DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pariu dement:)

AR-18-MOS
post 12 Feb 2008, 22:30
Post #31


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(barbut_88 @ 12 Feb 2008, 23:24)
berlina ta in VI trepte
*


Dacia Berlina are 6 trepte? unsure.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Feb 2008, 22:35
Post #32


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




N-are decit o treapta, ce-i autobuz? radmasa.gif


This post has been edited by corbex: 12 Feb 2008, 22:37


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 12 Feb 2008, 22:35
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(barbut_88 @ 12 Feb 2008, 23:24)

daca loganul merge in treapata a V a la 50km/h masina merge singura nici nu mai e nevoie sa o accelereze,soferul o sa zica ca are pilot automat(asa mai merg si eu cu nova mea cand ma plictisesc in a V a la 50 si merge singura de nu ai treaba).
*



Eu nu cred ca motorul are destul cuplu la 800rpm pentru treapta a 5-a.


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
barbutu
post 12 Feb 2008, 22:36
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 466
Joined: 22 May 07
From: pitesti




sa-mi fie cu iertare biggrin.gif sunt si eu obosit am vrut sa scriu IV trepte pentru ca am inteles ca atatea trepte are dacia baiatului cu pariul.
inca odata scuze. biggrin.gif
st:sa sti ca are cuplu si chiar merge singura,incearca la orice masina pe injectie(nu stiu sigur daca treaba asta merge si la carburatie)dar loganul din discutie si masina mea sunt pe injectie.

This post has been edited by barbut_88: 12 Feb 2008, 22:39


--------------------
Renault megane 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Feb 2008, 22:43
Post #35


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cele pe carburatie cred ca au cuplul si mai bun la turatii mici. Si la 50 la ora ai sigur peste 1000 rpm, poate spre 1400, cum s-a scris mai sus.

<span class='edit'>12 Feb 2008, 23:48:</span>
QUOTE(SYL @ 12 Feb 2008, 21:21)
Consumul minim se obtine undeva pe la 2000rpm la masinile de care vorbim acuma...deci pe la 75km/h...

Iar referitor la consumul la 50 vs 70, sigur la 70 consuma mai putin...cand masina e f subturata consumul e mai mare, mai ales daca e sub 1500 rpm (cum se intampla la 50km/h in tr a 5-a).
*



S-ar putea ca la 75 la ora sa fie consumul minim, dar consumul minim pe cal putere produs, nu pe suta de kilometri parcursi.

Ah, am uitat! daca vintul bate din spate cu 50 de km/h, cistiga cel cu 100 la ora.. rolleyes.gif

This post has been edited by corbex: 12 Feb 2008, 22:52


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 12 Feb 2008, 23:00
Post #36


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti






--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Feb 2008, 23:13
Post #37


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Lenesule ! Puteai sa schimbi si tu, inainte, masurile in sistem metric.
Dar e clar ca asa sta treaba.
D'aia nici nu sa prezentat vreun oponent la pariu rolleyes.gif


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 13 Feb 2008, 09:26
Post #38


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Vezi ca exista o emisune denumita Brainiac sau in Fifth Gear in care au facut testul respectiv si ai sa vezi ca daca mergi cu viteza mare consumi mai mult decat cu viteza mai mica. Bine logica care ai aplicat-o tu este cea ca Dacia consuma optim in vit 5 la 90 km/h dar daca trece de aceasta viteza incepe sa consume mai mult. Nu va mai luati ca daca mergi cu turatie mica motoru consuma mai putin deoarece nu e adefarat (el merge fortat intr-o turatie mai mica ca si atunci cand este intro turatie mai mare decat cea optima ~2500 ture la Dacie)


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 13 Feb 2008, 10:41
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Clar va castiga cel care va merge cu 50km/h.Precis o va face in treapta a 4-a (nici nu are sens sa se chinuie cu treapta a 5-a....)si va avea un consum de 4 si un pic.Faptul ca merge mai mult timp nu are nici o relevanta!!!Consumul este raportat la distanta nu la timp.Dupa logica asta in cazul in care merg cu 180+ voi consuma si mai putin decat la 100km/h....Importanta este distanta si nu timpul in care este parcursa.

P.S. Dacia la 80km/h in treapta 5 va consuma mai putin decat la 90...Vitezele astea optime(recomandate) sunt un compromis intre consum si o viteza de deplasare decenta.Consumul la o dacie in 5 trepte creste mai semnificativ daca treci de 110-120km/h.Asta cu 0,76 raport final,caz in care la 2500rpm ai 100km/h.

This post has been edited by PaulT: 13 Feb 2008, 10:47


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brainie
post 13 Feb 2008, 11:20
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 464
Joined: 2 May 07
From: Bucuresti




Consumurile se declară în funcție de distanță, nu de timp. Deci timpul nu are nicio relevanță. Chiar dacă consumul optim este la o viteză intermediară dintre 50 și 100, frecarea cu aerul (crește - parcă - cu pătratul vitezei) duce la consum mai mare la 100.

În privința erorii de percepție legată de durata de fucnționare a motorului, vedeți și aici:
http://www.daciaclub.ro/Consumul-de-combus...46742-s30.html#
postul 32.


--------------------
Ex Dacia 1310 Li ; Ex Logan ABS+ 1.6 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 13 Feb 2008, 13:11
Post #41


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Am curaj sa fac pariu ca eu, mergand in treapta a 5-a cu 50 la ora, am consum mai mic decat as avea intr-a patra la aceeasi viteza.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 13 Feb 2008, 13:29
Post #42


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Off-topic:
Misto pariu... Oare care ar fi viteza pe care ar trebui sa o dezvolti pt a ajunge acasa inainte de a ti se termina benzina? biggrin.gif

On-topic: daca imi aduc aminte rezistenta la inaintare e proportionala cu patratul vitezei (LE: a spus si Brainie asta inainte, sarisem peste postul lui blush.gif ), asa ca...

This post has been edited by GoGu: 13 Feb 2008, 13:33


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 13 Feb 2008, 14:11
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(vis-a-vis @ 13 Feb 2008, 14:11)
Am curaj sa fac pariu ca eu, mergand in treapta a 5-a cu 50 la ora, am consum mai mic decat as avea intr-a patra la aceeasi viteza.
*



Pai daca il faci,castigi.Eu ziceam de a 4-a ca sa nu se streseze...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Feb 2008, 14:15
Post #44


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu sunt curios cum se va masura consumul in mod stiintific


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 13 Feb 2008, 14:17
Post #45


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Furtunele intr-o sticla de 2 litri si care merge mai mult. wacko.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 13 Feb 2008, 14:20
Post #46


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Logan-ul cu 1.6 MPI are in treapta 5 la 60km/h cam 1500 ture cu aprox. Pot sa fie 1400 de ture. Oricum cel de 1.4 MPI nu va fi subturat la 50km/h in treapta 5. Daca o tine constant cu 50 km/h in treapta 5 castiga clar la consum.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 13 Feb 2008, 14:41
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pai de ce ar fi subturat cel de 1.6 si cel de 1.4 nu??Ca au aceleasi rapoarte in cutie...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 13 Feb 2008, 15:22
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Vreau sa vad faza cu furtunele in sticla la o masina pe injectie cu pompa electrica de benzina montata in rezervor (de ex. Logan)... smile.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 13 Feb 2008, 17:58
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Si eu stiam ca un autoturism obisnuit are consumul optim undeva la 90 km/h in treapta a 5-a pe drum drept bineinteles.
Daca e viteza mai mica consumul scade prea putin, datorita fortelor de frecare interne ale masinii si motorului si la viteza mai mare creste consumul datorita frecarii cu aerul etc.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 13 Feb 2008, 18:46
Post #50


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(roland @ 13 Feb 2008, 16:22)
Vreau sa vad faza cu furtunele in sticla la o masina pe injectie cu pompa electrica de benzina montata in rezervor (de ex. Logan)... smile.gif
*



asta-i problema? ii punem o pompa electrica de LASTUN. Numa' s-apara amatorii !
Mai putem folosi metoda "plin-ochi/plin-ochi".
In plus, discutia-i emotional-umoristica, lumea care nu se are bine cu Brucan stie deja rezultatul.

This post has been edited by corbex: 13 Feb 2008, 18:49


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Feb 2008, 08:50
Post #51


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Am transat problema! Cu ajutorul lui Free_Fiber am montat (de fapt el le-a montat) pe solenza ceasuri de Logan, care au si calculator de bord, afisind inclusiv consumul instantaneu. Sculindu-ma eu azi dimineata prea devreme si neavind ce face, m-am suit in masina si am iesit sa aflu adevarul gol-golut despre prezumtivul pariu.
Conditii: temperatura = -7 grade, soseaua Bucuresti-Calarasi, trafic aproape de zero.
Masina: O solenza care a fost 3 ani taxi si a adunat 98.000 km.
Rezultate:
50 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,4%
70 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,8%
90 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =5,5%
Pentru viteze mai mari n-am testat, dar mi se pare revelator deja.
Dupa cum se vede, consumul creste mult mai rapid decit viteza, vinovata fiind, fara nici un dubiu, rezistenta opusa de aer la inaintare. Pe o temperatura mai ridicata consumul ar fi fost ceva mai mic dar diferentele de consum datorate vitezei s-ar fi mentinut tot pe undeva pe aici.
Teoria sine praxis e ca roata sine axis !

This post has been edited by corbex: 17 Feb 2008, 18:48


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Feb 2008, 11:19
Post #52


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Daca mi-e permis: citez din prima postare de la "Diverse -> Despre consumul de combustibil":

"[...]Este de cautat asadar un punct de functionare in care clapeta sa fie deschisa "mult" si viteza sa nu fie prea mare (pentru a evita cresterea rezistentei R). Aceasta se obtine in treptele superioare ale CV, la viteze mici - la automobilele moderne, in general mai mici decit cele acceptabile practic.[...]"


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Feb 2008, 18:43
Post #53


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(vis-a-vis @ 13 Feb 2008, 14:11)
Am curaj sa fac pariu ca eu, mergand in treapta a 5-a cu 50 la ora, am consum mai mic decat as avea intr-a patra la aceeasi viteza.
*



Am testat si asta (dar pe distante mai mici). Asa e !

17 Feb 2008, 19:49:
QUOTE(os @ 17 Feb 2008, 12:19)
Daca mi-e permis: citez din prima postare de la "Diverse -> Despre consumul de combustibil":

"[...]Este de cautat asadar un punct de functionare in care clapeta sa fie deschisa "mult" si viteza sa nu fie prea mare (pentru a evita cresterea rezistentei R). Aceasta se obtine in treptele superioare ale CV, la viteze mici - la automobilele moderne, in general mai mici decit cele acceptabile practic.[...]"
*



Noi nu ne indoiam ca-i adevarat, ei se indoiau ! radmasa.gif

This post has been edited by corbex: 17 Feb 2008, 18:49


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 18 Feb 2008, 20:18
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(corbex @ 17 Feb 2008, 09:50)

50 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,4%
70 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,8%
90 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =5,5%

*




In ce treapta de viteze?
a 5-a la toate?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Feb 2008, 10:17
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Quote vis-a-vis, 12 Feb 2008, 20:29 Post #19:"Dupa mintea mea un motor e subturat sub turatia de relanti..."

Hmm....eu stiam ca un motor este subturat atunci cand cuplul dezvoltat de motor indiferent de treapta de viteza este MAI MIC decat cuplul MAXIM al motorului(depinde de motor, de exemplu, un vw,nu-mi aduc aminte modelul dar sunt aproape sigur ca era Diesel, avea cuplul maxim pe la 1800 rot/min... Cele pe benzina au cuplul maxim la turatii mai mari, din cate stiu eu).

In concluzie, cred ca este corect sa afirm ca in orice treapta de viteza, daca turatia motorului in functionare DEPASESTE turatia de cuplu maxim acel motor nu este subturat.

Sper sa nu-l supar pe vis-a-vis insa se pare ca nu e nevoie ca turatia motorului sa scada SUB turatia de relanti(functionare defectuoasa - probabil ar merge in niste suturi... unsure.gif )ci doar sa scada sub turatia de cuplu maxim.

Repet! Nu sunt sigur 100% de ce am scris mai sus Astept sa ma corectati/invatati si va multumesc anticipat!


Cu stima.

This post has been edited by variable_dynamics: 19 Feb 2008, 10:20


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Feb 2008, 10:19
Post #56


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai in cazul asta, toata populatia romaniei merge subturat radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Feb 2008, 10:22
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




blush.gif Posibil, cel putin din punct de vedere a ce am scris eu.
Nu dati cu pietre,va rog tongue.gif


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 19 Feb 2008, 11:09
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Probabil ca te referi nu la cuplul maxim al motorului ci la cuplul minim necesar pentru a urni masinaria si a mentine acceleratia sau viteza, in functie de necesitati.

Adica daca urci o rampa de 10% cu 5 persoane in masina si 100KG in portbagaj, probabil ai nevoie de cuplul maxim al motorului, altfel te descurci si cu mai putin.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Feb 2008, 11:11
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Bun...de acord cu tine. Hai sa-i zicem "cuplu optim" wink.gif


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 19 Feb 2008, 11:11
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




QUOTE(corbex @ 17 Feb 2008, 09:50)
50 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,4%
70 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =4,8%
90 km/h, pe distanta de minim 1,5 km, cit mai constant posibil =5,5%


Consumul instantaneu nu e chiar asa de incredere. La calcularea lui se face o medie.
Cel mai sigur e plin-ochi pe plin ochi, dar si acolo apar erori.. smile.gif


Asa ca mai bine mergeti la o bere cei care ati facut pariul si vedeti dupa vreo 5-6 beri care e consumul.. icon_mrgreen.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 14:16
Forum Renault