DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Multimetru, Ghid de utilizare - pentru to(n)ti...

floryyn
post 15 Jan 2007, 11:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




Stimati colegi de forum,

Se dau:
- una bucata posesor Dacia, cu reale veleitati de electrician; icon_mrgreen.gif
- una bucata multimetru;
- una bucata masina cu probleme pe la lumini.

Se cere:
- luminarea posesorului privind modul de a determina daca un bec e ars sau nu precum si in privinta modului cum "se reface masa" (apropo de schema logica din imagine).

Rugaminte: nu radeti...
Atasez si 2 poze cu obiectele in cauza.


Attached thumbnail(s)
foto_001.jpg ( Size: 42.38k ) Number of downloads: 8035
foto_002.jpg ( Size: 62.47k ) Number of downloads: 9039


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 15 Jan 2007, 11:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Comuta multimetru pe semnul de dioda. Unul din testere pe un contact al becului celalalt pe celelalt. Daca ii bun trebuie sa indice 1 pe display.
Fa si tu un test inainte. Cu multimetru pe dioda lipeste testerele unul de altul. O sa vezi ca apare 1 pe display. Cu testerele separate iti indica 0.

Hai ca te-am lamurit...

PS: era mai bun un multimetru cu buzzer...aveai indicatie sonora daca becul era bun sau ars dar merge si asa.

This post has been edited by Slider: 15 Jan 2007, 11:38


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Jan 2007, 11:44
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Moderator (os):
--- am inlaturat discutiile despre multimetre cu sau fara buzzer galben, albastru si de orice culoare. ---

Mai bine invatati omul sa masoare civilizat cu un ohmmetru, adica:

1. pune multimetrul pe pozitia "200 Ohm".
2. cu sondele in aer (fara contact intre ele) ar trebui sa ai afisat un "1! in pozitia cea mai din stinga a displayului.
3. Proba multimetru: cu sondele in contact intre ele (multimetrul in scurtcircuit) ar trebui sa masori 0 ohm (de fapt vei obtine ceva de genul 0.2), este ok.
4. Proba bec: pentru becuri de 12 vei masura in functie de puterea vecului rezistente de citiva ohm intre soclu si piesa (piesele) de contact din fundul becului, la becuri cu soclu baioneta Pentru H4 (lame de contact) vei masura cei citiva ohmi intre electrodul comun si fiecare din ceilalti.
Un filament ars se manifesta prin "1" in cea mai din stinga pozitie a displayului.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Jan 2007, 18:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Slider @ 15 Jan 2007, 12:36)
Comuta multimetru pe semnul de dioda. Unul din testere pe un contact al becului celalalt pe celelalt. Daca ii bun trebuie sa indice 1 pe display.
Fa si tu un test inainte. Cu multimetru pe dioda lipeste testerele unul de altul. O sa vezi ca apare 1 pe display. Cu testerele separate iti indica 0.

Hai ca te-am lamurit...

PS: era mai bun un multimetru cu buzzer...aveai indicatie sonora daca becul era bun sau ars dar merge si asa.
*




chestia cu 1 cind sint puse tastele una peste alta si 0 cind sint despartite


ESTE GRESIT ESTE EXACT INVERS



pe dioda masoara caderea de tensiune pe piesa care o masori


1 inseamna cadere peste 2,5V el masoara pina la 1,999 V

daca pui pe un bec indicatia va fi 0 (adica bun )


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 16 Jan 2007, 19:17
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Pana la proba contrarie nu are asa ca...........eu am (foto) si nu miauna.

bygy007 are dreptate :daca becul e bun valoarea va tinde catre 0
daca becul e ars valoarea va fi 1

This post has been edited by l@u: 16 Jan 2007, 19:26


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 17 Jan 2007, 13:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




QUOTE(Slider @ 17 Jan 2007, 11:30)
Ntz...vezi ca nu sunt la fel!

Ala al tau se poate folosi si ca generator de semnal...audio...dupa cite stiu eu. Ai acolo o pozitie pe care o poti selecta din comutator...
*


dupa cum am mai spus partea de multimetru este identica la toate astea si folosesc integratul 7106(cristale lichide si7107 la cele cu afisaj pe leduri).restul(buzzerul si generatorul de semnal)sunt montate sau nu in functie de producator si in functie de asta difera litera din coada seriei.

cel mai simplu iei un cablu il legi la caroserie si capatul celalalt la masa becului ca sa vezi daca intradevar e masa becului de vina,aparatul poate sa iti arate o rezistenta de cativa ohmi in caz ca este un papuc oxidat sau cabluri inadite si oxidate
inca ceva NU masura cu becul cuplat in soclu poate sa iti arate eronat(curentul electric cauta sa se inchida pe cea mai scurta cale)

This post has been edited by Giurisici Fabian: 17 Jan 2007, 14:26


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 17 Jan 2007, 18:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




Multumesc mult la toata lumea!
Asa m-am mai desteptat si eu un pic cu electrica auto. Drept urmare am reusit sa dreg semnalizarea pe partea stanga, fata si spate si pozitia fata stanga. Nu i-am dat de cap farului dreapta, pe faza scurta...Desi am schimbat becul, pe care l-am masurat cum ati zis voi si era ars pe scurte.
Oricum, un lucru extrem de util un multimetru din asta!


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu_blm
post 18 Jan 2007, 07:33
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 24 October 06




Nu i-ai dat de cap la far cu toate ca becul este bun? Atunci, cu acelasi multimetru setat la 20V DC masori tensiunea intre papucul care alimenteaza farul si masa, daca multimetrul iti arata tensiune 12-14V atunci verifica contactele de la papuci si de la masa atat la far cat si la dulia becului sa nu fie oxidate. Daca nu ai tensiune intre papuc si masa, suna electricianul.


--------------------
Dacia 1300 1981
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 18 Jan 2007, 10:07
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Sau verifica sigurantele -vezi ca sunt 2 pe faza lunga si 2 pe faza scurta ptr. fiecare bec in parte stanga-dreapta

This post has been edited by l@u: 18 Jan 2007, 10:08


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 18 Jan 2007, 14:16
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




QUOTE(liviu_blm @ 18 Jan 2007, 07:33)
Nu i-ai dat de cap la far cu toate ca becul este bun? Atunci, cu acelasi multimetru setat la 20V DC masori tensiunea intre papucul care alimenteaza farul si masa, daca multimetrul iti arata tensiune 12-14V atunci verifica contactele de la papuci si de la masa atat la far cat si la dulia becului sa nu fie oxidate. Daca nu ai tensiune intre papuc si masa, suna electricianul.
*



mad.gif ...trebuie sa chem electricianul! Oricum mai sunt niste chestii mai complicate pentru mine, in faza asta de "electrician amator incepator". Dar progresez. Ma bate gandul sa-mi iau un tester electronic cu stroboscop, dwellmetru, turometru. Daca stiti careva unde s-ar putea gasi ceva de genul asta si cam la ce pret, spuneti-mi si mie. Am un vecin electrician, nu auto, ci la termocentrala Rovinari, si ne-am gandit ca, avand la dispozitie cunostintele lui, cartile mele, schema electrica a Daciei si ceva scule mai procopsite, am putea incerca sa punem la punct Daciutele noastre pe parte electrica...De la A la Z.
Plus ca mie mi-e jena de nestiinta mea...Fizica de liceu, schema electrica, putina indemanare si curaj si cred ca se pot face niste chestii la nivel de amator.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 18 Jan 2007, 14:38
Post #11


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Un stroboscop bun costa incepind de la 1000 RON. La un moment dat am cautat si eu (presupun ca vrei sa reglezi dinamic avansul), dar cand am vazut ca unul costa cat jum'ate din masina, am preferat sa reglez avansul dupa ureche. Bun, si sa zicem ca-ti cumperi, cand ti se arde lampa ai rupto-n fericire ...

Acum vreo 4 ani aducea o firma, Proservice se numea, cred. La un moment dat am si vorbit cu ei.

Sau poti sa-ti faci: http://www.niqro.lx.ro/stroboLED.htm


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 21 Jan 2007, 12:40
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Apropo de multimetre, cand cumperi unul cum poti verifica daca este calibrat bine? Eu am luat unul digital care imi arata ca incarca alternatorul cu 20V biggrin.gif... Altul cu 10.. Exista vre-o sursa de curent la care sa am acces si sa stiu exact ce marime are?


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Jan 2007, 16:28
Post #13


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




O baterie de 1,5 V din comert noua, sau o mufa de calculator de alimentare de hard-disk care cred ca are 5V, un USB de 2 V ar fi bunicele pentru verificare.
Insa pentru calibrare ai nevoie de sursa de curent stabilizata, pe care o gasesti in ateliere de elctronica (depanari radio-TV sau chestii de genul asta).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Jan 2007, 16:42
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mufa de alimentare a unui harddisk are in ordinea firelor: +12v(galben) ; GND ; GND ; +5v(rosu)

La mufa USB pinii dinspre extreme au +5v si GND...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 21 Jan 2007, 16:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06




il calibrezi cu ajutorul unor integrate surse de tensiune LM7812(15)(09)care scot tensiune stabilizata precisa.sursele de calculator nu scot tensiunea atit de precisa chiar daca trebuie sa ai tensiunea de 5 V poti sa ai 4,93V sa zic asa dar la o sursa LM7805(de ex) ai tensiunea cu o eroare de +,- 0,1V

This post has been edited by Giurisici Fabian: 21 Jan 2007, 16:57


--------------------
KIA PROCEED GT GT 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Jan 2007, 16:52
Post #16


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Si la calculator poti citi tensiunea la o precizie cel putin la fel de buna din BIOS sau chiar din windows cu un programel de monitorizare voltaje...chiar si pe cdul placii de baza se livreaza asemenea programe, acum depinde cat de "no name" e placa.. cool.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 22 Jan 2007, 13:38
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Multumesc. Imi arata 5.04 +/- 0.01, deci multimetrul il consider bun.

This post has been edited by eXtenSion: 22 Jan 2007, 13:46


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 12 Feb 2008, 16:45
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




continui pe acest topic ca sa nu incep altul.Mi-am luat si eu un multimetru si as dori sa imi spuna cineva cum sa il folosesc(din instructiuni nu inteleg nimic,sunt si bata la fizica).Am nevoie de:
-masurarea tensiunii intre borna si baterie,cand motorul e oprit si contactul luat
-voltajul bateriei in aceeasi conditii
-eventual unele tensiuni,mai exact diferente de tensiune pentru detectarea masei necorespunzaatoare
-doar pentru cunostinta generala,si incarcarea,desi sunt sigur ca indicarea va fi eronata,multimetrul costind 10 lei va avea abateri de la functionarea alternatorului.

Imi cer scuze pentru termenii folositi incorect.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
virusssp
post 12 Feb 2008, 19:10
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 31 October 07




In poza de mai sus (post #1) :

-comuti pe VDC 20 (adica masori o tensiune <= 20 V, in cazul tau masina - 12-14 V) si pui testerul rosu de la multimetru la borna + a bateriei si cel negru la borna - (minus), iti va indica aprox 12,5 - 12,7 V --> adica tensiunea pe baterie "la rece" - daca e sub 12.5 bateria e cam descarcata...
- apoi pornesti motorul si faci exact acelasi lucru cu multimetrul... daca la turatie de 800-1000 rpm (relantiv) obtii undeva intre 13,8 si 14,4 V incarcarea e buna! Daca e sub, ai o incarcare slaba, iar daca depaseste exista riscul deteriorarii bateriei pe termen lung.
Spor la masurari...

This post has been edited by virusssp: 12 Feb 2008, 19:11


--------------------
DACIA 1310L 1997
TO LIVE IS TO DIE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Feb 2008, 19:16
Post #20


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(kalyyyyyy @ 12 Feb 2008, 16:45)
-masurarea tensiunii intre borna si baterie,cand motorul e oprit si contactul luat
*


Aici probabil te interesează curentul, nu tensiunea, și pentru asta comuți pe domeniul 200m din zona verde DCA.

Dacă vei avea consum mai mare de 200mA, e posibil să arzi siguranța fuzibilă din aparat, dar se schimbă ușor.
Alternativ, poți măsura pe scara de 10A, cea roșie de mai jos, cu condiția să muți terminalul roșu din poză în mufa de sus.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 12 Feb 2008, 19:54
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Multumesc pentru raspunsuri,mai am totusi niste intrebari:care e curentul continuu si care e cel alternativ;la mine pe aparat nu scrie ,are doar un semn:vsi o linie paralela cu o linie punctata tot paralela dedesubt(banuiesc curent continuu),mai are v cu o linie serpuita(banbuiesc eu cuent alternativ),un A cu o linie paralela si una punctata,zona incercuita cu verde(banuiesc amperi-pentru ce tip de voltaj?!),o zona verdecu ohmi(semnul de omega parca),si o pozitie care cred semnifica dioda.le-am ghicit?

This post has been edited by kalyyyyyy: 12 Feb 2008, 19:54


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Feb 2008, 20:03
Post #22


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da, e corect. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 12 Feb 2008, 20:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Si mai am o intrebare daca nu va suparati pe mine:cum masor rezistenta fiselor?
Ce ma gandeam e sa il pun pe ohmaj,si anume la 20 k,e corect?


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 12 Feb 2008, 20:58
Post #24


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Merge...

Uite un pont: ești posesorul unui multi-metru. Când îl folosești pentru a măsura tensiunea, îi poți spune volt-metru, pentru curent amper-metru, iar pentru rezistențe ohm-metru. smile.gif

This post has been edited by MAERSK: 12 Feb 2008, 21:03


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Feb 2008, 21:57
Post #25


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.688
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si daca un fir are rezistenta 20 kilohmi, e grav! Incepe cu domeniul cel mai mic al ohmetrului.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 13 Feb 2008, 07:24
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Multumesc mult pentru raspunsuri!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 19 Feb 2008, 11:07
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Ca tot se discuta cateva posturi mai sus despre precizie si "tensiuni de referinta"...sa o dau si eu in diverse... biggrin.gif (ca deh, suntem la Diverse)

In ceea ce priveste precizia multimetrelor si a aparatelor de masura,in general, daca se vrea a fi "mai catolic decat Papa"(adica pentru masuratori de precizie,cand si acolo unde este cazul) exista niste celule chimice de referinta(Uref= 1,000 V. c.c.) Nu intru in detalii, insa inchipuiti-vo ca fiind o baterie umeda, de fix 1,000 volt.

Mie imi impun situatiile, in anumite cazuri(calibrari,uneori chiar etalonari, masuratori de precizie, determinari de erori, etc) sa folosesc surse de genul.

Atasez mai jos niste poze destul de edificatoare,zic eu


ref.JPG ( Size: 252.86k ) Number of downloads: 8736


ref_demo.JPG ( Size: 375.11k ) Number of downloads: 7400



Deci, multimetrul imi arata cu 0,020 Volti mai mult. Hehe,nu e capat de tara. Eu sunt multumit. smile.gif

Sper sa foloseasca informatiile cuiva...macar ca si cultura generala.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 19 Feb 2008, 11:14


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 19 Feb 2008, 14:35
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Pai, aparatele asteau au eroarea tolerata cam 2.5%-5% functie de pret si pretentii, deci e ok la 1V sa iti dea +/-20mV (adica 2% eroare)...nu?


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Feb 2008, 15:13
Post #29


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu aș vrea să știu ce este în interiorul acelor celule etalon... și cât timp își mențin precizia... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Feb 2008, 18:11
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din cite stiu eu sint o multime de componente electronice care se pot folosi ca referinte cred ca mult mai precise decit acea baterie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 01:28
Forum Renault