spalare motor si baie de ulei cu motorina, morotina sau ulei?
![]() ![]() ![]() |
spalare motor si baie de ulei cu motorina, morotina sau ulei?
mar85mar |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 20 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
d1300
1987
- BC-02-FKZ
|
|||
Hacker |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Mda , pareri, certuri, si eu tot nu am inteles daca e bine sa il speli.
O sa ii cumpar un flesh de curatat si un ulei bun. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
cristidb |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
S-au adus aici niste argumente de ce nu e bine sa se foloseasca benzina si motorina, iar altii spun ca au folosit si nu a crapat. Fiecare face cum il taie capul.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#34
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
hai ca ma afirm si eu ce stiu, deci sa o luam de la inceput nu e bine sa bag motorina in motor. ganditiva daca dadea rezultate faceai si astia de la service baga ulei bun si schimba-l la timp si nu o sa ai probleme.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 20 Mar 2008, 18:09) hai ca ma afirm si eu ce stiu, deci sa o luam de la inceput nu e bine sa bag motorina in motor. ganditiva daca dadea rezultate faceai si astia de la service baga ulei bun si schimba-l la timp si nu o sa ai probleme. iti spun ca cunosc service care practica aceasta metoda (bine se ocupa doar cu parcul lor auto) |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Hacker |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
cred ca raman la parerea mea, un flesh si un ulei bun. Eu unu multumesc.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
emircea |
![]()
Post
#37
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Lasati-o mai moale; exista un topic de uleiuri in sectiunea piese auto, 70 de pagini, in care sunt tratati si aditivii, si spalarea cu motorina. Personal am facut asta si n-as mai face; au fost dezvoltate solutii speciale si apelez la ele.
Uleiurile au proprietati detergente, au rol de a curata diverse depuneri din motor. Curatarea se face fin, in timp. Orice ulei mineral s-a observat ca lasa depunerile lui, chiar daca faci schimburile cu regularitate. Aceste depuneri suplimentare se spala cu flusher sau schimband mai des uleiul. Daca vrei sa cureti motorul si sa fi sigur ca nu faci prostii, pur si simplu faci o serie de schimburi mai dese, pana esti multumit de ce obtii. Uleiurile despre care se zice ca au cele mai bune proprietati detergente sunt cele din seria Havoline. Eu am dat aici cel mai bun sfat de care sunt in stare. Mai departe, fiecare face cum considera mai bine. This post has been edited by emircea: 21 Mar 2008, 12:35 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
eu am spalat motorul cu motorina simbata trecuta si nu are nimica ba din contra e mai silentios
am intrebat in plealabil ce si cum pe la alti posesori de dacii din bloc ulterior si pe unchiul meu si 4 din 5 au confirmat ca practica chestia cu spalatul motorului medoda este simpla se da capacul de la culbutori jos se spala cu o pensula si ceva benzina tot ce inseamna piese si suprafete pina se curata cit de cit rampa culbutorilor si chiuloasa se da drumu la ulei aprox 2 l adica sa mai ramina 1-1,2 l in motor si se toarna cam 2,5 l motorina incet si distribuita cit mai uniform in gaurile de la tijele inpingatoare se lasa 5 min si se porneste motorul (cu capacul de la culbutori scos )si se lasa la relanti cam 1 minut (cit sa ajunga zeama de ulei +motorina in rampa) apoi se oreste si se lasa iar 5 minute se sterge uleiul de pe rampa si se porneste iar dupa aceste 2 porniri scurte se da drumu la zeama (eu unu m-am speriat ce a curs dacolo)zeama f neagra si groasa parca avea mil prin ea )lasat sa se scurga 1 ora si dupaia facut schimbul |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
marius811 |
![]()
Post
#39
|
![]() membru cu carnet..de intretinere.. Group: Members Posts: 29 Joined: 10 March 08 From: militari..lujerului ex.berceni ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310... motor cu....perfuzie..
1996 L
- tr xxxxx
|
|
zamouse |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 June 08 From: bucuresti ![]() |
ok ok da pana la urma cum se sta cu aditivii aia 2+2 sunt buni de ceva? dura lube merge? sau imi bag piciorul in iei si merg pe normal numai cu ulei si filtru la fiecare schimbare?
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Privilege daca as avea bani si sa stiu unde se face as face una din titan |
|
tzepesch |
![]()
Post
#41
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
stiati faza tare, ca daca scoti uleiul uzat, din cauza pozitionarii busonului nu se scurge tot? si tot jegu ramane pe fundul baii? ghici de ce se innegreste uleiul.
pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca, scoti bujiile, aduci toate pistoanele la acelasi nivel, vezi cu o surbelnita, si bagi ALCOOL TEHNIC pana sus la bujii... apoi pui bujiile si-l lasi asa vreo 10-12H. NU PORNESTI MOTORUL!!!!! dupa 12H, scoti bujiile, si invarti manual pana iti scoate alcoolul in exces pe la bujii, daca a mai ramas. scoti uleiul pe la buson, inclini masina pe dreapta apoi bagi un furtunel de acvariu si cu o seringa mare pe la joja si scoti ce mai ramane pe fund... asta daca vrei sa faci o treaba... eu am facut fig de vreo 3 ori, si cu baia data jos si curatata, acum, chiar si dupa 3-4000km uleiul e transparent. la schimbul de ulei, fac fig cu scosul cu seringa... e o manevra in plus dar scoate tot din baie. 25 Jun 2008, 17:57: ps: lasa aditivii... ulei bun si filtru bun... mann. si ulei semi-sint. daca nu-ti manaca This post has been edited by tzepesch: 25 Jun 2008, 17:57 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#42
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai aflat ca baia de ulei se poate demonta si eventual spala?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#43
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Iauzi vlade ce spune fizicianul
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#44
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
bai domnu dr. E=MC² , tu speli baia la fiecare schimb?
tu nu intelegi, ca datorita prinderii busonului, cam juma de kg de ulei ramane in baie? ca nu e la nivel cu planul interior? crede-ma am dat-o jos de vreo 3-4 ori si de fiecare data am slaa-to pana l luciu... <span class='edit'>25 Jun 2008, 20:35:</span> se pare ca tu n-ai demontat-o niciodata, asta inteleg din replica ta/// eu credeam ca am fost destul de clar. nu mai citi pe diagonala din 2 in 2. nu te supara... mai citeste 1 data postul de mai sus si vei vedea ca ai raspunsul din primul rand. This post has been edited by tzepesch: 25 Jun 2008, 20:52 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
motanpaul |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Eu am depuneri, pe techeti, pe rampa culbutori, in acele gaurele care urca uleiul.
Am un vecin care a avut dacii, a vandut masini, curse, deci este un pasionat. Asa ma invatat sa fac: -curat rampa, tacheti, capacu culbutori cu busonu deschis la ulei -dupa ce am terminat de curatat, pun busonu, bag ceva ulei si motorina dar nu stiu sigur cantitatiile -scot fisa de la bobina de inductie si dau la automat in reprize cam 1 min - dau drumu la ulei+ motorina -las sa se scurga ,ulei de calitate+ filtru de calitate si drum bun Eu o sa incerc, de stricat nu prea vad de ce sa se strice, nu am ce pierde, decat cum se afla motoru acum imbacsit. Va spun rezultatu dupa curatare. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
eu am facut chestia cu spalatul si curatatul rampei cu benzina si o pensula la masina veche ( vinduta acu vro luna ) si dupa spalarea motorului cu motorina am sesizat i ameleirarea zgomotului iar presiunea a ramas cam aceiasi la cald adica 2.,5 relanti si aproape 6 in ture
nu am avut senzatia ca motorul a avut de suferit cu ceva dupa operatia respectiva This post has been edited by mitu2002: 17 Oct 2008, 10:50 |
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
Minel |
![]()
Post
#47
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(motanpaul @ 17 Oct 2008, 11:31) Eu am depuneri, pe techeti, pe rampa culbutori, in acele gaurele care urca uleiul. -curat rampa, tacheti, capacu culbutori cu busonu deschis la ulei Iti recomand daca tot o sa te apuci sa DEMONTEZI rampa culburilor , cureti tot si rectifici culbutorii si apoi ii reglezi , nici nu o sa crezi ce sunet va avea motorul dupa !! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Dupa ce ii termin franele, vreau sa ma apuc de motor, oricum o zis taicamiu ca ar vrea sa dam chiluasa jos si sa o spal calumea. Si daca o dau jos, atunci se vad si supapele cum sunt, culbutori.Motoru are un tzacanit de la un tachet, insa motoru e bun in rest, este de dacie 1300 cam din 1977.Ulei nu manca.Fum un pic la pornire, cand e mai frig.Multumesc pentru ajutor deocamdata, sunteti de milioane
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Muttley |
![]()
Post
#49
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(mitu2002 @ 28 Mar 2008, 15:12) eu am spalat motorul cu motorina simbata trecuta si nu are nimica ba din contra e mai silentios am intrebat in plealabil ce si cum pe la alti posesori de dacii din bloc ulterior si pe unchiul meu si 4 din 5 au confirmat ca practica chestia cu spalatul motorului medoda este simpla se da capacul de la culbutori jos se spala cu o pensula si ceva benzina tot ce inseamna piese si suprafete pina se curata cit de cit rampa culbutorilor si chiuloasa se da drumu la ulei aprox 2 l adica sa mai ramina 1-1,2 l in motor si se toarna cam 2,5 l motorina incet si distribuita cit mai uniform in gaurile de la tijele inpingatoare se lasa 5 min si se porneste motorul (cu capacul de la culbutori scos )si se lasa la relanti cam 1 minut (cit sa ajunga zeama de ulei +motorina in rampa) apoi se oreste si se lasa iar 5 minute se sterge uleiul de pe rampa si se porneste iar dupa aceste 2 porniri scurte se da drumu la zeama (eu unu m-am speriat ce a curs dacolo)zeama f neagra si groasa parca avea mil prin ea )lasat sa se scurga 1 ora si dupaia facut schimbul Nu e mai silentios. Jocurile motorului, cele responsabile de "zgomot" au ramas la fel / s-au marit din cauza motorinei. In rest... Doamne ![]() QUOTE(tzepesch @ 25 Jun 2008, 18:54) stiati faza tare, ca daca scoti uleiul uzat, din cauza pozitionarii busonului nu se scurge tot? si tot jegu ramane pe fundul baii? ghici de ce se innegreste uleiul. pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca, scoti bujiile, aduci toate pistoanele la acelasi nivel, vezi cu o surbelnita, si bagi ALCOOL TEHNIC pana sus la bujii... apoi pui bujiile si-l lasi asa vreo 10-12H. NU PORNESTI MOTORUL!!!!! dupa 12H, scoti bujiile, si invarti manual pana iti scoate alcoolul in exces pe la bujii, daca a mai ramas. scoti uleiul pe la buson, inclini masina pe dreapta apoi bagi un furtunel de acvariu si cu o seringa mare pe la joja si scoti ce mai ramane pe fund... Doamne... ![]() Dragilor... Un motor e mare. E mare rau, e incalcit, sunt kilometri patrati de suprafete in el. Dar dintre toate astea, doar CATEVA au miscare relativa intre ele. Si anume: - fusuri arbore cotit - cuzineti - dinti pinioane pompa ulei - dinti pinioane distributie, lant, intinzator - dinti pinioane ax delco si arbore distributie - fusuri arbore distributie - (parte din) came arbore distributie - baza tacheti - (parte din) suprafata laterala tacheti - fund interior tacheti - capete tije impingatoare - suruburi culbutori - capete culbutori - interior culbutori - (parte din) ax culbutori - (parte din) cozile supapelor - interior ghiduri supape - bolturi - gauri bolt pistoane - fuste pistoane - (parte din) segmenti - (parte din) interior camasi Aceste suprafete VA ASIGUR ca sunt curate luna!!! Pe restul suprafetelor (adica tot ce ramane, inclusiv pereti bloc) poate sa fie si strat GROS de kkt. Motorul va functiona indiferent de asta, si va functiona absolut la fel cu cazu-n care ar fi curat peste tot. Puneti motorina in motor. Realizati o singura chestie: il faceti sa functioneze fara ungere ![]() Am folosit motor flush de doua ori in motorul meu: - o data cand am trecut de pe mineral pe semisintetic (nu prea a avut rost miscarea) - o data inainte de a-l desface bucati de dragul canalelor de ungere din bloc si pentru a-mi usura munca de curatare a blocului. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
emircea |
![]()
Post
#51
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Culbutorii: daca nu te pricepi, apeleaza la un mecanic sa te ajute.
Culbutorii lucra impreuna cu cozile de la supape, uzura si-o formeaza impreuna. Nu merge doar rectificare la smirghel, ca materialele sunt dure; apeleaza la cineva cu experienta, nu se face dupa ureche. Uleiul mineral face depuneri, ca asa este natura lui (s-a tot discutat lucrul asta prin diverse topicuri, cu dovezi). Mai ales daca nu este schimbat la timp. Daca s-au acumulat depunerile, nu faceti prostia sa le dati jos bagand motorina si punand motorul in functiune, riscati sa dislocati mizerie prea multa si sa infundati canale de ungere... plus ca motorina nu este un foarte bun lubrifiant. Daca vreti sa curatati motorul, apelati la motor flush si cateva schimburi mai dese, pana sunteti multumiti de rezultat. Apoi treceti pe ulei semisintetic, minim, ca mineralul tot o sa faca depuneri. Restul - treaba voastra daca vreti sa ascultati. Sunt banii vostri si lucrurile voastre, aveti toate informatiile la dispozitie, e alegerea voastra ce faceti mai departe. Dar nu va asteptati sa fim de acord cu voi daca faceti prostii. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
argon |
![]()
Post
#52
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cine s'agita atat cu spalatul motorulu trebuia sa se gandeasca inainte sa foloseasca ani si ani ulei nasol...sper ca in anii astia de banii econosimiti cu uleiul ieftin si-au luat ceva frumos
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am mai citit intr-un topic, ca inainte sa ii reglezi tacheti, trebuie sa ii cureti rampa culbutori.
In alte topicuri, am citit ca motor flush nu e bun, ca nu se scurge tot. Pe rampa mea iau depuneriile cu surubelnita, sunt multe, e un fel de mazga neagra. Eu as fi lasat-o acolo, dar am citit ca trebuie sa curat rampa, ca vreau sa o duc la reglat tacheti, aprindere cu stroboscop.Tacane tacheti, poate e bine sa fie reglati. Scuzati, poate sunt cam insistent, dar sunt un pic nelamurit ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Muttley |
![]()
Post
#54
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Poti sa ai malu' ca la baile de namol. N-are nicio treaba.
Asta doar daca noroiul ala e responsabil si pentru diminuarea jocurilor ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Asa am luat motoru acum 4 luni
![]() 17 Oct 2008, 12:41: Deci, pot sa merg asa cu el sa imi regleze tacheti? This post has been edited by motanpaul: 17 Oct 2008, 12:41 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Muttley |
![]()
Post
#56
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca nu balangane CULBUTORII (nu tachetii) pe ax... Da.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#57
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(emircea @ 17 Oct 2008, 13:24) Culbutorii lucra impreuna cu cozile de la supape, uzura si-o formeaza impreuna. Nu merge doar rectificare la smirghel, ca materialele sunt dure; apeleaza la cineva cu experienta, nu se face dupa ureche. Te asigur eu ca merge , vorbesc din proprie experienta proprie si ce am facut la mine pe motor , nu la altii , la mine si rezultatul a fost mai mult decat multumitor , motorul de-a dreptul toarce si functioneaza impecabil ![]() Materialul din care este facuta supapa este mai dur si mai tare ca si cel din care este facut culbutorul , ma gandesc , ca tocmai de aceea apare amprenta cozii pe culbutor , zic eu .. ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#58
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
asa e minel iar cozile de la culbutori se refac rapid la un flex sau polizor .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
emircea |
![]()
Post
#59
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Si daca n-ai habar ca trebuie un anume unghi, ca acel culbutor sa determine supapa sa se roteasca - adica daca te apuci sa faci dupa ureche... banuiesti ca dupa un anume timp, adio supapa, adio scaun, adio culbutor!!!
Adio supapa+scaun=>scapa compresie etc etc. De aia am recomandat sa mearga la cineva care se pricepe. Minel, eu am avut culbutorii ceva mai tari, nu prea am reusit la smirghel. Poate merge, nu zic nu, daca insisti. Cozile de supapa, teoretic, pot fi afectate (turtite) fara efect vizibil; culbutorul avand suprafata mai mare, se imprima pe el cozile... Dar, intr-adevar, supapele sunt mai dure. This post has been edited by emircea: 18 Oct 2008, 12:57 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
De unde putza calului stiti voi ca Engine Flush e OK, dar daca bagi benzina sau motorina strici motorul ... Asa numa ca scrie pe cutiile alea ca spala motoru ????
Ce contine Flush-u ala +/- fata de benzina / motorina .... Apropo ... am lasat pornit un motor de Ford cred ca aproape o ora fara strop de ulei in baie ... se accelera ok si dupa ce l-am oprit si s-a racit putin a pornit la cheie ... asa ca povesti gen... "intra in nush ce reactie benzina cu uleiu si se strica motoru" sa se spele pe cap teoreticienii inginerii si savantii cu ele ![]() Nici nu aveti idee cat de des contrazice realitatea de zi cu zi teoria seaca din volumele ce se prafuiesc prin biblioteci ... |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:55 |