cum sa schimb vitezele?, dacie fara turometru
![]() ![]() ![]() |
cum sa schimb vitezele?, dacie fara turometru
byby03 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 6 February 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Instructorul ce a zis? turometrul nu te ajuta cu nimic, e bun eventual la reglarea ralantiului, in rest ochii trebuie sa fie la trafic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gogosaru19 |
![]() ![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 14 March 07 From: Bucuresti ![]() |
I- 10
II- 20 III-40 IV-50 Limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h. ![]() (2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru autovehiculele din categoria A și B, și limite de viteză superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliției rutiere. ![]() |
--------------------
dacia 1410
breck
1998
- B 64 SNB prea rapid prea furios , eu cu dacia tu pe jos :D
|
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#4
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
din cartea tehnica a daciei 1310 V1- O-max.25
V2- 20-max.50 V3- 40-max.80 V4- 60- maxim asta e valabil pt cutia in 4..oricum,vitezele "le simti"...cel mai mic consum 90km/h |
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#5
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
doamne da soferi mai este lumea asta daca incepe sa intrebe cum schimb vitezele
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
ceaki |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
ai dreptate Adrianno
![]() ![]() ![]() byby03 vitezele le schimbi asa cum iti cere motorul, daca esti cumva incepator o sa inveti cu timpul cand si cum tre schimbate vitezele ![]() |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#7
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
nu sta cu ochii pe vitezometru, ca faci alte tampenii...te obisnuiesti repede si nu trebuie sa te mai uiti,mai ales ca e dacie iti dai seama dupa sunetul motorului,cand devine oarecum deranjat e nevoie sa schimbi viteza
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
ag02cws |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Eu unul ma mai uit si la turometru ca, daca ar fi sa schimb cum mi-ar conveni mie, as ajunge la 4000 rpm si mi se pare cam mult.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
Mihai Simon |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Hunedorean Group: Members Posts: 144 Joined: 22 October 07 From: Petrila, judet HUNEDOARA ![]() |
nu te poti lua tot timpul dupa turometru pt ca, din spusele altora, am inteles ca te mai inseala si asta! ascult motorul si imi dau seama cand sa schimb viteza...
o sa te obisnuiesti si tu cu timpul!!! spor la ![]() |
--------------------
ex Dacia
1310 L Break
1994
- - Opel Astra F Caravan - 1995 - HD ...
Experienta este cel mai prost invatator. Ea ne da intai examenul si numai dupa aceea lectiile. |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#10
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
o cere motorul singur, nu trebuie sa il tii sub-turat sau supra turat, potrivit, daca esti incepator o sa inveti treptat treptat cum sta treaba cu vitezele, eu unul nici nu ma uit la el cand cere schimb cateodata schimb si pe la 4000 rpm (asta cand am toba sport pusa, sau ma grabesc
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
bagi in viteza 1 pleci de pe loc si accelerezi pana nu mai urca vitezometrul si dupa aia schimbi intr-o treapta superioara.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#12
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Daca chiar nu te descurci fara turometru (cu toate ca nu pentru ce sa te uiti la el cand conduci) monteaza-ti unul electronic.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Rafi |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
|
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
si atunci o sa sara restul de mecanici cu sfaturi care mai de care mai destepte
![]() ![]() si apropo: nu vad unde e problema tehnica in schimbatul vitezelor... aici e problema de sofer nu de tehnica. This post has been edited by sorin1983: 19 Feb 2008, 22:40 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#15
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
E o problema tehnica la "mansarda" ...
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Rafi |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() e doua bleu!! Group: Members Posts: 1.204 Joined: 27 November 07 From: ™Bucharest™ ![]() |
fiecare cu ce a ramas de la sc de soferi
![]() ![]() |
--------------------
Dacia™
1310----CN----
--1996-- Daewoo™ Nubira II --CDX-- --2006--
|
|
SebyAvrig |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 351 Joined: 28 October 07 ![]() |
si a mea ii tot in 4,io ca sa consum putin schimb la turatii relativ mici(dupa ureche,daca nu ii data muzica la maxim
![]() I. 0...15 II. 15...30 III. 30...50 IV. 50.....................260 ![]() conteaza sa schimbi cum "ii place" la masina.cum "o simti" tu...adica sa nu tremure cand schimbi in treapta superioara ![]() This post has been edited by SebyAvrig: 19 Feb 2008, 22:57 |
--------------------
VW
Golf
1993 GT 1.8 Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
pai si asa consumi putin? intrebare doar:)
la 260 ai un consum bun? ![]() eu le schimb un pic mai sus...ca nici subturata nu prea ii place mai ales pe gpl. |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Maistru de la ilioara spunea asa prima treapta o urci pina la 2000 de ture dupa aceea a doua 2500 a treia 3000 a parta 3500 si a cineca 4000 si asta la super nova . Si eu asa am invatat fiindca motorul cere in timp ce urci in ture si capeti viteza daca schimbi la 2000 treapta a doua motorul se subtureaza daca pe a treia la 2500 la fel a patra la fel nu are putere si cuplu. Ma rog cu super nova cam asa e si la berlina tot pe acolo un 2800 sa tot schimbi la aceasta turatie e perfect consum mic ai forta te ajuta in depasiri daca intri in treapta 3- si dupa aceea a 4. Acuma fiecare isi protejeaza motorul turatie prea mare cand motorul e rece se da pe ulei ...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
os |
![]()
Post
#20
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnilor, domnu' Djasu (si.imi cer scuze in mod expres ca-mi permit sa ma bag in discutie),
Reteta de schimbat vitezele este in acelasi timp simpla si delicata, si mai ales: nu exista. Ce inseamna asta: in functie de ce vrei sa se intimple (si de alti factori din care cei mai importanti sunt masa masinii si panta drumului), ai sa manevrezi motorul la diverse turatii (pentru aceeasi viteza). Asadar nu exista schimbare la X RPM ca reteta universal valabila. Spre exemplu: pentru demaraj maxim vrei sa schimbi cind motorul a ajuns putin dincolo de turatia lui de putere maxima. Cum stii asta? Viteza nu mia creste (sau numai putin), pedala de acceleratie e apasata la podea. Sigur, asta nu-i face bine motorului - dar iti da acceleratia maxima. De ce nu la cuplul maxim, s-a spus de zeci de ori. Pntru mers lin ("la plimbare") - asa incit dupa schimbare motorul sa mearga stabil si sa raspunda bine la acceleratie. Intre aceste doua extreme, sunt posibile toate combinatiile. O masura mai buna decit turatia ti-o da accelerometrul incorporat in zona coccisului - adica popoul. Nu e o gluma - caci cu sezuta simti cel mai bine acceleratia masinii (popular se zice: "te impinge in scaun"). Cum se face de fapt (pesupunind ca problema opririi motorului la plecarea de pe loc e rezolvata): accelerezi mai mult sau mai putin vioi (in functie de dorinta) pina aproape masina incepe sa fie violenta in raspunsuri. Atunci e cazul sa schimbi viteza. De observat ca "violent" are o componenta subiectiva si depinde de dorinta conducatorului: daca vreau sa ma plimb e una, daca vreau sa conduc sportiv e alta. argon are dreptate: turometrul (si nici vitezometrul) nu trebuie folosit ca instrument de control din acest punct de vedere. Orice alta informatie este eronata sau cel putin lipsita de nuante - fiindca traficul este variat, si trebuie sa te adaptezi mereu. -------- Adaugire: intr-o exprimare cu iz poetic se poate spune "fa-te una cu masina, si simte-o". |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
deconectat |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
De ce se zice ca la dacie simti/auzi cand trebuie sa schimbi viteza? Mie mi se pare ca se simte la orice masina (cel putin din cate am vazut eu pana acum).
O completare la ce a zis tovarasul Os: Daca ai masina incarcata (sau daca esti in rampa), ai sa schimbi la turatie mai mare decat daca mergi cu ea goala. Asculta motorul si schimba cand iti cere! |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(magelan_explorer @ 19 Feb 2008, 19:40) din cartea tehnica a daciei 1310 V1- O-max.25 V2- 20-max.50 V3- 40-max.80 V4- 60- maxim asta e valabil pt cutia in 4..oricum,vitezele "le simti"...cel mai mic consum 90km/h Daca depasesc cu dacia mea 80 km\h (sa zicem ca o tin constant la 90km\h) motorul meu pur si simplu ,,rage''. Nu am turometru dar se simte ca e foarte turata. Sa merg cu suta deja simt ca sar pistoanele. Intrebarea este: consumul minim il am tot la 90 ca la tine (tinand cont ca motorul este foarte turat) sau am alte rapoarte de transmisie la cutie? Este facuta cutia mea sa aiba cuplu mai mare si viteza mai mica ? Presupun ca mersul in afara constant cu 90-100 la turatia aia nu face prea bine motorului. Este vorba de o Dacia 1310 din 1983, motor 1289 cmc. S-ar putea sa fac rost la un pret rezonabil de o CV in 5 trepte. Se merita sa ma chinui sa o montez ? Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
deconectat |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Asta cu consumul minim la 90Km/h e o mare vrajeala. Consumul depinde de foarte multi factori. Oare si cu bicicleta obosesc cel mai putin la 90Km/h???
Consumul minim, cu masina incarcata normal (1-2 persoane + ceva bagaje) il ai in ultima treapta (a 4-a la tine) cu motorul la o turatie cat mai mica, dar nu subturat. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Deci consumul minim il am undeva la 70 km/h in treapta a patra.
Multumesc mult Deconectat! |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
byby03 |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 6 February 08 ![]() |
Adrianno:doamne da soferi mai este lumea asta daca incepe sa intrebe cum schimb vitezele blink.gif maine poimaine va aduc cu ce viteza plec de pe loc dry.gif
pentru adrianno: era o simpla intrebare nu este cazul sa incepi sa faci pe desteptul.daca am intrebat nu insemna ca nu stiu cum sa schimb vitezele sau sa conduc. ps: daca tu ai impresia ca eu nu stiu sa plec de pe loc, eu stiu sigur ca tu nu sti sa "srii" in limba romana ![]() This post has been edited by byby03: 20 Feb 2008, 13:03 |
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
Merced |
![]()
Post
#26
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca motorul e prea turat la 90-100km/h e posibil sa-ti patineze ambreiajul. Verifica si asta. Consumul "optim" la o masina d-asta cu CV in patru trepte e pe la 80-85km/h. Optim, nu minim. Adica e cel mai bun compromis intre viteza si consum. La 85km/h imi consuma in jur de 6.5 rabla din semnatura. Am mers si cu 70km/h tot A1 si am scos cam 6%. 15km/h in plus parca merita juma de litru in plus la consum, daca nu vrei sa stai ore intregi la volan.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pentru un condus economic al motorului de dacie:
viteza 1 - 20 km/h viteza 2 - 35 km/h viteza 3 - 50 km/h viteza 4 -75 km/h viteza 5 - cat vrei Asta e in caz de mers economic si corespunde schimbarii treptelor in jurul valorii de 2500 rot/min iar urmatoarea treapta o primeste pe la 1800 de ture ceea nu este subturat. Bineinteles fiecare foloseste treptele de viteza in functie de conditiile de trafic dar trebuie sa amintesc ca am vazut multi idioti care nu stiu sa schimbe vitezele mai ales in oras nu stiu sa potriveasca treapta de viteza cu nivelul de aglomeratie al traficului. Nimeni nu s-a nascut invatat asa ca nu e nici o rusine ca lumea intreaba. This post has been edited by ionutctn: 20 Feb 2008, 14:18 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
magelan_explorer |
![]()
Post
#28
|
![]() membru intamplator ! Group: Members Posts: 546 Joined: 25 November 07 From: bucuresti ![]() |
eu ti-am citit "consum economic la 90km/h "din cartea tehnica a unei dacii in 4 trepte din 1986 ! personal,conducand acasta dacie din 86 pot spune ca ai cel mai mic consum undeva intre 50-70 km/h in treapta a 4-a , la dacia in 5 trepte (din 95) undeva la 70-90 km/h in treapta 5-a . formula se aplica la absolut toate automobilele : viteza cea mai mica in treapta cea mai mare,atat timp cat nu e subturata. problema e: unde dracu mai e placerea de a conduce ?!
|
--------------------
solenza
scala 2003 / logan dci 2007
ex:supernova.dacia 95.dacia 87
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#29
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(byby03 @ 20 Feb 2008, 13:01) Adrianno:doamne da soferi mai este lumea asta daca incepe sa intrebe cum schimb vitezele blink.gif maine poimaine va aduc cu ce viteza plec de pe loc dry.gif pentru adrianno: era o simpla intrebare nu este cazul sa incepi sa faci pe desteptul.daca am intrebat nu insemna ca nu stiu cum sa schimb vitezele sau sa conduc. ps: daca tu ai impresia ca eu nu stiu sa plec de pe loc, eu stiu sigur ca tu nu sti sa "srii" in limba romana ![]() nu fac pe desteptul dar sa mai discutat tema asta un simplu search rezolva problema ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#30
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(os @ 20 Feb 2008, 00:54) Domnilor, domnu' Djasu (si.imi cer scuze in mod expres ca-mi permit sa ma bag in discutie), Reteta de schimbat vitezele este in acelasi timp simpla si delicata, si mai ales: nu exista. Ce inseamna asta: in functie de ce vrei sa se intimple (si de alti factori din care cei mai importanti sunt masa masinii si panta drumului), ai sa manevrezi motorul la diverse turatii (pentru aceeasi viteza). Asadar nu exista schimbare la X RPM ca reteta universal valabila. Spre exemplu: pentru demaraj maxim vrei sa schimbi cind motorul a ajuns putin dincolo de turatia lui de putere maxima. Cum stii asta? Viteza nu mia creste (sau numai putin), pedala de acceleratie e apasata la podea. Sigur, asta nu-i face bine motorului - dar iti da acceleratia maxima. De ce nu la cuplul maxim, s-a spus de zeci de ori. Pntru mers lin ("la plimbare") - asa incit dupa schimbare motorul sa mearga stabil si sa raspunda bine la acceleratie. Intre aceste doua extreme, sunt posibile toate combinatiile. O masura mai buna decit turatia ti-o da accelerometrul incorporat in zona coccisului - adica popoul. Nu e o gluma - caci cu sezuta simti cel mai bine acceleratia masinii (popular se zice: "te impinge in scaun"). Cum se face de fapt (pesupunind ca problema opririi motorului la plecarea de pe loc e rezolvata): accelerezi mai mult sau mai putin vioi (in functie de dorinta) pina aproape masina incepe sa fie violenta in raspunsuri. Atunci e cazul sa schimbi viteza. De observat ca "violent" are o componenta subiectiva si depinde de dorinta conducatorului: daca vreau sa ma plimb e una, daca vreau sa conduc sportiv e alta. argon are dreptate: turometrul (si nici vitezometrul) nu trebuie folosit ca instrument de control din acest punct de vedere. Orice alta informatie este eronata sau cel putin lipsita de nuante - fiindca traficul este variat, si trebuie sa te adaptezi mereu. -------- Adaugire: intr-o exprimare cu iz poetic se poate spune "fa-te una cu masina, si simte-o". Toti am invatat dupa turometru sunetul motorului si cu asta basta ... eu personal nici nu ma intereseaza turometru stiu ca schimb intre 2500 si 3000 de ture. Turometru il am de control daca la relanti nu lucreaza cum trebuie motorul -o bujie defecta sau reglajul prost al avansului si amestecului de carburant. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:08 |