schimbare tambur frana (cu ABS), sfaturi privitoare la procedura
![]() ![]() ![]() |
schimbare tambur frana (cu ABS), sfaturi privitoare la procedura
rtBK |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Attached thumbnail(s) 27112010.jpg ( Size: 272.91k ) Number of downloads: 1089 |
||
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|||
argon |
![]()
Post
#92
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e pentru echilibrarea dinamica din fabrica? la deuu am greutati ca la jante, dar sudate de tambur, nu capsate, la Dacia/reno poate scobesc, ca iese mai ieftin..
This post has been edited by argon: 29 Nov 2010, 08:41 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#93
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
La Dacia nici macar un tampur nu se poate turna cum trebuie ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#94
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa stii ca fix dacia le toarna. Insa am impresia ca si al meu arata cam la fel.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#95
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Atunci e clar, la fabrica de tamburi(nu Dacia) cand sunt gata le pune pe aparat le invarte si ia din material in partea unde bate, or something.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#96
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca asa e din turnare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca atunci cand l-au taiat din "pomul de turnare" a bagat mesteru discul circularului aiurea
![]() Este o polizare de echilibrare, poate fi sub forma asta sau sub forma unor gauri practicate in partea mai grea. La masinile moderne (se aude pana la Argon? ![]() Din turnare e cam greu sa iasa perfect. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
argon |
![]()
Post
#98
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
MA scuzi,,da' io personal nu am vazut masina moderna cu tamburi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rtBK |
![]()
Post
#99
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
atunci stau relaxat... multumesc pentru raspunsuri
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
klaus |
![]()
Post
#100
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#101
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Io am vazut golf 5 cu motor SDI. Si asta zic ca e mai naspa decat sa ai tamburi.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
boobybooby23 |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 3 January 09 ![]() |
lasa ca eu la oltean aveam discuri si pe fata si pe spate
![]() |
--------------------
Logan
LS0A
2005,stock
- nt 05 zac
|
|
YRX |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
E, las' ca-s mai multe - Focus de ex. - dar nu le-a vazut Argon, il iertam cu conditia ca de acum incolo sa se uite printre capace si jante dupa tamburi
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
legat de tamburi si saboti, nu vad niciun mecanism de autoreglare. sa inteleg ca, odata cu uzura, scade si eficienta franei pe spate pana la zero la modelele fara abs? mai precis, cum s-a intamplat la mine, de a trebuit sa strang repartitorul?
intrebarea pusa mai devreme de un coleg coforumist ramane valabila: este problema la itp daca schimbam discurile, etrierii si placutele cu ceva mai serios? |
--------------------
.
.
.
|
|
YRX |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mecanismul de autoreglare exista, functie de uzura sabotilor ii impinge mai spre tamburi. Este tija aia de sub cilindrul receptor, prima poza.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1921051 Franele fata pot fi schimbate cu modelul de Van, sunt destui care le-au schimbat, ramane de vazut ce se va intampla la ITP. Eu am preferat sa pun niste discuri mai potente, dar am ramas in standardul de echipare al masinii. This post has been edited by YRX: 1 Dec 2010, 08:59 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#106
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu au smirghel pe ele nu cred ca opresti masina mai repde schimband doar discurile. De fapt, cum si sistemul standard poate bloca roata...
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
D-asta nici nu m-am aruncat la cele de Van, sistemul standard era suficient pentru mine.
N-am zis ca am imbunatatit franarea prin schimbarea discurilor, mi-am luat unele mai bune dpdv - rezistenta, coroziune, prelucrare mai buna si care sa poata lucra cu alte placute decat Ferodourile alea moi. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
probabil singurul avantaj la schimbatul discurilor originale cu unele mai mari, de van, e ca avand suprafata mai mare, disipa caldura ceva mai bine.
cat de mult poate influenta vechimea lichidului de frana? il am de 4 ani jumate tot ala de fabrica. nu l'am schimbat din motive obiective (lene). This post has been edited by mikey_gtx: 7 Dec 2010, 22:23 |
--------------------
.
.
.
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#109
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Acu vre-o doua zile am desfacut tamburii de la un Logan 1.6 din 2004. Cu tamburul dat jos nu arata deloc ca in pozele voastre. Inelul interior si coroana cu role a rulmentului, au ramas pe ax in timp ce inelul exterior a ramas pe tambur. Rulmentul este un rulment Radial-Axial cu role conice, care prin conceptie este demontabil, de aceea nu imi fac griji, prea mari. Intrebarile mele sunt: 1. Si la voi s-a intamplat la fel? 2. Cum ati scos rulmentul de pe ax? Iar dat fiind rulmentul ales, este nevoie de cuplu de strangere maricel, deoarece la incarcare radiala acest tip de rulment tinde sa se desfaca. This post has been edited by Alt_radu: 9 Sep 2011, 11:32 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
1 Legat de vopsirea tamburilor...recent am cumparat o perie de sarma pentru flex...sarma la capete nu este impletita, aceea e mult mai dura. Am dat roata jos, am pus flexul zdravan pe tambur de ieseau scantei din el. I-am curatat pana s-a luat vopseaua originala, care, culmea se afla sub rugina. Rugina a iesit prin vopsea pt ca vopseaua din fabrica este fix de suprafata si nu acopera in totalitate fierul.
Cum am mai spus, i-am facut de luceau, imi faceam freza in ei. Am luat un tub de spray cu vopsea din hornbach ( a nu se citi reclama) pt vopsit plite, sobe si seminee rezistenta pana la 650 grade C. Pacat ca nu se gaseste decat neagra. I-am vopsit in 3 straturi, primul fiind superficial. Dupa ce am schimbat si discurile pe fata, ca sa scap de rugina ce urma sa se depuna si pe cele noi, se stie, le-am vopsit dupa ce le-am curatat si pe cele noi tot cu flexul, mai putin calea de frecare. Dupa 10.000 km, tamburii sunt impecabili, discurile asemenea. 2 Lichidul de frana il schimb anual. Folosesc motul, e destul de bun. Scot cu seringa tot ce e in vasul de lichid, il umplu ochi cu lichid nou , apoi, incepand cu roata cea mai indepartata de pompa de frana, incep di aerisesc-las sa curga. In timp de curge am grija sa completez permanent cu lichid nou, pana cand cel care curge e ca lacrima. asta e tot.In cazul nostru prima este roata dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata. SPOR This post has been edited by MariusWsW: 9 Sep 2011, 17:55 |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#111
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Vezi ca de fapt este dreapta spate, stanga fata, stanga spate, dreapta fata ... X
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
YRX |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Alt_radu @ 9 Sep 2011, 12:31) Salut, Acu vre-o doua zile am desfacut tamburii de la un Logan 1.6 din 2004. Cu tamburul dat jos nu arata deloc ca in pozele voastre. Inelul interior si coroana cu role a rulmentului, au ramas pe ax in timp ce inelul exterior a ramas pe tambur. Nu prea cred ca este normal, cand am desfacut tamburii rulmentii au ramas in tambur intregi. Am schimbat si un rulment si cel vechi nu s-a dezintegrat nici macar dupa bataia zdravana pe care si-a luat-o. Al tau ori este uzat peste masura ori s-au rupt camasile de etansare si ti-a permis sa separi rulmentul in doua. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#113
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Uzati nu au cum sa fie (are 50000 km; pe bune).
Am incercat sa scot inelul interior de pe ax si nu a iesit, presimt ca e presat. Nu stiu ce camasi de etansare au, dar mi se pare oarecum logic sa se desfaca. Or fi schimbat modelul de rulment? de la un an la altul? LE: Dupa lecturarea manualului de service observ si eu ca rulmentul ar trebui sa ramana pe tambur ... This post has been edited by Alt_radu: 12 Sep 2011, 10:51 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
QUOTE(Alt_radu @ 9 Sep 2011, 11:31) Salut, Acu vre-o doua zile am desfacut tamburii de la un Logan 1.6 din 2004. Cu tamburul dat jos nu arata deloc ca in pozele voastre. Inelul interior si coroana cu role a rulmentului, au ramas pe ax in timp ce inelul exterior a ramas pe tambur. Rulmentul este un rulment Radial-Axial cu role conice, care prin conceptie este demontabil, de aceea nu imi fac griji, prea mari. Intrebarile mele sunt: 1. Si la voi s-a intamplat la fel? 2. Cum ati scos rulmentul de pe ax? Iar dat fiind rulmentul ales, este nevoie de cuplu de strangere maricel, deoarece la incarcare radiala acest tip de rulment tinde sa se desfaca. Daca vorbim de Logan pe spate rulmentul trebuie sa arate ca in poza de mai jos. Nu are role conice si nici nu este demontabil. Attached thumbnail(s) set_rulment_spate_logan_500x500.jpg ( Size: 71.52k ) Number of downloads: 881 |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#115
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate nu am facut poze, pot sa jur ca acel rulment e cu role conice, si mai ingust decat ce e in poza. Cel putin asta mi-a ramas pe ax. Din pacate nu am sculele sa il desfac, pentru a face o poza.
Masina este un Logan 1.6MPI (full, nu stiu denumirea echiparii) din 2004. LE: Atasez o poza a stilului de rulment: tapered_roller_bearings_000133417_4.jpg ( Size: 21.62k ) Number of downloads: 791 This post has been edited by Alt_radu: 13 Sep 2011, 11:38 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Asa este si al meu (2004 full). Pe timpul ala echiparea se chema Ambition dar rulmentii pe spate arata exact ca in poza atasata de mine.
|
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
lord_wader |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 9 March 09 ![]() |
ce parere aveti de sabotii Mintex , sub 100RON setul? cine a folosit?
Pe logan cand s-a introdus sistemul ABS chiar si optional? |
--------------------
dacia
1310
1991 tlx
|
|
weryx 83 |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 4 March 10 ![]() |
Pe logan a fost pe versiunea ful inca de la lansare ABS-UL , apoi pe laureate+ optional , dupa care a apraut si versiunea ABS+ , din 2008 parca a aparut si pe laureate ca optional si din 2009 standard .
|
--------------------
logan
abs plus
2007
|
|
YRX |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Rulmentul spate este intr-adevar cu role dispuse pe doua randuri, este un dublu conic cu camasa unica pe exterior si doua camasi interioare.
Alt_Radu, cred ca ti s-a sudat inelul interior de ax si de aia nu poti sa-l scoti, va trebui sa folosesti forta (presa, bataie, taiat cu flexul etc) si cu ocazia asta cred ca te-ai invartit si de un rulment nou. Eu am schimbat unul pe la 30k km pentru ca a pierdut vaselina si huruia. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sobolan |
![]()
Post
#120
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:26 |