Ce fac daca ..., un topic despre probleme si remedierea lor
![]() ![]() ![]() |
Ce fac daca ..., un topic despre probleme si remedierea lor
ionut.tanase |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
|
||
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|||
Hacker |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
1. Daca apa bolboroseste in borcan, uleiul din baie are o culoare maronie spre alb, pierderi de apa in borcanul de expansiune fara scurgeri de apa, atunci e garnitura de chiloasa care trebuie schimbata.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#3
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
1. Daca masina functioneaza bine si incercati sa o porniti dupa ce ati oprit si nu o ia decat f greu, la scurt timp, de ex la pompa si stiti ca aveti toata aprinderea in regula, platini, fise, capac delcou, lulea,bujii , atunci este, bobina! PATITA. si pe clasic si pe electronica. pe masuratori indica ca e in perfecta stare.
2. daca va cumparati capac de delcou de Metaplast sau chiar Deduco, dati-i de jur imprejur o tura - 2 de izolir band intins bine, sa-i previna dilatarile-contractarile si sa nu crape. mai defragaba punetii niste coliere d-alea de platic, cravate, cu care se prind firele. 3. daca va ploua in usi si aveti difuzoare, faceti-le un mic acoperis, cat un semicerc si dati-le cu vaselina ca sa nu se schimbe rigiditatea memgranei de la magneti. 4, in praguri, lonjeroane, NU bagati vaselina calda/topita. Va face pojghita si apa va intra pe sub bagati lichid de frana, cel mai ieftin, sau in amestec de ulei mineral cel mai ieftin (preferabil nou ca sa nu miroasa cand va fi f cald afara). merge si putina vaselina calda, dar in ameste intotdeauna cu ulei 5. la carburator, daca aveti plutitor de alama, faceti distanta de 8 in loc de 7. e mai greu ca cel de plastic. nivelul benzinei din CNC sa fie cu f putin peste baza planului inclinat. evitati datul in nas, mai ales la forje sau cand se balanseaza masina fata spate. 8. f buna ideea metodei cu bagatul pistonasului in etrier descrisa mai sus. 9. cand mai verificati placutele de frana, interschimbati-le intre ele sa se uzeze egal. cand faceti asta preferabil schimbati si garniturile pistonaselor etriereleor daca prezinta semne de imbatranire. se baga f usor, intai pe cilindru, cilindtru pe etrier (daca l-ati scos) si apoi garnitura insantul dintre etrier si cilindru, cu o surubelnita NEASCUTITA, sa nu taiati cauciucul 10. pt un avans bun schimbati arcul capsulei si pliti platoul in partea opus starii de repaos, astfel incat platinile sa aiba cursa pe toata suprafata lor din margine in margine. avans 0 +1, 2 grade 11. chiar daca e pe electronica sau clasica, platinile 04 (sa incarce bobina cum trebuie) si bujiile 065-09 max. 12. mai bine, distanta la bujii o faceti dupa culoarea scanteii dintre electrozi. sa nu fiti surprinsi ca va dau dist. diferite, functie de calitatea fiecarei bujii in parte. buna metoda pt bujii ieftine, Sinterom, Brisk. TREBUIE SA FIE ALBASTRA-VIOLET. NU ROSIE, POTOCALIE... 13. din cand in cand mergeti mai turat, ca sa se curete bujiile. NUMAI dupa ce s-a incalzit motorul, fara soc. 14. nu scoteti bujiile cat e motorul cald, daca da puneti putin ulei pe filet, nu strnageti la fel de tare ca la rece deoarece chiulasa e dilatata. 15. NU CURATATI BUJIILE CU PERIA DE SARMA. distrugeti izolatorul central si suprafata electrozilor. cade pilitura in bujile si fura scantei. 16. Bornele bateriei dati-le cu o pelicula subtire de vaselina ca sa nu oxideze si sa aveti probleme cu contactele. 17. NU DATI IN GROPI CU FRANELE CALCATE TARE SAU AMBREIAJ CALCAT. bagati socuri f puternice in CV. si frane. pot plezni discurile sau placutele. patita de un amic. 18. daca filtrul de aer sta lipit sau f apropiat de peretii incintei, taiati-l pe lungime si micsorati-i diametrul pt debit mai mare de aer. va trage ca si cu ala sport. trageti furtun de aer de afara. 19. pe ploaie sau zapada nu calcati frana violent mai ales la viteza. va faceti saniuta si pierdeti directia. calcati sacadat + frana de motor!. simulati abs-ul ![]() 20. NU BAGATI APA DE LA ROBINET ca agent de racire. faceti niste depuneri de nu stiti pe unde sa scoateti camasa ca se incinge motorul 21. folositi filtru de ulei de marca. MANN, etc. romcarbonu, la turaitie mare nu mai filtreaza. 23. folositi pahar decantor ca filtru inainte de pompa de benzina. preveniti aparitia apei in carb. apoi, preferabil filtru de hartie 24. daca motorul e in stare buna de functionare, dar merge bine la relanti si cand dati sa plecati trepideaza rau, moare, sau in sarcina la calcarea accel. face urat si moare. suspectati apa in benzina. desfacti cam jumate suruburile pompei de sprit de la carb si lasati sa curga. PREFERABIL sa aveti tavita sub carb. daca nu, puneti o carpa sa nu ajunga benzina incinsa pe galerii. in cazul asta posibil sa fie apa si-n cnc. se vad ca niste bule pe fundul cnc. This post has been edited by tzepesch: 5 May 2008, 20:36 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pe langa unele probleme reale expuse pana acum, incet incet topicul se transforma in topic de mituri.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
BeciAcustic |
![]()
Post
#5
|
![]() BlackLine Group: Members Posts: 1.574 Joined: 29 March 08 From: Constanta ![]() |
Bune sfaturile.... avem de invatat .... desi la faza cu frana pe zapada as prefera frana de motor... mai sigura.....
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V
- CT - numere rosii Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#6
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
te contrazic argon. toate cele de mai sus sunt patite de mine. daca nu le intampinam nu le spuneam. nu mai fii carcotas. ceva util???
nu se poate redenumi, ca sa placa si lui argon in MITURI UTILE? tips&trics This post has been edited by tzepesch: 5 May 2008, 20:37 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Merced |
![]()
Post
#7
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
@tepes: De acord la faza cu datul in gropi ca nu e bine cu frana calcata, dar cu ambreiajul eu stiu ca nu-i deloc rau, ci chiar mai indicat...
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
neajiji |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
25. Un sfat probabil cel mai util celor care se urca iarna in dacie si o ineaca dand la automat in disperare. Se deschide capacul dintre filtrul de aer si carburator si se lasa 10 minute sa se evapore benzina in exces, se pune la loc, se apasa pedala de acceleratie pana la fund si ramane apasata (pt a nu debita benzinala pornire) si fara soc se porneste masina si cu finete o tineti din acceleratie, daca trageti socul o inecati iarasi.
LE: E o metoda rapida de a porni masina dupa ce a fost inecata. This post has been edited by neajiji: 5 May 2008, 20:52 |
--------------------
X
Y
Z
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#9
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
masina este dotata cu soc pentru a fi folosit. o masina bine reglata porneste la rece cu soc..chiar numai cu soc(exceptand vara cand e cald).
...se paote ajuta din acceleratie..nu trebuie sa o ia numai din cheie...... se numeste "mecanism de pornire la rece" si trebuie folosit. si cele pe injectie..care au soc automat il folosesc...in modul lor cu pedala la fund, motorul trage mult aer...in caz ca e innecat, o metoda buna de a rezolva problema.... p.s. in gropi nu se intra nici in frana, nici cu viteza prea mica...masina prin sistemul de suspensie al ei, face astfel incat cand ajunge in groapa , avand o viteza mica, sa ajute rotile sa nu loveasca puternic buza gropii, astfel stricand anvelopele si jentile. deci se intra cu viteza care permite iesirea din groapa, nu in buza ei This post has been edited by cristitranca: 5 May 2008, 20:49 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#10
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu o inec daca fac cum zice neajiji.
Iarna ii dau maxim 3 "sprituri", trag socul la maxim si-i dau la automat, fara picior pe acceleratie. In 3 secunde maxim porneste. Depinde de la Dacie la Dacie, de la reglaje la reglaje. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
neajiji |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Este o metoda daca ai inecat-o deja, ca sa poti porni dupa aceea, cititi tot postul!
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#12
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai e oe metoda cu dezinecatul, mai rapida
desfaceti bujiile, dati de 2-3 ori la demaror, curati bujiile cu carpa si la loc cu ele. pleaca imediat. da, 3 spitiri si soc la jumate sau mai putin. pleaca imediat 5 May 2008, 20:54: asta e motoda oltcitului, ca la aia cum ai apasat accel, oricat de putin baga benz. la greu, This post has been edited by tzepesch: 5 May 2008, 20:54 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#14
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Depinde de temperatura. O ia si se opreste in 2-3 secunde. Nu prea ma intereseaza reglatu' in disperare al aprinderii, sau carburatiei, atata timp cat merge destul de ok, ii dau si doua trei sprituri la nevoie.
Si acum pe vreme calda ii dau un sprit cand o pornesc dimineata. Nu mai folosesc socu'. Aporpo, ai dat quote la altceva ce am spus eu mai devreme. ![]() This post has been edited by Merced: 5 May 2008, 20:59 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#15
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ce treaba are spritu cu datul in gropi?
oricum. haideti va rog sa discutam la obiect, sa nu lungim. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
PaulT |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o curiozitate..Daca i-ai scos bujiile....de ce mai dai la automat?Problema o reprezinta bujiile ude,asa ca e suficient sa le usuci.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#17
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
pt ca scoate repede amestecul. goleste camera de ardere.
daca nu ma crezi inneac-o si fa matoda aia. ai sa vezi ca asa e 5 May 2008, 21:14: cel putin la oltcit nu tinea figura doar cu curatatul bujiilor. This post has been edited by tzepesch: 5 May 2008, 21:14 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.181 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca din anumite motive se rupe cureaua si nu ai alta ( eu am intodeauna) dezbraci nevasta (prietena ) de ciorapi si ii pui in locul curelei
daca se defecteaza releul de incarcare se poate pune un filament de la un bec de far in locul releului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#19
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() 5 May 2008, 22:07: si asa se inmulteste populatia ![]() This post has been edited by tzepesch: 5 May 2008, 22:07 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#20
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Il facem sticky sau nu?
![]() |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#21
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
eu sunt pentru
6 May 2008, 10:50: da recomand ca cine posteaza sa citsca inaint, sa nu fie acelsi lucru de 2-3 ori (aka topicurile luungi) This post has been edited by tzepesch: 6 May 2008, 10:50 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#22
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Si totodata propun ca numerotarea sa se faca in continuare astfel incat la final sa avem o lista de genul 1) etc; 2) etc; 3) etc si asa mai departe.
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
gogosaru19 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 14 March 07 From: Bucuresti ![]() |
mai stiu si eu o chestie despre frane:
- ca sa ai frane mai bune pe spate tragi putin frana de mana cat sa nu mearga masina infranata si cica ai frane mai bune pe spate . ![]() |
--------------------
dacia 1410
breck
1998
- B 64 SNB prea rapid prea furios , eu cu dacia tu pe jos :D
|
|
Hacker |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Cand ai planetarele duse, e bine sa iei curba cu ambreiajul apasat sau sa fie scoasa din viteza ( pentru a nu forta planetara prin frana de motor sau accelerari bruste.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
tzepesch |
![]()
Post
#25
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
mai degraba apasat decat scoasa din viteza.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Merced |
![]()
Post
#26
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Stiu si eu treaba asta, dar desi am o planetara praf nu ma pot lasa de franele de motor.
Eu va zic regula numaru' 69: Pentru orice eventualitate tineti asupra voastra un litru de benzina. Nu stiti niciodata cand va lasa rabla in drum, si cand va saturati sa tot mesteriti zilnic la ea. Un litru cred ca ajunge ca sa-i dati foc. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
BeciAcustic |
![]()
Post
#27
|
![]() BlackLine Group: Members Posts: 1.574 Joined: 29 March 08 From: Constanta ![]() |
NU, gresit...cu 1L ajung la primu peco daca am ramas in pana....
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V
- CT - numere rosii Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
|
|
Merced |
![]()
Post
#28
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Poate te lasa altceva.
![]() Oricum sincer recomand o canistra ca pe vremuri. Am gasit una de 5 litri pe la tara si am de gand s-o umplu pentru urgente d-astea. In bidoane de plastic e riscant. Daca e plin bidonu' mai merge, insa am mers cu un de 5 litri in care avea, doar vreo doi litri de benzina, si in vreo saptamana s-au acumulat destui vapori in spatiul ramas cat sa crape dopul. Nu stiam apoi de ce miroase rau a benzina in masina. Puteam sa-i dau foc si fara sa vreau. ![]() This post has been edited by Merced: 6 May 2008, 22:43 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
10. pt un avans bun schimbati arcul capsulei si pliti platoul in partea opus starii de repaos, astfel incat platinile sa aiba cursa pe toata suprafata lor din margine in margine. avans 0 +1, 2 grade
Nu inteleg, cum 0+1,2 grade? Imi explicati va rog al catelea dinte de la stanga la dreapta sa fie? La mine este al cincilea dinte de exemplu, este bine? ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Ionescu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 24 January 06 From: Romania ![]() |
11. Daca nu ati pornit masina de foarte mult timp (de la o saptamina in sus, as zice eu), sa nu o porniti direct, pentru ca nu are timp de ungere. Procedati astfel: scoateti bujiile si puneti cu o seringa oleaca de ulei in capul pistoanelor. Apoi asa, fara bujii, dati la demaror cateva secunde bune. Dati la cheie astfel de vreo cateva ori. Astfel pompa de ulei va arunca ulei unde trebuie, facand oleaca de ungere in prealabil pornirii complete a motorului.
La punctul cu pornitul la rece, in mod normal trebuie doar starter-ul fara nici un fel de sprit. Eu asa o opornesc, la prima sau a doua cheie, depinde de vreme, de benzina, etc. Pentru uscarea bujiilor: le asezati sub forma de steluta pe ochiul aragazului, dupa ce ati scos capacul okiului. Porniti focul la flacara mica si lasati-le cateva minute. Da, e bun de sticky, de exemplu eu nu stiam de necuratatul cu perie de sarma. De cand ma stiu am curatat bujiile cu perie de sarma fina... 12. Cu Dacia, niciodata nu plecati la drum fara: capac delco, platina, membrane pompa benzina, sigurante, curea de alternator, cheie bujii, un set de bujii de rezerva, eventual folosite, condensator, un set de furtune (deoarece stim ca sunt foarte proaste si se torsioneaza repede), lichid de frina, un pic de ulei, vaselina, un set de fise, trusa scule. O sa revin cu trusa de scule, cu ce chei ar fi indicat, dupa mine sa aveti la voi ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 11:21 |