Cum se conduce un diesel, Turatii,consum,a nu strica turbina....etc
![]() ![]() ![]() |
Cum se conduce un diesel, Turatii,consum,a nu strica turbina....etc
george1582 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|||
donraulo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
observ din semnatura ca ai un 1.5 dci 2006, intuiesc ca este achizitionat recent, dupa numarul de posturi.
pentru inceput, daca intuitia este corecta, iti recomand ca in perioada de rodaj sa nu depasesti 2500 rot/min .... oricum la 2400rot/min in treapta V ai 100km/h, ceea ce apreciez eu ca este suficient pentru inceput. eu am cu a mea 1200 km si nu am depasit niciodata 2500 rot/min This post has been edited by donraulo: 5 Jan 2007, 12:58 |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentrut un rodaj in conditii optime si pentru o viata mai lunga si fara probleme trebuie sa tii cont de urmatoarele chestii:
1.Primii 1500 km sa nu sari de 2500rpm ,iar urmatorii 1500(pana la 3000km) sa nu sari de 3000rpm. 2.Sa nu accelerzi puternic(mai ales cand motorul e rece).Ideal ar fi sa pleci cu ea la relantii. 3.Sa nu mergi cu motorul subturat deoarece dauneaza mult turbinei(ideal sa schimbi treptele intre 2200-2400rpm(in primii 3000km) apoi schimbi pe la 2500rpm. Astea ar fi niste chestii de care ar trebui sa ti cont.Eu am 2700km,le-am respectat si sunt foarte multumit de cum se comporta.Cei cu multi km ne mai pot da si alte sfaturi.Numai bine |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
george1582 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
am uitat sa precizez ca rodajul este facut de mult si ma intrebam in continuare cum sa merg cu ea.....
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
Hype |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 May 06 ![]() |
2.Sa nu accelerzi puternic(mai ales cand motorul e rece).Ideal ar fi sa pleci cu ea la relantii.
???? cum sa pleci cu ea la relantii? pai asa nu o subturezi (in caz ca nu o opresti)? Eu (si a nu se lua drept sfat) am calcat masina pina in 2500 ture (pina pe la 1500 km) si acuma in mod constant vede pina in 3000 - 3500 ( mai ales in oras unde viteza 4 inca nu a vazut). Din ce stiu eu turbina lucreaza pina in 4000 de ture normal si natural si chiar si indicat din cind in cind deci nu as avea de ce sa o menajez. Motorul este deja rodat singurul rodaj care ramine de facut fiind cel dintre el si celalalte subansamble. |
--------------------
Dacia Logan
dCi preferance
2006
- b-60-xxx
|
|
george1582 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
de exemplu ....pe dn1 restrictie la 70km\h pt consum este mai bine sa merg cu a-5-a dar am circa 1700 de ture merge?
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
donraulo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 24 November 04 From: B ![]() |
nu stiu daca este bine sau nu, insa iti pot spune cum conduc eu, la km care i-am precizat mai sus
deci indiferent de treapta nu depasesc 2500 rot in oras merg intre 1500 - 2000 rot .... indiferent de treapta, chiar si cu treapta IV cu 1500 si daca imi aduc aminte am 60km / ora (aici nu sunt sigur daca imi aduc bine aminte corespondenta intrea treapta de viteze si rot/min) per ansamblu eu schimb repede vitezele, inclusiv la plecarile de pe loc., spre exemplu, la plecare de la stop, pana am traversat intersectia, i-am dat deja a treia ..... parerea mea e ca o cere.... |
--------------------
Sandero
1.6 MPI
2009 / Laureate
|
|
ngttrr |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 8 March 06 From: Tg.Mures ![]() |
de exemplu ....pe dn1 restrictie la 70km\h pt consum este mai bine sa merg cu a-5-a dar am circa 1700 de ture merge?
De mers merge si inca ok atata timp cat menti viteza constanta si nu accelerezi. Daca ai nevoie se accelerezi treci in a IV. De accelerat in a V doar peste 80, cel putin asa fac eu. Accelerarea o incep in momentul in care este la aprox 1900 si peste rot/min. Nici o data nu accelerez motorul subturat. |
--------------------
DACIA
Logan Laureate
2006 1.5 dci
- MS 07 JUX
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
@Hype.....plec cu ea la 800rpm(un fel de relantii);n-o subturez pt ca merg doar 1-2 secunde cat sa plece(nu moare nimic), dupa care o duc pana in 2200-2400 si apoi schimb treapta.am mers cu multi care pleaca de pe loc cu 2000rpm,ceea ce nu e deloc recomandat.p.s:asa am invatat de la oamenii cu multe mii de km.
|
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
bloodem |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
si eu sunt posesorul unui Logan 1.5 DCi cu care am facut deja vreo 2000 km (deci teoretic a trecut perioada de rodaj).
Ca sa fiu sincer, nici acum nu sunt 100% sigur cum anume sa schimb vitezele pentru a nu dauna cutiei de viteze, motorului, etc si pentru a avea totodata un consum cat mai bun. Tot ce stiu este ceea ce mi-a spus un sofer pe care il respect mult, care a condus milioane de km: la motorul diesel intotdeauna sa schimb la MAXIM 2000 turatii pana in viteza a 4a. Mi-a spus ca numai la motoarele pe benzina vitezele se schimba la 2500 - 3000. Cert este ca intr-adevar, la vreo 2500 rotatii motorul scoate un zgomot care arata ca se forjeaza, pe cand la 2000 rotatii pare a fi optima schimbarea. De mers prin oras merg in general cu viteza a 4a la vreo 1700 turatii. Nu pare sa fie subturat si se descurca foarte bine, consumul de asemenea nu a depasit pana acum 5.4 %. Pe de alta parte, citind parerile unora dintre voi cum ca trebuie schimbata viteza la 2500 rotatii nici nu stiu ce sa mai cred, sunt complet dezorientat. |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
george1582 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
bloodem..............exact de aia m-am gandit sa fac un topic ca asta pentru ca sunt foarte multe pareri si cum nu am foarte multe notiuni de mecanica eram cam in ceata.dar sper ca din multe posturi sa-mi fac o idee mai clara.
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
george1582 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
plecarea dupa loc la relantii mi se pare ca motorul tremura putin ca si cum ar fi subturat asa ca incerc sa calc un pic pedala sa ajunga pe la 1200 de ture.asa simt eu ca pleaca mai bine....
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
PiStI |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 3 January 07 ![]() |
Normal un motor diesel trebuie lasat sa sa incalzeasca, macar cat de cat, sa lasi motorul la relanti vreo 3-4 minute, pana isi ia uleiul k-lumea. e bine sa nu turezi motorul pana nu ajunge la temperatura normala de functionare, pt ca uzura este mult mai mare. Shi daca e foarte frig puteti observa ca turatia de relanti este mai mare, poate ajunge shi pana la 1000 rpm, pt ca se modifica cantitatea injectata shi avansul, dar scande incet pana la nivelul normal. Aceasta este o reactie normala data de catre electronica.
Personal pana motorul nu are temperatura normala de 90 C' nu-i dau mai mult de 2000 rpm. Dupa nu mai am probleme shi sar linistit de 3500, daca este necasar. Regimul normal de exploatare la mine e ~ 2000 rpm: reprize foarte bune, consum decent, viata mai lunga a motorului (am citit pe ceva forum nemtzesc ca la golf TDI cam asta e regimul optim. Daca e cu turbo motorul e indicat sa folosesti motorul la o turatie la care sa functzioneze shi turbina, pt ca pot sa apara depuneri de cenusha care duc la degradarea instalatziei. Daca e diesel atmosferic nu are nici o treaba, poti merge cu 1000 rpm toata ziua. This post has been edited by PiStI: 5 Jan 2007, 15:32 |
--------------------
vw
golf Mk 4
2001-variant
|
|
costinasd. |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 2 June 06 ![]() |
cred ca la dci un regim de turatii intre 1700-2500 e numai bun . Pe la 1500-treapta 3,4,5) mi se pare subturat.
|
--------------------
dacia
1300
1980
- cs 05 ***
|
|
LUYgescu |
![]()
Post
#15
|
![]() membru diesel-ist Group: Members Posts: 164 Joined: 21 November 05 From: ploiesti ![]() |
salut
aici gasiti informatii de la vecinii nostrii de forum: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=391&st=15 acceasi dilema am avut-o si eu acum un an cand am cumparat masina si recunosc ca inca n-am scapat definitiv de ea, chiar daca am facut aproape 18mii de km pana acum... pe baza celor citite pe aici pe forumul dacia si pe cel reno, mi-am facut o impresie legata de modul de conducere al dieselului, care zic eu ca e corecta: cand e frig, stau la relanti 3-4 minute(cu toata ca in cartea masinii scrie ca e suficient 30 sec)....dupa ce ma pun in miscare merg ca "mosul", fara accelerari bruste, o urc lin in turatii si schimb in jurul a 2200 rpm...asta pana cand simt eu ca s-a mai incalzit motorul(o simti in felul cum se misca)....dupa, merg nornal, a 2-a ~2000rpm, a 3-a ~ 2200rpm( se aude prea chinuit motorul ca sa schimb mai sus), a 4-a 2500, a 5-a 2500+.... in general incerc sa merg fara accelerai bruste, incerc sa mentin o viteza constanta si sa nu stau sub 1700 rpm...treapta de viteza o retrogradez la 1500 rpm... intreba cineva ce viteza sa foloseasca pe dn1 unde e limitarea 70km/h...eu merg cu a 4-a si am 2000rpm(in cap)....a 5-a am o folosesc de la 90 km/h in sus... la fel, in oras...merg de obicei cu a 3-a si stau intre 1700-2500rpm....la 2000rpm am 50km/h... numai de bine... later edit...am incercat acum linkul si se pare ca nu mai exista ![]() This post has been edited by LUYgescu: 5 Jan 2007, 16:13 |
--------------------
DACIA
LogaN...1.5dci
preferance
|
|
george1582 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
deci...in oras pana la 60 km\h mai mult cu a-3-a ???pornirea o faceti imediat dupa ce se stinge becul de la bujii sau se asteapta sa se stinga si celelalte becuri????
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
LUYgescu |
![]()
Post
#17
|
![]() membru diesel-ist Group: Members Posts: 164 Joined: 21 November 05 From: ploiesti ![]() |
acum pe timp rece astept sa se stinga si martorul central de pe bord si apoi pornesc, iar daca e foarte frig, mai astept 3-4 secunde...
numai de bine... This post has been edited by LUYgescu: 5 Jan 2007, 23:38 |
--------------------
DACIA
LogaN...1.5dci
preferance
|
|
gogota_69 |
![]()
Post
#18
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 438 Joined: 5 July 06 ![]() |
1.pornit motorul dupa ce se sting toate becurile in bord
2.stau aprox. 1 min pana imi pun fata la cd player, pana imi trag centura si apoi merg linistit schimband treptele pe la 2000rpm pana incepe sa apara liniutele la apa(optim 4 liniute) apoi 2500rpm ca sa-ti cada turatia in 2000rpm Si ca sfaturi nu acelerati brusc, si din cand in cand e recomandat sa-i dati in gura sa se curate depunerile de cenusa...........si motorina buna. |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
ciprian0813 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 14 October 06 ![]() |
Eu am doar vreo 700 km,nu am depasit decit accidental 2500 rot si timp f. scurt, schimb la 2000 rot vitezele,incerc sa merg in jur de 2000 rot,uneori in a IV mai merg si mai jos .
Dimineata nu astept sa se incalzeasca motorul cred ca nu mai ajung la serviciu cind trebuie daca astept asta,stau max 1 minut,insa ma duc calm accelerez progresiv,ma duc maxim la 2000 rot,din pacate pina la serviciu nu se incalzeste deloc , egenul de loc prea departe pe jos, prea aproape cu o astfel de masina cam intre 7-10 minute mers calm . Oricum am condus pina la logan dci doar benzinare ,se scimba totul ,ce ma enerveaza ca trebuie sa tot trag cu ochiul la turometru,abia astept sa pot sa ma duc liber de treaba asta. |
--------------------
VW
Golf variant
2010
|
|
Nico dCi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Pana in 2000 de ture cand e rece pt. toate treptele. La drum lung cand se incalzeste bine 3000-3500 de ture in treapta a patra pt. depasiri. peste 3500 de ture in a cincea. |
--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi
Renault Megan Sedan
Manager 1.5 dCi 85cp
- B-47-ZHK B-13-NCM
|
|
decrvl |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Salut.La stilul de condus nu intervine oare si combustibilul?De exemplu motorul merge mai bine si la pornire si la mers in general cu o motorina eu4 sau cu eu5?Si daca asa protejeaza mai bine cea de eu5(inclusiv catalizatorul de depuneri)?Oare temperatura degajata la detonare este mai mare astfel incit motorul se incalzeste mai repede?
Cam multe intrebari!Asta e mai intrebi decit sa mori prost! |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(Nico dCi @ 6 Jan 2007, 13:59) Salut Pana in 2000 de ture cand e rece pt. toate treptele. La drum lung cand se incalzeste bine 3000-3500 de ture in treapta a patra pt. depasiri. peste 3500 de ture in a cincea. Poti sa ne spui si noua ce viteza ai in treapta a IV-a la 3000-3500 rot/min si ce viteza ai in a V-a la 3500 rot/min ? Multumesc . |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
george1582 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 3 June 06 From: Bucuresti ![]() |
interesanta intrebarea aia cu motorina eur 4 si eur 5.....aaa in a-5-a la 3500rot\min eu am in jur de 140 km\h
|
--------------------
Renault
Kadjar 1.6 DCI.4x4
2016 ZEN PLUS DIVERSE
|
|
ionutm82 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 19 February 06 From: Bucuresti ![]() |
la 3500 rotatii in treapta V am exact 150km/h. In a IV-a la 3000 rotatii parca e in jur de 90-100km/h.
|
--------------------
Renault
Megane 3 1.6 16V
Dynamique 2009
- B-yy-XXX
|
|
Ady_78 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 5 January 07 ![]() |
1)Pana ajunge la temperatura de lucru(4 liniute) schimb la 2000rpm , dupa aceea la 2500 si respectiv 3000 pentru depasiri in scurt .
2)Nu bruscati motorul pana nu atinge temperatura optima si recomandat ar fii ca nici dupa aceea . Chiar daca urcati la turatii mari , accelerati lin , fara socuri(smucituri) 3)In sezonul rece eu folosesc OMV alpin-diesel , chiar daca e mai scumpa banii se recupereaza din consumul mai mic(cu motorina normala consumul creste cu ~20% in sezonul rece) . Unde mai pui si faptul ca se curata injectoarele si alte componente ale motorului . |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dci
Decembrie 2005
|
|
Nico dCi |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
pt. "camesibiu": la 3.500 in treapta a patra viteza este de 120-125km/h la 3.500 in trapta a cincea viteza este de 150-155km/h Valorile sunt cele indicate de vitezometru si probabil sunt relative deoarece se stie faptul ca viteza reala difera de viteza aratata de vitezometru. Drum bun si conduceti cu grija!!!! |
--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi
Renault Megan Sedan
Manager 1.5 dCi 85cp
- B-47-ZHK B-13-NCM
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Merci de raspunsuri . Aceleasi viteze le obtin si eu , cu mici abateri functie de motorina alimentata Top Nordic sau Alpin .
Diferentele sunt sesizabile numai de la 2800-3000 rot/min. |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
Nico dCi |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 21 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am alimentat de cand am masina in 80% din cazuri cu euro 4 iar in rest cu evo diesel (euro 5 ) numai de la mol.
|
--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi
Renault Megan Sedan
Manager 1.5 dCi 85cp
- B-47-ZHK B-13-NCM
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Pentru a nu avea probleme cu " congelarea " motorinei , de cand a aparut la pompe in sezonul rece Nordica si Alpin alimentez motorina strict de iarna cu temp. minima de filtrabilitate -30 , respectiv - 35 grade C.
Din 2000 , conduc numai MAC-uri si pana in iarna lui 2005-2006 cand a aparut Nordica , am avut probleme cand au fost in jur de - 20 grade C . Acum mai folosesc un produs Megasel in proportie de 40 ml la 40 litri motorina pentru primii 200 litri motorina si 20 ml la 40 ltr. pe urma . Am trecut de mult de primii 200 ltr. alimentati de cand folosesc produsul . Il folosesc pentru compensarea ungerii pompei de injectie , a injectoarelor , etc. datorita cantitatii reduse de sulf din motorinele Euro 4 si Euro 5 . This post has been edited by camesibiu: 7 Jan 2007, 12:18 |
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
decrvl |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Camesibiu vrei sa spui ca se poate strica pompa din cauza folosirii unei motorine cu sulf mai mic?Credeam ca daca folosesti motorine eu5 murdaresti mai putin torbo si catalizatorul nu ca se strica mai repede pompa de injectie.Poti sa ma lamuresti?(banuiesc ca pompele de injectie sunt de generatie mai noua)
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:58 |