mai mari, mai multe si mai dese. ideal ar fi sa ai suficienti bani ca sa-ti permiti un avion propriu (un piper cub e vreo 50000 de dolari si intretinerea anuala cam 10000, iarasi cifre americane) cu care sa zbori unde si cind ai tu chef. sau cum ai zis tu, combinatia de controlor de trafic si PPL + hobby, e ideala. habar nu am care-s costurile si situatia in romania, oricum avind in vedere ca GA e ca si inexistenta iar cea comerciala nu e nici ea cine stie ce, imi inchipui ca or fi mai mari. chiar si la americani, majoritatea inchiriaza sau cumpara in comun cite un cessna cu care se plimba cu rindul si isi impart costurile de intretinere. asa ca la noi cred ca cea mai buna sansa ai avea-o inscriindu-te la un aeroclub, pentru restul, trebuie sa cauti in alte parti. acum disclaimerul, aceste cifre si impresii sint ale mele personale formate in doi ani de zburat pentru guvernul brazilian si un an de zbor pentru un rahat de firma de charter cargo, tot braziliana, 1999-2002. primii doi ani au fost cum au fost dar ultimul an m-a scirbit si mi-a scos din cap toti gargaunii pe care-i aveam despre romantismul meseriei de pilot comercial. daca in primii doi ani am acumulat aprox 800 de ore de mansa, in ultimul abia daca am facut 200. de costat m-a costat doar certificarea pe dc-8 pentru charteristi, vreo 4000 de dolari, costul a doua ore de prezentare teoretica, zbor de acomodare de o ora si un scurt test. de, brazilia. restul (scoala, instrumentele, CPL-ul: turbina si multi engine) au fost platite de onor maria sa ministerul dezvoltarii regiunii amazoniene care avea nevoie de piloti. pacat ca s-a razgindit dupa doi ani. |
--------------------
Alco
Century
- Monon 404
628 nu hraniti moderatorii
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 01:48 |