DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nelamurire, Cate ore se tine telefonul la incarcat??

bz_26_zzz
post 25 Jan 2008, 21:31
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 646
Joined: 15 March 07
From: Buzau / Bucuresti




Mi-am luat un telefon si nu mai stiu cate ore mi-a zis sa il tin la incarcat primele 2-3 dati. Va intreb: 12 ore sau 24?? ca am uitat wacko.gif


--------------------
Audi Q7 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 25 Jan 2008, 21:32
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




12


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2008, 21:33
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Citește manualul. Restul de sfaturi sunt fabule. Bateriile de azi nu mai au nevoie de 50 de ore de încărcare.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bz_26_zzz
post 25 Jan 2008, 21:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 646
Joined: 15 March 07
From: Buzau / Bucuresti




mai astept sfaturi de la cine mai stie. ms mult. astept raspunsuri


--------------------
Audi Q7 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magelan_explorer
post 25 Jan 2008, 21:39
Post #5


membru intamplator !


Group: Members
Posts: 546
Joined: 25 November 07
From: bucuresti




12h. dar daca e Litiu nu e nevoie,telefonul o deconecteaza singur cand e incarcata si nici de stricat nu se strica daca o lasi mai mult...in principiu,depinde de amperajul si capacitatea bateriei intre 1h si 3h,dar,citeste manualul !


--------------------
solenza scala 2003 / logan dci 2007 ex:supernova.dacia 95.dacia 87
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danny_bb
post 25 Jan 2008, 21:39
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia




Exact.. nu-i nevoie decat de 2 sau 3 cicluri complete de incarcare-descarcare.. pentru ca oricum incarcarea este oprita cand acumulatorul ajunge la tensiunea normala.


--------------------
Dacia Break 1.6TD 1988, Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 25 Jan 2008, 21:45
Post #7


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




eu iti reacomand asa: primele 3 incarcari il lasi sa se descarce de tot si il lasi la inacrcat pana iti arata baterie incarcata si apoi cand vrei u poti sa il incarci.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 25 Jan 2008, 21:56
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pentru litiu-ion, este total nerecomandat să descarci complet bateria. Dar faci cum crezi, sau "cum zice lumea"...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 25 Jan 2008, 21:58
Post #9


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




aici ai dreptate. imi cer scuze dar reformulez cel mai bine citesti manualul tel si nu te iei dupa nimeni.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 25 Jan 2008, 22:40
Post #10


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Li-Ion: Il lasi sa se descarce pana pe la 20%, apoi il incarci complet. Asta iti va asigura durata de viata maxima a bateriei. Citeste si manualul, cu toate ca acolo probabil iti scrie ca nu e nevoie de formatare si ca poti sa-l incarci cand vrei.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 26 Jan 2008, 16:30
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(Catalin Marinarul @ 25 Jan 2008, 21:56)
Pentru litiu-ion, este total nerecomandat să descarci complet bateria. Dar faci cum crezi, sau "cum zice lumea"...
*


Stai linistit ca are o protectie bateria aia impotriva descarcarii complete si a damage-ului, ca doar nu-i asamblata pe genunchi in Camerun.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu13
post 26 Jan 2008, 18:00
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 19 July 06




bateriile de la telefoanele noi (Li-ion) nu se formateaza...orice ar zice ce din shop...de exemplu mi-am luat telefon din shopul portocaliu in decembrie...mi s-a spus sa nu formatez bateria...un coleg si-a luat acelasi telefon din acelasi shop si i s-a spus sa formateze bateria...dar am dat si eu mai multe search-uri si am ajuns la o concluzie: NU se formateaza smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bz_26_zzz
post 26 Jan 2008, 19:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 646
Joined: 15 March 07
From: Buzau / Bucuresti




thks wink.gif


--------------------
Audi Q7 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jan 2008, 19:35
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Prima incarcare se face dupa ce telefonul s-a stins singur, si se lasa pana s-a incarcat, cu el stins, dureaza 2-4 ore de obicei ,a doua la fel, asta inseamna ciclu complet de incarcare-descarcare, faza cu 12 /24 ore e de la cei cu sechele de la bateriile ni-cd si ni-mh, interesant e ca si la unele magazine iti spune prostia asta, cu adevarat profesionisti, cine ia angajat in domeniu nu stiu...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jan 2008, 19:38
Post #15


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Laurentziu83 @ 26 Jan 2008, 16:30)
Stai linistit ca are o protectie bateria aia impotriva descarcarii complete si a damage-ului, ca doar nu-i asamblata pe genunchi in Camerun.
*



Eu mă cam îndoiesc de prezența acestei protecții în acumulatorii produși în China, și la toate mărcile. În fond interesul lor e să vândă și piese de schimb (în cazul ăsta acumulatori).


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jan 2008, 19:40
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu e nici o protectie in acumulator, protectia exista in telefon wink.gif Niciodata nu se va descarca complet bateria, se stinge telefonul inainte de asta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 26 Jan 2008, 19:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Ai auzit pe cineva sa se planga ca i s-a stricat bateria daca a vorbit la el pana s-a inchis???


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 26 Jan 2008, 19:46
Post #18


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




QUOTE(bz_26_zzz @ 25 Jan 2008, 21:31)
Mi-am luat un telefon si nu mai stiu cate ore mi-a zis sa il tin la incarcat primele 2-3 dati. Va intreb: 12 ore sau 24?? ca am uitat  wacko.gif
*



pana se incarca radmasa.gif ....

scuze,pentru bateriile de generatie noua nu mai nevoie de formatare! plug it and use it!


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jan 2008, 19:47
Post #19


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu e vorba de a se strica... Se reduce autonomia dacă bateria este descărcată complet sau aproape complet în mod repetat... În loc să țină 3 ani, va ține 1,5...

Pentru Li-Ion e mai bine să reîncarci acumulatorul când mai are să zicem 20% din capacitate, decât atunci când are 5%.

DFA a scris undeva mai multe informații în acest sens.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jan 2008, 19:50
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu se reduce nimic practic, teoretic e plin netu de balarii si de miturii, asa am facut la toate telefoanele mele, adica le incarc de cele mai multe ori dupa ce s-au stins, si nu am schimbat nicodata o baterie la nici unul. Din contra, tin mai mult in timp decat la alte telefoane similare incarcate cand ii taie pe proprietari capul.

Ex: Motorola v360, dupa 12 luni exact tinea bateria exact ca in prima luna, adica 7-8 zile, la fel la un Motorola v3, SE k310i, Nokia 5140i(la asta dupa 5 luni tine mai mult ca in prima luna)...etc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jan 2008, 19:57
Post #21


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(DFA @ 9 Dec 2007, 20:30)
Evident că se duce mai repede!

Atenție la bateriile Li-Ion (din orice dispozitiv, GPS, GSM, etc), nu trebuie să le lăsați să se descarce total, se "uzează" mult mai rapid decât dacă le încărcați când încă mai au 20-30% în ele.

Uzura se referă la capacitatea de înmagazinare, cu cât ciclurile de încărcare-descărcare vor fi mai abrupte (adică să o lași să "moară" și apoi să o încarci) și mai rare (bateria lăsată descărcată mai mult timp), cu atât capacitatea de înmagazinare va scădea.

Dacă o încărcați cât mai are multă energie în ea vă va ține mai mult, atât ca timp de deținere (până să trebuiască să o schimbați) cât și ca timp de utilizare (până să trebuiască să o re-încărcați).

Chiar și dacă încărcați și utilizați în condiții perfecte o baterie, ea tot va pierde cel puțin 20% din capacitatea ei pentru fiecare an de utilizare.

Dacă vreți să depozitați pentru mult timp o baterie Li-Ion neapărat să o depozitați cu o încărcare de 40-60%, niciodată 0% sau 100%, capacitatea de înmagazinare va scădea dramatic.
Cu cât o depozitați într-un loc mai răcoros, cu atât va fi mai bună când o veți re-folosi.
Depozitată la 0 grade Celsius și încărcată doar 40% bateria va pierde doar 2% din capacitatea ei pentru fiecare an de depozitare. Deci cel mai bun loc de depozitare este frigiderul (nu congelatorul). Lăsați bateria 2-3 ore la temperatura camerei înainte de a o folosi/încărca, după ce ați scos-o din frigider.

Și bateriile Li-Polymer se comportă cam la fel, doar că sunt ceva mai rezistente ca una Li-Ion.
Un alt avantaj al bateriilor Li-Polymer este că nu sunt influențate de căldură cum sunt cele Li-Ion, de fapt, bateriilor Li-Polymer le place căldura, sunt mai performante la cald (le scade rezistența internă). Un bonus este că nu pot exploda sau arde ca cele Li-Ion, neavând electrolit lichid sau gelificat, ci unul uscat.
*



L.E.: N-am sursă, doar l-am citat pe DFA...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 26 Jan 2008, 20:07


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jan 2008, 19:58
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




O sursa nu pui? nu de alta dar cum ziceam, e plin netul de mituri.

This post has been edited by argon: 26 Jan 2008, 19:58


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 26 Jan 2008, 20:01
Post #23


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(argon @ 26 Jan 2008, 19:50)
Motorola v360, dupa 12 luni exact tinea bateria exact ca in prima luna...
Nokia 5140i(la asta dupa 5 luni tine mai mult ca in prima luna)...
*



Eu spun că așa ceva ar contrazice legile fizicii, și ar unifica materialele reale (practice) cu cele ideale (teoretice)... biggrin.gif

Prin urmare nu cred că modalitatea în care ai stabilit aceste valori a fost prea obiectivă...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 26 Jan 2008, 21:24
Post #24


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Va stresati prea mult pentru un rahat de acumulator de telefon. sad.gif


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 28 Jan 2008, 12:21
Post #25


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




nu pot decat sa fiu 100% de acord cu big smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 28 Jan 2008, 13:45
Post #26


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




mda... formatarea bateriei se face si din alte considerente. ciclul de incarcare/descarcare e utilizat de telefoanele de generatie noua ca sa "identifice" nivelul de energie ramas in telefon.

altfel spus, daca nu faceti cele trei cicluri de incarcare/descarcare completa, telefonul va arata destul de aiurea nivelul bateriei si vor aparea topicuri de genul: "telefonul arata de 2 zile ca trebuie sa incarc bateria dar inca mai merge"

DFA a prezentat acolo cum se intretine o baterie

PS. in rest, si eu sunt de acord cu big... prea mult stress pt nimic... va "doare" ca il schimbati la 1,5 ani sau la 2-3?!? intr--un an de zile oricum, daca ti se pune pata iti iei alta baterie sau poate chiar schimbi telefonul


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 29 Jan 2008, 09:14
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




http://electronics.howstuffworks.com/lithium-ion-battery.htm

Asta e un link unde descrie exact cum ar trebui sa fie un acumulator Li Ion.


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Jan 2008, 14:24
Post #28


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu pot sa nu remarc niste chestii din link:

QUOTE
#They hold their charge. A lithium-ion battery pack loses only about 5 percent of its charge per month, compared to a 20 percent loss per month for NiMH batteries.
.
.
.
# If you completely discharge a lithium-ion battery, it is ruined.


Exemplu concret, cumpar un telefon Nokia cu baterie Li-ion, produs in 06.2006 (data producerii telefonului, deci sunt sanse ca baterie sa fie cu o luna doua mai veche), in data de 01.2008, deci 19 luni de la data fabricatiei, bateria de noua stiu ca nu se incarca 100%, eu stiu de 50-60%, deci daca e incarcata 60%, si pierde 5 % lunar, timp de 19 luni, inseamna ca pierde 95%, deci e pe -35% cu incarcarea, asadar, dupa cumparare bateria se incarca , si merge bine mersi, nu e in nici un caz ruined.




QUOTE
They start degrading as soon as they leave the factory. They will only last two or three years from the date of manufacture whether you use them or not.



aveam un rîci de Philips alb negru produs prin 2004, primit in 2007 dupa ce a stat intr-un dulap la o firma sigilat, li-ion, merge bine mersi.
Sa nu mai spun ca am un Panasonic(nu stiu de care) de prin 2001 cu baterie Li-ion, care mai tine 1-2 zile in standby, deci nu s-a degradat , cum de asemenea se afirma in link.

This post has been edited by argon: 29 Jan 2008, 14:29


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 29 Jan 2008, 14:44
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




In principiu Li-I are ciclu.. smile.gif

Deci daca incarci bateria fara sa fie complet descarcata, sau cat mai descarcata, arzi un ciclu aiurea.

Cu cat incarci mai des bateria desi nu e nevoie (sa zicem de la 50% descarcata), cu atat arzi mai repede ciclurile.
Numarul de cicluri e cam acelasi, doar ca daca nu lasi bateria sa se descarce de tot, te va tine mai putin. Moivul este evident.

Bateria nu se descarca de tot, pentru ca la telefoanele mai noi oricum au protectie in software, iar telefoanele vechi nu mai functioneaza dupa un anumit nivel al bateriei, pentru ca ele consuma un curent mai mare decat minimul de curent al bateriei. Asa cum se intampla si la aparatele foto unde curentul consumat e mare si tre sa reincarci acumulatorii desi ei mai au inca 50-70% din energie si , ca urmare, acumulatorii se duc mult mai repede.

This post has been edited by nh1980ro: 29 Jan 2008, 14:47


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 Jan 2008, 14:45
Post #30


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si cand se termina ciclurile intra la menopauza? huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 19:49
Forum Renault