problema turatie nova gti, turatie mare in ralanti
![]() ![]() ![]() |
problema turatie nova gti, turatie mare in ralanti
nightfever |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 4 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Din manifestarile descrise, ori iti trage aer fals, ori e problema de sistem de injectie. Poti verifica/curata senzorul de turatie.
Instalatia GPL este pentru INJECTIE sau pentru carburatie(modificata)? Din semnatura vad ca ai GTi. Din ce an e? Revino cu detalii despre sistemul GPL si completeaza-ti in profil anul de fabricatie al masinii. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
cristi 57 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 28 October 07 ![]() |
..si ce motor ai?
|
--------------------
nova gti
dnepr m11, yamaha xv-535
2ooo
|
|
nightfever |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 4 April 08 ![]() |
masina e din 99, instalatia GPL este pentru injectie
am incercat sa caut senzorul ala, insa cum nu ma pricep nici nu s-a pus problema sa il gasesc |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
cristi 57 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 28 October 07 ![]() |
...sau poate a sarit un capacel de la vacumurile de la corp clapeta!
Incearca so obturezi si vacumul de la servo. This post has been edited by cristi 57: 4 Apr 2008, 23:00 |
--------------------
nova gti
dnepr m11, yamaha xv-535
2ooo
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#6
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa cureti cu spray de contacte toti senzorii , si sa ii fixezi cu putin vasilina , pentru a evita oxidarea si intreruperea contactului.
apropo, turatia motorului se modifica si fizic sau doar pe instrumentele de bord |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
nightfever |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 4 April 08 ![]() |
fizic, desigur, si de aici se incalzeste motorul si tot tacamul...
apropo, acolo la injector unde se leaga cablul de acceleratie exista un dispozitiv (care cred eu ca e socul)...e posibil ca ala sa tina clapeta de la acceleratie, si astfel sa nu scada turatia daca as gasi pe undeva niste scheme cu poze s-ar intelege mai bine |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nightfever |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 4 April 08 ![]() |
dispozitivul e undeva aici:
p0304081438mn8.jpg dupa cum spuneam, impinge clapeta pentru ca turatia sa fie mai mare (asa cred eu) in cazul meu, cred ca acea clapeta nu poate sa revina la pozitia normala din cauza ca dispozitivul nu se retrage am sa ma uit la contacte si o sa fac si niste poze |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Nightfever, dispozitivul la care te referi este intr-adevar motorasul care regleaza relanti-ul.
In poze se poate observa atat pozitionarea acestuia cat si modul de functionare(ai intuit bine, acel tamburus apasa piesa de plastic de care este prins cablul de acceleratie). IMG_0239.JPG ( Size: 349.08k ) Number of downloads: 244 IMG_0243.JPG ( Size: 272.24k ) Number of downloads: 251 Imi permit sa folosesc pozele mai vechi ale lui Maersk(sper sa nu se supere) pentru a te ajuta sa localizezi senzorul de turatie. Acesta este pozitionat pe carcasa ambreiajului. senzor_turatie_gti__1.jpg ( Size: 281.76k ) Number of downloads: 227 senzor_turatie_gti__2.jpg ( Size: 270.2k ) Number of downloads: 206 Desfaci surubul de 10, tragi usor de senzor pana iese din carcasa ambreiajului. Pe capatul lui vei vedea multa murdarie((reziduuri de material de frictiune(disc ambreiaj), pilitura metalica, etc) Curata-l bine cu o carpa si apoi monteaza-l la loc. Asa cum ti-am mai zis,manifestarea pe care o descrii(turatia neregulata) se poate datora: I. aerului fals:verifica etanseitatea traseelor de vacuum:furtunul care pleaca din galerie si intra in servofrana, supapa de retinere a servofranei(capul alb care intra in servofrana si este prins cu un colier de furtun - vezi sa nu fie fisurat) Avand in vedere ca masina ta este din 99, deci are sistemul de recirculare al vaporilor de combustibil. La GTi-urile mai noi(2000) si la berlinele pe injectie acest sistem de recirculare lipseste iar niplurile in care s-ar fi conectat conductele aferente sunt ASTUPATE cu niste dopuri. Desi anul de fabricatie exclude posibilitatea saririi vreunui dop(asa cum am zis mai sus, tu AI sistemul de recirculare) eu te sfatuiesc sa verifici totusi toate conductele care intra in corpul-clapeta. II Actuatorului de relanti,daca acesta este DEFECT sau s-a inlocuit(NU in service). In ultimul caz este posibil sa fie necesara o reglare a cursei tijei de actionare a acestuia. De obicei, acest lucru se face cu un tester/interfata speciala pentru sistemul de injectie. Posibil sa mearga si prin trial&error, desi poate fi destul de munca la reglarea "empirica". Iti recomand pentru aceasta operatiune(daca este cazul) sa apelezi la un service Dacia. Spor la lucru. Numai Bine! |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
nightfever |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 4 April 08 ![]() |
am mai desfacut odata cutia cu filtrul de aer si am descoperit ca atunci cand e pe benzina, motorasu ala oscileaza si impinge clapeta de acceleratie
am mai desfacut putin surubelu ala mic din capatu clapetei si nu mai sta atat de turat, insa treubie desfacut motorasul cu totu si curatat, daca nu inlocuit ceva sfaturi? |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Sfaturile ti le-ai dat singur. " insa treubie desfacut motorasul cu totu si curatat..." Fa asta si revino cu detalii.
Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
poate nu trebuie demontat dar foloseste un spray de curatat carburatoare , este chiar bun in domeniul curatatului , si foloseste si un spray de contacte , fiind foarte aproape admisia , recomandarea mea este sa nu pornesti motorul cateva zeci de minute.
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 18:35 |