Verificare sistem incarcare baterie, alternator, releu de incarcare, punte redresoare
![]() ![]() ![]() |
Verificare sistem incarcare baterie, alternator, releu de incarcare, punte redresoare
kondordv |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|||
pcostica |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
tensiunea de incarcare este de 14.1 +/- 0.3V, orice deviere de la valoarea de mai inaine implica verificarea legaturilor la masa, la baterie, contactul de la cheie. Mai detaliat daca vrei gasesti http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...care-t6362.html
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
kondordv |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
am citit subiectul indicat de tine si n-am gasit o explicatie detaliata a verificarilor traseului de incarcare incepand de la releu spre baterie. In acel subiect era vorba de supraincarcare si cum se regleaza supraincarcarea.
Am specificat ca am masurat intre puntea redresoare si releu de incarcare cu motorul pornit la relantiu si aveam 12,5V cine este defect? Puntea, alternatorul sau releul? CE alte verificari trebuiesc facute sa gasesc vinovatul? multumesc, |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
val2011 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Dar la carbuni nu te-ai gandit?
![]() This post has been edited by val2011: 10 Nov 2013, 11:07 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
kondordv |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
Da, si carbunii fac parte importanta din sistemul de incarcare. As putea sa-i verific din nou, stiu doar ca i-am schimbat acum 2 ani pentru prima data, adica masina a mers cu cei originali 10 ani si 2 ani cu astia noi, stiu ca produsele noi is tot mai proaste, dar sa se termine carbunii in 2 ani...pare ciudat. Cum se face verificarea carbunilor, ce lungime minima trebuie sa aibe?
Hai sa luam treptat tot ce trebuie verificat pe tot circuitul de incarcare, sa fac verificarile si sa vedem unde ii problema, astfel avem si un document bun de utilizat de toata lumea privind sistemul de incarcare. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kondordv |
![]() ![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
bun, m-am uitat si la link-urile indicate, sunt multe povesti printre care si cateva puncte utile si interesante dar tot nu m-am dumirit cum se verifica sistemul de incarcare.
Releul este unul electronic cu 4 contacte (masa, firul rosu excitatie direct de la plusul alternatorului, B+ unde vine papucul si banulesc ca merge prin contact la baterie si DF-ul cu fir verde care se conecteaza printr-un inel). Ca idee la cum a luat nastere problema, este faptul ca incarcarea era slaba undeva la 13V si apropiindu-se iarna m-am gandit sa schimb puntea redresoare fiind neschimbata de 12 ani. Deci am schimbat o punte pe care scria RA225/19 cu una noua de aceeasi forma pe care scrie 25A. A mers masina cam 1 ora cu noua punte avand tensiunea de 13,8V dupa care am observat ca merg pe baterie 12V si scazand pana am ajuns in 30 min de mers la 9V. Nu stiu ce a facut puntea cea noua, am dat ambele punti jos si le-am verificat la rece, sunt bune. Acum am releul de incarcare pe masa, si puntile tot pe masa. Alternatorul l-am verificat la rece, cele 3 fire 2 cate doua intre ele si am obtinut 4 Ohm de 3 ori pe cele 3 bobine. Cum verific releul la rece pe masa, cum pot sa-mi dau seama ce este defect, releul sau alternatorul? Multumesc, |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Eu zic sa verifici mai intai daca alternatorul incarca. Ii dai excitatie prin filamentul unui bec de far conectat la baterie si masori tensiunea. Poti conecta ambele filamente in paralel si masori pentru a observa cresterea tensiunii.
De aici poti trage singur concluzia de unde provine defectul. Daca ai "ureche" se si aude ca incarca sau nu. This post has been edited by B17XGG: 13 Nov 2013, 18:04 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
kondordv |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
QUOTE(B17XGG @ 13 Nov 2013, 18:03) Eu zic sa verifici mai intai daca alternatorul incarca. Ii dai excitatie prin filamentul unui bec de far conectat la baterie si masori tensiunea. Poti conecta ambele filamente in paralel si masori pentru a observa cresterea tensiunii. De aici poti trage singur concluzia de unde provine defectul. Daca ai "ureche" se si aude ca incarca sau nu. Bun, hai sa o incerc si pe asta, numai sa-mi explici cum. Cand spui ca-i dau excitatie prin filament, te referi sa leg de la plusul bateriei printr-un bec la rotorul alternatorului acolo unde venea firul verde cu papuc pe carbunele care nu-i legat la masa alternatorului? Aceasta excitatie i-o dau cu toate celelalte conectate si motorul pornit? Adica pornesc motorul cu aceasta excitatie prin filament in loc de cealalta DF din releu? As fo dorit sa stiu si verificarea releului pe masa de lucru. Am incercat sa alimentez releul de la 12 V cu plusul direct pe firul rosu care era direct legat la alternator, si am masurat pe B+ al releului si pe DF 12V cand nu am masa conectata, si cand am masa conectata 0V pe DF si B+, pare ca lucreaza releul de incarcare, dar nu stiu daca lucreaza bine. De incarcat este clar ca nu incarca, problema este ca nu stiu din cauza cui nu se incarca bateria, releul de incarcare sau alternatorul sau nenorocita de punte? Puntea arata 600 ohm intr-un sens si inchis in celalalt sens pe toate diodele cu variatii mici de +/- 10 ohm This post has been edited by kondordv: 13 Nov 2013, 18:20 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
instalatia de incarcare este foarte simpla
firul mai subtire de la baterie (plus) se duce de la baterie la alternator apoi altul la blocul de lumini , de acolo la contact si apoi in restul instalatiei este lentionat la punctul 1 postul 6 QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 00:04) Acel circuit este astfel :+ baterie-> +alternator->bloc lumini->cheie contact [contactul electric]->bloc sigurante[ nu trece prin nici o siguranta(direct)]->bobina inductie->releu de tensiune[incarcare] Mentionez ca am gasit probleme intre contact si releul de tensiune diferenta erea intre 2 si 2,5v;am schimbat contactul electric si firul intre panoul de sigurante si bobina de inductie respectiv releul de tensiune releul tau sigur arata asa ai zis ca este multa teorie , bun , dar la punctul 2 tot de la postul 6 am pus niste masuratori care iti spun exact daca incarca sau nu in functie de tensiunea de iesire a releului DF daca vrei sa verifici releul scos de pe masina faci asa in cazul tau firul ala separat cu papuc il legi la plus mai mult de atit nu am ce sa zic , daca nu te descurci cu cele ce ti-am zis eu zic sa te duci la un specialist This post has been edited by bygy007: 13 Nov 2013, 20:31 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kondordv |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
nu am o tensiune variabila intre 0-16V ca sa verific cu becul pe DF, statorul alternatorului mi se pare aiurea sa se arda, avand o sarma destul de groasa, dar si un altrnator puturos cu carbunii buni mi se pare greu sa cred ca exista.
O sa incerc conform punctului 2 de la postul 6 cu toate montate si masurate pe masina, vad ce imi da, daca nu am un raspuns, intr-adevar trebuie sa apelez la un specialist. Chestia este ca daca as cunoaste acest specialist as fi apelat de multa vreme, numa ca in romania cel mai des te lovesti de specialisti care incerca montand pe rand piese noi cumparate. Multumesc, 14 Nov 2013, 13:01: Am gasit problema. Am verificat astazi inelele rotorului cu aparatul de masura si nimic, ca si cum ar fi intrerupt rotorul. Am tras concluzia ca altrnatorul e defect, l-am demontat de pe masina si la o rotire mica pe masa, am observat firul rotorului care porneste spre bobina in interior intrerupt. Concluzia, se pare ca de montarea noii punti prin strangere si insurubare a ajuns cumva aproape de carcasa protectoare a rotorului pe care se afla firul ce pleaca spre bobina. Radiatorul puntii a taiat pur si simplu acel fir, nu se vede urme de suprasarcina. Chiar si izolatia firului este distrusa. O sa lipesc firul la loc, montez si vad ce obtin. Totusi, mai am o intrebare, caci din aceasta cauza am si incercat sa schimb puntea, se poate ca un alternator sa oboseasca in timp, adica sa genereze o tensiune de 13V in loc de 14V? Daca da, ce trebuie curatat si sa-mi spuneti daca se mai poate repara, sau trebuie sa trec totusi la altul nou? Sincer, acest alternator are deja 14 ani. Multumesc, This post has been edited by kondordv: 14 Nov 2013, 13:01 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
il izolezi bine cu hirtie si dedesubt , apoi firu ala , intrerupt , il lipesti bobinezi cu ata , sfoara mai subtire legi bine pe toata suprafata dintre inele sau unde este firul expus , dai un strat de vopsea sanatos de preferat sa intre printre fire sa se impecgneze , daca ai lac si mai bine , lasi sa se usuce binesi apoi montezi la loc
daca are sub 3,5 ohmi nu te mai chinui sa il repari in mod normal puntea care trebuie nu trebuie sa atinga in asa hal acolo sa sa strice firu ala , ceva ai pus gresit si chestia aia cu 13 in loc de 14 poate fi de la o legatura nasoala , daca stai in bucuresti sau in apropiere , te ajut eu la masuratori , ca alea se fac repede , in citeva minute ![]() This post has been edited by bygy007: 14 Nov 2013, 15:02 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca vrei sa decelezi care din componente este defecta, faci pe viitor cum te-am sfatuit.
Dupa cum ai constatat de la colegul bygy007 se poate simula functionarea unui releu insa trebuie sa posezi un minim de dotare. Sursa reglabila necesara trebuie sa fie capabila sa debiteze un curent de min. 3A. Deci o treaba mult mai complicata. Intotdeauna se incepe verificarea a ceea ce este mai simplu, fara efort si mai putin costisitor; in acest caz continuitatea infasurarii rotorice (masa si fir excitatie = verde). Daca nu este cazul carbunilor, se "ataca" rotorul. In sfarsit, asa se invata si nimeni nu a venit pe lume invatat. Spor la lucru ! |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
kondordv |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
cand am descoperit problema, vreau sa va spun ca in maxim o ora l-am facut si l-am si montat. Bucatica mica ramasa de sarma am eliminat-o, am lipit o alta sarma emailata cu cositor, apoi am introdus un manson special care rezista la temperatura, asemeni celor originale, am mai multe de la lampi de iluminat, si am lipit la loc firul. Fiind destul de gros firul cel nou l-am presat pe carcasa roturului bine si a ramas fara sa fie lipit bine presat.
De ce s-a rupt din cauza puntii? Eu am montat puntea noua cu alternatorul pe masina, deci mi-a fost mai incomod sa vad ca piulita de pe masa puntii era in plus, tinand distantata puntea spre in jos, adica spre rotor. De data asta pe birou, am verificat rotirea si am scos acea piulita si am strans-o pe surubul de masa in afara alternatorului. Sigura problema la montare, era intrebarea de ce nu indica aparatul mai mult de 3 Ohm pe rotor. Dupa montare si un drum de proba am urmatoarele constatari si sunt putin nemultumit. Acum incarca, dar la 2000 de ture ajung la maxim 13,6V daca aprind farurile se face 13,1V, daca in mers merg cu farurile aprinse si aeroterma la maxim pe treapta 4 am fix 12,1V. Se vede clar ca lucreaza releul de incarcare incercand sa ridice tensiunea imediat dupa introducerea unui consumator, dar nu reuseste sa aduca la 14,2V tensiunea dorita de mine, si stabila. Urasc releul asta electronic la care nu poti regla nimic, si tind sa cred ca este prost calibrat din fabrica. Ce-as mai putea face sa imbunatatesc incarcarea? This post has been edited by kondordv: 14 Nov 2013, 22:45 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
pcostica |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
da legaturile la masa le-ai verificat?
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(kondordv @ 14 Nov 2013, 22:43) pune tensiunile de pe DF (excitatie)intre firul verde si masa (de preferat baterie) cu si fara consumatori mai masoara intre carcasa alternatorului si minusul bateriei intre+ bateriei si + alternator trebuie sa dea ceva de genul 0,1V |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maho |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
O idee "retro": incearca cu un releu mecanic, la care-i poti regla incarcarea; poate, cine stie... in definitiv, n-ai nimic de pierdut.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
kondordv |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 17 June 07 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 15 Nov 2013, 01:06) pune tensiunile de pe DF (excitatie)intre firul verde si masa (de preferat baterie) cu si fara consumatori mai masoara intre carcasa alternatorului si minusul bateriei intre+ bateriei si + alternator trebuie sa dea ceva de genul 0,1V am verificat masa si alimentarea, adica diferenta de potential intre masa alternatorului si masa bateriei, si plusul alternatorului si plusul bateriei, am remarcat tensiunea de 0,1 - 0,2V Tensiunea de pe DF, pot sa o mai masor odata, dar cred ca e foarte variabila si am mai masurat-o, undeva la 2-3V. Dar nu ma pronunt aici pana nu masor din nou. Ideea cu releul mecanic, este si ideea mea, il urasc si il suspectez pe acesta electronic. Problema este ca nu am un releu mecanic acuma, si unul nou costa 40 lei, nu stiu daca merita pretul pentru o incercare de genul asta. This post has been edited by kondordv: 15 Nov 2013, 18:26 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999 L
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
uite unu electronic reglabil dar iti trebuie un prieten electronist , cablajul este in urmatoarele pagini (nu mai stiu)
imi spui tensiunea la DF si tensiunea pe baterie fara consumatori la relanti cu consumatori la relanti fara consumatori la 2500 ture cu consumatori la 2500 ture This post has been edited by bygy007: 15 Nov 2013, 19:32 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:38 |