Filtru praf/polen, cum, de unde si cat?
![]() ![]() ![]() |
Filtru praf/polen, cum, de unde si cat?
Victorine |
![]()
Post
#2061
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2062
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Eu am pus un cheder ingust autoadeziv, din acela de etansat ferestre plus scotch la exterior lipit pe margini de jur imprejur.....nu rasufla deloc, nu e ff aspectuos dar nu se vede...
This post has been edited by user123: 11 Feb 2019, 09:04 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
IRONICK |
![]()
Post
#2063
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Victorine @ 11 Feb 2019, 09:40) Am pus ce am avut la indemana, burete autoadeziv. Daca o sa faci poze si in sus (la fel cum ai facut in partea de jos - inainte si dupa curatate) o sa iti dai seama ca trebuie burete. Si evident, dupa ce o sa il bagi fara capac o sa ramai surprins de pozitia lui si spatiu ramas liber daca nu era pus buretele. This post has been edited by IRONICK: 11 Feb 2019, 10:03 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sobolan |
![]()
Post
#2064
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
care are idee de sensul filtrului de polen,am impresia ca gascanii astia mi-au inlocuit la prima revizie filtrul ala si l-au pus pe dos....are niste sageti,cum ar trebui sa fie orientate ? logan 2 2017....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#2065
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Sensul este dinspre motor in habitaclu.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Victorine |
![]()
Post
#2066
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Doh...
![]() In cazurile in care se inlocuieste doar elementul filtrant ar trebui sa fie niste sageti cu air flow pe rama, cam ca aici: https://www.autoeco.ro/filtru-aer-habitaclu...-1.6+16v/19368/ Se vede inscrisul pe unele. Da, dinspre motor spre habitaclu. This post has been edited by Victorine: 12 Feb 2019, 20:35 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2067
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 11 Feb 2019, 00:58) Ce pot sa spun, sensibil mai bun ca cel de la Mann.Altfel, multa _UE posesorilor de diesel (si benzina) care nu isi intretin motoarele si fac aerul irespirabil. Aaa, si desteptilor care isi tiuneaza dizalurile si le transforma in locomotive. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
romgeo |
![]()
Post
#2068
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 1 July 19 ![]() |
A gasit cineva date despre marimea particulelor pe care le filtreaza filtrul din habitaclu (filtrul de polen), pentru filtrele gasite uzual la noi? Ceva de genul "filtrul XYZ retine 100% particulele cu marimea peste x.y microni". Eu nu am gasit inca la niciunul din cele ce se vand la noi, cel putin deocamdata.
Google, la cautarea "cabin air filter particle size": "The dust type cabin air filters can trap particles as small as 0.3 microns, which include things like pollen, bacteria, mold spores, even exhaust soot and smoke. Most dust filters will stop 100 percent of all particles that are 3 microns or larger in size, and 95 to 99 percent of particles 1 to 3 microns in size" Nici macar in acest TOP nu am gasit nimic exact despre marimea particulelor. Doar link-uri care preturi. Oare de ce ? Top 10 Cabin Air Filters Problema este atunci urmatoarea: nu stim daca filtrele de habitaclu despre care discutam retin particulele cele mai daunatoare sanatatii, adica PM10 (sub 10 microni), PM2.5 (sub 2.5 microni), sau PM1. Ca retin praful grosier si frunzele este bine, dar departe de a fi suficient. Cautati pe Google aceste tipuri de particule si vedeti ce efecte au pe termen lung, sau gasiti mai jos 2 link-uri: Particule fine Poluare in Bucuresti Carbunele activ si celelalte straturi au eficienta reala redusa pentru sanatate daca nu sunt retinute si aceste particule mici (sub 2.5 microni in special). In acest caz, este mult mai sigur, macar in oras, ca aeroterma din habitaclu sa fie pe recirculare si aerisim periodic masina (deschidem geamurile in mers) intr-un loc cat mai curat. Este mult mai eficient dpv al sanatatii decat sa mergi bara la bara in spatele unor vehicule cu motor diesel, sau chiar benzina, tragand in habitaclu aerul de afara printr-un filtru de slaba calitate. Am gasit niste date despre marimea particulelor retinute, dar nu si pentru modele ce se vand la noi: Filtru BOSCH Filtru DENSO |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate 1.4
|
|
Victorine |
![]() ![]()
Post
#2069
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Sunt de acord ca PM2.5 sunt foarte nocive si informatiile puse de tine sunt utile, insa eu vad urmatoarele probleme:
- producatorii trebuie sa realizeze un compromis intre capacitatea filtranta si restrictia aerului. Oricum e clar ca filtrele cele mai ieftine no-name retin doar praful si unele nici macar, se limiteaza la frunze... - ideea cu recircularea e buna si cred ca toata lumea o aplica in trafic aglomerat cand dam de praf mult sau mirosuri grele, problema e ca aerul se viciaza destul de rapid cu 4 oameni in masina. - daca discutam strict de Logan, mai e o problema semnalata si de Ironick, constatata si de mine, anume conceptia carcasei si a filtrului, care permite trecerea aerului nefiltrat pe langa acesta. La alte masini filtrul are o garnitura moale perimetrala care e presata la inchiderea carcasei si aerul nu poate trece decat prin materialul filtrant. La noi trece o gramada pe langa. O garnitura autoadeziva din burete sau PU profil D la partea inferioara (am pus eu) ajuta, dar face introducerea filtrului mai dificila, in special la filtrele mai rigide cum e Mann cu polifenoli de care folosesc eu. In concluzie, in special la punctul asta orice discutie despre dimensiunea particulelor reținute e futila ![]() This post has been edited by Victorine: 2 Jul 2019, 05:57 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#2070
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La Logan si chiar la mai multe masini , problema nu este neaparat calitatea filtrelor, ci spatiul de pe langa filtre , pentru ca toate locasurile filtrelor sunt mult mai mari decat filtrele cu cel putin 1 cm in toate directiile. Nu se compara cu cutiile in care sunt filtrele de aer de la motor , unde filtrele vin perfect.
Deci aerul care ajunge sa se filtreze e ok filtrat si poate merita sa iei filtru de polen scump , dar in rest , daca aerul poate trece pe langa el ... nu faci nimic . O alta problema este ca multi folosim masinile in oras , pe distante scurte , iar aerul nefiltrat intra odata cu noi in masina , nu mai spun ca pana si praful este peste tot daca lasi vreun geam deschis cat timp esti pe langa masina . La Megane 4 si TAlisman pot spune ca acele filtre scumpe cu polifenol si antibacteriene si anti PM 2.5 iti fac treaba cel putin in cazul mirosurilor neplacute , mai ales a fumului , dar in rest ... la Dacia , nici vorba. Singura sansa ca in Dacie sa ai aer bun este sa dai numai pe recirculare si cu AC pornit ca sa nu se abureasca geamurile si poate dupa 30 de minute este un aer ok daca folosesti filtru scump. This post has been edited by marius80_eugen: 23 Feb 2022, 22:56 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 02:34 |