DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Stropitoare de parbriz suplimentara la SLZ, ca sa puteti spala tot parbrizul

i96nds
post 11 Jul 2005, 15:07
Post #1


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Costuri:

un tumburuc dintr-acela de plastic prin care iese apa pentru a fi proiectata spre parbriz - sa ii zicem duza.
Am gasit in targ la Vitan la Ovidiu - cu 3 lei noi.

Splitter pentru apa - adica un T - ca sa impart jetul de apa ce vine de la rezervorul cu solutie de spalat parbrizul in doua jeturi.
Tot in targ, 1 leu nou.

Furtun - e foarte bun cel din Obor de la cei care vand acvarii. Am luat un metru - 1 leu nou.

Total costuri directe - 5 lei noi.
Costuri indirecte: 20 cm de banda adeziva, un pic de curent, un pic de uzura la un burghiu.
Manopera: o ora si ceva de munca - pentru ca la inceput e mai greu....

Operatiunea efectiva:

Am dat jos capacul negru ce acopera compartimentul cu motorul stergatoarelor. Am dat o gaura in tabla ce vine intre gaura mare ramasa si parbriz. Intrucat masina are si A/C am dat gaura destul de mult inspre stanga, cum te uiti la motor.
Pana la urma a trebuit sa dau gaura cu burghiu de 8, desi am pornit cu burgiu de 4... Apoi se pileste putin ca sa intre pintenul acela de la duza.

Se scoate furtunul de la duza existenta, se monteaza splitter-ul si din acesta pleaca 2 furtune, cate unul pentru fiecare duza. Se lipeste cu banda izolatoare acel furtun ca sa nu balangane pe acolo si sa nu fie atins de stergatoarele in miscare. Adica prindeti furtunele pe langa tabla.

Apoi testati ce a iesit. Cu un bold trebuie sa faceti directia la cele 2 duze ca sa satisfaca cerintele si exigentele dv.

Eu ma declar foarte multumit de ce a iesit. La inceput ai senzatia ca motorul nu da suficient debit pentru 2 duze. Insa la a doua actionare m-am linistit, adica e OK. Oricum era prea puternic jetul pentru o singura duza.

P.S. Imi pare rau ca nu am aparat digital ca sa fi facut niste poze... Daca vreti detalii scrieti aici sau pe P.M. daca nu intereseaza pe toata lumea.

This post has been edited by i96nds: 11 Jul 2005, 15:09


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 11 Jul 2005, 16:29
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




pe mine m-ar interesa sa pun un motor mai puternic si duze ca la VAG-uri, din alea care disperseaza jetul intr-o spuma fina. Sincer nici nu m-am uitat unde e motorul si daca poate fi pus altul. A facut cineva asemenea inlocuiri?


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 11 Jul 2005, 17:33
Post #3


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Felicitari ca ti-a iesit.

Stropitoarea de la Solenza mi se pare un defect major al masinii. E greu de reglat, iar iarna, datorita pozitiei, daca nu dezapezesti COMPLET "santul" ala unde e stropitoarea, nu ai stropitoare.

Pls pune niste poze daca poti.

Din pacate eu nu am curaj sa imi fac singur astfel de operatii la masina, pentru ca nu ma pricep, nu am manualitate, si o stric - iese o mare varza.

Tare-as vrea sa existe un service care sa faca tuning de genul asta la Solenze (modificari folositoare cum ar fi oglinzi incalzite, stropitoare suplimentara, bec in portbagaj, nu chestii de fitze).

This post has been edited by Vlad Georgescu: 11 Jul 2005, 17:37


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Charlton
post 11 Jul 2005, 19:49
Post #4


ان سيارتي ك


Group: Members
Posts: 366
Joined: 18 February 05
From: Gugulania




Te rog frumos sa ne pui si ceva poze , sunt si eu curios sa vad cum ai facut montajul .
Mersi mult , si te asteptam cu poze. smile.gif


--------------------
Dacia Logan Preferance 2005 / - CS-05-FUB
Batranul marinar cu alge in barba si scoici pe burta.
GPS...chinezarie da' bun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 11 Jul 2005, 23:29
Post #5


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




Oho..iata o imbunatatire care merita aplaudata.Bravo i96nds !
Asteptam poze!


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 14 Jul 2005, 21:09
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Super interesant. Jeturile bat bine sau dau in stergatoare?
Poze please, iar daca tot faci poate prinzi cum sare jetul pe parbriz. Ar fi de mare angajament. Thanks.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 15 Jul 2005, 16:13
Post #7


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Jeturile ti le reglezi dupa aia cum vrei tu. Ideea e ca aceste duze au o anumita pozitie fata de parbriz. Adica e un unghi anume. Ele fiind prinse in aceasta tabla ce e sub parbriz... nu ai ce sa le faci mare lucru...

Adica, sa ma exprim altfel: de aia la majoritatea masinilor se monteaza duzele pe capota de la motor - ca sa poata sa aiba jetul un unghi de atac corespunzator. In felul acesta jetul nu da in stergatoare.

Insa la SLZ nu e asa de simplu. Oricat te-ai chinui nu faci jetul sa bata cum trebuie. Adica tot in lama stergatorului bate.

Ideea e sa dai doua spritzuri ca sa bage lichid si sa ude lama stergatoarelor, inainte ca acestea sa plece in cursa. In felul acesta nici nu se va zgaria parbrizul cand se plimba stergatoarele.

Asa ca eu mi-am reglat cele 4 jeturi sa bata acolo unde vreau eu, adica 2 in stanga si 2 in dreapta, pe mediana parbrizului (orizontal vorbind....). Am facut abstractie de lamela de la stergatoare. Adica le-am scos ca sa reglez jeturile. Dupa aia le-am pus la loc.

E drept ca acum inca mai bate jetul in lamela stergatorului din dreapta insa sunt foarte multumit. Dupa ce pleaca stergatoarele in cursa atunci abia ii dau tare spritz si se umezeste parbrizul asa cum imi doream.

Si sotia e foarte multumita acum. Inainte nu se mai vedea nimic din partea dreapta de la mustele decedate dupa 100 Km.... Acum e si ea fericita ca poate admira peisajul patriei.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 15 Jul 2005, 16:28
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Eu nu pricep de ce va plingeti ca bat in lamele;
Depinde de cum "dai" jetul' normal ca daca tintesti lamelele acolo se duce
Poti insa da lichid de spalare cind lamelele sint jos
Care-i problema ?


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
toto
post 15 Jul 2005, 16:46
Post #9


Destul de fost membru


Group: Members
Posts: 432
Joined: 26 April 04
From: Bucuresti




oricum e adevarata faza ca daca incerci sa le potrivesti...ai pus-o...sad.gif
la mine erau perfec reglate din fabrica insa aprins ceva acolo si cred ca s-a infundat partial. eu am zis ca s-au dereglat si am umblat la ele
pe urma s-a desfundat si de atunci nu mai pot sa le fac sa bata ok
foarte dubios...


--------------------
Honda CIVIC 5D 1.8 Sport M/T - '07
romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 15 Jul 2005, 23:18
Post #10


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Ba poti sa le reglezi dar iti iei 2 sticle de 2 litri de apa cu tine, umplii buzunarele cu rabdare, iti iei un ac si te pui pe treaba. Ideal ar fi sa mai ai pe cineva cu tine ca sa nu alergi de o mie de ori de dupa usa pana in masina sa testezi de fiecare data cum bate jetul. Succes


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABONE77
post 25 Jul 2005, 12:13
Post #11


el jefe


Group: Members
Posts: 856
Joined: 9 August 04
From: Bucuresti




eu nu sunt de parere ca daca umbli la ele nu le mai reglezi. eu am reusit asta singur destul de usor si neajutat de nimeni. si la o supernova la fel. acum depinde si de masina poate difera duza de la una la alta.


--------------------
Dacia Sandero 2009 1.6 MPI Laureate - TPG
cine e bun e bun si cand e rau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 27 Jul 2005, 22:13
Post #12


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




QUOTE(sod @ 11 Jul 2005, 16:29)
pe mine m-ar interesa sa pun un motor mai puternic si duze ca la VAG-uri, din alea care disperseaza jetul intr-o spuma fina. Sincer nici nu m-am uitat unde e motorul si daca poate fi pus altul. A facut cineva asemenea inlocuiri?
*



daca mai pui putin detergent de vase (doar putin) intr-o solutie gata preparata obtii acelasi efect, adica se trasforma jetul in spuma.

Pisatoarea e foarte simplu de reglat, doar ca iti trebuie un pic de mana de chirurg smile.gif, si un secret: acul e bine sa fie cat mai lung si subtirel sa intre in gaura.

This post has been edited by driver: 27 Jul 2005, 22:17


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nvmirel
post 28 Jul 2005, 08:25
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 7 May 04
From: Bucuresti




Vrem poze!!!! pentru localizarea cat mai exacta a gaurii din stanga si a modului de stropire.
Multumim!


--------------------
Dacia Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 28 Jul 2005, 09:48
Post #14


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Problema la SLZ este ca traiectoria jetului este mult influentata de viteza. Pe loc uzi bine acoperisul si la peste 100 uda doar jos de tot. La masinile cu duze in capota influenta vitezei este mai mica.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Jul 2005, 15:30
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




La SLZ unghiul jetului e prea mare. de-aia e influentat atat de mult de viteza. la masinile straine ati vazut ca duzele sunt puse la o distanta destul de mare de parbriz tocmai pentru ca jetul sa aiba un unghi cat mai mic si sa fie influentat mai putin de viteza. Dar in cazul lor pompele sunt mai puternice.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 28 Jul 2005, 18:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




eh, fuck it, cat de mult poate sa coste o pompa de cateva ori mai puternica? Cred ca e destul de simplu de montat


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Jul 2005, 19:30
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




pai nu stiu cat poate sa coste. dar daca un amarat de "mecanism" de iluminare torpedo de Clio costa 30 EUR eu zic ca te duce destul de mult. Una de dacie e 400-450k. Aia o fi un milion. De montat nu cred ca e greu, mai ales ca nu ii trebuie un loc si o pozitie anume. Deci se poate adapta ceva foarte usor.

Dar degeaba iei pompa mai puternica daca nu pui duzele unde trebuie (adica pe capota). Eu asta incerc sa evit. Gaurirea tablei. Ca niste duze sunt usor de gasit. Dai o mica spaga la unul de la dezmembrari si ti le da. Ce mare scofala sunt? Pompa sa zicem ca e un milion. Deci nu te-ar costa exagerat de mult. dar gaurile, bleah, nu ma incanta.

Dar ca idee. Am vazut pe anumite masini ca au duzele pe bratele stargatoarelor. Deci jetul nu e influentat in nici un fel de viteza. Si bat tot timpul unde trebuie. Nu e nevoie nici de alta pompa.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver
post 28 Jul 2005, 21:16
Post #18


i'm not driving fast, i'm flying low...


Group: Members
Posts: 542
Joined: 10 November 04
From: South Coast




daca vrei jet de lichid din stergatoare, e mai complicat pt ca trebuie sa treaca prin axul stergatorului si de acolo pleaca o conducta mai subtire montata pe brat, cel putin asa e la cea la care m-am uitat. Dar la astea au gaurile mai mici si se infunda mult mai repede.


--------------------
Nissan Leaf cu baterie - RLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 29 Jul 2005, 22:51
Post #19


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




Mie imi merge bine stropitoarea! No need to change it!


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristyyy2003
post 29 Jul 2005, 22:57
Post #20


R.I.P. Marli


Group: Members
Posts: 736
Joined: 19 December 04
From: Bucuresti




offtopic: Si la PECHINEZ?
04.gif


--------------------
Suzuki SX4 2008 - B 67 TMK
"Greierii" ma innebunesc!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trifoiul
post 2 Oct 2005, 18:30
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19 August 05
From: Tg-Ms




La semafoare cand incerc sa spal parbrizul recunosc ca mai stropesc si eu putin pe deasupra...si daca vreun nefericit mai tine si geamul deschis...asta e...de ce nu au si ei clima sa-si tina geamurile inchise tongue.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 1.4 Mpi - MS-98-PIF
The little engine that could...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 3 Oct 2005, 09:47
Post #22


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Uite si niste poze. Imi pare rau de calitatea execrabila a pozelor. Nu se vede foarte clar. Insa cine are ochi de vazut ... va vedea !

Stropitoarea suplimentara din fata pasagerului:
Pict0039.jpg ( Size: 97.22k ) Number of downloads: 1303

In cercul rosu se vede ceea ce ne intereseaza.
Pict0040.jpg ( Size: 108.96k ) Number of downloads: 1317


Iata si ambele stropitori:
Pict0041.jpg ( Size: 126.14k ) Number of downloads: 1350


Inca o poza cu pozitia:
Pict0042.jpg ( Size: 88.65k ) Number of downloads: 1212


Imi pare rau ca nu am putut face poza si cu jeturile. Insa eram singur si nu puteam face poza din afara masinii in timp ce trageam de maneta, nu? Oricum, jeturile le reglati cum vreti voi.


This post has been edited by i96nds: 3 Oct 2005, 09:50


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urduban
post 3 Oct 2005, 14:54
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 21 April 03
From: Bucuresti-Sebastian




nu stiu unde gasesc stropitoare atasate pe bratul stergatorului(cred ca au o eficienta mult mai mare,decat cele fixe) si asa se scapa si de problema darleor ramase pe capota..!!


--------------------
Dacia Supernova ,Matiz - B-28-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 3 Oct 2005, 16:11
Post #24


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Aici e discutia pentru SLZ - la acest model nu raman dare pe capota. Doar la DSN exista asa o problema si rezolvarea parca era pe acolo pe undeva. Unii ziceau de dezmembrari - modelul de la nu stiu ce Peugeot 605.

This post has been edited by i96nds: 3 Oct 2005, 16:12


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 3 Oct 2005, 20:55
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




A monta inca o duza cam in aceeasi pozitie doar ca mai la dreapta nu mi se pare o inovatie pre de treaba (vezi problema cu zapada), daca tot vrei sa faci o miscare inteleapta muta-le pe capota si acolo nu ai decit sa le reglezi cum vrei. Mod de amplasare e asemanator cu cel de pe Logan.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BGV
post 5 Oct 2005, 21:39
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 134
Joined: 4 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Reed @ 3 Oct 2005, 21:55)
A monta inca o duza cam in aceeasi pozitie doar ca mai la dreapta nu mi se pare o inovatie pre de treaba (vezi problema cu zapada), daca tot vrei sa faci o miscare inteleapta muta-le pe capota si acolo nu ai decit sa le reglezi cum vrei. Mod de amplasare e asemanator cu cel de pe Logan.
*



Arata urat pe capota, apreciez mai mult capota 'curata'


--------------------
DACIA LOGAN 2012,laureate - GVB
RENAULT GRAND SCENIC,2005,AUTOMAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danygaro
post 12 Oct 2005, 11:23
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 529
Joined: 19 October 04




Eu sunt multumit de felul cum bat stropitorile chiar daca mai spala si luneta si faptul ca sunt mascate si nu sunt la nivelul capotei motor, e OK. Iarna acolo ar cam ingheta, in plus s-ar mai depune si gheata destul de groasa peste noptile geroase si nu stiu daca s-ar topi pana la serviciu. Deci "merge si asa" cum le-au pus franco-romanii.
Un pic off-topic, stie cumva SIGUR cineva care este capacitatea rezervorului pentru lichid de spalare parbriz ??????????
Eu am pus in acel rezervor doar apa distilata (demineralizata),+ solutie de spalat geamuri -CLIN-. Le spala super bine, si contine si putin alcool.


--------------------
Dacia Solenza 2003 - Confort - Lot refuzat la export - CT-96-PIX
Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.

Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat,
Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 12 Oct 2005, 13:38
Post #28


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(danygaro @ 12 Oct 2005, 12:23)
Un pic off-topic, stie cumva SIGUR cineva care este capacitatea rezervorului pentru lichid de spalare parbriz  ??????????


Eu stiu ca e 3.4 litri. Cine da mai mult ? smile.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teodor
post 13 Oct 2005, 14:29
Post #29


.


Group: Members
Posts: 176
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




La mine au intrat 5 litrii, cam inghesuiti dar a intrat biggrin.gif 168.gif post-336-1110552475.gif


--------------------
Passat 4Mot 2.0TDI SLZ 1,9 Diesel 2006 - BZ-xx-www
M-am trezit Luni si m-am gandit Marti sa ma duc Miercuri la munca...Da` cand am vazut Joi ca vine Vineri, ce dreaq` sa caut Sambata la munca...cand Duminica e zi libera ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 13 Oct 2005, 14:40
Post #30


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




teodor, vezi ca se zice "litri" si nu "litrii".


totusi... cum i-ai inghesuit ?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 07:30
Forum Renault