Bataie de tacheti, Solenza 2004 25000KM
![]() ![]() ![]() |
Bataie de tacheti, Solenza 2004 25000KM
Rhadoo_4 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 28 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004-Scala
|
|||
george_slz |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Asa fac multe solenze mai ales dupa ce se incalzesc. NU se recomanda reglarea "tachetilor"= colbutorilor decat in urma unei interventii la blocul motor(manualul spune asta, mecanicul de cartier spune ce vrea basca sa). Un eventual reglaj va esua in scurt timp, pt ca adevarata pb-ma o reprezinta materialele, care au un joc termic foarte mare. Zgomotul e mai mult "tehnologic". La logan s-a mai rezolvat problema, nu stiu in ce masura dar nu face la fel de urat.
Solutia ar consta in antifonarea peretelui de foc, ar reduce mult discomfortul generat de zgomotul colbutorilor, manifestat la turatia le relanti in special. |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
seba3621 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 11 October 05 From: Timisoara ![]() |
Vezi ca mai era un topic unde s-a discutat de treaba asta. Si a mea facea la fel. Dar inainte sa ma duc la service sa reglez jocul la culbutori am pus un ulei mai de neam si s-a rezolvat problema.
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.4mpi
Clima 2004
- TM 36 xxx
|
|
Rhadoo_4 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 28 July 06 ![]() |
Am inteles ce spuneti voi, o sa ma duc si eu in service sa vad care-i treaba da cred ca dupa sarbatori.
Ca sa raspund la reply-urile voastre zgomotol e chiar mai puternic atunci cand rece, iar cand vine vb de ulei eu folosesc Castrol , din cate stiam eu e destul de bun nu? Multumesc pentru raspunsuri |
--------------------
Dacia
Solenza
2004-Scala
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#5
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Radule, obisnuieste-te cu zgomotul !!! Vorbesc serios !!! Nu umbla la motor in nici un caz !!! Lasa-l asa cum este !!! Problema asta este cunoscuta de cei de la Dacia si tot ei spun ca nu afecteaza durata de viata a motorului.
Si la mine a aparut, dar parca pe la 20.000, mi se pare, cam dupa revizie ... Motorul trage foarte bine, merge "rotund", n-are rost sa ma complic, sa incep cu reglaje. Cu alte cuvinte, nu regla nimic atat timp cat motorul merge bine ! Pentru linistea ta, fa un test CLIP, dar atat ! Uleiul, atata timp cat respecta indicativul producatorului automobilului, e OK. This post has been edited by mao: 9 Dec 2006, 13:17 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu vad care ar fi problema sa se faca un reglaj de culbutori...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#7
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(george_slz @ 9 Dec 2006, 02:00) Asa fac multe solenze mai ales dupa ce se incalzesc. NU se recomanda reglarea "tachetilor"= colbutorilor decat in urma unei interventii la blocul motor(manualul spune asta, mecanicul de cartier spune ce vrea basca sa). Un eventual reglaj va esua in scurt timp, pt ca adevarata pb-ma o reprezinta materialele, care au un joc termic foarte mare. Zgomotul e mai mult "tehnologic". Ceva de genul asta mi s-a spus si mie in service ... si cred ca aia de acolo, daca voiau, puteau sa-mi ia niste bani pentru operatiunea asta, nu ? Inca o data, daca merge bine motorul, lasa-l asa ! Pentru ca zgomotul asta nu se amplifica, sa-ti ajunga sa-ti sara culbutorii/tachetii prin capota. Ajunge, daca-i putem spune asa, la un fel de "echilibru". Cine stie, poate ca asta este mersul "echilibrat" al tipului astuia de motor, cand el se mai "lasa", dupa perioada de rodaj ... Se pare ca la K7J (1.4MPI - Logan) s-a rezolvat problema, prin nu stiu ce artificiu constructiv. Dar, dar, daca nu iese bine la gaze, CLIP, daca are mers neregulat, etc, atunci da, trebuie sa se intervina ... |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
guliver |
![]()
Post
#8
|
No title Group: Members Posts: 545 Joined: 26 December 05 ![]() |
Stai linistit zgomotul e unul "natural" pentru solenza.Azi stateam in parcare si asteptam pe cineva, am pornit motorul sa ma incalzesc si ma minunam si eu despre ce zgomot de dizel venea de sub capota ( uitasem sa-mi iau radio CD-ul).
|
--------------------
fosta dacie
fosta solenza
1900 dar nu toamna "Fericirea e o minge de fotbal, cînd e aproape o lovești, cînd este departe alergi după ea!"
|
|
Rhadoo_4 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 28 July 06 ![]() |
Va multumesc pentru raspunsuri, o sa ma duc dupa sarbatori la un service dacia sa fac un test si sa vedem ce iese acolo, asa ma gandeam si eu sa las motorul asa ca merge bine in sensul de rotund si are putere sa traga, si daca o fi sa se intample ceva mai grav sa intervin atunci.
Oricum testul o sa il fac si dupa aceea o sa va comunic rezultatul, eu am postat si am intrebat pentru ca am un prieten cu SN la 45 000 KM si comparand sunetele a mea se aude pe langa aia, am observat ca motorul cu AC pe el face oricum mai mult zgomot parca,si mai are uruiala aia de compresor in plus ![]() Inca o data multumesc si tinem legatura cu testul. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004-Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am facut acum 2 luni acest reglaj si nu se mai aud atat de enervant . De fapt acum ca e si frig nu se mai aude aproape deloc acel tacanit , nici macar cel de ambreiaj !
Incercati sa schimbati uleiul ... altceva ... tot cu e reglare se rezolva . Va recomand sa asteptati pana in primavara pentru reglaje ! This post has been edited by marius80_eugen: 14 Dec 2006, 20:14 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Am si eu o problema de genul asta.
Pornesc motorul si la ralanti se aude o bataie. Daca accelerez putin si apoi las motorul din nou la ralanti, bataia dispare. Chestia asta apare doar daca motorul nu a fost pornit cel putin 4-5 ore. Mai demult dupa ce faceam revizia si schimbam uleiul disparea si tacanitul. Acum am facut revizia, dar tacanitul a ramas. Intrebarea e daca e nevoie sa reglez tachetii sau pot sa-i las asa. Adica in afara de zgomotul asta de la pornire se mai poate defecta ceva, daca ii las asa? Nu prea am incredere in profesionalismul celor de la Dacia service si l-as lasa asa daca nu afecteaza motorul. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
daniel8810 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 4 June 07 ![]() |
si eu am acelasi zgomot...maia les la pornire dimineata dar nu ma agit pentru ca stiu ca e un zgomot care nu afecteaza motorul de care stiu si cei de la renault....la logan s-a ameliorat acest zgomot prin nustiu ce pompa hidraulica sau nush ce tacheti hidraulici......
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 august
- IS 88 DDI
|
|
romanvs |
![]()
Post
#13
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Bataia respectiva la pornire apare deoarece in decursul a a 4-5 ore sau dupa o noapte uleiul se scurge tot in baie si atunci cand se porneste motorul nu mai este ulei in rampa care sa unga culbutorii.Bataia(mai bine zis zgomotul) de culbutori dispare dupa 3-4 secunde cand ajunge in rampa uleiul pompat de pompa de ulei.
Intr-un alt topic am spus ca daca uleiul este de calitate acest zgomot la pornire aproape dispare la fel cum este cazul si la folosirea aditivilor de ulei. De regula zgomotul incepe sa apara inainte de a se schimba uleiul(10000 km)deoarece acesta isi mai pierde din propietati. Eu am bagat de curand un Castrol GTX adus din Franta si pot sa spun ca apropape este insesizabil zgomotul la pornire. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
20 de minute va ia sa reglati culbutorii , e si mai simplu pe injectiefata de una pe carburatie fiindca aici ai si repere .....
Eu ca ulei am pus castrol magnatec 10w40 si nu am probleme . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da, dar eun u vreau sa-i reglez pt ca nu am incredere in meseriasi. Si daca nu e nevoie nu vreau sa ma complic.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#16
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
ti reglezi singur si punct observ ca nu ai avut o dacie pe carburator ... Culbutori sepot regla la fel ca la 1310 sau dupa reperele de pe roatadintata care e prinsa de axa cu came. Daca lasi asa in timp se strica culbutori supapa incepe sa pape ulei , strica catalizatorul in final cand incepe sa arunce ulei.
E mai bine sa-ti iei masuri de precautie . Nu cred ca ai culbutori toti dereglati , se masoara frumos cu lera pe rand. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Am si eu o intrebare pentru cine stie : reglatul tachetilor cu patina este acelasi si la cel cu role ?Aceleasi valori sunt? 0,10 si 0,25?Sau cei cu rola se regleaza diferit?
This post has been edited by ovidiu87: 12 Apr 2010, 15:02 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
serviccom |
![]()
Post
#18
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Se regleaza la cat spune constructorul, ca el stie mai bine ce materiale s-a folosit si care este coeficientul lor de dilatare.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
curentat |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 10 December 08 ![]() |
sal...cum se regleaza tachetii astia la solenza ca habar n-am cum am inteles ca sunt niste repere ce distanta este ptr evacuare si admisie? va multumesc
|
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
i am reglat azi impreuna cu Vladd.Mersul motorului s a schimbat total , e mult mai fin , mie nu mi mai intrerupe deloc si tacanitu s a atenuat considerabil.
Se regleaza simplu dupa repererele de pe roata axei cu came.scrie pe ea exact care tacheti se regleaza cand e pusa la semnu ala. Se regleaza la 0,10 admisie si 0,25 evacuare. Foarte simplu de reglat si cand ma gandesc ca am dat la service DACIA 90 lei pt un reglat si stiti ce mi a facut???toti tachetii aveau 0,25, absolut toti aveau acelasi reglaj...vai de mama lor de nesimtiti ordinari This post has been edited by ovidiu87: 12 Apr 2010, 21:11 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
salut,
ar fi fost binevenite si niste poze. ce scule s-au folosit ? ce s-a demontat/montat ? detalii ? multumesc, |
--------------------
...
...
...
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#22
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
si trebuie reglati cu motorul rece?
![]() mersi |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Se vede in poza ce s a demontat.ca scule nu e nevoie decat de o tubulara de 16 mai adanca pentru piulita suportului motor si in rest cu inelare de 13 ,16 si torx 50 pt capacul culbutorilor.motorul se poate invarti ori de jos de la fulia de pe vibrochen ori de sus de la surubul de prindere al rotii axei cu came(in sens orar).In rest totul e mura in gura , pe rotita aia cand o pui la semne se regleaza grupuri de 2 tacheti.Pentru reglarea fiecarui tachete aveti nevoie de un patent , o inelara de 10 si lere de 0,10 si 0,25
Motorul trebuie neaparat sa fie rece pentru un reglaj cat mai corect. This post has been edited by ovidiu87: 13 Apr 2010, 07:14 Attached thumbnail(s) DSC02756.JPG ( Size: 370.4k ) Number of downloads: 2700 rotita_axei_cu_came.JPG ( Size: 77.5k ) Number of downloads: 2829 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
da. motorul trebuie sa fie neaparat rece cind se face reglajul culbutorilor. se scoate din viteza ? se suspenda ceva, cumva ?
This post has been edited by george_scala_2004: 13 Apr 2010, 07:15 |
--------------------
...
...
...
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
motorul neavand suportul e clar ca sub el se pune un butuc ceva, sau un cric si o scandura imediat sub baia de ulei.Da motorul e scos din viteza si il invarti manual pana il pui la semne de la rotita dintata dupa care te apuci sa reglezi .Si motorul , da trebuie sa fie neaparat rece, de preferabil in ziua reglajului sa nu fi pornit motorul deloc.La cald jocurile astea dispar datorita dilatarii pieselor.
Pentru mai multe detalii folositi privat sau idu de messenger "ovidiu87_us" This post has been edited by ovidiu87: 13 Apr 2010, 07:41 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ovidiu87 @ 12 Apr 2010, 21:08) i am reglat azi impreuna cu Vladd.Mersul motorului s a schimbat total , e mult mai fin , mie nu mi mai intrerupe deloc si tacanitu s a atenuat considerabil. Se regleaza simplu dupa repererele de pe roata axei cu came.scrie pe ea exact care tacheti se regleaza cand e pusa la semnu ala. Se regleaza la 0,10 admisie si 0,25 evacuare. Foarte simplu de reglat si cand ma gandesc ca am dat la service DACIA 90 lei pt un reglat si stiti ce mi a facut???toti tachetii aveau 0,25, absolut toti aveau acelasi reglaj...vai de mama lor de nesimtiti ordinari Te puteai duce inapoi la ei cu factura de la service sa le demonstrezi ca nu au facut corect reglajele . Esti sigur ca tu le-ai facut bine ? Un reglaj prost sau imperfect are efect negativ asupra motorului in timp . Acum cu reglajul tau merge bine si in ture si la relanti ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
da, chiar foarte bine.Aveam rateuri pe evacuare , motorul se clatina (intrerupea) , bujiile negru maroniu...Au trecut vreo 20 000 km de cand i am reglat la Dacia, nu mai are rost sa ma iau cu ei in gura ,sunt NESIMTITI.Voi cauta sa evit cat se poate de mult acest service.
Acum electrozii bujiilor sunt curati si un pic caramizii la culoare.in evacuare nu se mai aude nici o intrerupere , merge regulat motorul si trage bine. Si pe reglajul facut sunt foarte sigur ca am studiat bine inainte forumul si cartea tehnica.Oricum mai aveam experienta de la vechea 1310. Pentru cei care aveti un pic idee despre mecanica se merita sa incercati , va pot explica si voua daca aveti nevoie de detalii .Doar lere si cheile necesare sa fie. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#28
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
ar trebui un tutorial penru asta,cum sunt multe altele.este o problema des intalnita si nu e simpla ca schimbarea unui bec.zic si eu...
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Am facut un tutorial pas cu pas la Tutoriale, Tips & Tricks .Sper sa nu fi uitat ceva:D
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
sadboy19 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 23 May 08 From: Pascani,Jud.Iasi ![]() |
Este prin iasi un service care sa faca o reglare buna la tacheti,parca as avea un motor diesel sub capota...si in relanti si in turatii >3000?, masina are 80000 km
|
--------------------
dacia
Solenza Clima
2003
- IS-XX-LGT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 05:53 |