Multimetru, Ghid de utilizare - pentru to(n)ti...
![]() ![]() ![]() |
Multimetru, Ghid de utilizare - pentru to(n)ti...
floryyn |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Attached thumbnail(s) foto_001.jpg ( Size: 42.38k ) Number of downloads: 8035 foto_002.jpg ( Size: 62.47k ) Number of downloads: 9039 |
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|||
Slider |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Comuta multimetru pe semnul de dioda. Unul din testere pe un contact al becului celalalt pe celelalt. Daca ii bun trebuie sa indice 1 pe display.
Fa si tu un test inainte. Cu multimetru pe dioda lipeste testerele unul de altul. O sa vezi ca apare 1 pe display. Cu testerele separate iti indica 0. Hai ca te-am lamurit... PS: era mai bun un multimetru cu buzzer...aveai indicatie sonora daca becul era bun sau ars dar merge si asa. This post has been edited by Slider: 15 Jan 2007, 11:38 |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Moderator (os):
--- am inlaturat discutiile despre multimetre cu sau fara buzzer galben, albastru si de orice culoare. --- Mai bine invatati omul sa masoare civilizat cu un ohmmetru, adica: 1. pune multimetrul pe pozitia "200 Ohm". 2. cu sondele in aer (fara contact intre ele) ar trebui sa ai afisat un "1! in pozitia cea mai din stinga a displayului. 3. Proba multimetru: cu sondele in contact intre ele (multimetrul in scurtcircuit) ar trebui sa masori 0 ohm (de fapt vei obtine ceva de genul 0.2), este ok. 4. Proba bec: pentru becuri de 12 vei masura in functie de puterea vecului rezistente de citiva ohm intre soclu si piesa (piesele) de contact din fundul becului, la becuri cu soclu baioneta Pentru H4 (lame de contact) vei masura cei citiva ohmi intre electrodul comun si fiecare din ceilalti. Un filament ars se manifesta prin "1" in cea mai din stinga pozitie a displayului. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Slider @ 15 Jan 2007, 12:36) Comuta multimetru pe semnul de dioda. Unul din testere pe un contact al becului celalalt pe celelalt. Daca ii bun trebuie sa indice 1 pe display. Fa si tu un test inainte. Cu multimetru pe dioda lipeste testerele unul de altul. O sa vezi ca apare 1 pe display. Cu testerele separate iti indica 0. Hai ca te-am lamurit... PS: era mai bun un multimetru cu buzzer...aveai indicatie sonora daca becul era bun sau ars dar merge si asa. chestia cu 1 cind sint puse tastele una peste alta si 0 cind sint despartite ESTE GRESIT ESTE EXACT INVERS pe dioda masoara caderea de tensiune pe piesa care o masori 1 inseamna cadere peste 2,5V el masoara pina la 1,999 V daca pui pe un bec indicatia va fi 0 (adica bun ) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
l@u |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pana la proba contrarie nu are asa ca...........eu am (foto) si nu miauna.
bygy007 are dreptate :daca becul e bun valoarea va tinde catre 0 daca becul e ars valoarea va fi 1 This post has been edited by l@u: 16 Jan 2007, 19:26 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE(Slider @ 17 Jan 2007, 11:30) Ntz...vezi ca nu sunt la fel! Ala al tau se poate folosi si ca generator de semnal...audio...dupa cite stiu eu. Ai acolo o pozitie pe care o poti selecta din comutator... dupa cum am mai spus partea de multimetru este identica la toate astea si folosesc integratul 7106(cristale lichide si7107 la cele cu afisaj pe leduri).restul(buzzerul si generatorul de semnal)sunt montate sau nu in functie de producator si in functie de asta difera litera din coada seriei. cel mai simplu iei un cablu il legi la caroserie si capatul celalalt la masa becului ca sa vezi daca intradevar e masa becului de vina,aparatul poate sa iti arate o rezistenta de cativa ohmi in caz ca este un papuc oxidat sau cabluri inadite si oxidate inca ceva NU masura cu becul cuplat in soclu poate sa iti arate eronat(curentul electric cauta sa se inchida pe cea mai scurta cale) This post has been edited by Giurisici Fabian: 17 Jan 2007, 14:26 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
floryyn |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Multumesc mult la toata lumea!
Asa m-am mai desteptat si eu un pic cu electrica auto. Drept urmare am reusit sa dreg semnalizarea pe partea stanga, fata si spate si pozitia fata stanga. Nu i-am dat de cap farului dreapta, pe faza scurta...Desi am schimbat becul, pe care l-am masurat cum ati zis voi si era ars pe scurte. Oricum, un lucru extrem de util un multimetru din asta! |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
liviu_blm |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 October 06 ![]() |
Nu i-ai dat de cap la far cu toate ca becul este bun? Atunci, cu acelasi multimetru setat la 20V DC masori tensiunea intre papucul care alimenteaza farul si masa, daca multimetrul iti arata tensiune 12-14V atunci verifica contactele de la papuci si de la masa atat la far cat si la dulia becului sa nu fie oxidate. Daca nu ai tensiune intre papuc si masa, suna electricianul.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
|
|
l@u |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Sau verifica sigurantele -vezi ca sunt 2 pe faza lunga si 2 pe faza scurta ptr. fiecare bec in parte stanga-dreapta
This post has been edited by l@u: 18 Jan 2007, 10:08 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
floryyn |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
QUOTE(liviu_blm @ 18 Jan 2007, 07:33) Nu i-ai dat de cap la far cu toate ca becul este bun? Atunci, cu acelasi multimetru setat la 20V DC masori tensiunea intre papucul care alimenteaza farul si masa, daca multimetrul iti arata tensiune 12-14V atunci verifica contactele de la papuci si de la masa atat la far cat si la dulia becului sa nu fie oxidate. Daca nu ai tensiune intre papuc si masa, suna electricianul. ![]() Plus ca mie mi-e jena de nestiinta mea...Fizica de liceu, schema electrica, putina indemanare si curaj si cred ca se pot face niste chestii la nivel de amator. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
hash |
![]()
Post
#11
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Un stroboscop bun costa incepind de la 1000 RON. La un moment dat am cautat si eu (presupun ca vrei sa reglezi dinamic avansul), dar cand am vazut ca unul costa cat jum'ate din masina, am preferat sa reglez avansul dupa ureche. Bun, si sa zicem ca-ti cumperi, cand ti se arde lampa ai rupto-n fericire ...
Acum vreo 4 ani aducea o firma, Proservice se numea, cred. La un moment dat am si vorbit cu ei. Sau poti sa-ti faci: http://www.niqro.lx.ro/stroboLED.htm |
--------------------
-
-
-
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Apropo de multimetre, cand cumperi unul cum poti verifica daca este calibrat bine? Eu am luat unul digital care imi arata ca incarca alternatorul cu 20V
![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
O baterie de 1,5 V din comert noua, sau o mufa de calculator de alimentare de hard-disk care cred ca are 5V, un USB de 2 V ar fi bunicele pentru verificare.
Insa pentru calibrare ai nevoie de sursa de curent stabilizata, pe care o gasesti in ateliere de elctronica (depanari radio-TV sau chestii de genul asta). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mufa de alimentare a unui harddisk are in ordinea firelor: +12v(galben) ; GND ; GND ; +5v(rosu)
La mufa USB pinii dinspre extreme au +5v si GND... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
il calibrezi cu ajutorul unor integrate surse de tensiune LM7812(15)(09)care scot tensiune stabilizata precisa.sursele de calculator nu scot tensiunea atit de precisa chiar daca trebuie sa ai tensiunea de 5 V poti sa ai 4,93V sa zic asa dar la o sursa LM7805(de ex) ai tensiunea cu o eroare de +,- 0,1V
This post has been edited by Giurisici Fabian: 21 Jan 2007, 16:57 |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Si la calculator poti citi tensiunea la o precizie cel putin la fel de buna din BIOS sau chiar din windows cu un programel de monitorizare voltaje...chiar si pe cdul placii de baza se livreaza asemenea programe, acum depinde cat de "no name" e placa..
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Multumesc. Imi arata 5.04 +/- 0.01, deci multimetrul il consider bun.
This post has been edited by eXtenSion: 22 Jan 2007, 13:46 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
continui pe acest topic ca sa nu incep altul.Mi-am luat si eu un multimetru si as dori sa imi spuna cineva cum sa il folosesc(din instructiuni nu inteleg nimic,sunt si bata la fizica).Am nevoie de:
-masurarea tensiunii intre borna si baterie,cand motorul e oprit si contactul luat -voltajul bateriei in aceeasi conditii -eventual unele tensiuni,mai exact diferente de tensiune pentru detectarea masei necorespunzaatoare -doar pentru cunostinta generala,si incarcarea,desi sunt sigur ca indicarea va fi eronata,multimetrul costind 10 lei va avea abateri de la functionarea alternatorului. Imi cer scuze pentru termenii folositi incorect. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
virusssp |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 31 October 07 ![]() |
In poza de mai sus (post #1) :
-comuti pe VDC 20 (adica masori o tensiune <= 20 V, in cazul tau masina - 12-14 V) si pui testerul rosu de la multimetru la borna + a bateriei si cel negru la borna - (minus), iti va indica aprox 12,5 - 12,7 V --> adica tensiunea pe baterie "la rece" - daca e sub 12.5 bateria e cam descarcata... - apoi pornesti motorul si faci exact acelasi lucru cu multimetrul... daca la turatie de 800-1000 rpm (relantiv) obtii undeva intre 13,8 si 14,4 V incarcarea e buna! Daca e sub, ai o incarcare slaba, iar daca depaseste exista riscul deteriorarii bateriei pe termen lung. Spor la masurari... This post has been edited by virusssp: 12 Feb 2008, 19:11 |
--------------------
DACIA
1310L
1997 TO LIVE IS TO DIE!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#20
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(kalyyyyyy @ 12 Feb 2008, 16:45) Aici probabil te interesează curentul, nu tensiunea, și pentru asta comuți pe domeniul 200m din zona verde DCA. Dacă vei avea consum mai mare de 200mA, e posibil să arzi siguranța fuzibilă din aparat, dar se schimbă ușor. Alternativ, poți măsura pe scara de 10A, cea roșie de mai jos, cu condiția să muți terminalul roșu din poză în mufa de sus. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri,mai am totusi niste intrebari:care e curentul continuu si care e cel alternativ;la mine pe aparat nu scrie ,are doar un semn:vsi o linie paralela cu o linie punctata tot paralela dedesubt(banuiesc curent continuu),mai are v cu o linie serpuita(banbuiesc eu cuent alternativ),un A cu o linie paralela si una punctata,zona incercuita cu verde(banuiesc amperi-pentru ce tip de voltaj?!),o zona verdecu ohmi(semnul de omega parca),si o pozitie care cred semnifica dioda.le-am ghicit?
This post has been edited by kalyyyyyy: 12 Feb 2008, 19:54 |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da, e corect.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Si mai am o intrebare daca nu va suparati pe mine:cum masor rezistenta fiselor?
Ce ma gandeam e sa il pun pe ohmaj,si anume la 20 k,e corect? |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Merge...
Uite un pont: ești posesorul unui multi-metru. Când îl folosești pentru a măsura tensiunea, îi poți spune volt-metru, pentru curent amper-metru, iar pentru rezistențe ohm-metru. ![]() This post has been edited by MAERSK: 12 Feb 2008, 21:03 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#25
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.688 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si daca un fir are rezistenta 20 kilohmi, e grav! Incepe cu domeniul cel mai mic al ohmetrului.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult pentru raspunsuri!
|
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ca tot se discuta cateva posturi mai sus despre precizie si "tensiuni de referinta"...sa o dau si eu in diverse...
![]() In ceea ce priveste precizia multimetrelor si a aparatelor de masura,in general, daca se vrea a fi "mai catolic decat Papa"(adica pentru masuratori de precizie,cand si acolo unde este cazul) exista niste celule chimice de referinta(Uref= 1,000 V. c.c.) Nu intru in detalii, insa inchipuiti-vo ca fiind o baterie umeda, de fix 1,000 volt. Mie imi impun situatiile, in anumite cazuri(calibrari,uneori chiar etalonari, masuratori de precizie, determinari de erori, etc) sa folosesc surse de genul. Atasez mai jos niste poze destul de edificatoare,zic eu ref.JPG ( Size: 252.86k ) Number of downloads: 8736 ref_demo.JPG ( Size: 375.11k ) Number of downloads: 7400 Deci, multimetrul imi arata cu 0,020 Volti mai mult. Hehe,nu e capat de tara. Eu sunt multumit. ![]() Sper sa foloseasca informatiile cuiva...macar ca si cultura generala. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 19 Feb 2008, 11:14 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Pai, aparatele asteau au eroarea tolerata cam 2.5%-5% functie de pret si pretentii, deci e ok la 1V sa iti dea +/-20mV (adica 2% eroare)...nu?
|
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#29
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu aș vrea să știu ce este în interiorul acelor celule etalon... și cât timp își mențin precizia...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din cite stiu eu sint o multime de componente electronice care se pot folosi ca referinte cred ca mult mai precise decit acea baterie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 03:48 |