Bujii Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Bujii Dacia 1300
eug3n92 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Engineer Group: Members Posts: 29 Joined: 21 August 11 From: Hunedoara ![]() |
Attached thumbnail(s) 20150707_185246.jpg ( Size: 2.16mb ) Number of downloads: 143 |
||
--------------------
Renault Megane
4
2016 Dacia 1300 - Since 1990 | 1289 cm3 | 54 HP
|
|||
address |
![]()
Post
#2
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Salut !
Bujiile cu filet de lungime 19mm "merg", in ceea ce priveste integritatea pistonului (daca chiulasa nu a fost rabotata excesiv si/sau pistoanele nu sunt "cu cocoasa"). Cele cu filet de lungime 26,5mm nu merg. Oricum, trebuie rotit motorul cu mana inainte de a da la demaror, pentru a evita orice surpriza neplacuta. Se ridica o roata din fata pe cric, se baga a 4-a, si se misca incet motorul cu roata. Daca merge, totul e in ordine. Avantajul ar fi ca raportul de comprimare creste putin, insa daca cifra termica a bujiei este prea mica (bujie calda), poate da autoaprinderi / detonatii prin supraincalzire, fiindca nu se va raci cum ar face-o intr-o chiulasa cu filet de lungime 19mm. 14 FR8 inseamna bujie calda ("8"). Deci poate crea probleme. Pentru asa ceva, ar fi necesara o bujie cu cifra termica mai mica, 7 sau chiar 6. Problema principala este ca filetul expus in camera de ardere se va ancrasa, si daca nu este curatat des, bujia risca sa ramana intepenita in chiulasa, sau filetul din chiulasa se poate distruge la scoaterea bujiei (chiulasa e din aluminiu). Solutia este eliminarea filetului la strung, pe 6,3mm, astfel incat sa ramana un filet de 12,7mm lungime, ca la bujiile normale de Dacia. Sfatul meu ar fi sa nu le montati totusi pe Dacia. Avantajele sunt mai putine decat dezavantajele. Bujiile, in general, nu este bine sa fie montate de pe o masina pe alt tip de masina. Doar daca stiti sigur ca bujiile sunt inca "utilizabile". O bujie uzata, uneori chiar aparent "buna", mai mult ca sigur va da rateuri, si asta inseamna benzina nearsa aruncata in atmosfera, prin evacuare. Deci bani aruncati. Personal, va recomand bujiile multi-electrod, eu folosesc de 15 ani Bosch WR78G, sunt foarte bune. Ideea unei bujii multi-electrod este ca la fiecare aprindere, scanteia pleaca pe traseul de minima rezistenta, din cele 8 trasee posibile, in functie de turbulentele aleatoare din camera de ardere. Deci rateurile sunt practic excluse. This post has been edited by address: 7 Jul 2015, 20:35 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
eug3n92 |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 29 Joined: 21 August 11 From: Hunedoara ![]() |
Multumesc foarte mult pentru raspunsul foarte detaliat.
Am sa cumpar niste bujii, nu merita sa stric motorul. |
--------------------
Renault Megane
4
2016 Dacia 1300 - Since 1990 | 1289 cm3 | 54 HP
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
ditai topicul despre bujii nu era bun.
sau ca sa nu-l citim tot, link direct la un post cu lista de echivalente. Si daca tot s-a lamurit, aici se inchide. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 11:02 |