spalare motor si baie de ulei cu motorina, morotina sau ulei?
![]() ![]() ![]() |
spalare motor si baie de ulei cu motorina, morotina sau ulei?
djasu82 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
emircea |
![]()
Post
#62
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu repeti experimentul si cu motorul de dacie? Dar asa, documentat ca lumea.
This post has been edited by emircea: 18 Oct 2008, 23:13 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Executron |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu ce se spala mai bine un capac de culbutori? Benzina sau motorina (sau diluant)?
![]() |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
emircea |
![]()
Post
#64
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Dat jos de pe masina? Apa fierbinte si spuma activa.
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE Nu repeti experimentul si cu motorul de dacie? Dar asa, documentat ca lumea. Ba da ... promit ca la prima dacie care intra la taiat o sa fac asta si o sa filmez ![]() QUOTE Fara teorie nu aveai tu ford asa ca ... nu invata oameni la prosti Pai poate si Flush ul ala din comert strica motorul .... poate e ca solutiile alea Stop Leak de fac mai mult rau decat bine .... de unde stim ... ? ![]() This post has been edited by Ford_V6: 19 Oct 2008, 00:57 |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#66
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu recomand Motor Flush riscul de a distruge propietatile uleiului cel nou turnat doarce mai ramane pe lagare Flush oricat am crede noi ca s-a scurs tot. A daca se desface motorul bucati il poti spala cu gaz , benzina , alcool tehnic etc .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
emircea |
![]()
Post
#67
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Daca stau sa ma gandesc, atat a rezistat pelicula de ulei la motorul ala de ford. ca doar a avut ulei in el, nu? Nu a fost un motor proaspat facut.
Mi-am amintit ca in urma cu cativa ani eram la un amic... un vecin de-al lui isi facuse rk la motorul de dacie si l-a pornit fara sa amorseze rampa de ulei (de fapt, fara sa verifice daca are sau nu ungere). In cateva minute a blocat motorul. Imi pare rau, dar 'tiuria' nu e contrazisa in nici unul din cele 2 cazuri. Stop Leak-ul poate face rau. Am vazut oameni patiti. Flusherul? nu stiu. 'Teoretic' inmoaie mazga aia groasa, ca vaselina, ce se formeaza in timp... si nu ajunge o singura spalare. Benzina si motorina se comporta cam la fel, chiar au efectul mai slab - vorbesc dpdv al omului care a dat jos piesele respective de pe motor si le-a curatat cu pensula, carpe etc. Personal m-am decis ca nu are rost sa mai folosesc flusher, ci sa folosesc un ulei mai bun, care nu lasa depuneri, si sa fac schimburile la timp. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
tzepesch |
![]() ![]()
Post
#68
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce motor flush nene...
o spalare ca la carte, se da uleiul jos, se scot bujiile, se aduc la nivel cilindrii, se baga alcool tehnic sau izopropilic mai bine, pana sus, se pun bujiile la loc, se desface capacu culb. se pune si pe acolo, si se lasa asa 24H. se desface baia, se racaie depunerile de pe ea cu-n spaclu, se desfac bujiile se invarte la mana de elice sa iasa ce a mai ramas de alcool in cilindrii, se indeparteaza cu carpa alcoolul ramas pe la culbutori. se niveleaza iar cilindrii, se baga cca 50cmc (eu am pus cam 1/2 seringa de 20ml) in fiecare si se lasa 10-24H. se curata ce a curs in baie, se invarte de elice sa iasa uleiul nescurs prin segmenti, se monteaza baia cu garnituri noi, se pune capacul culb, se pune ulei nou. se porneste masina, nu va speriati de fumul de esapament dens, dispare dupa ce se arde tot uleiul din cilindrii. ulei se baga in cilindrii ca sa se faca pelicula intre camasa, piston si segmenti dupa curatarea cu alcool si sa nu frece metal pe metal. este cea mai buna metoda , testata pe masina proprie. motorul meu nu a fost spalat niciodata, nici macar la inlocuirea setului. pe baie era o depunere de 2-3mm in unele locuri. nah, de la uleiu romanesc... mai e o metoda batraneasca, se scoate 1 L de ulei, se baga cam 500-800ml de motorina si se tine la relanti pana se incalzeste. apoi se schimba uleiul. asta e metoda pe care o folosea bunicul meu la frantuzoaica lui din 78. motorul era cea mai buna piesa de pe masina, n-a avut nici un set schimbat niciodata. pana a ajuns pe mana altcuiva si a ajuns la fiare. pacat! ![]() This post has been edited by tzepesch: 20 Oct 2008, 15:56 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
cristidb |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Sau mai puteti face o chestie. Se iau 2l de bere, se consuma, dupa care faceti pipi in motor, il lasati sa mearga o ora si pe urma faceti schimbul. O sa se curete la fel de prost ca si cu motorina si alte dracii pe care le mai bagati in motoare dar macar e mai placut si mai ieftin. Va mai mirati de ce va pica motoarele la 40 000km. Bagati cel mai de kkt ulei, legati cu sarma in loc sa reparati ca la carte, faceti experimente cu ea si pe urma trageti concluzia ca e proasta dacia.
Motor flush da rezultate dar cand motorul are foarte putin jeg in el. Cand a ajuns fros de-l iei cu spaclul nu se mai poate face nimic fara demontarea motorului. Motor flush se pune la 30-40 000km cand incepe sa nu mai luceasca chiulasa. This post has been edited by cristidb: 20 Oct 2008, 16:34 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
driverx |
![]()
Post
#70
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
tzepesch
Io sper ca glumesti. Daca nu, imi pare rau, dar esti cramponat rau in trecut si in tampeniile inventate pe acele vremuri. Avem uleiuri ok pe vremea asta. Nu va mai zgarciti la ele. Io bagam Mobil 1 in a mea si cand stiam ca simeringul dinspre cutie era dus. Deh...trebuia sa ajung acasa cu ea. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
baranga |
![]()
Post
#71
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
QUOTE(Ford_V6 @ 18 Oct 2008, 22:06) Apropo ... am lasat pornit un motor de Ford cred ca aproape o ora fara strop de ulei in baie ... se accelera ok si dupa ce l-am oprit si s-a racit putin a pornit la cheie ... asa ca povesti gen... "intra in nush ce reactie benzina cu uleiu si se strica motoru" sa se spele pe cap teoreticienii inginerii si savantii cu ele ![]() Nici nu aveti idee cat de des contrazice realitatea de zi cu zi teoria seaca din volumele ce se prafuiesc prin biblioteci ... apropo de ce zici tu,un prieten cu un oltcit ce nu avea acte a vrut sa il stice ca sa nu mai poata pleca cu el;a mers fara ulei si tot nu se gripa motorul;intradevar dupa ce a dat in el serios a inceput sa bata motorul;dar de gripat nu s-a gripat,deci..... |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#72
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
am am specificat clar, motorul meu NU A FOST SPALAT NICIODATA , nici macar dupa schimbul celui de-al doilea set. metoda aia cu alcool tehnic a fost f buna.
si nu, nu mai bag ulei romanesc de f f mult timp. numai semisintetic. dupa o spalare calumea se intretine intr-adevar si se baga numai ulei adevarat. si functioneaza f bine. nu bate, nu tremura, nu nimic. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Minel |
![]()
Post
#73
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
2xGI |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 993 Joined: 24 October 08 From: Bucuresti ![]() |
slut am facut si eu spalare de motor cu motorina si tare am impresia ca a inceput sa pape ulei dupa 1000-2000 km dupa spalat
|
--------------------
ex. Dacia
1300
1978
- momentan Treanta 2 niciodata sa nu spui niciodata
|
|
ge0_89 |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 27 February 08 ![]() |
salut!am si eu o problema cu uleiu...imi pierde foarte mult in timpu mersului.La inceput credeam k e de la sonda sau de la pompa de benzina,le-am schimbat si akm imi curge foarte mult.Mi-a zis cineva sa scot joja in timp ce e motoru pornit si sa vad daca mi-arunca pe acolo.Intr-adevar,mi-arunca cand scot joja,e ceva grav?
|
--------------------
dacia
1310 cl
1998
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#76
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 20 Oct 2008, 16:54) ce motor flush nene... o spalare ca la carte, se da uleiul jos, se scot bujiile, se aduc la nivel cilindrii, se baga alcool tehnic sau izopropilic mai bine, pana sus, se pun bujiile la loc, se desface capacu culb. se pune si pe acolo, si se lasa asa 24H. se desface baia, se racaie depunerile de pe ea cu-n spaclu, se desfac bujiile se invarte la mana de elice sa iasa ce a mai ramas de alcool in cilindrii, se indeparteaza cu carpa alcoolul ramas pe la culbutori. se niveleaza iar cilindrii, se baga cca 50cmc (eu am pus cam 1/2 seringa de 20ml) in fiecare si se lasa 10-24H. se curata ce a curs in baie, se invarte de elice sa iasa uleiul nescurs prin segmenti, se monteaza baia cu garnituri noi, se pune capacul culb, se pune ulei nou. se porneste masina, nu va speriati de fumul de esapament dens, dispare dupa ce se arde tot uleiul din cilindrii. ulei se baga in cilindrii ca sa se faca pelicula intre camasa, piston si segmenti dupa curatarea cu alcool si sa nu frece metal pe metal. este cea mai buna metoda , testata pe masina proprie. motorul meu nu a fost spalat niciodata, nici macar la inlocuirea setului. pe baie era o depunere de 2-3mm in unele locuri. nah, de la uleiu romanesc... mai e o metoda batraneasca, se scoate 1 L de ulei, se baga cam 500-800ml de motorina si se tine la relanti pana se incalzeste. apoi se schimba uleiul. asta e metoda pe care o folosea bunicul meu la frantuzoaica lui din 78. motorul era cea mai buna piesa de pe masina, n-a avut nici un set schimbat niciodata. pana a ajuns pe mana altcuiva si a ajuns la fiare. pacat! ![]() Vlade asa e ai dreptate dor stim ![]() 26 Oct 2008, 18:22: QUOTE(Minel @ 23 Oct 2008, 15:35) pai din cazua acele spalari a depistat ca are problema la cilindrul nr.1 altfel nu avea de unde sa stie ... de ulei + teflon astupa cat de cat... in fine . Vlade ti-ai recuperat dacia ? 26 Oct 2008, 18:24: QUOTE(ge0_89 @ 25 Oct 2008, 17:17) salut!am si eu o problema cu uleiu...imi pierde foarte mult in timpu mersului.La inceput credeam k e de la sonda sau de la pompa de benzina,le-am schimbat si akm imi curge foarte mult.Mi-a zis cineva sa scot joja in timp ce e motoru pornit si sa vad daca mi-arunca pe acolo.Intr-adevar,mi-arunca cand scot joja,e ceva grav? nai treaba cu joja e normal sa iasa fiindca e in baia de ulei si ai presiune mare. Vezi garnitura la baia de ulei semerigurile din fata si din spate ale motorului buson de scurgere ulei capacul de motor , capacul de la distributie .. This post has been edited by djasu82: 26 Oct 2008, 17:24 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#77
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
inca e pe bara.
oricum, 1 data pe sapt o incalzesc in parcare. sa nu se "intepeneasca motorul" si toarce ca o pisica... inca duc tratative. 26 Oct 2008, 19:20: inca nu rezolvai cu depunerile. n-am mai scos bujia de f mult timp, record pt mine. atata timp cat o ia la prima, nu tuseste si e prompt nu mai umblu in el. plus ca sade in parcare masina si a venit si frigul. This post has been edited by tzepesch: 26 Oct 2008, 19:20 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ydaniel |
![]()
Post
#78
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca folosesti uleiuri bune nu ai nevoie de flush-uri:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gti98 |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Din cunostinte "externe" (adica nu din practica proprie, dar aplicate!): solventi - benzina, motorina, diluanti etc., NUMAI la spalat piese!!! NICIODATA in loc de/ in amestec cu uleiul!!!
Depunerile alea "urate" de pe chiulasa (sub capacul culbutorilor), le-am curatat asa: am demontat rampa culbutorilor, am scos tijele, pe care le-am asezat astfel ca sa le pun pe fiecare la locul ei, am astupat gaurile lor si am adunat la "lingurita" noroiul (cam 1-1,5 kg), apoi sters cu carpa resturile. In baie, oarecum surprinzator, nu am gasit nici o urma de mal!! Daca uleiul lasa mal, incercati alta marca, si incercati reducerea parcursului intre schimburi; nu uitati, cei care circulati putin, mai ales ca vine iarna si destui o lasa in parcare, ca uleiul se schimba si la un interval - in manualul meu pentru Dacia scrie: " uleiul se schimba la 5000 km parcursi, dar nu mai mult de 4 luni" O recomandare care mie mi se pare de bun simt: nu prea are rost de folosit ulei (semi)sintetic, la un motor proiectat si construit pentru ulei mineral...Mai bine schimbi la 3000 sau 2500, cu un ulei mineral cinstit. Si schimb si filtrul la fiecare schimb de ulei; e doar 7-8 lei (cum a observat deja cineva) dar scuteste cel putin 1000km de uzura a uleiului nou.. TOATE uleiurile sunt aditivate, si intre altele, au aditivi DETERGENTI. Treaba lor e sa...curete, motiv pentru care uleiul se INEGRESTE in cam 500 km. Mai ales daca motorul e oarecum uzat - caz destul de curent la o marca ce a iesit din fabricatie de vreo 5 ani? Cine sustine ca uleiul lui e "curat si limpede", fie viseaza, fie - dar cred ca e putin probabil sa gasesti azi un ulei fara proprietati detergente - a gasit un ulei "pur"... Din tot ce am citit aici, Muttley a fost cel mai clar, logic si documentat: suprafetele in miscare (adica cele care trebuie lubrifiate) sunt curate; cele fixe, nu prea au nevoie, nici de lubrifiere, nici de curatare. Si orice manevra de curatare "energica" poate face mai mult rau decat bine, dislocand mizerie ce va infunda canale de ungere mai mici sau mai lente si producand defectiuni sau uzuri anormale. Fiecare face cum vrea, eu am exprimat doar punctul meu de vedere si (mica) mea experienta de 33 de ani de tinut automobil in miscare. Toate cele bune! This post has been edited by gti98: 26 Oct 2008, 21:04 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:01 |